Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Technik STK dostal podmínku, pustil na silnici nebezpečné auto

Nejvyšší soud potvrdil pracovníkovi stanice technické kontroly na Sokolovsku podmíněný trest za to, že pustil na silnici auto se zrezivělým podvozkem a brzdovými trubkami. Autu se za jízdy utrhla zadní náprava a čtyři pasažérky se zranily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavelol

dodatek

Pokud bylo vozidlo zakoupeno po STK v bazaru, měl by být postižen. Za podvod a obecné ohrožení.

0/0
27.1.2010 5:27

pavelol

majitel

Jsem na 100% přesvědčen, že majitel vozidla si byl vědom jeho stavu. Ptám se jaká byla protislužba za ty dvě zámky na zadní reg. značce? Finanční, nebo zuby nebrat-protislužba.

0/0
27.1.2010 5:24

Oerteplur

Přetáčet tachometry je u nás legální

tak proč by nebylo legální mít zrezivělé auto, které koupíte v bazaru jako 2 roky staré s 80.000km ?R^

0/0
26.1.2010 18:01

ODSakEda

Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidič!

STK spíše jen kontroluje onu zodpovědnost! Tedy přisuzovat přímo(!) vinu na nehodě a zranění technilkovi STK..., když zákonná odpovědnost na svavu vozidla je na řidiči(!!!!!) a kdy stav vozidel se mění již od první hodiny po vyjetí z STK,  když třeba vzápětí přeletíte třeba jámu nebo obrubu! (rez nezpůsobuje nehody ani v 1% a i seberezivěší vozidla neztrácejí tuhost při nárazu ani o 10%!) , je absurdní! Jeho selhání  spočívá v něčem zcela jiném! Nedůsledné kontrole plnění poviností řidiče- držitele vozidla! A nehodu má na triko jen nepřímo! Blbej precedenc...:-(Rv

0/0
26.1.2010 15:32

Reeve

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

Řidič za stav vozidla odpovídá, pokud bylo v jeho silách ten mizerný stav odhalit. Nefunkční světlo odhalit můžete, nosné části karoserie zpravidla ne. Vy určitě také před každou jízdou nenajíždíte na jámu, abyste zkontroloval, zda vám přes noc někdo nenařízl nosníky nebo nápravy.

Jestliže je auto měsíc po STK a má nehodu z důvodu totálního prorezivění nosných částí karoserie, nemohlo k tomu dojít během pouhých 30 dnů a vinu jednoznačně nese ten, kdo prohnilé auto pustil do provozu.

Je to podobné, jako když vám autorizovaný plynárenský technik odborně zapojí sporák, a ten druhý den vybouchne a způsobí požár.

0/0
26.1.2010 15:46

kusprcka

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

mam dojem že ta žena to auto koupila až po TK z bazaru.

0/0
26.1.2010 15:56

mattoni_uz_neni

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

tak je guma, že si to auto nenechala nejdřív zkontrolovat mechanikem :-P

0/0
26.1.2010 16:01

kusprcka

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

Já to říkám každýmu kdo si jde pro auto do bazaru, neposlouchaj a pak brečí.:-P

0/0
26.1.2010 16:05

mattoni_uz_neni

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

a i kdyby  tak snad pokud si koupím auto v bazaru, tak i potom jde zase do servisu :-P

0/0
26.1.2010 16:09

ODSakEda

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

Přesn ětak! Nejvíce a nejčastěji se pak rozčilují ti na to nejmín mají a co koupili daný model nejlevněji možnáv celé EU a do 20.000,-!!!... ;-D

0/0
26.1.2010 16:11

mattonka

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

říká se, že do ojetého auta by se mělo investovat cca 10% kupní ceny

0/0
26.1.2010 16:12

ODSakEda

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

Mohlo! Mnoho lidí totiž zrezivělé nosníky jen zakituje, či zamaskuje Gumoasfaltem nebo jinak a na STK není možnost to zrengenovat a zjistit! Navíc je velmi suběktivní, co jemoc a co málo, když vyhláška říká: nadměrné poškození nosných dílů karoserie! Co je to nadměrné a co ne-nadměrné??? A 30 dní na soli mohlo docela i obnažit tyto části nebo také toto zalepení i urychlí rosení a prorezivění na soli dokonce nezvykle rychle. To by jste se divil!

0/0
26.1.2010 16:09

Reeve

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

30 dní na soli - v září?

Jestliže STK neumí poznat prohnilé nosníky a jiné fatální závady, ať se zruší. K čemu pak je?

Ale nebojte, oni to ti technici poznat umějí. To nejsou žádní zelenáči, takže je sebelépe zakytovanou shnilotinou neoblafnete. Když si nejsou jistí, trochu ťuknou, trochu dloubnou a pravda se odhalí. Jenom nesmějí být líní. Nebo podplacení.

