- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
napsat své postřehy stručně, jasně a výstižně,je důležitější, než zbytečnšě natahovat text. Analýza textu není k zahození. Schopnost analýzy a syntézy je jedna z nejdůležitějších schopností.
nedovedu si ale představit náhradu přijímaček na VŠ státními maturitami.
Co když se např. někdo hlásí na školu, která požaduje znalosti z jiných předmětů než ze kterých člověk maturoval? co když se přihlásí třeba až po pěti letech?
urcite budou VS mit moznost rici bud statni maturita s takovym hodnocenim z techto predmetu nebo neco jineho. nekdo bude mit moznost nechat si uznat maturitu nekdo bude muset delat napr SCIO Velky problem v tom nevidim. Pochopitelne, ze neni mozne chtit statni maturitu jako jedinou moznost, ale muze to byt jedna z moznosti a to uz je urcite lepsi (vetsina studentu by toho zrejme vyuzila, byt ne vsichni)
Byl bych radeji, kdyby byly lepsi skoly a horsi skoly. Ono to vlastne stejne tak zustane, jedna zkouska to uz nezachrani.
je to pouze správný nápad (sjednocení vědomostí a snad snížení korupce na středních školách), provedení je ale naprosto šílené.
Zažil jsem množiny a jiné " ptákoviny". Buzerujete zbytečně naše děti. Cizinci mají zelenou i když nic nenapíšou " česky". Rozhodně nestrpím aby byla tak složitá zkouška. K čemu vlastně ?
Sběrale titulů by měli už konečně jít mezi lidi a né hromadit ( hmotné statky ) a dřepět v kanclu a vymýšlet již léta ověřené věci. Pedagogika je vědě ale má určitě jisté meze. Ovšem učebnice pro I. třídy taky nemají chybu ????? Určitě nezapomenu na " Slabikář ", který mě více naučil než komplot knich t.č.na ZŠ. Opět se potvrzuje - pedagog - komplotář. Nebo, že by zase směr jinam ................
státní maturita je správná věc.A hlevně omezuje KORUPCI na minimum,což se mnohým,kteří díky různým typům šklo umožňují získat vzdělání i pitomcům,kteří ale mají bohaté rodiče.
Státní maturity tak jak jsou navržené, nejsou nikterak těžké, kdo je nedokáže zvládnout, ten si maturitní vysvědčení nezaslouží. Středoškolák by prostě měl prokázat určitou míru znalostí a schopností.
je to můj názor jako absolventa spšch a všcht.
Podle mě je dobře, že se stát snaží odstranit subjektivní hodnocení na školách. Často totiž stačí se učiteli znelíbit a žák mohl umět sebevíc, stejně ho na něčem potopil. A to pak žáky silně demotivuje.
Musím vás opravit. Stát se sice navenek snaží maturity zobjektivizovat, nicméně neoddělil zkoušení od škol. Jinými slovy, smysluplné by bylo, kdyby alespoň písemnou část opravovali učitelé z jiné školy...Když jsem to ovšem navrhl panu Zelenému, odpověděl mi, že na to nejsou peníze. A na školení k novým maturitám? Tam nám přímo řekli, že si to prostě "nějak zařídíme", aby studenti prolezli...Hajhou
Hmm "setsavit",asi ne.
Nahodou jsem mel moznost spolu se svoji maturitou skladat i maturitu spanelskou.
Zadanim pisemne casti bylo, pro nas nejlehci, tema Don Quijote. Uryvek z textu + nekolik doplnujicich otazek.
Na dane tema jsme psali zhruba 4-5strankovou esej. Rozboru daneho uryvku, podle rozboru ho umistit (do ktere casti v dile patri), rozebrat ho jazykove, strucne rozebrat cele dilo, zaroven popsat kulturni situaci ve Spanelsku v dobe napsani dila.
Povazuju to za idealni pristup, pisemna prace zhodnocuje jak jazykove znalosti, tak znalosti literatury. Je treba rict, ze temata a otazky byly zadavany CENTRALNE a hodnoceni bylo ponechano na profesorech ze strednich skol, obdobnym zpusobem, jak se to dosud hodnotilo u nas.
Proc v zapadnich skolach se celkove ustupuje od memorovani a prechazi se hlavne na psani eseju na dane tema? Aby si clovek sam zjistil informace, nacetl z knizek data a hlavne to podal svymi slovy? A proc jdou statni maturity presne proti tomuto trendu?
kouknete se na otazky ktere jsou v testech a zjistite ze jsou PRESNE v tomto duchu, misto znalosti testuje konkretni dovednosti, jak psat, jak pracovat s textem apod. Neschopnost techto veci je nejvetsi problem soucasnych maturantu.
Nova maturita (ceska) ma snahu objektivizovat hodnoceni, coz mne neprijde uplne spatne.
Mě státní maturity připomínají Opencard. Nápad a původní myšlenka jsou vcelku dobré. Určitě by oba projekty mohly být při správné realizaci do budoucna výhodné. Ale to provedení! Neuvěřitelná neschopnost. Je mi líto středoškoláků z dotčených ročníků. Jsou jak "pokusní králíci". Na tomto ročníku zkoušela své skvělé nápady již Buzková - jedna přihláška na SŠ, postupové zkoušky u víceletých gymnázií a teď státní maturity. Zatím všechny tyto "perly" ministerstva školství se po jednom použití ukázaly jako zhovadilost a upustilo se od nich. Bude to se státními maturitami jiné?
Toho už bylo, viz množiny. Já dokonce k maturitě dělal diplomovou práci - taky experiment!