Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve jménu Božím, blogujte! Papež radí kněžím, jak oslovit mladé lidi

Používání nových médií v plné míře je jedinou cestou, jak mohou kněží oslovit mladou generaci a lépe šířit slovo Boží, řekl papež Benedikt XVI. při příležitosti Světového dne komunikace. Ale zároveň by se měli vyhýbat popularitě s tím spojené. Papež sám stále píše své projevy rukou a na internet je dávají jeho asistenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mr.fyluta

jenom takova drobna statistika

JP2 cca 107.000, B16 cca 88.000 fanousku na FB. Otazka zni, kdyz uz fandim byvalimu papazi tak proc ne tomu soucasnymu? Takze i verici toho nemeckyho dedka berou tak nejak jinak ne??

0/0
25.1.2010 10:58

proLogos

Re: jenom takova drobna statistika

No, spíš nevěřící. JP byl popularizátor, B je učitel. Já mám jednoznačně lepší vztah k Benediktovi a FB se zatím vyhýbám.

0/0
25.1.2010 18:25

martin_simek

Stacilo by si vybrat

RESPEKTOVANEHO Papeze, kterym napr. (i mezi nami nevericimi) Karol Wojtyla zcela bezpochyby byl !!!

0/0
24.1.2010 21:13

proLogos

Re: Stacilo by si vybrat

Třeba ho Vy respektujete méně, jiní o to více..

0/0
24.1.2010 23:08

pam2006

?

Líbí se mi jak věřící říkají že našly pravdu a smysl života. Bohužel už nikdo nedokáže říct jaká pravda to je.

0/0
24.1.2010 16:08

Warren

Re: ?

Jezis Kristus je Syn Bozi a prisel nas vykoupit z hrichu.Jeste necemu nerozumis soudruhu ;-)?

0/0
24.1.2010 16:22

pam2006

Re: ?

To je ta pravda? A důkaz?

0/0
24.1.2010 17:52

pam2006

Re: ?

Je přece hloupé věřit něčemu co se nedá dokázat a nen známek o tom že by t oskutečně existovalo.

0/0
24.1.2010 17:54

Petr Kubík

Re: ?

No, něco takového by se vědecky dokazovalo asi těžko. Ale vědci asi o smyslu života nic moc nedokážou. Nicméně známky toho, že je to pravda, určitě jsou - Bible, osobní zkušenost s Božím působením skrze modlitbu atd. Samozřejmě, kdo hledá pravdu a chce věřit za předpokladu, že to tak je, musí udělat krok do neznáma.

0/0
24.1.2010 21:35

pavelol

Re: ?

Není nic horšího, než se do krve přít zda je či není. Jen jedné věci nerozumím. Ukřižován, aby nás zbavil hříchu. Historie lidstva je historií násilí  Nevracejme se  do středověku nebo ještě níž. Byla to doba krutosti. A ta dnešní. 1 světová, 2 světová s průvodními jevy koncetrač. táborů, holokaust, Hirošima,Vietnam a další a další. Ne tisíce, ale miliony zabitých a umučených. Kde je to Vaše vykoupení.

Žijeme v Čechách, jsme slované tak jako Poláci. Přesto máme odlišné názory na církev. Nevniklo to po únoru, táhne se to našimi dějinami min. od Husa a Žižky. Masaryka nevyjímaje. Hašek a jeho slavný polní kurát raději nepsát.

Je tupí ten, co se směje věřícímu. A také ateisty nechte na pokoji.

0/0
25.1.2010 18:14

proLogos

Re: ?

Smyslem života je poznávat Boha, sloužit Bohu a pracovat na spáse. Tak by to řekl věřící. Nevěřící nechť si dosadí za Boha Pravdu, za spásu milosrdenství/pomoc. Bez Boha může mít život cíl (v odkazu dalším generacím, v požitku..), ale smysl mu dá jedině Bůh, vzor trvalosti a lidskosti.

