Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové tramvaje zatím v Praze nejezdí, prototypy nefungují

Po hlavním městě mělo jezdit s cestujícími už několik nových tramvají ForCity. Nejezdí, mají technické problémy. V Praze se dosud objevily jen dva vozy a oba měly potíže. Jeden z nich se musel dokonce dvakrát vracet do továrny plzeňské Škodovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MKzB

Jedno c článku chybí.

Citace jednoho zaměstnance DP Praha na jiném fóru:

Momentálně je problém ve výšce sněhové přikrývky v ulicích, kterou nikdo neuklízí a v tom, že stávající typy tramvají jsou v dolní části užší a mají boční plenty ve větší výšce než 15T, takže si v čerstvém sněhu vyfrézovaly drážky podle sebe, což 15T nestačí.

A jelikož sníh zmrznul, přišla by 15T při prvním výjezdu o všechny spodní plasty.

Kdyby jich tu bylo víc a jezdily hned od začátku sněžení, nemusely teď čekat na oblevu...

Tramvajové pluhy v tomhle taky moc nepomůžou, bo mají průjezdný profil radlice dle T3.

0/0
26.1.2010 9:18

honzajaka

Pořád

slyším nářky na tramvaj Porsche, když v ní jedu mě to připadá naprosto v poho. To by mě zajímalo s jakou by byli pražáci naprosto spokojeni, taková asi není

0/0
25.1.2010 22:30

tx999

Re: Pořád

Napr. klasicke T3 jsou naprosto v pohode. Bohuzel nejsou nizkopodlazni, coz je IMHO jejich jedina vada.

Porsche ma proste neuveritelne stupidne resene vnitrni usporadani, takze pri vystupovani z mist kde se sedi bokem ke smeru jizdy se dost slozite vystupuje (vadi tam nohy ostatnich sedicich) a pokud tam navic nekdo jeste stoji, tak je vystup skoro nemozny.

0/0
26.1.2010 10:35

AntiMultiKulti

Re: Pořád

některé nové T3 mají střední část nízkopodlažní

http://www.dpp.cz/typy-nizkopodlaznich-vozu/

a ta nová KT8 se mi zdá nejlepší

0/0
12.2.2010 14:58

Winston77

MHD

MHD má dluhy, chystá se rušit některé tramvajové a autobusové linky, prodlužovat intervaly, omezovat provoz metra. Současně ale nakupuje super drahé tramvaje, které nejsou plně funkční, a kvůli kterým se musí upravovat tratě. Selský rozum mi říká, že když vyberou jiný typ tramvaje a koupí o několik kůsu míň, nebudou muset rušit některé spoje. Raději jezdit ve starších vozech než v žádných.

0/0
25.1.2010 22:25

danny44

Samozřejmě...

Jen Škoda Plzeň (tedy Transportation) za nic nemůže. Najednou specifické požadavky.... byly nebo nebyly v zadání, které Škoda slíbila splnit?

0/0
25.1.2010 21:57

veskawesi

no jo no,

kvuli tomu se ty testy delaji ne?

0/0
25.1.2010 14:31

;-)

Klimatizace

Jsem zvědav, kdy se v našich krajích dočkáme výdobytku moderní doby - klimatizace. Zatímco před 100 lety existovaly zvlášť uzavřené vozy na zimu a otevřené na léto, takže teplota uvnitř nikdy nepřesahovala okolní teplotu a ochlazovala se větrem, v dnešních tramvajích je běžná teplota i 55°C. Přitom se stále s každým novým modelem zmenšuje možnost ventilace okny.  Zatímco na exportní trhy (všetně východní evropy) se mnohdy dodávají s klimatizací, v ČR když toto téma někdo nadnese, okamžite mu začnou ostatní nadávat, že je to neekologické a neekonomické. Je zajimavé, že jinde jsou klimatizované tramvaje běžné, jen u nás ne. Doufám, že se dožiji doby, kdy i u nás bude možno cestovat hromadnou dopravou komfortně a důstojně.

