Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za metro po půlnoci bojují tisíce lidí na internetu i politici

Proti uvažovanému zkrácení nočního provozu metra protestují lidé na Facebooku i politici. Nápad se nelíbí zeleným a pražští lidovci navrhují, aby naopak jezdilo až do dvou v noci. "Nerozumí tomu, nestihla by se pravidelná noční údržba," vzkazuje jim organizace Ropid, která nyní kvůli úsporám chystá škrty v pražské MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Didier Sachs

místo nočních linek

bych prodloužil dopolední intervaly. v posledních metrech jezdí lidí daleko víc než dopoledne, kdy MHD většinou jen okupují důchodci co jezdí "zadarmo"..

0/0
26.1.2010 14:31

p555

udrzba v Berline

a jak delaji udrzbu v Berline, kde U-Bahn a S-Bahn jezdi celou noc v pulhodinovych intervalech???

0/0
22.1.2010 10:50

Terribor

Ropid

Co je vlastně ten Ropid? A na co je vlastně ten Ropid? Kolik má zaměstnanců a jaké berou platy? Proč si Dopravní podnik najímá firmu, která jim má ukázat cestu jak ušetřit peníze? Nemá Dopravní podnik dost manažerů a advokátů nato aby jim zpracovali nějakou studii? Jen se ptám. Vykopat všechny darmožrouty a nechat flamendráky v provozu. Je to služba občanům!!!!

0/0
22.1.2010 0:17

Ig-n-or

zrušit noční povrchové spoje...

... a zavést v metru turnikety. Polovina bezdomovců by neměla kde otravovat platící cestující ;-D

0/0
21.1.2010 12:19

Helmut s kostantním světonázorem

Kecy, prdy, beďary.

A jak je to s údržbou v metrech, které jezdí 24 hodin denně?

Např. v Moskvě. Předpokládám, že při noční údržbě nejde o čištění stanic, ale o údržbu infrastruktury (např. koleje, zabezpečovací zařízení, eskalátory).

0/0
21.1.2010 9:34

pakeeto

Re: Kecy, prdy, beďary.

V Moskve jezdi jenom do 1, a pak zase od 6

0/0
21.1.2010 12:45

papazian

Ve volebním roku politická sebevražda! Asi to tak má být!

Tak voliči zařiďte se podle toho.

0/0
21.1.2010 9:23

rowman_

opencard

meli zrusit od zacatku opencard a nemuselo by se tolik setrit na dulezitem ;-€

0/0
21.1.2010 8:59

FernetNYC

Non stop

Nam tady nastesti jezdi subway 24h,sice to neni s cistotou nejak valne a v brzkych ranich hodinach jsou intervaly spoju delsi,ale i tak dik za toR^No ale to nejde porovnavat uz s ohledem na kapacitu prepravenych osob s vesnici jako je praha.:-P

0/0
21.1.2010 8:33

jmen0.prijmeni

Re: Non stop

Proč se tu veřejně takto ztrapňujete? Na jednu stranu nám ukazujete, jaký jste světák a žijete v zahraničí ve velikém městě a znáte pár anglických slov, na druhou stranu nám tu vykecáte, že děláte podřadné dělnické práce. Stojí vám to za to? Nebo nám chcete namluvit, že na manažerské pozici jezdíte metrem v brzkých ranních hodinách?

0/0
21.1.2010 8:38

zorro007

Re: Non stop

Strašně moc tě všichni obdivujeme, jaký jsi světaznalec a že jezdíš ráno subwajem. To my tady nikdy nedokážeme. Díky! V

0/0
21.1.2010 8:51

kestrik

Jsem pro zachování nočních spojů

S podmínku, že dodatečné náklady takovýchto spojů budou 100% pokryty cenami jízdného. Chcete komfort v 1,00hod ? Tak si jej zaplaťte....

0/0
21.1.2010 7:15

leather-man

Re: Jsem pro zachování nočních spojů

Platím celoroční jízdenku + jdou z mých daní další peníze na MHD. Proč bych si měl připlácet? 8-o 

0/0
21.1.2010 7:54

jmen0.prijmeni

Re: Jsem pro zachování nočních spojů

Přesně tak. Zavést stejný systém jako byl (možná ještě je) v Bratislavě. Přes den se jezdí na jednu jízdenku případně měsíční (čtvrtletní, roční) kupon, v noci musí mít cestující zakoupeny jízdenky dvě, případně předplacený kupon + jednu jízdenku. V čem je problém? Podle mě je to lepší řešení, než ty spoje rušit. Kdo chce jezdit, ať si připlatí. Je zbytečné vypravovat spoje metra, které budou nevytížené, resp. prodělečné.

