Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči během sněhové kalamity: jezdili rychle, riskovali a lepili se na sebe

Ani hustý sníh, snížená viditelnost a mrznoucí břečka na silnici nedokážou řidiče přimět k tomu, aby zvolili opatrnější styl jízdy. Mnozí z nich i při takovém počasí jezdí nebezpečně rychle a riskantně se "lepí" na auta před sebou. Vyplývá to z údajů o provozu na dálnici D1 na Vysočině během lednové kalamity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vítek z prčice

lepili se na sebe

Jezdím denně. Jedním z mnoha nectností většiny českých řidičů, kromě toho, že například naprosto neumějí jezdit "zip" , je nedodržování bezpečné vzdálenosti. Zdá se, že někteří ani nevědí co to je. Mám ve zvyku chovat se celkem slušně, ale když na namrzlé vozovce mně jezdí auta "na kufru", ve vzdálenosti nedostatečné i na suché silnici, myslím si něco idiotech. Ohrožují sebe i ostatní. Když opatrně zpomalím, abych je přiměl předjet, zpočátku vůbec nechápou a následuje zpravidla arogantní reakce.

Vzhledem k tomu, že mám najeto celkem asi 1 mil. km dovoluji si ještě konstatovat, že průměrný český řidič nemá přiměřenou reakční dobu, reaguje většinou opožděně. Mám za to, že si nezanedbatelné % řidičů kompenzuje za volantem jakési kompexy.

A pokud jsem někoho svým tvrzením naštval, dodám ještě, že popisované chování je typické pro muže - většina žen jezdí ve srovnání s nimi lépe. !!

0/0
27.1.2010 9:21

send1

Re: lepili se na sebe

Zvláštní, že mně se nikdo na zadek nelepí. Jestli nejsi z Šimkovy povídky: "Řidič milionář, vědom si toho, že zde není rychlost omezena výhláškou sto, šlápl na plyn, a vyvinul osmdesátikilometrovou rychlost." ;-D

0/0
27.1.2010 10:54

kliiidek

Re: lepili se na sebe

Mně se na zadek taky lepí málokdo. Mám pocit, že lidi tak nějak tuší, že Niva je solidní tančík, a ten zadní 8mm tlustý nárazník opravdu NENÍ plastový..

0/0
31.1.2010 9:27

malý červ

Re: lepili se na sebe

a třeba francouský řidič tu přiměřenou reakční dobu má? Kdo to měřil. Jak to vysvětlují vědci, to jsou velice zajímavé otázky.

0/0
30.1.2010 12:17

blekekeke

Re: lepili se na sebe

jsou to i ženy, které se vám nalepí na kufr, i když jedete třeba o 10km/h více.

0/0
31.1.2010 8:25

stinky_dirt

A co RSD

kdyz uz jsou tak chytri,tak proc nezakroci proti blbum,co se porad vlecou v levym,ackoliv tam nemaji co delat,jen kvuli par cm snehu a proto,ze maji lepa rejet stred ve kterem to vetsinou trosku hodi...samozrejme,tito pitomci se nezaradi za kamion,pac oni prece jedou o celych 5km/hod rychleji. Vetsinou se snazim bezp. odstup dodrzovat,ale pote,co jedete 5 km bez sebemensi snahy ridice pred vami uhnout,nezbyva nez byt prase a zacit na neho blikat a popr. se lepit,aby uz pan konecne pochopil,ze nekdo za nim muze jet i rychleji nez 60 km/hod na dalnici. Tohle sem zazil v posledni dobe pri par cm snehu,vsichni ti machri co me normalne za sucha predjizdi 190 najednou jeli jak baby v klobouku a ty za nima si muzes...tak at dou nekam a napred dohlizi na dodrzovani pravidel sil.provozu a pak kecaji o neukaznenych ridicich

0/0
27.1.2010 8:59

send1

Re: A co RSD

R^:-/

0/0
27.1.2010 10:55

send1

Chtěl bych jezdit tankem,

To by všichni koukali ;-)

0/0
26.1.2010 14:23

Kei: pronásledovaný diskutér

Re: Chtěl bych jezdit tankem,

Za chvíli to bude jediný způsob, jak se pohybovat po nejdražších silnicích v Evropě.

0/0
26.1.2010 14:25

send1

Re: Chtěl bych jezdit tankem,

;-D

Ale ta spotřeba 8-o

0/0
26.1.2010 14:25

Vilda_Cz

Re: Chtěl bych jezdit tankem,

nejdraších, ale přitom méně kvalitních [>-]8-o

0/0
26.1.2010 21:15

Kei: pronásledovaný diskutér

Přechody...

