Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Města úklid chodníků nezvládla, myslí si většina lidí

Většina Čechů není spokojená s tím, jak se obce zhostily úklidu zasněžených chodníků, zjistila společnost Sanep. Více než dvě třetiny lidí považují neupravené chodníky za ohrožení svého zdraví a jsou přesvědčeni, že města, do jejichž působnosti údržba spadá, selhala. Zároveň ale většina dotázaných nechce, aby chodníky znovu uklízeli majitelé přilehlých domů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Kubero,

tady to máš znova černé na bílém, jak to se zimním úklidem bylo .. ještě stále tvrdíš, že to je dobře?

0/0
18.1.2010 9:31

astrax

Re: Kubero,

Máš jiné řešení? (Kromě znovuzavedení nucených prací)

0/0
18.1.2010 10:24

barbu do

Re: Kubero,

... a on někdo musel chodník uklízet osobně?

0/0
18.1.2010 10:32

Bouše

V českém Absurdistánu se problém řeší tak,

že město uzavře pojistku na krytí odškodnění zraněných chodců. Až budou příště nějaké záplavy, možná že místo odklízení bahna uzavře město pojistku na odškodnění lidí, kteří onemocněli leptospirózou nebo cholerou. :-P 

0/0
18.1.2010 9:09

astrax

Re: V českém Absurdistánu se problém řeší tak,

A stoupl vůbec počet zraněných v porovnání s minulostí? Máš nějakou statistiku?

A pokud nárok na odškodnění nemá řidič (měl přece přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky), tak proč by měl mít nárok chodec?

0/0
18.1.2010 10:23

Bouše

Re: V českém Absurdistánu se problém řeší tak,

1. Je úplně jedno, jaká je statistika zraněných. Podstatné je, že se sníh prostě  n e u k l í z í.

2. Až bude existovat  "chodníkový" zákon, ve kterém bude stanovena povinnost chodce přizpůsobit chůzi stavu chodníku, pak budeš mít možná pravdu. :-P 

0/0
18.1.2010 10:32

astrax

A proč vůbec odklízet sníh??

Proč všichni tak zoufale trváte na čistých chodnících? Copak se po sněhu nedá chodit? Většina horských vesnic je pod sněhem celou zimu, po sněhu se chodí,

jezdí po něm auta, a všechno žije a funguje. Jen měšťák musí mít

chodník hned po sněžení uklizený, vysušený a navoněný, aby v lakýrkách

či lodičkách nezavrávoral.

0/0
18.1.2010 8:05

a-c

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

asi te zklamu, ale po chodnicich, kde lezi 10-20 cm snehu se chodi - vlastne brodi - docela spatne. a to nemluvim o malych detech nebo maminkach s kocarky. a chodniky, ktere jsou pod tim snehem jeste navic namrzle, jsou nebezpecne. klouze to a muzes davat pozor, jak chces. nelze srovnavat mesto a vesnici. ten provoz na silnicich a chodnicich je naprosto neporovnatelny. a neni pravda, ze na neuklizenych chodnicich a cestach vse zije a funguje - nefunguje. auta maji problemy, autobusy maji problemy, tramvaje maji problemy... proste tam, kde je provoz, je potreba snih odklizet.

0/0
18.1.2010 8:45

astrax

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

Ano, provoz ve městě je větší. Takže je ten sníh ušlapaný o něco dřív a líp. Ono jde spíš o to, že někde považují sníh v zimě za normální, a přizpůsobují se tomu - třeba i obutím. Není problém vidět lidi ve městě v zimě v polobotkách nebo vysokých podpatcích. Kočárky? V zimě se nevozí děti v kočárku, ale na sáňkách (aspoň tam, kde leží sníh).

0/0
18.1.2010 8:55

barbu do

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

... hlavně v metru a obchoďácích se saně osvědčují ...

0/0
18.1.2010 9:25

a-c

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

ne, snih neni "uslapany", ale "rozslapany" - jakasi snehova hmota na namrzlem podklade. a s tema sankama misto kocarku... no comment. asi si tak uplne nedokazes predstavit maminku s ditetem, ktera musi jit na nakup nebo k lekari a musi cestovat busem, tramvaji nebo metrem.

