Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

66 českých osobností. A kolik z toho je žen? Čtyři. To je normální?!

Mezi potentáty „síně slávy“ se ve výukové pomůcce nazvané Osobnosti českých dějin vyskytují pouze čtyři ženy: svatá Ludmila, Anežka Přemyslovna, Božena Němcová a Ema Destinnová, podivuje se Dora Kaprálová v následující ironické recenzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bozi Trest

A pritom kazdy clovek....

coz znamena zena, vi..... ze varlatnici by bez zen byli bezdomovci!!!!!!

0/0
20.1.2010 8:18

Karelka

Nechci vám skákat

do diskuze, já jen při pohledu na tu pumpu ze mně vyhrklo: ježišmarja, topol! Není f tom nic proti ODS, věřte mi.;-D

0/0
17.1.2010 2:15

Gath77

Re: Nechci vám skákat

A to jako proč?

0/0
20.1.2010 6:32

pinguone

.. ja to vedel ,ze ji nemeli v detstvi

..zneuzivat...:-/

0/0
16.1.2010 20:00

buranumdopamatniku

nevyvazene pudy a prilis inteligence

... ze by se ten clanek zase moc nepodaril ? Posledni dobou se to stava casto, ze se "umeni" nevydari,  ne z neostatku inteligence, naopak.

0/0
16.1.2010 15:47

Pan Navratil

Mno,

tak kromě Toyen nevím, co byly ty nezmíněné-zmíněné baby zač. Horáková nebyla v zásadě žádná osobnost, nakonec komouši popravili plno chlapů, o kterejch se moc nemluví.

0/0
16.1.2010 15:31

minutos007

No dámy, musíte se víc snažit..

;-D;-D;-D Snad kromě paní autorky....;-)

0/0
16.1.2010 6:45

2mmmm_2

Re: No dámy, musíte se víc snažit..

;-D;-DR^

0/0
16.1.2010 20:04

holkazdaleka

Roztomile, jak se tu vetsina panu rozciluje

;-D

0/0
16.1.2010 6:38

Pan Navratil

Re: Roztomile, jak se tu vetsina panu rozciluje

Dej si rösti a nohy do lavóra!;-D

0/0
16.1.2010 15:35

wandering star

To je teda děloha pomatená

0/0
16.1.2010 5:46

Gath77

emoce

Je nutné přiznat, že některé uvedené postřehy, jsou docela i na pováženou. Bohužel naproti argumentům je v článku skoro nespočet pejorativních excesů, které trpce zapáchají zakomplexovaností. Rozhodně jako čtenář ze sebe nenechám udělat žíněnku pro něčí, do který si může kdejakej spratek ulevit. Takže jedno přáníčko věnované autorce:

Dej si čípek ty huso pitomá! Tvůj mozek není schopen produkovat texty a názory, za které by si tě společnost měla živit! Ukaž srdce chlapa a mazej hákovat dvanáctky do fabriky!

0/0
16.1.2010 4:51

Klotilda

Já to tak černě nevidím

Šestašedesát osobností je odkazem a úspěchem svých matek a otců.Takže síly jsou vyrovnány.

0/0
15.1.2010 13:51

Morningstar

potrefená husa?

Zajímavé je, že téměř vždy, když se podobný článek vyskytne, vzápětí se objeví vlna negativních ohlasů a to přednostně od pánů tvorstva. Každý se udatně čepejří a buďto poukazuje na to, že názor autorky je příliš feministický (což je v Čechách urážka nejhoršího kalibru) nebo že není správný. Nemalá část komentátorů se obvykle věnuje tomu, že zpochybňuje intelekt pisatelky, případně celé ženské části lidstva, aby se to nepletlo. Podle mně to jen znamená, že se článek trefil do bolavého místa což je dobře. Mně osobně se líbil, s autorkou souhlasím a myslím že bychom daly dohromady ještě víc ženských osobností než jen těch pár jmenovaných.

PS: Budu se muset podívat na stránky některých pánských časopisů, jestli tam najdu podobné popuzené reakce od nás holek. :-)

0/0
15.1.2010 11:19

Peťulák2

Re: potrefená husa?

Tak já ti klidně reakci od holky poskytnu - přečti si tu reakci pod sebou. Pokud půjde o to, že tu po sobě významná osobnost něco zanechala, tak sorry, ale např. Milada Horáková nic nezanechala, ať už to byla jakkoli odvážná žena. A vybírám-li ty nejvýznamnější z historie, tak se bohužel musím smířit s tím, že ještě za první republiky seděly ženské doma na zadku a měly tak max. základku, no.