Pravdu vidím v onom smyslu, totiž, že Bůh trvá a člověk je stvořen k tomu, aby se Mu podobal, byl odleskem Jeho velikosti, Jeho vlastností. Ano, součástí onoho smyslu je i vzepření se zlému, které reálně a neustále manipuluje lidstvo. Způsobuje rozšiřující se propast mezi lidmi (xsolidarita), nesnášenlivost (xtolerance), pýchu, degradaci lidskosti, relativizaci hodnot (x trvalost), úpadek morálky, zákonodárství..

Možná Vám to zní silně ztřeštěně, ale pokud je Bůh spojován s trvalostí a vanutím, jistě si všimnete, že moderní projevy jsou stále víc spojeny s prchavostí a pulzováním (hudba, umění, reklamy, sex...). Najít smysl znamená i vidět rozdíly mezi optimem které cítím, a směřováním společnosti.

0/0
25.1.2010 0:20

pam2006

Církev

Jo veselá historka. Potřebovali jsme minulý měsíc zařídit pohřeb pro babičku. Chtěla být pohřbená v kostele. Takže po dlouhém rozhovoru s faráře vylezlo, že buď dáme minimálně litr jemu do kapsy a litr na kostel jinak nehne ani prstem. Jo jo holt služebník boží!;-D

0/0
24.1.2010 12:12

Oerteplur

Re: Církev

jj, to je ještě levnej. Ale ministranti s kasičkou mu to během zádušní mše vynahradí v tom nejlepším okamžiku. BTW: do dýška se musí započítat též hmotné dary církvi již za života zesnulého, jako výslužky ze zabíjačky ap. V jaképak výši asi chudí služebníci boží vyplňují daňové přiznání? Ještě jsem neviděl faráře v ojetině ;-D

0/0
24.1.2010 12:23

proLogos

Re: Církev

Třeba je to tím, že prachy nerozhazujou v hernách a hospodách..

V placení se nevyznám, ještě jsem nic podobnýho typu nezařizoval, ale moc dobrej dojem to na mě nedělá.

Zeptám se na to, díky za podnět.

0/0
24.1.2010 14:42

holkazdaleka

Re: Církev

jj, me se nejdriv zeptal, co udelame s domem, ze by mel zajemce.... ;-D a ty jeho pindy v kostele se nedaly poslouchat :-/

0/0
24.1.2010 15:54

Warren

Re: Církev

Aspon nelzi Rv

0/0
24.1.2010 16:24

pam2006

Re: Církev

Nelži? Ty asi nevíš co jsou faráři za ptáčky co?

0/0
24.1.2010 17:53

proLogos

Re: Církev

Zaneste tam prosím trochu více neurčitosti. Možná jste potkala takové(ho) kněze, ale já jich přímo znám také dost. A znám je jako lidi čestné a přímé.

0/0
24.1.2010 20:41

Petr Kubík

Re: Církev

http://www.pohreb.cz/clanky/?text=6-kolik-stoji-pohreb

0/0
24.1.2010 21:40

pam2006

Církev = skvělý marketingový tah

Na začátku byla dobře vybraná cílová skupina. Potom vymyslena strategie a reklama spojená s Ježíšem. A dnes je Katolická církev nejstarší firma s největší hodnotou. Jen na to člověk musí mít holt žaludek. A to oni mají. Škoda že nemají akcie, myslím že by to byla dobrá investice.

0/0
24.1.2010 12:08

pam2006

Re: Církev = skvělý marketingový tah

Skvělý tah byl ještě kampaň typu: inkviziční procesy, násilné obracení na víru národů jižní Ameriky atd.

0/0
24.1.2010 12:11

pavelol

Re: Církev = skvělý marketingový tah

Souhlasím, prodávat staletí něco co nikdo neviděl a nelze dokázat.  Slova mého dědečka která, se tradují v rodině 80 let

0/0
24.1.2010 12:41

Petr Kubík

Re: Církev = skvělý marketingový tah

A co nikdo neviděl? Co to ta církev vlastně prodává?

0/0
24.1.2010 21:42

proLogos

Re: Církev = skvělý marketingový tah

Firma? Víte co, mě se skoro zdá, že i kdyby v katolický církvi bylo 5 lidí, stále by někomu stálo za to obouvat se do ní (není to tím, že rozechvívá osleplý svědomí?)

