Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církev stále hledá Vlkova nástupce. Chybějí jí charizmatičtí lídři

Průtahy se jmenováním nové hlavy katolické církve v Česku ukázaly, jak je zde na tom církev dvacet let po pádu totality. Řečeno slovníkem ekonoma: Církev je firma, která na tom není zrovna nejlépe, protože od ní odcházejí zákazníci. Nemá je totiž kdo zaujmout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moš

Církev se vzdálila o cesty svých tuzemských mučedníků.

 Nekonečné komprosy,které naše církev dělá s nepřáteli katolické víry ji natolik vzdalují od učení Ježíše Krista,že je čím dál těžší hájit její pozice.Neschopnost a strach pojmenovat zločiny,které v této zemi spáchali chazarobolševici a zednáři na prostých katolících paralizuje věřící .Ti se jen těžko mohou charizmaticky vymezit proti zlu,když ti jež mají vést jsou pasivní.Těžko cokoli dělat,když katolický týdeník ovládají skrytě,nebo otevřeně lidé,kteří skutečnou víru spíše relativizují.

0/0
25.1.2010 20:08

proLogos

Re: Církev se vzdálila o cesty svých tuzemských mučedníků.

Upřímně: je hromada i na můj vkus silně ortodoxně katolických časopisů. Te Deum, Milujte se, Immaculata. Pokud máte výhrady ke KT, čtěte je.

0/0
26.1.2010 11:54

moš

Re: Církev se vzdálila o cesty svých tuzemských mučedníků.

 Nejde o to být nejortodoxnější,jde o to nebýt protikatolický.

0/0
26.1.2010 19:00

proLogos

Re: Církev se vzdálila o cesty svých tuzemských mučedníků.

Však katolická církev se pokládá za vpravdě ortodoxní (pravověrnou). Nic proti ničemu =)

0/0
29.1.2010 11:26

Semper2

Ale nechybí, jen je díkz panu kardinálovi najdete

na těch nejhorších farách.

0/0
25.1.2010 16:38

Petrsafra

Re: Ale nechybí, jen je díkz panu kardinálovi najdete

máte pravdu, některé už opravdu potřebují opravit

0/0
25.1.2010 18:30

MSL314

Čekání na arcibiskupa

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=12343

0/0
25.1.2010 12:36

Ganga Parbat

zrušte církev a nemusíte "hledat"

! R^  

A nám ostatním, nevěřícím pohanským psům, se uleví! :-P

0/0
25.1.2010 11:28

Petrsafra

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

to by ji musel zrušit ten ,který ji založil

0/0
25.1.2010 11:34

Ganga Parbat

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

proč? 8-o

0/0
25.1.2010 12:01

Petrsafra

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

protože mu patří

0/0
25.1.2010 12:13

Euronymos

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

Kdo založil katolickou církev ?

0/0
25.1.2010 13:10

MSL314

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

Církev založil sám Bůh v osobě Ježíše Krista. A celých více než 2000 let ji provází a udržuje při životě.

A že to někdy dá hodně práce... ;-)

0/0
25.1.2010 13:27

Euronymos

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

;-DR^

0/0
25.1.2010 16:20

markyz.Gero

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

je nějaký důvod proč vám ulevovat?

0/0
25.1.2010 12:06

Ganga Parbat

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

mnoho, opravdu mnoho, dobrých důvodů!

0/0
25.1.2010 12:11

markyz.Gero

Re: zrušte církev a nemusíte "hledat"

stačil by jeden

0/0
25.1.2010 12:38

zberanek

Diskuse je o něčem jiném

Některé dnešní příspěvky přispěvatelů o činnosti církve na tomto portálu, pokud to zjednoduším, dávají do jedné roviny věřící se slušným chováním a nevěřící s neslušným chováním.  S lidmi s takovými názory je opravdu obtížné se domluvit na čemkoli, mají své hledí zřejmě nastavené pouze jedním směrem a jakýkoli jiný názor nemá šanci být ani vyslechnut, natož aby o něm alespoň chvilku uvažovali. Pak už to ale není o diskusi, ale o prohlašování své a jedině jedné správné "pravdy".

