Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po Praze jedině padesátkou, místy jen třicítkou, žádají aktivistky

Padesátikilometrová rychlostí by měla platit podle občanského sdružení Pražské matky po celém hlavním městě. Představitelky sdružení navíc chtějí, aby bylo více úseků, kde by se jezdilo jen třicítkou. Tvrdí, že by se tak snížil hluk a ubylo by i emisí. A naopak by podle nich stoupla bezpečnost. Představitelé pražského magistrátu označují nápad za nesmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

don sidonio

ach,ta hysterie

ach,ta hysterie! Měly by si pro uklidnění polévat přirození vlažnou vodou,Zajímalo by mě,kolik z nich nemá řidičák.

0/0
31.1.2010 7:23

Frost.silenec

Re: ach,ta hysterie

a pokud ano, srovnani se statistikou pohlavi\veku vuci prumeru.. ;-D a na to potom prihlizet taky..

0/0
10.4.2010 0:55

zeleny.ropak

Podle mně

by bylo nejlepší po Praze couvat.;-D

0/0
31.1.2010 6:51

Frost.silenec

.

je jasne odkud vitr vane :-D http://www.prazskematky.cz/foto.php?album=008&foto=214&projekt= LOL

0/0
31.1.2010 4:36

Míra2

Kravky!

Rv

0/0
30.1.2010 21:45

Rudick

Pozvánka: protestní jízda proti šikaně řidičů – 30. 1. 2010

"V sobotu 30. 1. 2010 se uskuteční v pořadí již druhá protestní jízda. Cílem je demonstrace nesouhlasu s nekoncepčním řešením dopravní situace nejen v Praze, stávající i připravovanou legislativou a postojem státu ke svobodě na silnicích i jinde. Nechceme se stát lovnou zvěří. Příjmy z daní a poplatků souvisejících s dopravou představují již dnes nezanedbatelnou položku státního rozpočtu. Nenecháme ještě více mrhat našimi penězi!"

http://www.ovce.eu/2010/01/protestni-jizda-30-1-2010/

A pár odkazů. Manifest nespokojeného řidiče:

http://www.autoweb.cz/auto-blog/manifest-nespokojeneho-ridice/17752

Skupina na Facebooku: http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=ts&gid=261478652000

0/0
25.1.2010 18:32

tacmirek

Blbost některých sdružení je bezmezná

Johnová by asi potřebovala chlapa (pokud by ji někdo vůbec chtěl), aby nevymýšlela takové nesmysly. Slušné slovo mě ale ne její adresu nenapadáý!

0/0
22.1.2010 15:31

Kirů

Omezení hluku

 Může mi někdo napsat, kde najdu dodatkovou tabulku "OMEZENÍ HLUKU" , dík.  Já totiž netuším, že by ji zákon o silničním provozu znal.

0/0
20.1.2010 14:14

666999666

Nejlépe by bylo auta tlačit.

;-D;-D;-D;-D

0/0
19.1.2010 15:09

Mysel

Spatny vtip

S jakym jeste nesmyslem budou muset ekofasiste prijit, aby se lide zvedli a sli jim konecne nakopat zadky? To uz neni sranda, ta aktivisticka chatra nezna miru! :o(

0/0
19.1.2010 10:43

Mak1

A ta Johnová má něco společného

s Radkem Johnem ?

0/0
18.1.2010 15:28

Vilda_Cz

Re: A ta Johnová má něco společného

Jo možná tak příjmení........... Novák taky není jenom jeden8-o8-o8-o

0/0
19.1.2010 11:36

novmi

Vysvetleni od sdruzeni matek pls.

Muze mi prosim nejaka predstavitelka onoho sdruzeni, jaky vychovny efekt na me bude mit to, ze se nebudu courat 30km/h rychlosti po Vinohradske autem, ale pojedu tam stejnou rychlosti v premackane a prehustene tramvaji nasranych lidi, ktery i s cekanim budou na druhem konci vinohradske pomaleji, nez pesky?