Řekněte mi, jak si myslíte, že by se měli věřící projevovat: církevní instituce bez majektu, nebo i věřící lidi? Jsou věřící i občané? Mají právo ustavit (instituovat)společenství a pracovat na jeho rozkvětu? Mají právo ho udržovat po 2000 let? Mají právo ho nadat majetkem? Lze něco, co je právně zapsáno oprávněně zcizit? atd. atd.

Ohledně cílové skupiny: Mezi prvními mučeníky pro víru byli i vysoce postavení lidé z římského patriciátu. Je to prostě tím, že křesťanská víra je pravda a moderní společnost z ní čerpá, i když si to nechce připustit.

0/0
24.1.2010 13:13

truepapas123

Re: Církev = skvělý marketingový tah

..jasně, že máte vyjmenovaný práva, hlavně ale nevotravujte zbytek světa, viz snahy protlačit kreacionismus do necírkevních škol apod., prostě si budujte, ale nevotravujte, pokud to neumíte, tak se všichni odstěhujte do vatikánu...

0/0
24.1.2010 13:17

proLogos

Re: Církev = skvělý marketingový tah

Jenže kracionizmus nevyznává 100% věřících. A mimochodem, snahu něco někde protlačit má každý. I to, že se všude učí evoluční teorie je pouze díky snaze určitého množství lidí. Ne kvůli tomu, že by byla 100% pravdivá a že by se globálně učily i nejnovější poznatky. Kreacionizmus musí být ve vyučování zmíněn jako hypotéza, protože názor zastává určitý počet vědců. Stejně tak i evoluce je hypotéza, má pouze širší podporu. Osobně spíš fandím evoluci, než striktně biblickým výkladům.

-

NIKDE není řečeno, že sekularizmus je jediným oprávněným chováním ve společnosti, je pouze moderní. Navíc i z hlediska současného myšlení jsou Vaše teze o neotravování a odstěhování se zpátečnické.

0/0
24.1.2010 14:27

truepapas123

Re: Církev = skvělý marketingový tah

..možná, že 100% věřících kreacionismus nevyznává, ale jaký je oficiální postoj církve? Proč uvádět do školní výuky náboženskou hypotézu založenou na něčem, co díky kluzkosti výkladu nelze vyvrátit ani potvrdit? Proč tedy nezavést do výuky hypotézu, že člověk může létat sám o sobě, a když se při tom zabije, tak to holt neuměl?

PS. "odstěhování se" byla nadsázka, jak jste jistě tušil...

0/0
24.1.2010 15:03

proLogos

Re: Církev = skvělý marketingový tah

Jak to vnímám, tak kreacionizmus a evoluce jsou štítky, kterými se označují dvě neslučitelné skupiny. Jenže kreacionistických výkladů je hafo, stejně tak evolučních. Kdyby spolu lidé mluvili, možná bychom se dozvěděli něco víc.

Věda dokáže zjišťovat fakta. Bohužel, objektivních vědců je minimum. Člověk mnohdy veden nějakým nutkáním nebo očekáváním. Vemte si jen, jak dalece se neshodnou znepřátelení aktéři při vzpomínkách na historii, kterou ještě sami zažili!

Existují už relativistické myšlenky, že historie je vlastně taková, jak ji aktuálně vykládáme - a neexistuje v trvalém slova smyslu. Pokud něčemu dnes uvěříme a jiný názor vymizí, historie se reálně změní. Změní se i pravda? Ne. Dokážeme pochopit plnou pravdu historických událostí? Těžko. Můžeme se o to maximálně vytrvale snažit. Těžko však nějakou historickou pravdu direktivně určit. Proto jde o štítky, oba mají zatím stejnou váhu (jako hypotézy) na cestě k pravdě.

0/0
24.1.2010 16:05

truepapas123

Re: Církev = skvělý marketingový tah

S tím se dá souhlasit, ale k té "mé" evoluční hypotéze již lze doložit hmatatelné důkazy v podobě kostí (těch nepodvržených) apod., proto mám pocit, že tento "štítek" je tak nějak "těžší", navíc díky některým "ortodoxním" věřícím (oni jsou fanatici na obou stranách) a jejich výkladu "jediné správné" pravdy spousta nevěřících pojímá k víře a vším co je s ní spojeno odpor, je to jak píšete: "Kdyby spolu lidé mluvili..." ..