..pokud jste donuceni předpisy prudce brzdit před přechodem (nejde o situaci, když už je chodec v půlce), je lepší to pustit a vykašlat se na pravidla, když nemáte jistotu, že ten za váma to dobrzdí a že reaguje. Doporučuje 10 z 10 řidičů ;-)

0/0
26.1.2010 14:15

tojsouveci

Re: Přechody...

Tak to je samozřejmé, že je lépe porušit předpis, než způsobit nehodu.

0/0
26.1.2010 14:16

send1

Re: Přechody...

R^

0/0
26.1.2010 14:21

individual

Re: Přechody...

Až na to, že ten jedoucí vepředu, který by brzdil, by nehodu nezpůsobil. Způsobil by ji ten jedoucí vzadu tím, že nedodržel bezpečnou vzdálenost.

Jinak samozřejmě souhlas, že je lepší porušit předpis (pokus tím někoho nezraním) než aby došlo k nehodě.

0/0
26.1.2010 14:23

Kei: pronásledovaný diskutér

Re: Přechody...

Nehodu by způsobil ten, kdo by vás zezadu nabral, protože by si neudržoval bezpečný odstup. Ale proč si dělat škodu...

0/0
26.1.2010 14:24

jakadlec

Re: Přechody...

tvoje první myšlenka, s kterou je možno souhlasit

0/0
26.1.2010 14:41

ičmeka už jednou smazali

Re: Přechody...

předpisy nikoho nenutí prudce brzdit. ekvivalencí může bejt oranžová na semaforu.

0/0
26.1.2010 14:40

ken

Re: Přechody...

http://www.novapravidla.cz/files/=1471/UZ+361+pro+novapravidla+od+1_+ledna+2009.pdf

§ 5, h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo,

Žádné předpisy tě nenutí prudce brzdit ale dle zákona je každý řidič bůh, který vidí chodci do hlavy hodlá-li přechod použít.

0/0
26.1.2010 17:41

kliiidek

Re: Přechody...

Jako řidiče mě tenhle předpis mírně štve, jakožto chodce ovšem neskutečně se.e, protože nemůžu čekat u přechodu, jede-li kolona, jako normální člověk, ale musím dělat že čumím do výkladu a NECHCI přejít. Nejsem totiž dobytek, abych zastavil celou kolonu, která pak bude na semaforech o 200m dále stát znova, protože kvůli jednomu pěšákovi nechytla zelenou vlnu.

0/0
31.1.2010 9:22

send1

Ono to chce trochu předvídat

Když vidím ty b.bce co se vlečou, auto zasněžený že nic nevidí, v hubě cigáro tak bych je z tý silnice nejradši sestřelil. :-/

0/0
26.1.2010 14:12

jakadlec

Re: Ono to chce trochu předvídat

co ti je do toho jak má kdo seškrabáno, a cigárko zahřeje, do toho ti je taky prd, starej se vo sebe, na vojně sem jezdil místo okna škvíru 15 x 0,8 cm co tomu řikáš máčo

0/0
26.1.2010 17:20

send1

Re: Ono to chce trochu předvídat

Lampasácká bukvice, uhni když jedu ;-D

0/0
26.1.2010 21:19

jakadlec

Re: Ono to chce trochu předvídat

nikdy mi nenapadlo kontrolovat kdo má jak seškrabáno, já se staram vo svý, moh bys jít dělat ke šveská,m když máš ty fízlovský manýry

0/0
1.2.2010 7:15

český zeměhryz

Re: Ono to chce trochu předvídat

..že jsi vůl ..a ne frajer jak se sám domníváš.....

0/0
26.1.2010 21:20

pronásledován za pravdu

Re: Ono to chce trochu předvídat

Jejda, ty jsi jednoduchej chudáček ;-D

0/0
26.1.2010 21:22

jakadlec

Re: Ono to chce trochu předvídat

pleteš se, si pronásledovanej za blbost

0/0
1.2.2010 7:09

raz36

Kdyz se bojim...

...tak jedu na dalnici v pravem pruhu, kdyz na to moje auto nema, jedu na dalnici v pravem pruhu, kdyz sedim za volantem kamionu, jedu na dalnici v pravem pruhu, kdyz najizdim do leveho, nejdriv se rozjedu na rychlost vozidel leveho pruhu a pak tam po podivani do leveho zrcatka teprve vjedu. Staci dodrzovat tato jednoducha pravidla a vsichni budou spokojeny.

0/0
26.1.2010 13:46

pronásledován za pravdu

Re: Kdyz se bojim...

R^

0/0
26.1.2010 13:47

jakadlec

Re: Kdyz se bojim...

asi je zbytečný něco o přizpůsobení rychlosti vozidel v levým, nebo o tom, jak se předjíždí s kamionem vysvětlovat někomu, co šlápne na plyn a má tam 130 hned.

0/0
26.1.2010 14:16

Hucul

Re: Kdyz se bojim...