0/0
15.1.2010 12:16

kackapohodarka

Re: potrefená husa?

"neco" zanechat neznamena jen zanechat pluh nebo objeveni 4 krevni skupiny. ale muze to byt prece i poselstvi, odkaz a to treba Horakova zanechala, i kdyz si to nase spolecnost asi stale neni schopna uvedomit a chovat se podle toho

0/0
19.1.2010 21:32

Pan Navratil

Re: potrefená husa?

Jasně, že když budete půl roku přemejšlet, tak nějaký baby vymyslíte, ale není od věci se smířit se skutečností, že emancipace je tu pár desetiletí a předtím holt svět řídili ve velké většině chlapi.

0/0
16.1.2010 15:32

Bozi Trest

Re: potrefená husa?

!!Nenajdes nic... jenom plna varlata, ktera by rada hovorila vystikem

0/0
20.1.2010 8:21

JBetak

Text zřejmě vznikl v tzv. Kateřinkách

Nemám nic proti myšlence přidat tam nějaké ženy, třeba zrovna Toyen (Milada Horáková je nešťastný nápad), ale autorka je zjevně průkopnicí cest k cíli nevedoucích.

0/0
15.1.2010 8:19

JBetak

Re: Text zřejmě vznikl v tzv. Kateřinkách

Jo, a pokud zní zadání "osobnost českých dějin", pak jasně Marii Terezii.

0/0
16.1.2010 20:36

fun-tomas

správně

Feministky se obrací v hrobě www.feministky.cz

0/0
14.1.2010 21:10

kokrspanel

A kolik je v seznamu cikanu?

0/0
14.1.2010 19:37

Kartony

Je ovšem nutno definovat, kdo to je osobnost

Je to člověk všeobecně známý, anebo člověk, který se o něco zasloužil, či člověk, který něco vytvořil? Vřdyť ten seznam tvořili 3 muži a tři ženy. Já osobně bych tam některé muže nedával, ale co dělat, když Kundera je ve světě známý? Pokud byxh bral z vynálezkyň, žádnou nenajdu. Skladatelku také žádnou neznám. Spisovatelky by se snad našly, ale spisovatelů je daleko více, ale autorka žádnou z těch, které bych tam dal nejmenuje. Malířky,snad jen Toyen. Političky? žádnou významnou neznám. M. Horákovou nepovažuji za významnou; vedle ní bych mohl jmenovat alespoň 100 významných politiků, kterým se nevyrovná. Tak snad jenom kuchařky; těch by se několik našlo, ale ty nejsou jmenovány.

Naše ženy mají prostě smůlu; málo se snaží; žádná Nobelova cena, žádní Oskaři, žádná sláva ve světě, žádný vynález.

0/0
14.1.2010 19:31

J i ř í

Paní Doro Kaprálová,

z 66 slavných osobností jen 4 ženy - to je opravdu ostuda. Nebylo by na čase udělat něco s ženským IQ, aby tam těch žen mohlo být v budoucnu více? :-)

0/0
14.1.2010 18:49

pan Kotrč z Lidového domu II

a ani jeden Rom

je to normální ? ;-D;-D;-D

0/0
14.1.2010 18:42

De Rossi

a to chcete

vládnout svetu? :-/

0/0
14.1.2010 18:21

velevezir

pěkný článek

Moc pěkný článek. Jen na nesprávném serveru. Správně totiž patří na www.feministky.com

:-)

0/0
14.1.2010 17:11

Brundi

Re: pěkný článek

To ze autorka nezvolila prave stastnou formu, jeste neznamena, ze nema pravdu. Osobne me pribeh pritelkyne Janskeho a skolacek skakajicich pod kola take nedojima, ale ze vyber osobnosti je prinejmensim sporny, je uz jen z tech nekolika malo prikladu zrejme. A to ani nemusi jit o genderovy problem.

0/0
14.1.2010 17:44

Lucius_Malfoy

Výběr žen

Výběr žen, které autorka tohoto nepříliš zdařilého textu prezentuje jako chybějící je vskutku podivný, to je ale dáno zjevnou alternativností autorčina vzdělání a zaměření. Mně osobně v knize spíše chybí osobnosti jako Eliška Junková, Helena Rašková, Kateřina Bohadlová, Eva Syková, Blanka Říhová nebo Eva Melmuková...

0/0
14.1.2010 15:50

tom-2718281828459

Re: Výběr žen

které jsou ovšem stejně neznámé jako idonie Nádherná, Milena Jesenská, Anna Pamrová, Zdenka Braunerová, Toyen....

0/0
14.1.2010 17:03

Lucius_Malfoy

Re: Výběr žen

Toyen bych s dovolením vynechal. A vy neznáte Elišku Junkovou?