0/0
24.1.2010 16:19

Gath-Gealaich

Re: Církev = skvělý marketingový tah

"Existují už relativistické myšlenky, že historie je vlastně taková, jak ji aktuálně vykládáme - a neexistuje v trvalém slova smyslu."

.

Tak to jsou postmoderní kecy a kdokoli si něco takového myslí, měl by se radši držet mezi svými kolegy, kavárenskými filosofy.

0/0
24.1.2010 18:41

proLogos

Re: Církev = skvělý marketingový tah

Pozor, relativizace je ale obecný problém, který se netýká filozofie, ale reálného života.

Dovedu předeslat, že je klidně i 50% lidí, kteří si neuvědomují, že láska je trvalá a zaměňují ji za krátkodobé prožitky a ještě se kvůli nim dokáží citově vydírat.

Jen se podívejte, kolik je kolem nás "autorských pravd", ale Pravda je přeci jedna. Relativizace pravdy se přímo projevuje v kultuře společnosti, nedůvěře k ostatním lidem, úpadku morálky..

Co relativizace práv? (tendence v ekonomice, mezistátních vztazích..) Svobody? (sobectví se stává svobodou), Tolerance? (převzetí cizí pravdy, vytlačení jiných názorů na okraj obviněním z netolerantnosti...)

Relativizace mění význam slov, která jsme zvyklí používat. Lidi si mnohdy ani plně nerozumí, když mluví o základních projevech lidského soužití.

0/0
24.1.2010 20:31

Oerteplur

Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

Prostřednictvím svých přestárlých zástupů?;-D

0/0
24.1.2010 11:46

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

To co vždy. Především poznání Pravdy, šíření radostně zvěsti, eucharistii a další svátosti.

0/0
24.1.2010 11:49

truepapas123

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

..poznání "Pravdy"... ;-D;-D

(to jsou zase hlody) ;-D

0/0
24.1.2010 11:55

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

Fakt veselá diskuze ;-D

Vážně věříte, že Vám věda ihned najde a potvrdí pravdu - proč tu jsme, proč se tak odlišujeme od zvířat myšlením, city, dovednostmi?

A co když se fakta nebudou hodit? Především ve světle poledních událostí zjišťujete, že dnešní věda je ohebná - je to poslíček ovládání lidí a finančních nároků.

Já svoji podporu raději svěřím jediné lidské instituci, která se kontinuálně po 4000 let zabývá lidským myšlením a z jejíž intencí nezávislé poznání západního typu vzešlo.

0/0
24.1.2010 12:13

kill77

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

no hlavně že církevní hlody nejsou ohebné, vždyt do nedávna jste tvrdili, že je země placatá

0/0
24.1.2010 12:16

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

Jo, a vzpomínáte do kdy? A nebyl náhodou Koperník katolickej kněz?

0/0
24.1.2010 12:21

kill77

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

a to, že je země kulatá vyčetl v bibli?

0/0
24.1.2010 12:25

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

Princip Sola scriptura vzešel z protestantizmu, ne katolicizmu.

0/0
24.1.2010 12:30

truepapas123

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

A náhodou biskup Jan Dantyszek ho neobvinil z konkubinátu? Celá ta Vaše povedená partička totiž důsledně potírá, co se jí nehodí do krámu...

0/0
24.1.2010 12:25

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

A vy dokážete posoudit, jaké pro to obvinění měl podklady? Nebo význačným osobnostem se odpouští více? (viz celebrity...)

0/0
24.1.2010 12:31

truepapas123

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

Vzhledem k tomu, že dva roky před tím byl potvrzen jako kandidát na biskupa a v inkriminovaném roce 1539 se do něho kvuli jeho učení pustil i Martin Luther, tak myslím, že je vcelku jasno jaké "podklady" asi mohl mít, nebylo by to poprvé, kdy byl někdo křivě nařčen kvuli svým názorům...

zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mikul%C3%A1%C5%A1_Kopern%C3%ADk

0/0
24.1.2010 12:37

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

Jasné to není a už nikdy nebude. Je to historie. Je pravda, že zjištění bylo převratné a Koperník díky tomu měl své nepřátele. Bylo tomu tak tehdy a bude tomu i v budoucnu.