Jo, a kdyz se dostanu do situace, ze se bojim prejet nejakej upadlej kus neceho na silnici, takze jsem nucena dobrzdit a vjet do pravyho pruhu mezi dva kamiony, tak uz mam mezi nima asi zustat az do konce cesty, ne? Protoze rozjet se na rychlost leveho pruhu muze byt v pravem pruhu dost nemozne...

0/0
26.1.2010 14:40

send1

Re: Kdyz se bojim...

To je slovíčkaření ;-)

0/0
26.1.2010 15:15

tojsouveci

Když vozidlo před Vámi začne brzdit, Vy nezačnete brzdit ve stejném okamžiku, ale se zpožděním. Toto zpoždění je způsobeno Vaší tzv. reakční dobou (doba kdy zpozorujete podnět k brzdění a přendáte nohu z plynu na brzdový pedál). Reakční doba je při dobré kondici cca 1sekunda, avšak často je delší (nižší pozornost při monotónní jízdě na dálnici,  únavě, telefonování, rozhovor se spolucestujícím, ..).

Přitom jen za dvě sekundy ujedete při 130 km/h vzdálenost 72 metrů. To je délka cca 18 vozidel.

0/0
26.1.2010 13:26

tojsouveci

Re: Ať

No a když to není někdo schopen pochoopit, tak vepředu jedoucímu řidiči nezbyde než: "§ 18 Rychlost jízdy(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem,vlastnostem vozidla a nákladu,předpokládanému stavebnímu a dopravně 15 technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat...

0/0
26.1.2010 13:26

individual

Re: Ať

"dyž vozidlo před Vámi začne brzdit, Vy nezačnete brzdit ve stejném okamžiku, ale se zpožděním." - Ano, takhle reaguje velmi špatný řidič. Pozorný řidič začíná brzdit mnohdy dříve než auto před ním, protože nevisí očima na jeho nárazníku, ale sleduje celkovou situaci i několik aut dopředu (pokud to lze a nejede před ním vozidlo, přes které není vidět).

0/0
26.1.2010 13:32

pronásledován za pravdu

Re: Ať

R^

0/0
26.1.2010 13:34

jakadlec

Re: Ať

máte pravdu, pokud vidim před auto přede mnou, koukám tam, a brzdíme stejně, jedu tak, abych pokud možno viděl dopředu a ještě jedna podstatná věc, pokud jedu v koloně nárazník na nárazník a jsem 3., pak si už nedovolím se nalepit, pokud jeden zastaví druhej už brzdí prudce a třetístojí na brzdě nadoraz, jinak s vámi bych se nebál setkat na silnici, narozdíl od jiných

0/0
26.1.2010 13:45

jakadlec

Re: Ať

pouze s tou reakční dobou je to pitomost, pokud jsem připraven, reakční doba je někde mezi 0,2 a 0,4 s za 1 s mezi tí stačím kejchnout

0/0
26.1.2010 13:47

individual

Re: Ať

Ano, souhlas. Reakční dobu s mají možná jen ti nejméně zkušení, případně ti, co se za volantem během jízdy klepou strachy.

0/0
26.1.2010 13:49

tojsouveci

Re: Ať

A suverénní machři, kteří se ničeho nebojí, protože přeci všechno zvládnou...

0/0
26.1.2010 13:51

individual

Re: Ať

No, to nevím...

0/0
26.1.2010 13:56

tojsouveci

Re: Ať

No pokud si někdo myslí, že auto před vámi bude brzdit pouze v případě, že brzdí i auta před ním, tak to vypovídá za vše....:-)

0/0
26.1.2010 13:58

individual

Re: Ať

Někdo něco takového napsal?

0/0
26.1.2010 13:59

tojsouveci

Re: Ať

Platí ten odkaz BESIPU, tím je řečeno vše. A rozhodně to není jen pro špatného řidiče. Tím je řečeno vše.

0/0
26.1.2010 14:03

pronásledován za pravdu

Re: Ať

;-DRv

0/0
26.1.2010 14:04

individual

Re: Ať

Ano, ale proč jsi psal, že

"pokud si někdo myslí, že auto před vámi bude brzdit pouze v případě, že brzdí i auta před ním"

když o ničem takovém tady v diskusi nikdo nenapsal ani čárku...?

0/0
26.1.2010 14:06

tojsouveci

Re: Ať

Právě proto, že jsi napsal příspěvek z 13:32h.

0/0
26.1.2010 14:14

individual

Re: Ať

Z něj ale nic takového nevyplývá.

0/0
26.1.2010 14:17

tojsouveci

Re: Ať

Asi jak komu..

0/0
26.1.2010 14:21

individual

Re: Ať

Aha. No, to je fakt...;-D.

0/0
26.1.2010 14:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.