0/0
25.1.2010 11:27

rik_killer

Re: Diskuse je o něčem jiném

Ano, máte pravdu. Vždyť by jen stačilo dát na jevo, že to může být i jinak a ne, že jen ta má pravda je lepší.

0/0
25.1.2010 11:29

Euronymos

Re: Diskuse je o něčem jiném

Nevěřící ? Prosím vysvětlit.

0/0
25.1.2010 11:31

zberanek

Re: Diskuse je o něčem jiném

Myšleno nevěřící v Boha (ateisté).

0/0
25.1.2010 11:34

Euronymos

Re: Diskuse je o něčem jiném

Ateista = člověk nevěřící v Ježíše Krista. Chápu, že pro vás to znamená nevěřící v Boha, jelikož JK je ten jediný, ale to jen tak pro upřesnění.

Btw. Samozřejmě ovšem záleží na druhu ( není to to pravé slovo, ale jiné mě nenapadlo ) ateismu.

0/0
25.1.2010 11:39

Euronymos

Víra ano, církev ne.

Mám ve svém okolí několik mladých lidí ( 20-30 ), kteří jsou věřící v Boha, jsou pokřtění, ale k církvi mají odpor a některým se dokonce přímo hnusí.

Existuje jediná výjimka, ovšem to není katolík, ale protestant.

0/0
25.1.2010 11:08

markyz.Gero

Re: Víra ano, církev ne.

asi mizerný farář, taky jsou to jen lidé

0/0
25.1.2010 11:22

Euronymos

Re: Víra ano, církev ne.

Já nemluvil o faráři, ale o církvi jako o instituci, ze které se jim dělá špatně.

0/0
25.1.2010 11:26

celim

Re: Víra ano, církev ne.

No problém bude v tom, že neznají o církvi nic! A asi se nehodlají nijak informovat .

0/0
25.1.2010 11:29

rik_killer

Re: Víra ano, církev ne.

S prominutim na co jim k vire budou vedomosti o cirkvi? Proc porad michate viru a cirkev dohormady?

0/0
25.1.2010 11:31

Euronymos

Re: Víra ano, církev ne.

Nemám potřebu vám vyvracet vaší pravdu. Stejně bych neuspěl.

0/0
25.1.2010 11:34

markyz.Gero

Re: Víra ano, církev ne.

víte já vám těžko můžu dokázat že kecáte a ty mladé lidi jste si vymyslel

0/0
25.1.2010 11:33

Euronymos

Re: Víra ano, církev ne.

A v tom já vidím problém. Jakmile není něco podle představ, tak je to zlo, lež, neúcta, rouhání, atd.

Jména napsat nemohu, ale třeba jeden člověk z kapely Flattus je právě student teologie.

0/0
25.1.2010 11:44

markyz.Gero

Re: Víra ano, církev ne.

vy vnímate katolickou církev jako monolit který se vždy tak chová ale to přece není pravda, vždy záleží na konkrétním člověku a katolická církev se skládá z širokého spektra od bigotních věřících až po pokrokové lidi

0/0
25.1.2010 11:52

Euronymos

Re: Víra ano, církev ne.

Jelikož je církev organizace, která tak vystupuje a tak jí vnímám jako celek. To, že je tam velké spektrum lidí je logické, ale pro mě naprosto nedůležité.

Jednotliví lidé mě začnou zajímat až v dobu, kdy se s nimi budu bavit a pak si na ně udělám názor.

Nebo mi snad chcete tvrdit, že jakoukoliv firmu posuzujete dle spektra zaměstnanců a ne jako celek, za který odpovídá majitel, či pověřené osoby ?

0/0
25.1.2010 12:34

markyz.Gero

Re: Víra ano, církev ne.

poněkud zvláštní přirovnání ale dobrá ano renomé firmy nedělá celek ale ten zaměstnanec se kterým se konkrétně setkáte, neboť dle něj si děláte názor na celou firmu

0/0
25.1.2010 12:41

Euronymos

Re: Víra ano, církev ne.

Naopak renomé firmy záleží na jejím celkovém obraze, který je následně podpořen osobní zkušeností s jednotlivými zaměstnanci.

