Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladé lékaře odrazuje systém vzdělávání. Atestace si dělají v zahraničí

Mladí lékaři se bouří proti systému vzdělávání. Vadí jim především příprava na atestace, která je podle nich komplikovaná a znevýhodňuje specializované obory. Stojí za ni nimi i Česká lékařská komora. Podle ní se absolventi medicíny na atestace připravují v doslova otrockých podmínkách a hrozí, že čím dál více z nich odejde pracovat do zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

Mno,

třeba taková lisbonka, to je určitě felčaráda. Chce, aby další vzdělávání museli podstupovat i právnící a inženýři... no oni podstupují, jenom vy o tom nevíte... ;-D

0/0
29.1.2010 18:31

Pan Navratil

Lidi jsou nepoučitelní

Colb, budoucí nedejbože lékař: "plat, ktery by mel byt primereny narocnosti profese."

--

Plat (mzda) je přiměřená tomu, jak je profese žádaná, nikoliv tomu, jak je náročná. Výjimku tvoří ti, kdo o výši svého příjmu rozhodují sami.

0/0
29.1.2010 18:21

colb

Re: Lidi jsou nepoučitelní

Chapu, ze kdyz dochazeji argumenty, tak je nejlepsi vytrhnout vetu z kontextu a pouzit ji k osocovani. Samozrejme, ze plat ci mzda se ridi nabidkou a poptavkou. Ovsem ta je ve zdravotnictvi dosti odlisna od ostatnich odvetvi. Ovsem to by bylo na dlouhou debatu. Mel jsem spis na mysli, ze jsou zeme, kde si vzdelani lekaru ceni a kam uz mohou zdejsi absolventi i lekari nastesti odejit.

0/0
29.1.2010 18:34

Pan Navratil

Re: Lidi jsou nepoučitelní

To je logické a logické také je, že je to argument pro zavedení školného. I když je předpoklad, že se většina utíkálků stejně časem vrátí a prašule utratí tady.

0/0
29.1.2010 18:48

ihoe

Re: Lidi jsou nepoučitelní

Ked skolne, tak pre vsetkych. Nie len cielene pre medikov, lebo pan sa boji o svoju gratis zdravotnu starostlivost.

0/0
29.1.2010 23:05

Pan Navratil

Re: Lidi jsou nepoučitelní

Jako Gratis ty idiote? Platím kolem deseti tisíc měsíčně!

0/0
30.1.2010 11:47

Petr 35

Re: Lidi jsou nepoučitelní

Á, ono se nám to zlobí.Říká to idiote. Ono si to platí pojištění, a ostatní asi ne. Ono by to chtělo železnou oponu. Anebo "tržní školné". Ale překvapivě jen pro lékaře. Jó chlapče, na některých odděleních a klinikách kromě primáře už nezůstal skoro jediný český doktor. A je to tam dost často o život. Tak si to užij. 

0/0
30.1.2010 20:35

Pan Navratil

Re: Lidi jsou nepoučitelní

Aha ty felčarská nulo, kde chci školné jenom pro mediky? Nikde, co? Lžeš jako Paroubek!!! Co je mi do váš nevděčných českých felčarů-nul? Táhněte si třeba do Austrálie, když vám jde jenom o peníze, nuly!!! Však oni se tam na vás dívají s radostí, na póvl z Východu.

0/0
2.2.2010 13:34

cesilkoAprinc

to jeen

vazen jeen, trochu absurdni srovnani ne? ;-€ srovnavat odpovednost lekare s odpovednosti urednika je jeden z mnoha faktoru,proc doktori utikaji. v cr je naprosta devalvace tohoto povolani a snizuje se i kvalita studia,aby tam totiz vubec nekdo vlezl! dal neni mozne diskutovat o zdravotnictvi s clovekem,ktery o nem nic neviRv

0/0
29.1.2010 16:45

Pan Navratil

Re: to jeen

No o té odpovědnosti si můžeme povídat. Práce lékaře je poměrně kvalifikovaná a nelehká, ale sami můžeme vidět, že i tragicky chybující lékař léčí dál. Což se třeba o řidičích z povolání nebo strojvedoucích říct nedá (včetně té kvalifikace).