0/0
21.1.2010 8:35

leather-man

Re: Jsem pro zachování nočních spojů

To jen povede k tomu, že lidi radši sednou do taxíku, který je doveze až před dům. To bych tedy alespoň volil jáí, který v noci vůbec necstuju, ale někdy na nějakej ten tah zajdu...

0/0
21.1.2010 9:31

trainer

A co nocni metro?

Jezdit celou noc... interval 30 minut... zaruceny prestup bez cekani na dvou ze tri prestupnich stanic... a zastavovat jen ve vybranych stanici? naprosto idealni pro presun z jednoho konce mesta na druhy:) prachy to stat bude, ale komfort by to byl. argument s nocni udrzbou je o neschopnosti a ne nemoznosti

0/0
20.1.2010 22:19

honza7612

Re: A co nocni metro?

Nevíš o čem mluvíš.Já bych schválně stopnul úplně na 14 dní údržbu a myslim že by jsi se nestačil divit.Už to tady někdo popsal o několik řádků níž.

0/0
21.1.2010 3:09

fulcrum

Vídeň

Zajímavé, že tady ve Vídni teď naopak uvažují o tom, že o víkendu bude metro jezdit non-stop. Tak jaképak "nejde"...

0/0
20.1.2010 21:18

mokrykcb

to nee

metro celou noc je blbost.....praha má celkem slušnou noční dopravu a povrchové linky bohatě dostačují

0/0
20.1.2010 20:49

Peťulák2

Re: to nee

Akorát (když vynechám údržbu) je podle mě vhodnější jezdit v noci pod zemí, neb ubyde hluk v ulicích. Šaliny dělají děsný kravál. Metro míří do kříže, proč k němu nedodělat nějaké okružní busy?

0/0
21.1.2010 11:03

sphagnum

25 tisíc lidí na facebooku reagovalo

na věc o které idnes píše až teď . Opravdu nejste žádný blesk.

0/0
20.1.2010 20:07

Voskovka

Č.B.

V Českých Budějovicích zrušili noční dopravu už úplně

0/0
20.1.2010 19:39

vockoiii

Re: Č.B.

V Budějicích se noční linky pouze zredukovali na jednu, která projíždí celým městem křížem krážem a platí se za ní hotově přímo u řidiče speciální sazba 30 Kč( běžná jízdenka stojí 12 nebo 14 Kč podle délky platnosti). Ta vyšší cena za noční linky mi připadá přijatelná. A noční linka je prý využívaná dost, poloprázdná prý nejezdi.

0/0
20.1.2010 20:30

mokrykcb

Re: Č.B.

mě tedy ty tři pětky nepřijdou jako přijatelná cena vzhledem ke kvalitě a drahé budějovické mhd

apropó není moc tajemstvím,že i tato náhražka nejspíše brzy skončíRv

0/0
20.1.2010 20:47

tomasson75

Re: Č.B.

Co to je 3 pětky? Když si vemeš, že prokalíš pětikilo ,tak už je to zanedbatelný. Hlavně že tě odveze a nemusíš se motat  domu pěšky.;-D

0/0
21.1.2010 4:50

mokrykcb

Re: Č.B.

každej nejezdí pouze z putyky;-D

já noční spoje používám dvakrát až třikrát týdně do práce a jelikož na to neplatí už tak drahá lítačka...tak se to sakra prodraží

0/0
21.1.2010 20:22

pletiplot

Doprava v Praze

Doprava v Praze je prý jedna z nejlepších v Evropě, bohužel nikde v cizině jsem nežil dostatečně dlouho, abych to posoudil sám. Ubrání spojů metra o půlnoci mě osobně až tak nevadí, pokud by je pokryl nějaký noční spoj navíc. Noční doprava v Praze je podle mě velmi dobrá zvláště po rozšíření spojů v září 2008 (i když stále jsou místa v Praze, kam se bez metra jede noční dopravou z centra třeba o hodinu déle). Prodlužovat metro do pozdní noci mi přijde jako nesmysl. V noci jezdí hlavně lidi ze zábavy, cizinci a ruzné existence, často tam třeba i zvrací, mohli by padat do kolejiště atd. Bylo by potřeba daleko víc lidí na hlídání bezpečnosti. Náklady na 2 hodiny nočního provozu by byly mnohem vyšší než náklady na 2 hodiny běžného provozu (a to nemluvím o příplatcích řidičů).

Ale souhlasím, že veškeré magistrátní projekty jsou prolezlé naprosto neskutečnou korupcí a je mi z toho na blití.