0/0
14.1.2010 17:42

Brundi

Re: Výběr žen

O srovani vyznacnosti jednotlivych osobnosti lze vest spory donekonecna, ale uz jen to, ze jste oba namatkou strelili hned tolik vyznamnych zen, napovida, ze s vyberem nejvyznacnejsich ceskych osobnosti, mezi nimiz je za nositele hodnot počitan prospecharsky a nemoralni Krcin, nebude neco v poradku...

0/0
14.1.2010 17:49

Pan Navratil

Re: Výběr žen

To asi zná, ale byla to osobnost? Je Schumacher osobnost?

0/0
16.1.2010 15:34

x0x0x

Kdo byly ty zeny

Tak jsem si dal trosku prace a dohledal, kdo byly ony zeny, ktere autorka recenze zada v dane knize. A zaver? No nic moc. Zeny sice zajimave, ale do tak uzkeho vyberu 66 lidi za 800 let se veru nehodi. Zvlaste pak, cituji: "svérázná teosofka a feministka Anna Pamrová " me dostala.

Ale co. Za par let bude povinna pozitivni diskriminace zen a tak vyjde nova kniha, kde 22 muzu, co na neco prisli, bude v dobre spolecnosti 44 zen, ktere sice nemeli nijak prevratny prinos ke spolecenskemu poznani, ale jen proto, ze byly utlacene. Jinak by jiste zastinili kazdeho muze na jejich miste.

0/0
14.1.2010 15:45

herb

...

Je pravda, že absence Milady Horákové mě celkem udivuje...

Zase bych to ale tak nepřeháněla; holt tehdy měly ženské jiné starosti a asi podstatnější věci na práci. Autorka píše jako nějaká hysterická feministka. Zvláště třeba to s přejetím na kole a to, že z toho vyplývá, že žačky budou skákat pod kola... To mi teda přijde dost trhlé si něco takového vůbec myslet. Pokud teda pisatelka nemá dost zvláštní smysl pro humor, který nechápu a ani pochopit nechci.

Zas to ale taky musí být učebnice za všechny prachy, když jsou tam takové "podstatné" informace jako, kdo se s kým seznámil, za jakých okolností, a z jakých důvodů se oženil/provdal... Je tam třeba taky napsáno, co měli rádi k obědu, a jakou velikost měli bot? Takové info jsem měla v učebnicích "nejradši," asi bych bez toho v noci neusnula... Rv

0/0
14.1.2010 15:43

José Antonio

Ruchadlo

No nevím, zdokonalení zemědělské výroby mi připadá o dost významější než nějaká politička, která se nakonec zapsala do dějin prakticky jen tím, že ji bolševici pověsili.

0/0
14.1.2010 15:42

Brundi

Re: Ruchadlo

Mne zase ze napr. ze srovnani Kundera - Horakova vychazi jednoznaznecne jako vyznamnejsi Horakova, jakozto nositelka hodnot jako je odvaha, nazorova stalost a moralni cistota, narozdil od jiz zminovaneho Kundery a jeho tvorby v padesatych letech.

Myslim, ze hodnoty a postoje, ktere predstavuje Horakova si dnes potrebujeme pripominat predevsim a to nejen ve skolach.

Vedle toho pak nejaky prospecharsky Krcin s ucelovym manzelstvim vypada opravdu jako velmi spatny vtip...

0/0
14.1.2010 17:41

Sam OOV

Re: Ruchadlo

Kde byla ta "ctná" Horáková, když komunisti zlikvidovali v Košicích agrárníky? Mlčela protože jí demokracie nic neříkala? A svobodné soupeření stran?

Nebo byla ve vleku manžela-komunisty? Ano, manžel a otec jejích dětí byl člen stejné partaje, která ji potom popravila. "Užitečný idiot" udělal svou práci a KSČ ji dál nepotřebovala.

To i za Krčínem zbylo něco ku prospěchu lidí.

Jinak moje favoritka na ženskou osobnost by byla spíš M.D. Rettigová. :-)

0/0
14.1.2010 18:56

cihal

feministka

Tu publikaci dělal určitě nějaký zlý muž...

0/0
14.1.2010 15:37

ideozlocin

normální to není

těch žen by tam mohlo být procentuálně klidně míň, případně více daleko významnějších mužů

0/0
14.1.2010 15:23

sdsa

?!

?! - tohle je jako co ?

Autorka trpi nejakou nedefinovanou poruchou? Tento clanek mi prijde jako z jineho sveta, zrejme sepsan za ustavnimi zdmi ?

0/0
14.1.2010 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.