A pokud je celkový obraz vystupování firmy pro mě z nějakého důvodu nevyhovující, tak to nezmění ani sebedokonalejší zaměstnanec.

0/0
25.1.2010 13:09

Petrsafra

Re: Víra ano, církev ne.

 a zaměstnanci firmy jsou rádi,že mají práci a uživí svou rodinu. 

0/0
25.1.2010 17:27

Petrsafra

Re: Víra ano, církev ne.

mám jinou zkušenost

0/0
25.1.2010 11:32

Euronymos

Re: Víra ano, církev ne.

Však proč ne. Vždyť každý se stýká s jiným okruhem lidí.

0/0
25.1.2010 12:37

markyz.Gero

zdá se někteří mají o církvi a víře

zhruba stejné představy jako má šílený cukrář o kosmonautice

0/0
25.1.2010 10:37

zberanek

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

A koho si myslíte, že je to chyba? Těch lidí?

0/0
25.1.2010 10:40

markyz.Gero

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

proč chyba, není to žádná chyba jste-li nevěřící a církev a víra vás nezajímá nemáte důvod se o ně zajímat ovšem pokud se potom pokoušíte o církvi či víře diskutovat ihned lze poznat že vlastně nic nevíte a jen používáte naučené fráze(viz tato a podobné diskuze)

0/0
25.1.2010 10:55

zberanek

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

Děkuji za pěkné vysvětlení, jenže je tu to jenže. Na církev připívá daňový poplatník (nikdo se jej neptá, zda v něco věří a nebo ne), ať chce a nebo nechce,  takže se jej její činnost týká.

0/0
25.1.2010 11:03

markyz.Gero

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

stát jako takový se rozhodl že použije tuto formu financovaní církví, proč to se ptejte jinde, pokud se vám to nelíbí nedávejte vinu církvím ale státu

0/0
25.1.2010 11:07

Euronymos

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

Nevěřící ? Co je to za naprostou pitomost ?

0/0
25.1.2010 11:09

markyz.Gero

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

a v čem ta pitomost spočívá byste mohl rozvést

0/0
25.1.2010 11:13

Euronymos

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

ateista x nevěřící.

Nic ti ten rozdíl neříká ?

Já třeba jsem ateista, ale nejsem nevěřící, tzn. věřím v něco jiného, než v Ježíše Krista.

Můj názor na víru je asi takový. Víra je to nejdůležitější v lidském životě a pokud opravdu v nic nevěříš, tak jsi mrtvý.

0/0
25.1.2010 11:24

markyz.Gero

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

v kontextu věty je vcelku jasné o čem jsem se snažil hovořit ale dobrá můžu vám nabídnout slova jako ateista bezvěrec atd atd na smyslu věty to nic nezmění, bráno ababsurdum každý kdo věří že existuje Austrálie ale přitom tam fyzicky nebyl aby se přesvědčil je člověkem věřícím ;-D

slovíčkaření, slovíčkaření

0/0
25.1.2010 11:47

Euronymos

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

Austrálie byla dost absurdní, protože takhle jsem to nemyslel, ale poznámka dobráR^. Ono totiž takové označení evokuje aroganci, nadřazenost a hlavně nerespektování dotyčného.

Tak prosím nazývejte věci správnými názvy a bude to v poho.

0/0
25.1.2010 11:57

markyz.Gero

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

v pořádku jen jsem předpokládal že pokud se týká diskuze víry či církve bude slovo "nevěřící" chápáno celkem jednoznačně jinak bychom si na začátku každíé diskuze museli určit termíny či pojmy :-) 

0/0
25.1.2010 12:04

iruka

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

A ono je to přesně naopak, lidé prozřeli a přestali se nechat oblbovat organizací, v níž je v pořádku, že bývalý člen Hitlerjugend stane v čele - a to byl zřejmě ještě nejlepší; pak je ovšem těžké představit si, z jaké žumpy pocházejí ti ostatní, horší...

0/0
25.1.2010 10:45

iruka

Re: zdá se někteří mají o církvi a víře

oprava: nechávat

0/0
25.1.2010 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.