0/0
29.1.2010 18:11

jeen

"dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

To je tedy argument!;-€

Podobně by si mohli stěžovat snad všichni. Co třeba pracovníci na finančních úřadech? Taky berou mnohem méně, než třeba na berňáku v Německu.

Nemluvě o hasičích, učitelích, ...

0/0
29.1.2010 11:06

ihoe

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

No jo a oni si snad nehladaju inu pracu? :)

Tu ide skor o to, ze v pripade tak vysoko specializovaneho povolania nie je mozne proste najst lepsie miesto o dve ulice dalej, ale casto o 2-3 staty dalej. :D

0/0
29.1.2010 11:23

biofyzik

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Souhlasím, že s tím, že dostávají méně peněz se moc dělat nedá. 140 000 čistého jako mají v Německu, 200 000 čistého ve Švédsku a 850 000 čistého v některých arabských zemích měsíčně nedostanou.

Důležité je, že lékaři odcházejí proto, že v ČR si nemohou udělat atestaci. A každá změna vzdělávacího systému lékařů je o třídu horší než ta předešlá. S tím se přeci něco dělat dá. Ale na ministerstvu sedí zloději, kteří jen hrabou a tohle je vůbec nezajímá.

0/0
29.1.2010 12:45

Pan Navratil

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

S penězi to tu je všelijaké. Ovšem házení klacků pod nohy ala komplikace atestace tomu nijak nepomůže, to je naprostá pravda. Je také trochu s podivem, že ty různé 0,05 úvazky apod. vnucují mladým lékařům jejich starší kolegové...

0/0
29.1.2010 13:08

ihoe

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Nevidel by som to ako dokaz ich "amoralnosti", skor ako ukazku ako system funguje dlhodobo.

0/0
29.1.2010 16:07

colb

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Muzu se zeptat, Vy pracujete ve Svedsku? Nemohl bych se Vas treba po emailu na nektere veci zeptat? Muj email je colb@seznam.cz

0/0
29.1.2010 16:20

cesilkoAprinc

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

pripada mi mediku, ze ti jde spis o vyhnuti se te zacatecnicke drine ;-) pokud chces byt solidni lekar,tak se ji nevyhnes,ani ve svedsku.a mmch-nevim,co vis o svedsku,ale tam bych nesel ani omylem.vzdyt je to potapejici se lod,ktera zivi cely pakistan Rv

0/0
29.1.2010 16:53

colb

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Informace o Svedsku celkem mam. Libi se mi tamejsi pracovni podminky pro lekare. A mam rad i tamejsi klima. Jestli je to potapejici se lod je otazkou diskuze. Kazdopadne jejich velmi privetiva imigracni politika bude mit do budoucna velmi spatne nasledky. O tom polemizovat nehodlam. Ale narozdil od Ceska se ve Svedsku dodrzuji zakony a nechovaji se tam lide k sobe jako prasata.

0/0
29.1.2010 17:09

cesilkoAprinc

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

snad mas pravdu :-/ at nejsi rozcarovany. v kazdem pripade nemaji tak narvane ambulance - svedi na to nemaji penize Rv

0/0
29.1.2010 17:21

colb

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Snad rozcarovany nebudu :) Co jsem slysel od jednoho kolegy, ktery tam pracuje uz asi nekolik let, tak byl velmi spokojeny.