0/0
25.1.2010 14:25

;-)

Re: Klimatizace

pardon, že se opakuje přispěvek - dal jsem obnovit stánku a vložilo se to znovu:-(

0/0
25.1.2010 14:26

pepa01

Re: Klimatizace

... a jízdenka bude za 200.-

nestačilo by raději udělat otvírací okna, pro jistotu pro bl*ečky se mřížemi

0/0
25.1.2010 17:07

danny44

Re: Klimatizace

Kolik je průměrná doba jízdy člověka v tramvaji?  A máš tušení co s tebou takové střídání vedra a "chládku" (ale myslím toho v klimatizované tramvaji) udělá?

A navíc, už se těšim jak začnou řvát zase ekologové (kromě ceny za klimatizaci jako takovou) - spotřeba elektřiny  a vývin tepla do ovzduší

0/0
25.1.2010 22:00

Mak1

Další pomníček panu primátorovi

.....Rv

0/0
25.1.2010 14:06

Rebby

Re: Další pomníček panu primátorovi

Bez do haje. Zrovna tramvaje mi prijdou smyslupne. Kdyby se nedelaly, kricel bys, ze skodovka nema praci a v Praze jezdime tramvajema ze sedesatek...

0/0
25.1.2010 16:20

pepa01

Re: Další pomníček panu primátorovi

ty jsou nejhezčí, stačilo by do nich vrazit tyristory a jezdí se dál ještě minimálně 50 let

0/0
25.1.2010 17:09

veš na pleši

A co takhle kdyby

se začaly vyrábět tramvaje podle toho, jaké jsou v Praze tratě? Jako kdybych si koupila dítěti nové boty a pak jsem mu dala výprask, že jsou mu malé... Co kdo má pořád proti starým, osvědčeným typům? Někdo namítá, že jsou to "historické" tramvaje, ale co je na tom špatnýho? To, co jezdí v San Francisku, taky není výkřik soudobé avantgardy.

Prostě čím dál, tím hůř. Zkoušeli se někdy soudruzi z magistrátu projet Porsche tramvají ve špičce? :-)

0/0
25.1.2010 13:27

PLSFS

Re: A co takhle kdyby

V SF jezdi ceske trolejbusy (mimochodem) a jedine kolejove vozidlo, ktere potkavam, je cablecar (coz je historicka relikvie pro turisty) a BART.

0/0
25.1.2010 14:00

Erbule

Fór z city

Tak mám dojem, že už v tom názvu nové tramvaje je zakódováno, jak to dopadne – někdo si zase udělá z hlavního města srandu... a my to zaplatíme. Nebo je opravdu Praha tak zvláštní, že pro ni v současnosti nejde vyrobit normálně fungující tramvaj? Spíš to vypadá na další z mnoha modrých tunelů...

0/0
25.1.2010 13:12

pipi02

Co kdyby

si DP pořídil jeden měřící vůz, který by projížděl občas všechny kolejové trati a kterým by se přesně zjistily skutečné parametry tratí? Že by se pak bylo možno zadat výrobci takové požadavky, při jejichž dodržení by tramvaj projela. Pokud je to nad chápání odborníků v DP, jsou v Praze také vysoké školy, které si rády přivydělají.

0/0
25.1.2010 13:12

demon3

Re: Co kdyby

Takový měřící vůz samozřejmě taky byl, jenže nakamuflovat prujezdný profil zcela nové tramvaje na jakýkoliv stávající vůz není tak snadné.

Nehledě na to, že od toho se ty zkoušky provádějí, že.

Problém by nastal až v případě, kdyby bylo ve vozovně 250 vozů a až následně se zjistilo, že neprojedou, což není tento případ, že.