0/0
18.1.2010 9:32

astrax

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

To jsou věci... a jak to dělají na té dědině? Aha, tam mají výhodu, že nemají tramvaj ani metro :-)

Ve městě máte školu za rohem, doktora za druhým, supermarket pomalu v každý ulici, ale chodit neumíte :-)

0/0
18.1.2010 10:51

Bouše

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

Jedna věc je čistý zmrzlý sníh na horách a druhá mokrá "sračka" ve městech, do které zapadneš po kotníky a např. s kočárkem nemáš vůbec šanci projet. :-/

0/0
18.1.2010 8:49

astrax

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

Tak proč si tam tu sračku samii děláte? Nebo na město padá jiný sníh, než na dědinu?

0/0
18.1.2010 8:56

Bouše

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

Někdy bys měl z té své (_!_) vytáhnout paty a podívat se trochu do světa. Možná bys pak kladl smysluplnější otázky. :-) 

0/0
18.1.2010 9:14

a-c

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

to jako ze mesta nejsou potreba a vsichni budeme zit na vesnicich? to by asi nefungovalo.

0/0
18.1.2010 9:33

vokroj

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

absurdní

0/0
18.1.2010 9:32

astrax

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

Vrátil jsem se z Horní Bečvy. Kromě hlavního tahu na Slovensko jsou

všechny silnice bílé, o chodnících ani nemluvím. Je to tak celou zimu a

každou zimu. Představte si, že tam lidé žijí, jezdí autem, chodí na

nákup, do práce i k doktorovi,děti chodí do školy (a často to mají mnohem dál). Představa, že by v zimě chodili po něčem jiném, než po sněhu, je absurdní.

Ale měšťák potřebuje suchý chodník celou zimu :-P:-)

0/0
18.1.2010 10:34

vokroj

Re: A proč vůbec odklízet sníh??

jsi srandista   :-)

0/0
18.1.2010 10:05

noorange

A stále padá,

a na radnici samej chudák. Jak jim ale pookřeje budou nás honit s poplatkama za vše! Jsem zvědavej, jak to bude s daněma za nemovitost.  Radní naříkají, ale kde můžou, tak člověka ošulí. Proč bych měl být k těmto nezávislým banditům loajální? Jistě existují obce, kde se nějak domluví.

0/0
17.1.2010 19:20

sámvelkýmao

no

já jsem s úklidem spokojen.pozemek je vypucován,před brankou i bránou vyčištěno a posypáno,prostě jak to má být.ta moje drahá si prostě nedá pokoj a nemůže se koukat na to,kolik napadlo a nafoukalo sněhu.já na to nemám čas,protože se musím věnovat diskusím na idnesu.ale na házení toho nemáme moc,asi 200 metrů čtverečních.............;-D;-D;-D

0/0
17.1.2010 15:57

Steen

Města a zimní údržba...

No jo, kdyby nezvládla jen tu zimní údržbu. Ono toho bude víc. ;-O

0/0
17.1.2010 12:01

noorange

U nás ty supernezávislý bandity

zajímá jen vlastní profit. Starostka je ozdobou všech vyžíraček  a rada je spolek, který jde i za hranu zákona, ale pokud se podaří jedna věc, tak to někdo odskáče a to bude pak nářku a bude to košer.

Vím, že je to těžký úkol, ale když si na chodník složíte cokoliv na den, hned radnice chce penízky, tak proč ty pseudochudáky šetřit.

0/0
17.1.2010 11:34

retkini

Re: U nás ty supernezávislý bandity

Co jste si zvolili, to tam máte.

0/0
17.1.2010 12:32

noorange

Re: U nás ty supernezávislý bandity

tyhle nezávislý bandity jsem nevolil - nezávislý je nejhorší možné řešení.

0/0
17.1.2010 19:09

send1

Politici na radnici, jenom plní prkenici.

Prostý lid je zajímá, jen když jim svůj hlas dát má.

Nový fáro, mladou ženu,

Na uklízení vám ser..

Zakázky, to nejsou divy,

pojedou na Maledivy

0/0
17.1.2010 11:19

stana1

Re: Politici na radnici, jenom plní prkenici.