0/0
29.1.2010 17:38

cesilkoAprinc

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

koukni,ale zacatky jsou vsude tezky.napred musis maknout vsude.pocitej s tim, taky vsude budes mit "nejakeho" sefa.fakt je to na tobe.jestli on uz tam je nekolik let,nejspis ma atest,ty jsi medik.cerstvy absolvent to nema nikde lehky;-) takze R^

0/0
29.1.2010 17:57

colb

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Vsak ja vim, ze zacatky jsou tezke. Zvlast prvni pulrok nez se cloveku podari zvladnout cizi jazyk na uroven, kterou potrebuje. Ale rad bych pracoval v prostredi, kde nemusim po sluzbe pokracovat v praci, kde se mi zapocita kazdy prescas a kde se muzu venovat specializacni priprave, tak jak je potreba. Coz v CR neni a nebude. Soucasny system rezidencnich mist je ukazkou toho, jak se ministerstvo zdravotnictvi snazi ceske absolventy vyhnat ze zeme. Protoze ty podminky jsou naprosto prasacky..

0/0
29.1.2010 18:09

Pan Navratil

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Švédsky za půl roku snadno a rychle...;-);-D porr...

0/0
29.1.2010 18:16

ihoe

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

Nahodou sa to da. Svedstina nie je tazky jazyk, je to prakticky kombinacia anglicstiny a nemciny s pomerne jednoduchou gramatikou. Ja som mal svojho prveho pacienta za 4 mesiace. :D

0/0
29.1.2010 22:21

ihoe

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

No jasne, to je nazor humpolaka, co o vedi hodne vie ... :)

0/0
29.1.2010 22:22

cesilkoAprinc

Re: "dostávají v porovnání se zahraničím málo peněz"

byl jsem v saudu nekolik mesicu. spickovy spital, spickove vybaveni. mam atestaci. 250tacu to sice nebylo, bylo to 220;-) 1.velice stali o muj dalsi pobyt,uz proto,ze jejich dr neumeli s vybavenim ani zachazet.2.prestoze jde o narod diskutabilni,lekar ma uctu,neexistuje devalvace profesni ani osobnostni.3.ALE musis mit atestaci,mezinarodni zkousky,doporuceni a reference=jiz nejakou mezinarodni zkusenost.4.ten,kdo jde do nemecka a uk,je prumer

0/0
29.1.2010 16:51

ihoe

odchod do zahranicia

Myslim si, ze by mali z absolventov odist do zahranicia vsetci do jedneho. A niekolko rokov po sebe, aby sa pocitilo, ze maju svoju hodnotu. Potom sa zacne brat ich praca a pritomnost v krajine vazne. Nehovoriac o skusenostiach s poctivym pristupom k zamestnancom, co v nasich krajinach je velka vynimka.

Ja osobne sa so skusenostami z prace na Slovensku a v Cechach tam nemienim vracat. Pracujem vo Svedsku a je mi tu dobre. :D

A co sa tyka kecov o cene za studium - nemame tu uz komunizmus, je tu volny trh. Takze toto by si mala spolocnost uvedomit, ked sa jedna o pracovnych podmienkach lekarov. Moralistickymi recami nedosiahnete zdravotnu starostlivost gratis ako za komunizmu.

0/0
29.1.2010 10:34

krysodlak pizmovy

Re: odchod do zahranicia

presne moje slova. Ozdrava bude mozna az jen skrze bolestnou katarzi. Ja uz jsem odesel a nejsem sam.

0/0
29.1.2010 10:36

freak3

Re: odchod do zahranicia

Máte pravdu. Je tu volný trh, volný pohyb osob ...

Chceš studovat medicínu v ČR? Tak se holenku prostě na nějakou dobu upíšeš. Nechce se ti upisovat k práci v ČR? Tak mazej studovat medicínu do zahraničí. A pak si to tam užívej. Včetně splácení nákladů na studium samozřejmě.

0/0
29.1.2010 11:11

krysodlak pizmovy

Re: odchod do zahranicia

tim docilite jen toho, ze tech lekaru bude jeste min nez dnes. Za par let odejdou duchodci da budete radi, kdyz sezenete nekoho, kdo vas osetri. Vy si vubec neuvedujete slozitost problematiky.