0/0
26.1.2010 16:48

hellmuth

Re: Za špatní stav vozidla a případné nevyjetí odpovídá řidi

To bylo určitě málo, když jen upadla náprava ;-D

0/0
26.1.2010 17:07

Oerteplur

A není to tou solí na silnicích?

osobně bych soudně požadoval náhradu od správy komunikací. Je přece dokázáno že sůl způsobuje korozi.;-)

0/0
26.1.2010 15:26

swiss111

kazdy je uplatny

je to jen otazka ceny,,,

0/0
26.1.2010 15:09

ODSakEda

Re: kazdy je uplatny

No většina možná, ale určině né všecí! Mě v obci mnohý spoluobčan, hlavně  v zastupitelstvu nejeden soudruh , nemá rád, žeprej jsem blbej, kde jsem moh bejt, kdybych nehájil nějakou obecnoupravdu a nebazíroval na výběrovkách i na prkotiny jako je třeba oprava ulice i s ing. sítěmi jen za 10 mega..., takto prej získaj ípráci třeba i cizí (???...) firmy, namísto našich (?????????????...8-o) lidí! ;-D;-)

0/0
26.1.2010 15:37

ODSakEda

Re: kazdy je uplatny

Dodatek: Pro mě je důležitější cena vs kvalita díla, délka a hloubka záruky a termíny případné nápravy a sankce a reference firmy! Ne kdo za kamarádíčka to zhotoví, abych na stáří pak pajdal po propadlé silnici a chodníkách a nezbyly prachy ani na kultůru...;-€

0/0
26.1.2010 15:40

nilgiri

pro zajímavost

Kolik se asi najde lidí s autem starým minimálně deset let (a tím nemyslím nějaký stodvacítky), s nějakýma najetýma kilometrama (přes 200 000), kteří dostali technickou bez úplatku nebo bez známosti. Já teda nikoho takovýho neznám. Sám mám Mondeo rok 98, 230 000 km, a přesto, že je podle mě v relativně dobrým technickým stavu (nový brzdy, podvozek není rezavej, motor šlape jak má atd.), tak by to auto nikdy neprošlo už třeba jenom kvůli rezavým lemům u zadních kol. Vždycky jsem musel pár stovek přidat a když pak vidím, jaký šroty po silnicích jezdí, tak žádný výčitky rozhodně nemám. Ať klidně kontrolují brzdy, geometrii a věci, který mají přímo vliv na bezpečnost, ale nechápu, proč otravují se zbytečnostma. Rv

0/0
26.1.2010 14:40

HuLarus

Re: pro zajímavost

Až do letoška jsem měl Felicii r.v. 1997 a nikdy jsem nikoho neuplácel. Je fakt, že jsem si nechal technickou vždycky zařídit od autorizovanýho servisu a mám podezření (viz. níže), že oni tam s tím autem možná ani nejezdili. Najezdil jsem s ní za pět let cca 100 tis. km (soukromě).

0/0
26.1.2010 14:44

Qíteček na hrob cenzora

Re: pro zajímavost

Já. Rezavý lemy se nechaj vyvařit, víme?

0/0
26.1.2010 14:45

Pan Navratil

Re: pro zajímavost

Tak dají, ale není to nějakej nosnej prvek.

0/0
26.1.2010 14:59

Qíteček na hrob cenzora

Re: pro zajímavost

Lemy ne, ale třeba prahy jo a normálně se vyměňujou.

0/0
26.1.2010 15:00

Pan Navratil

Re: pro zajímavost

No já nevím, mám Saaba 90/260tkm a (zvenku) rezavej není. Při TK ho dám na servis a platím přípravu a poplatky dohromady.

0/0
26.1.2010 14:58

Reeve

Re: pro zajímavost

Mám auto staré 13 let a úmyslně s ním jezdím na STK sám, abych měl jistotu, že auto je bezpečné. (Dříve jsem si TK nechával dělat za příplatek v servisu, ale poté, co mi v jenom servisu nabídli, že za 2000 Kč mi vyřídí TK, aniž bych tam auto musel nechat, už servisům nedůvěřuji.) NIKDY jsem nemusel dát ani korunu úplatku a jen jednou jsem neprošel kvůli brzdám (opraveno a následná TK bez problémů). Prorezlé zadní lemy u poslední TK nevadily, pouze mě technik upozornil, ať si to dám do příští kontroly do pořádku, což radostně učiním, protože těch pár tisíc za vyvaření mě nezabije.

0/0
26.1.2010 15:24

Oerteplur

Re: pro zajímavost

není problém narazit na 2 roky starý korodující pick-up. V techničáku je potom poznámka "rezavá budka";-D

0/0
26.1.2010 15:24

sámvelkýmao

no

stk v rusku.ceník služeb.100 rublů do kapsy............očeň plocho-nechadiš

500 rublů do kapsy............plocho-chadiš tolko damoj

1000 rublů do kapsy..........charašo-chadiš adin god

5000 rublů do kapsy-------očeň charašo-chadiš 3 goda

10000 rublů do kapsy.......očeň očeň charašo-chadiš kak dolgo chočeš...