Zaroven bych se chtel zeptat, zda matky uvazily moznost eventualni nehody jejiho ditete (ikdyz na Vinohradske by behat nemelo) s busem nebo tramvaji, ktere maji deformacni zony asi tak jako vojensky Uaz s traverzou misto narazniku. To auta jsou pro chodce bezpecnejsi, kdyz uz dojde ke srazce.

Pardon matky, ale rad bych videl vyzkumy a pripadne vypocty, ktere podlozi snizeni hluku a emisi? Dle meho skromneho odhadu, na 30km/h se da jet bud na dvojku s mirne vyssima otackama a nebo na chcipajici trojku - podle aut, takze do kopce, aby to nechciplo budou vazene matky jezdit ridici na dvojku s vyssima otackama, takze stoupne za 1) spotreba auta  a za 2) i emise autem produkovane.

0/0
18.1.2010 15:08

l.g

Re: Vysvetleni od sdruzeni matek pls.

Ten nápad s 30km/h je pochopitelně blbost.

Snad všechna moderní osobní auta jsou koncipována tak, aby jejich provoz byl nejekonomičtější a nejekologičtější právě při rychlosti 50km/h.

30km/h je ospravedlnitelných jen ve zvláště nebezpečných úsecích, dočasně na nepřehledných silničních stavbách a.p. V bezprostřední blízkosti škol už dávno taková omezení jsou včetně zpomalovacích pásů.

0/0
18.1.2010 15:20

Mak1

Re: Vysvetleni od sdruzeni matek pls.

a na kterou rychlost těch 50 jezdíš, Lumene ?

0/0
18.1.2010 15:29

dropa

Re: Vysvetleni od sdruzeni matek pls.

Já na pětku, z kopce i šestku.:-)

0/0
19.1.2010 1:08

XOR

Re: Vysvetleni od sdruzeni matek pls.

To je ale ptakovina. Uz pomerne dlouhou dobu je nejekonomictejsi provoz koncipovan do prostoru kolem rychlocti 90km/h. Ono to dost dobre ani nejde jinak, protoze se dostava ke slovu aerodynamika. Do teto rychlosti je spotreba vice mene plynule narustajici.

Ergo cim pomaleji, tim draz. Mozna ze to je oc tu bezi ... :)

30 v ulickach v centru nekomentuju vubec - ono tam totiz celkem bezne ani nejde rozumne jezdit vic. Pokud to nekdo dela, je to psychopat a tezko se bude nejakym barevnym kusem plechu ridit tak jako tak.

To zase maminy bez ridicaku vymyslely blabol ...

Kdy konecne nekdo prijde s nejaky smysluplnym napadem, jakoze treba zrusit 20 a 80 (k cemu kdyz mame 30 a 70 - 90?) Je snad nekdo schopen tech 10km/h k necemu vyuzit, pomuze to necemu? Krome vyrobcu znacek samozrejme, kdyz sleduju jak je Praha tezce preznacena, rikam si - ze ja se nekamaradil s nejakym tim magistratnikem a nezalozil si firmu na znacky ...

0/0
19.1.2010 14:33

barbu do

Re: Vysvetleni od sdruzeni matek pls.

... kupte si normální auto ...

0/0
19.1.2010 8:23

Frost.silenec

Re: Vysvetleni od sdruzeni matek pls.

a co i s 1,2 twingem nebo 6L od audi je to stejny.. si kup svoji fabku a pomlč!

0/0
31.1.2010 4:39

Parcival

Povězte Pražským Matkám, že

hluk motroru závisí na OTÁČKÁCH, nikoli rychlosti vozidla.

0/0
18.1.2010 13:59

individual

Re: Povězte Pražským Matkám, že

Hluk motoru ano. Ten se ale na celkovém hluku jedoucího auta podílí jen minimálně (krom starých TDI).

0/0
18.1.2010 14:11

Dr. Fe(1)

Re: Povězte Pražským Matkám, že

Máte pravdu. Musím říct, že mě překvapilo, že na celkovém hluku vozidla při vyšších rychlostech (u osobáku nad 30 km/hod a náklaďáku nad 50 km/hod) jasně dominuje hluk od pneumatik.