A to, že to funguje i naopak dokazuje příklad nositele nobelovky Carrela, který si díky konverzi ke katolicizmu (zážitek v Lourdes) zničil kariéru.

0/0
24.1.2010 14:37

truepapas123

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

..pokud myslíte Alexise Carellu, tak tam bych to viděl na zatracení z jiných důvodů, byl to totiž rasistickej eugenik, ostatně byl to on, kdo nařídil likvidaci mentálně postiženejch pacientů, jestli to byl věřící člověk nevím...

0/0
24.1.2010 14:59

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

Alexis Carrel went from being a skeptic of the visions and miracles reported at Lourdes to being a believer after experiencing a healing he could not explain. To the detriment of his career and reputation among his fellow doctors, he steadfastly reiterated his beliefs, and even wrote a book describing his experience.

Snad to chápu správně.

Ohledně jeho role v eugenice máte pravdu. Jeho závěry, natož činy jsem však nestudoval. Pokud byl původcem likvidace mentálně postižených, tak to rozhodně není slavný.. Můžete dát odkaz? Díky.

0/0
24.1.2010 15:52

truepapas123

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

 když tu tak pěkně diskutujeme, tak jsem si dal práci a našel pro Vás v historii tohle..  http://www.militaria.cz/cz/clanky/miscellanea/valka-a-odpovednost-vedce.html

..není to jen o něm..

0/0
24.1.2010 15:56

Gath-Gealaich

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

"Alexis Carrel went from being a skeptic of the visions and miracles reported at Lourdes to being a believer after experiencing a healing he could not explain. To the detriment of his career and reputation among his fellow doctors, he steadfastly reiterated his beliefs, and even wrote a book describing his experience.

Snad to chápu správně."

.

Tak to jste pochopil špatně. Pokud to bylo takhle, tak ho vědci ostrakizovali ne za to, že se z něj stal katolík, ale za to, že zřejmě celkem ohavným způsobem zavrhl vědeckou metodu. Spontánní remise nemocí nejsou neznámé, ale jedna vlaštovka mezi milióny nedělá zázrak. Až v Lourdech někomu doroste uřízlá noha, dám se na křesťanství taky.

0/0
24.1.2010 18:48

proLogos

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

No, nicméně, měl k tomu důvod: šlo tuším o náhlé uzdravení Marie Lebranch, poslední fáze tuberkulózy (nebylo jisté, že do L. vůbec dojede). Mnou by také otřáslo, když bych ji viděl přijíždět a pak odcházet.

Seznam církevně zkoumaných a potvrzených uzdravení z Lourdes viz http://www.lourdes-france.org/upload/pdf/gb_guerisons.pdf. Dnes je ustavena komise viz http://en.wikipedia.org/wiki/Lourdes_Medical_Bureau. Poslední potvrzený 67. je z roku 2005 (http://www.lourdes-france.org/index.php?goto_centre=ru&contexte=en&id=1342&id_rubrique=1342)

-

Ohledně dorostlé nohy, viz http://web.katolik.cz/feeling/noha.htm, http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_Calanda. Jde o plně zdokumentovanou událost bez rozporů.

Samozřejmě, za slovo Vás neberu, prosím jen, ztraťte předsudky, pokud je máte.

0/0
25.1.2010 1:02

truepapas123

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

..chtěl jsem zareagovat, ale kill mne předběhl .. ;-)

0/0
24.1.2010 12:21

Oerteplur

Re: Co dnes nabízí církev svatá mladým lidem?

člověk je po narození narozdíl od zvířat úplně blbej a proto se musí celý život učit to, co do něho jiní nacpou.

Takový pes už od narození ví, že při bolesti břicha má sežrat trávu. A

navíc - máte dost mezery. Bůh podle vašeho učení stvořil i zvířata.

0/0
24.1.2010 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.