R^

0/0
17.1.2010 12:23

retkini

Tenhle národ má hodně krátkou paměť

Když před pár lety bylo trochu víc sněhu, tak někteří majitelé měli denně vzorně vymeteno až na dlažbu k rohu svého baráku. Tam bác, 30 čísel a prošlapaná jenom cestička. A nebylo to ojedinelé a nebylo to jen dva dny poté. Pamatuju jak měšťáci lítali ja pominutí a prd platný. Asi těch pokut bylo málo. A vy , co porovnáváte povinnost pro soukromníka uklidit do 8 hodin s povinností tech. služeb odklidit město za tu samou dobu si dejte obkládek, páč o tom asi víte ouplný h.

0/0
17.1.2010 10:54

Chulimanga84

Levná pracovní síla

Levné pracovní síly jsou plné pracovní úřady a věznice. Proč by se měl stát starat o vězně, a lidi neochotné pracovat, za peníze nás všech? Okrádal jsi lidi?...Tak teď čisti jejich chodníky, ať si na svůj pobyt v teplé káznici vyděláš. Už dva roky nemáš práci? Bez práce nejsou koláče, tak popadni hrablo a mazej odklízet sníh. A že to bude obce (potažmo daňové poplatníky) stát peníze? Rozhodně méně, než tyhle vyžírky platit jen tak.

0/0
17.1.2010 10:35

Fido

Re: Levná pracovní síla

A co tak treba vyhnat mestaky (mestskou policii) od radaru, z odtahovych vozu a od boticek a poslat je uklizet snih. Aspon by jednou plnili cast toho sveho hesla, totiz ono "pomahat".

0/0
17.1.2010 14:45

retkini

Re: Levná pracovní síla

nemá tohle heslo náhodou někdo jinej? Hruštičky, jablíčka..... je to jedno.

0/0
17.1.2010 16:37

Fido

Re: Levná pracovní síla

Jo maji ho i statni. Ale to neznamena ze mestaci ne. Maji ho na autech jak statni tak mestaci. Staci se koukat kolem sebe hrusticko, jablicko ...

0/0
17.1.2010 23:44

666999666

Díky Kuberovi ani zvládnout nemohou.

Úklid před domem měl zůstat zachován s tím že by se majitelům měla dát nějaká odměna za sněžný den, či odpustit daně. Na co ODSák sáhne to pos........... RvRvRv

0/0
17.1.2010 10:13

zoufalec1

Re: Díky Kuberovi ani zvládnout nemohou.

tak zde s Kuberou souhlasím, města si musí uvědomit, že mít majetek znamená i to, že se o něj musí postarat. Je přece nelogické, aby někdo měl zákonnou povinost starat se o cizí majetek, to byl stav před přijetím zákona. Myslíte si, že vám by úřad něco prominul?

0/0
17.1.2010 10:28

kytka112

Re: Díky Kuberovi ani zvládnout nemohou.

naprostý souhlas!R^R^R^

0/0
17.1.2010 18:27

snorlax

Re: Díky Kuberovi ani zvládnout nemohou.

Mno, ono je v PS přece jen trochu více lidí, než jen Kubera, a většina s tím musela souhlasit, jinak by ten zákon nebyl přijat.

0/0
17.1.2010 14:28

Ještěr 101

Re: Díky Kuberovi ani zvládnout nemohou.

Plkáš nesmysmle.;-D

0/0
17.1.2010 14:48

zoufalec1

Re: Díky Kuberovi ani zvládnout nemohou.

pokuste se tedy o nějaké moudro z vaší vlastní hlavy

0/0
17.1.2010 20:40

zoufalec1

ať zaplatí

jestliže města mohou vybírat například dvojnásobné daně z nemovitostí mohou stejně dobře nabídnout obyvatelům, aby za peníze uklízeli sníh z jejich chodníků. Částka za úklid by ovšem nemohla být jen symbolická, vodítkem by měla být průměrná mzda v ČR. Bohužel, není mi známo, kde bych si na neuklizený sníh mohl stěžovat.