0/0
25.1.2010 15:54

;-)

Klimatizace

Jsem zvědav, kdy se v našich krajích dočkáme výdobytku moderní doby - klimatizace. Zatímco před 100 lety existovaly zvlášť uzavřené vozy na zimu a otevřené na léto, takže teplota uvnitř nikdy nepřesahovala okolní teplotu a ochlazovala se větrem, v dnešních tramvajích je běžná teplota i 55°C. Přitom se stále s každým novým modelem zmenšuje možnost ventilace okny.  Zatímco na exportní trhy (všetně východní evropy) se mnohdy dodávají s klimatizací, v ČR když toto téma někdo nadnese, okamžite mu začnou ostatní nadávat, že je to neekologické a neekonomické. Je zajimavé, že jinde jsou klimatizované tramvaje běžné, jen u nás ne. Doufám, že se dožiji doby, kdy i u nás bude možno cestovat hromadnou dopravou komfortně a důstojně.

0/0
25.1.2010 12:49

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Klimatizace

No jo, oni to omlouvají tím, že kdyby si zaply tramvaje v pražské špičce klimatizaci, tak zkolabuje síť.

0/0
25.1.2010 13:32

gaDzin

Re: Klimatizace

V lete jezdim radsi na kole, prijet do prace uvarenej z tramvaje neni zrovna dobry zacatek dne.

jinak tuto tramvaj jsem videl kolem pulnoci projizdet pres Palmovku. Zda se, ze bude lepsi nez tezce nepovedeny porsche.

Jinak k tem upravam. Vazeni ta tramvaj je nizkopodlazni a zda se i sirsi. Takze se zkratka nekde posune ostruvek, jinde vyhrabou zabrany co jsou dobry leda na zniceni kola u auta. Nekdo tu pise neco o detskych botach, to je pririvnani. Spis bych to privnal k tomu, proc delat asfaltky, kdyz auto v klidu projede i hlinenou polnackou?

0/0
25.1.2010 14:42

;-)

Kdy najddou naši politici odvahu?

aby přestali kupovat české tramvaje jenom proto, že jsou české, z tradice a vlastenectví, bez ohledu na to, že některé z nich jsou vyloženě špatné a koupili za peníze daňových popltaníků to nejlepší, co je na trhu. Kdy najdou odvahu koupit alespoň pokusně pár kusů v zahraničí? Třeba by pak plzeňská škodovka ztratila jistotu, že ať vyrobí cokoliv tak to prodá, a začala se více snažit. Například s vídeňskými ULF se žádná tramvaj vyrobená v ČR nemůže rovnat. Ovšem politikům zdá se chyb odvaha.

0/0
25.1.2010 12:38

Z-S

Re: Kdy najddou naši politici odvahu?

on je vidensky ULF homologovany pro provoz v Praze?

0/0
25.1.2010 12:48

Jeniks

Re: Kdy najddou naši politici odvahu?

Je třeba více věřit práci ostravských konstruktérů vozidel z ulice Ruská (u plynojemu)............

0/0
25.1.2010 12:50

abbbe

Re: Kdy najddou naši politici odvahu?

Ale prece si nemyslite, ze by Prazaci duverovali fungujicim vecem z ciziny - kdyz uz to berou amici tak je to preci podezrele?? ;-D

0/0
25.1.2010 13:13

demon3

Re: Kdy najddou naši politici odvahu?

Věřme že jen ZATÍM se nemůže rovnat... !

0/0
25.1.2010 15:51

honzajaka

Re: Kdy najddou naši politici odvahu?

mě Porsche tramvaj připadá naprosto v poho,jen Pražáci si pořád musí na něco stěžovat

0/0
25.1.2010 22:29

daywalker

porsche design

toho fešáka co tyhle tramvaje vymyslel a bandu co to odklepla bych na místě popravil. pražáci vědí....;-O

0/0
25.1.2010 12:28

Agent Přisluhovač v exilu

Re: porsche design

brňáci též... ;-(;-)

0/0
25.1.2010 12:34

Mak1

Re: porsche design

a to prej na rozíl od nás máte přední dveře i pro lidi - nejen pro řidiče

0/0
25.1.2010 14:05

;-)

Re: porsche design

na idnes  jsem četl, že na forcity ty dveře ani nebudou

0/0
25.1.2010 16:52

Knize Ignor

Re: porsche design

Jasne, dvere byly poruchove, tak jsme vsechny dvere zrusili...

0/0
25.1.2010 23:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.