0/0
18.1.2010 14:33

individual

Re: Povězte Pražským Matkám, že

No, vždyť to je slyšet na každém projíždějícím autě...

0/0
18.1.2010 14:35

dropa

Re: Povězte Pražským Matkám, že

Zejména zimní vzorek...

0/0
19.1.2010 1:11

Aktom

Padesát i třicet je moc !!!

Padesát je moc a třicet taky. Navrhoval bych aby před každým automobilem kráčel muž s červeným praporkem.

Pražský Taťka

0/0
18.1.2010 12:33

Mak1

Re: Padesát i třicet je moc !!!

Poč muž -pražská matka ;-D

0/0
18.1.2010 15:29

dropa

Re: Padesát i třicet je moc !!!

Protože to rozhodla matka! ;-D

0/0
19.1.2010 1:09

a.je.to

konečně souhlasím s magistrátem

Z článku - "Představitelé pražského magistrátu označují nápad za nesmysl." Na štěstí se tento nesmyl  tímto zamítá :-)R^

0/0
18.1.2010 11:46

Dr. Fe(1)

Re: konečně souhlasím s magistrátem

Asi tě zklamu, ale byl to magistrát, který zavedl nesmyslnou padesátku na "dálnicích" mimo zástavbu (jižní spojka atd.)

0/0
18.1.2010 14:34

6459

Re: konečně souhlasím s magistrátem

No, spojku jezdím od Barrandovského mostu do Štěrbohol a tam zatím díky bohu rychlost nezměnili, ještě toho trochu,ale cesta na letiště e v 50 fakt super... Omezení hluku mezi poli, kde nad hlavou lítají letadla, fakt to tam určitě k něčemu bude...

0/0
19.1.2010 20:25

deméter

dneska si poridim

poradnou koncovku na vejfuk, pri ty 30 na trojku, ale radsi na dvojku to bude hodne omezovat hluk ;-€ to zdruzeni je extremisticky...mel by to posoudit soud a popripade rozpustit!!

0/0
18.1.2010 11:29

a.je.to

aplikace návrhu

Například aplikuji tento návrh změny na jízdu mezi Zbraslaví a Smíchovem. Rychlost se omezí podel řeky, abychom nerušili hlukem kapry ve Vltavě, pač tam skoro žádný domy kolem silnice skoro nejsou, a těch pár co tam jsou, jsou po povodních neobyvatelné, MHD jezdilo před omezením cca 20 minut, díky omezení rychlosti pojede minimalně 30 minut, přidáme li k tomu další kvuli omezení zbytečně se courající auta tak to bude aspoň 40 minut. Takže návrh se snaží o to aby lidem znemožnil osobní dopravu a zároveň aby zkomplikoval a zpomalil MHD. To je opravdu kvalitní kontraproduktivní návrh!

0/0
18.1.2010 11:23

kajakravitz

Re: aplikace návrhu

má pravdu Cecilka:-DDDDDD

0/0
18.1.2010 11:27

barbu do

Re: aplikace návrhu

... od Lahovického po Barrandovský most je to cca 6 km a tedy rozdíl mezi 70 a 50 km/h dělá nějaké 2 minuty ...

0/0
19.1.2010 8:25

Frost.silenec

Re: aplikace návrhu

*21 pracovních dní * 2 = 45min v hajzlu :)

0/0
31.1.2010 4:40

kajakravitz

to je vtip?

Mě by tedy zajímalo, jestli paní aktivistky taky vlastní řidičský průkaz a někdy v životě jely po Praze autem. Jinak snad takový nesmysl ani nemohou myslet vážně???

0/0
18.1.2010 11:22

a.je.to

Re: to je vtip?

jako protinávrh by bylo vhodné navrhnout zákaz pražským matkám jízdy autama na nákupy do obchodních center, aby zbytečně v ulicích nevytvářely hluk a emise když už mohou pohodlně tahat plné tašky nákupů ve vozech MHD!