0/0
17.1.2010 10:12

kytka112

Re: ať zaplatí

pravděpodobně na radnici či na OÚ

0/0
17.1.2010 18:29

tequiladrinker

chodníky a arogance úřadů

obecní chodník před barákem si uklízíme sami, protože jde o naše zdraví... ...nicméně zákon by se měl ještě doladit, neboť momentálně hádám není obrana proti neuklizeným chodníkům... ...když nahlásím na MÚ že je někde neuklizenej chodník tak si asi těžko sám sobě dá pokutu (a věřte, že bych takové stížnosti podával - práskat se nemá, ale hlásit se to musí;-))... ...kde má jedna strana povinnosti tam je musí mít i strana druhá... ...na jedné straně města vybírají peníze za zábor pozemků (lešení okolo baráků, umístění popelnic apod.) na druhou stranu se de facto o nic nemusí starat... ...pokud se to městům nelíbí ať chodníky odprodají v případě zájmu vlastníkům přilehlých nemovitostí, zbaví se povinností... ...a nám by se zrovna takový pozemek na popelnice hodil...;-)

0/0
17.1.2010 9:54

sámvelkýmao

Re: chodníky a arogance úřadů

obce,ještě dřív,než napadl sníh,rozmístily cedule,které hlásají,že některé komunikace se v zimě neudržují.což-obecně vzato-můžou být klidně i všechny v obci.udělat tohle majitel chodníku,přilehlého k jeho vlastní nemovitosti před rokem,byl by zřejmě synem smrti............;-D;-D;-D

0/0
17.1.2010 16:02

barbu do

Re: chodníky a arogance úřadů

... a co jako? Majitel baráku má možnost chodník uklidit, obec ne ...

... prosté ...

0/0
17.1.2010 16:23

barbu do

Milé děti, asi takhle ...

... když budete bydlet v paneláku, asi budete vlastnit svůj byt a ideálni podíl ze společných prostor (pozemku a tak). Všichni vlastníci bytů budou dohromady tvořit tzv. "společensvtí vlastníků jednotek", to bude mít nějaký výbor, ten předsedu pro zastupování při jednání s okolím. Ono společenství se také stará o ty společné prostory. To jsou chodby, schodiště, výtahy, případně i nějaký ten chodník. A společenství se na schůzi dohodne, jak bude o společné prostory pečovat a jak s nimi bude nakládat. Může se dohodnout třeba na tom, že uklízet je budou sami obyvatelé nebo že si na to najmou firmu a jak na její placení budou vybírat peníze. Dohodnou se i na užívání společného majetku. Mohou se třeba dohodnout na tom, že za každé sušení prádla v sušárně se bude platit nebo ne...

... a může se stát, že jednou na schůzi nějaký Kokobera prosadí, že uklízet už nebudou obyvatelé, že přeci nebudou dřít na cizím. Ať se o to stará barák ...

0/0
17.1.2010 9:34

barbu do

Re: Milé děti, asi takhle ...

... jenže barák nemá nožičky a výbor svou práci dělá zadarmo a rozhodně nemá čas na uklízení celého baráku a musí na to najmout firmu. Jenže tu musí nějak zaplatit a bude mustet jaksi zavést poplatek a nějak ho vybírat ...

... ono když se řekne A, někdy se musí říci i B .... 

0/0
17.1.2010 9:36

semafor

Re: Milé děti, asi takhle ...

Milé dítě! Když se k něčemu zavážeš, máš i právní zodpovědnost. Je to článek o úklidu chodníků. Nášemu domu patří pozemek 1m  od zastavěné plochy. Když se dům opravoval zaplatili jsme zábor pozemku. A pro tyto zloděje by jsme měli zadarmo pracovat? Ani náhodou!!

0/0
17.1.2010 10:11

barbu do

Re: Milé děti, asi takhle ...

... a co jako? Když jste se tak dohodli? V našem paneláku taky byl návrh, že by se mělo platit za každé použití sušárny...

... ale dohodli jsme se jinak ...

... za sušení se neplatí ...

... a pokud někdo přestavuje byt, půjčíme mu zdarma sušárnu na pár týdnů, aby si měl kam dát věci, které by mu v bytě vadily ...

... a když si přinese svou vložku, zamkne si svým klíčem ...

0/0
17.1.2010 12:11

semafor

Re: Milé děti, asi takhle ...

Nepochopil jsem, jaký to má vztah k chodníkům?

0/0
17.1.2010 12:15

barbu do

Re: Milé děti, asi takhle ...

... nepřipadá Vám, že chodník mezi domy je totéž jako chodba mezi byty?

0/0
17.1.2010 12:38

Sam666

Re: Milé děti, asi takhle ...

Nepripada. Chodba mezi byty patri najemnikum, proto se o ni staraji. Chodnik patri mestu. At mesto prevede chodniky na majitele nemovitosti a pak se o to logicky budou starat oni.

0/0
17.1.2010 15:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.