0/0
29.1.2010 11:30

ihoe

Re: odchod do zahranicia

Vsak to je riesenie. Ked bude lekarov malo a zacnu odchadzat do dochodku, tak stupnu na cene. K tomu musime dospiet, takze klud, je to na najlepsej ceste. :-P

0/0
29.1.2010 23:07

zoufalec1

Re: odchod do zahranicia

je až s podivem, kolik, jako jistě erudovaný lékař, máte času. Ono toto dopisování jej zabere mnoho. Trošku mně ale rmoutí, že tak vynikající odborník jakým bezpochyby jste se nehodlá vrátit.

Jinak se ale stále opakujete s ujišťováním, že "nemame tu uz komunizmus, je tu volny trh" A tuto novinku zdůrazňujete v souvislosti s cenou za studium. Takže skutečný absolvent lékařské  fakulty v Čechách nebo na Slovensku ví, že: Komunismus zde sice nemáme, navzdory tomu ale studujeme jako za komunizmu, t.j. zdarma.

Ps: nemáte plnou čekárnu?

0/0
29.1.2010 11:15

ihoe

Re: odchod do zahranicia

Asi vam vadi, ze sa vobec ozyvam, vsakze? :D

K vysvetleniu - pisem velmi rychlo v pauzach medzi pacientami na telefone. Je to urcity druh relaxu.

Takze vy budete presadzovat platene studium? To je dobra vec. Urcita nevyhoda vyplyva z toho, ze studenti budu pozadovat zaruky dobrych pracovnych podmienok po absolvovani - budete ich presadzovat tiez? :-/

0/0
29.1.2010 11:32

zoufalec1

Re: odchod do zahranicia

nikoliv vážený, nic prosazovat nebudu, proč bych měl? Vyjádřil jsem jen svůj názor a vidím, že jsem vás dovedl do stavu, kdy jste se poctivě řozhořčil. Ale přece jen. Student, který na západě studuje za peníze dostane od školy či jiného orgánu záruku na to, že bude mít dobré pracovní podmínky? S takovými znalostmi bych vás pasoval na obvoďáka v Párnici

0/0
29.1.2010 12:17

ihoe

Re: odchod do zahranicia

Vidim, ze vam ide jedine o socialisticke zdravotnictvo s nulovymi poplatkami. To je historia. Zvykajte si na novu realitu.

0/0
29.1.2010 12:42

Pan Navratil

Re: odchod do zahranicia

Myslím, že byste měl navštívit oftalmologa.

0/0
29.1.2010 13:07

ihoe

Re: odchod do zahranicia

Cakal som skor doporucenie k psychiatrovi. :)

0/0
29.1.2010 16:08

Pan Navratil

Re: odchod do zahranicia

No to bylo na to vaše "vidím..." Toho psychiatra jsem čekal já na svoje "Myslím..." ;-)

0/0
29.1.2010 18:09

Petr 35

Re: odchod do zahranicia

Když vidím, jak úderně diskutujete ne k věci, ale k osobě diskutujícího (dehonestace oponenta - typicky česká vlastnost), nezbývá než Vám zkopírovat již psané:

"A na závěr, nevíte s kým hovoříte, proto bude lépe, když si poučky typu "Zvyknite si na to" odpustíte".

Jo jo, když nejsou argumenty k věci, je třeba udeřit "ad hominem".

Jistěže mají mladší kolegové pravdu. Budede si muset zvyknout na to, že exodus bude pokračovat. Železná opona zde není, ráčil-li jste si všimnout.  Jak možná víte, v řadě západoevropských zemí se za studium též neplatí, popř. jen symbolický paušál za semestr.