0/0
18.1.2010 11:27

kajakravitz

Re: to je vtip?

tak to není vůbec špatný nápad:-) jako řidička občas nechápu, že dostaly některé z nich řidičák;-D

0/0
18.1.2010 11:33

xmann

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Padesátka je dána zákonem,takže nikde více bych ji již v Praze nezaváděl.Ono i to co je od nového roku je velmi diskutabilní.Zvláště s ohledem na snížení hluku.Pokud se hluk sníží o 2 decibely tak to je fakt úspěch.Účinnější by byly protihlukové stěny a pokud by pražská radnice nevyhodila miliardy za projekt opencard a za studie o nesmyslu olympijských her,tak by možná měla kde brát.

Třicítka má leckde opodstatnění,ale rovněž by bylo nutné to zvažovat.

Jinak bych chtěl podotknout,že s někým se dá nesouhlasit i slušně.

Co si asi všechny ty matky a popř.ženy můžou o mužích myslet.Pouze,že jsou to arogantní sprostý prasata a pokud se mohou tak hloupě vyjadřovat tak asi je to i ta hloupější část lidstva.Můžete se stydět a po čtení vašich příspěvků se také stydím,že jsem muž.

0/0
18.1.2010 11:19

michal II

Re: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jenze tech par znacek je podstatne levnejsich nez protihlukove steny. A jeste vic vyberou na pokutach.

0/0
18.1.2010 11:22

a.je.to

Re: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

nic proti ženskému pohlaví, tyto osoby co přicházejí s tímto nesmyslným návrhem jsou zabedněný pitomci ať už se jedná o ženy nebo muže.

0/0
18.1.2010 11:30

Frost.silenec

Re: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

protoze SE r OU kam nemaji! , zacneme protestovat napr. za to ze zeny maji kudrenatejsi a prijemnejsi vlasy, a i kdyz sme napr vsichni plesati tak ze se budou muset holit na hlave treba 8-o

0/0
31.1.2010 4:43

chjochjo

moc pěkný

MHD taky bude jezdit 30kou no to bude smrad. Ještě, že jsem se odstěhoval z centra.

0/0
18.1.2010 11:13

kunta_kinte v base

Spolek osklivych frigidnich

odlozenych zen se msti muzum ve fuju fuj autech, jinak to nevidim.:-P

( BTW od kdy se dava tolik prostoru v mediich pozadavku nekolika malo inteligencne slabsich jedincu ) ?

0/0
18.1.2010 11:12

a.je.to

Citace

Citace z článku - "Někdo si možné řekne, že než aby se městem coural v autě, pojede raději MHD," řekla iDNES.cz Johnová. To se nedá charakterizovat jinak než jako terorizmus obyvatelstva s výsledkem vynutit si nepoužitelnost povrchové dopravy v Praze! Ještě, že se k tomu terorizmu obyvatelstva přímo hlásí!

0/0
18.1.2010 10:55

Hellmoon

Re: Citace

Ale MHD by měla víc zákazníků ;-D;-D;-D

0/0
18.1.2010 10:58

a.je.to

Re: Citace

Vzhledem k tomu, že i teď MHD má přecpané vozy, resp. sardinkové plechovky, tam se žadný další cestující o co piptny matky usílují nevejdou, a MHD plánuje snížení frekvenci, nikoliv zvýšení!

0/0
18.1.2010 11:03

český zeměhryz

Re: Citace

.. znamená to snad, že autorka mlčky předpokládá, že MHD by jezdila ...rychleji...????..a to i v koloně courajících se ostaních....nevedomých....

0/0
18.1.2010 11:00

a.je.to

Re: Citace

dovolím si tvrdit, že navrhovatelka nepředpokádá nic, nemá na to buňky!Rv

0/0
18.1.2010 11:04

Hellmoon

Jak 50?

pěšky chodit a neběhat!!! ;-D

0/0
18.1.2010 10:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.