0/0
26.1.2010 13:58

send1

Re: no

;-D

0/0
26.1.2010 14:39

swiss111

Re: no

ocen charascho

0/0
26.1.2010 15:08

Oerteplur

Re: no

jj, je to podobné jako s dýcháním ;-D

0/0
26.1.2010 15:23

sámvelkýmao

Re: no

já dýchám již 50 let a to zcela zdarma............zatím............;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 16:36

Qíteček na hrob cenzora

Hmmmm

Jedna vlašťofka eště pořád jaro nedělá....

0/0
26.1.2010 13:30

OttoCZ

Re: Hmmmm

Ale je to první krok.

0/0
26.1.2010 13:46

Qíteček na hrob cenzora

Re: Hmmmm

Jo, ale máme před sebou eště pořádnej maratón.

0/0
26.1.2010 14:22

sámvelkýmao

Re: Hmmmm

tam i zpátky.nejmíň..............;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 14:27

sámvelkýmao

no

to samý bych napařil majiteli auta.určitě o tom nevěděl,že má na dvoře šrot a ne auto.;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 13:29

OttoCZ

Re: no

Tak tak. A navrch bych ještě přidal obecné ohrožení. ;-O

0/0
26.1.2010 13:45

sámvelkýmao

Re: no

to nejmíň.já spíš pokus o vraždu.když člověk vidí,co se pohybuje po ulicích a má to platnou technickou,viděl bych to tak na čtvrtinu stk zavřít i s majiteli a techniky.německou LKW na ně..............;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 13:49

mattoni_uz_neni

Re: no

LKW? Nebo spíš TÜV?

0/0
26.1.2010 14:00

sámvelkýmao

Re: no

třeba busy co jezdí ven týfu musí mít.;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 14:12

mattoni_uz_neni

Re: no

ale to pořád nevysvětluje to LKW

0/0
26.1.2010 14:27

sámvelkýmao

Re: no

no tak detailisto.osobáky PKW,náklaďáky to druhý.;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 14:28

Vit I.

Re: no

a ještě úplatkářství - pročpak asi to auto technickou prošlo, že?

0/0
26.1.2010 13:53

HuLarus

Re: no

Když dám auto na technickou a na servisní prohlídku, tak předpokládám, že je v pořádku. Sám můžu tak maximálně zkontrolovat světla a zkusit, jestli to brzdí. Majitel za nic nemůže. Stalo se mi, že dva týdny po technické uhnil nějakej plech u předního kola (snad něco na tlumiči) a to se do něj zarylo. Než jsem to zjistil, byl v pneumatice pěknej žlábek. Jsem zvědavej, co by to udělalo na dálnici. Na STK a serviskách to prostě flákaj.

0/0
26.1.2010 13:58

sámvelkýmao

Re: no

tak to dělali prohlídku na křižovatce na červenou a na zelenou už byla hotová.a technik musel bejt navíc slepej a hluchej.........;-D;-D;-D

0/0
26.1.2010 14:00

mattoni_uz_neni

Re: no

no... nevím, nevím... když jsem byla teď s autem na technické, byla podmínka, abych u prohlídky celou dobu byla... nehledě na to, že snad za svoje auto ručím sama, ne? Takže majitel (nebo provozovatel) v tom jede taky

0/0
26.1.2010 14:02

HuLarus

Re: no

Když jako majitel jezdím pravidelně na servisky, tak těžko můžu udělat víc. Vy taky ručíte za to, že nikoho nezabije vaše vadná mikrovlnka? Asi ne, co? U STK jsem nebyl, protože si ji nechávám zprostředkovat u autorizovaného servisu. Předpokládám, že tam teda s tím autem jezdí a nemají to nějak "ošetřené".

0/0
26.1.2010 14:07

mattoni_uz_neni

Re: no

tak snad máte přehled o tom, v jakém stavu to auto je, ne?

0/0
26.1.2010 14:08

HuLarus

Re: no

Jo, to jsem si taky myslel, než se mi tohle stalo. Jedna moje známá volá opraváře když potřebuje dolít ostřikovač... Prostě když dám auto na STK a projde bez výhrad, tak má být schopné v rozumné míře další dva roky jezdit. (když pominu to, že každý půlrok jsem na servisce a tam by to měli taky kontrolovat, což už vím, že nedělají)

0/0
26.1.2010 14:15

mattoni_uz_neni

Re: no

nikdy jsem neměla problém... jezdím do autorizovaného servisu, na technickou auto ještě doladili, aby nemohli vytknout vůbec nic a všechno v pořádku.

0/0
26.1.2010 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.