Absolvent jistě nic neumí, to je pravda. Ale atestační přípravou projde venku rychleji a lépe než u nás. A hlavně, na Západ od Aše si vzdělání a náročné lidské práce váží. Nehovořím jen o penězích. Devastace inteligence tady trvá ne 40, ale 60 let. Myslet, myslet!;-)

0/0
29.1.2010 11:37

ihoe

Re: odchod do zahranicia

Hm, mozno by sa dalo vyhladat v diskusii, kde vsade vy reagujete k teme a kde k osobe, ale to nema zmysel. Vdaka aspon za to, ze ste zopakovali moje argumenty a reagovali na ne pozitivne. A hlavne som rad, ze si zvykate. :D

0/0
29.1.2010 11:52

ihoe

Re: odchod do zahranicia

(chyba - blbe vetvenie diskusie, moja nepozornost, ospravedlnujem sa ...:) )

0/0
29.1.2010 11:53

zoufalec1

kolik nás to stálo?

"Tereza Báčová vystudovala lékařskou fakultu a chce být oční lékařkou"

kdo vám ta studia platil?

0/0
29.1.2010 9:58

ihoe

Re: kolik nás to stálo?

To neznamena, ze za to musi pracovat ako otrok, aby vam zabezpecila lacnu zdravotnu starostlivost. Radsej pozadujte slusne podmienky pre zdravotnicky personal, to je lepsia cesta k zvysovaniu kvality. Moralizovanim nic nedosiahnete, ti ludia aj tak odidu.

0/0
29.1.2010 10:25

zoufalec1

Re: kolik nás to stálo?

nejedná se vážený příteli o moralizování, jedná se o to, že její studia platili občané této země. A nejen její. Takže troška skromnosti by neublížila. Myslím, že by nebylo od věci, aby někteří lidé pracovali nějakou dobu jako otroci, přispělo by to k jejich představě o otrocké práci.

0/0
29.1.2010 10:33

ihoe

Re: kolik nás to stálo?

Nevidim nic neskromne v poziadavkach lekarov. Taktiez nevidim ziaden dovod, aby mali otrocke podmienky. Nechapem vasu argumentaciu, pride mi hlupa.

0/0
29.1.2010 10:36

zoufalec1

Re: kolik nás to stálo?

"cituji: "To neznamena, ze za to musi pracovat ako otrok"

Jsou to vaše slova. A je věcí názoru, co se za otrockou považuje. To, že nechápete moji argumentaci mně připadne líto, ale fakt, že vy ji nechápete ještě neznamená, že je hloupá. Připusťte, že v životě existuje mnoho věcí které vy nechápete a navzdory tomu  hloupé nejsou.

0/0
29.1.2010 10:50

ihoe

Re: kolik nás to stálo?

Tato debata mi pride zbytocna. Ja vasu snahu vidim tak, ze vam ide o to, aby niekto vam poskytoval sluzbu prakticky gratis a to mi pride ako hlupe.

Ja som vystudoval medicinu a v tej dobe mi na to platili moji rodicia. Necitim sa byt preto povinny hrdlacit ci uz na Slovensku alebo v Cechach, ked mam moznost pracovat inde. Ked budem mat deti na skole, budem im platit vzdelanie svojim danami. A nebudem ich nutit ostavat v krajine, ktora bude mat snahu ich pracu zneuzivat.

Opakujem, touto debatou nic neziskate. Lekari nebudu pracovat za mizerny plat len pre modre oci. Je to povolanie ako hociake ine, kde clovek potrebuje slusny plat a podmienky na pracu. Automechanikovi zaplatite trznu cenu, rovnako aj pravnikovi, tak zabudnite na to, ze na lekaroch budete setrit a vystacite si moralistickymi kecami.

0/0
29.1.2010 11:05

zoufalec1

Re: kolik nás to stálo?

"Ja som vystudoval medicinu a v tej dobe mi na to platili moji rodicia"

Oni vám platili školné? Jste tak hloupý, že si pletete i tak elementární věci? Zdá se, že ano!

0/0
29.1.2010 11:29

ihoe

Re: kolik nás to stálo?

Zbytocne sa s vami hadat.

0/0
29.1.2010 11:33

biofyzik

Re: kolik nás to stálo?

Ona si ta studia zaplatila ze svých daní a daní svých rodičů. Z každého rohlíku, který si koupí v samoobsluze platí státu daň...

0/0
29.1.2010 12:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.