0/0
20.1.2010 19:33

boudicca

Re: Doprava v Praze

Souhlas R^ Jen tak pro zajimavost - Praha má srovnatelnou dopravu s dopravou v Santiago (Chile), a to se chlubí jednou z nejlepších sítí MHD ve světě. Byla jsem tam dost dlouho na to, abych to dokázala posoudit :-)

0/0
20.1.2010 19:43

f0rr35t

Re: Doprava v Praze

R^ Když už se teda vracím jednou za uherskej rok odněkud v náladě a v noci, tak si rád zaplatím toho taxíka. Podle mě by to lidi víc zneužívali, než využívali.

0/0
20.1.2010 20:51

mokrykcb

Re: Doprava v Praze

njn...ale jsou třeba lidi,kteří využívají noční spoje skoro denně...ty si asi taxi platit nebudou....

zrovna ale v praze je noční doprava OK a metro v noci zbytečné....to je někde zdaleka horší jako třeba budějovice

0/0
20.1.2010 21:01

Pavelpod22

Re: Doprava v Praze

Lepší dopravu má už jen švédský Stockholm (počet km na počet obyvatel, pražská MHD jezdí na čas, spolehlivě).

0/0
20.1.2010 21:01

papazian

Re: Doprava v Praze

Vídeň má systém mnohem lepší. A jistě nejen teto město, kam bychom měli jezdit na stáže. Ale k čemu stáže, odpovdní to dávno ví, jenže nejsou peníze, protože lidé mají malé mzdy, z nich jsou malé daně, špatná kupní síla...V

0/0
21.1.2010 9:25

HrubesaMares

Re: Doprava v Praze

napr. Amsterodam ma spojeni prinejmensim srovnatelne + rozumne zapojeni vlaku (v Praze dost kulha) + vyborne spojeni na letiste (v Praze fakt bida).

0/0
21.1.2010 9:57

Tatíček MORAVA

@@@@@

Jen aby se pražáci nepos....   ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2010 19:09

pletiplot

Re: @@@@@

Vám v Brně nedávno omezili autobusy, tak jste taky pištěli jak propíchnutý.

0/0
20.1.2010 19:21

Jonathan 007

Re: @@@@@

No, zkus v Brně potkat po osmé hodině někoho na ulici. Jste zalezlí, jak krysy;-D;-D;-D

0/0
20.1.2010 20:43

Didier Sachs

Re: @@@@@

smutný je, že Brno narozdíl od Prahy projdeš tam a zpátky za hodinu, centrum za 10 min..

0/0
26.1.2010 14:29

Oerteplur

Jedna věc je chtít, druhá jestli se to vyplatí

BTW: to jsem netušil že v Praze jezdí lidé ve 2 hod ze zaměstnání. Jistě jich bude několik tisíc...:-)

0/0
20.1.2010 19:01

vokroj

Re: Jedna věc je chtít, druhá jestli se to vyplatí

začínám už litovat, že ta stávka MHD nebyla

0/0
20.1.2010 19:08

boudicca

Re: Jedna věc je chtít, druhá jestli se to vyplatí

Pravděpodobně víc, než jen pár tisíc :-P Např. zaměstnanci všech obchodních center, které mají otevřeno do půlnoci nebo non-stop, spousta číšníků, servírek, pracovníků heren, hotelů, kuchařů z hospod, kde vaří třeba do půlnoci nebo 1 hodiny ráno (a že jich není zrona málo), dále uklízečky, které mají noční šichty. Taky vědci a studenti - divil by ses kolik jich dělá pokusy v noci, protože v jinou dobu nejsou volné laboratoře nebo nemají k dispozici kapacitu, kterou potřebuji, nebo hvězdáři - těch posledních sice nejsou tisíce, ale pár se jich najde.

A teĎ si spočítej, kolik takových lidí je v Praze, která má 1,5M lidí :-)

0/0
20.1.2010 19:39

Pavelpod22

Re: Jedna věc je chtít, druhá jestli se to vyplatí

Praha je město, jehož centrum prakticky nikdy nespí. Divil by ses, kolik lidí cestuje nočními spoji nebo kolik jich je v centru ve dvě ráno :-) .

0/0
20.1.2010 21:04

mosulský machredž

a co zřídit stanoviště městských bickylů :-)

No aby ne, představa že by třeba musel jít víc než 500 metrů pěšky je pro pražské pepiki děsivá - pražský netrénovaní a ztuhlí pepici po 500metrech vyčerpáním omdlévají ;-D 

0/0
20.1.2010 18:38

TClovek

Re: a co zřídit stanoviště městských bickylů :-)

Kdybys ty Pepiku byl nekdy v Praze, tak bys vedel, ze v nekterych castech stanoviste na kola jsou, muzes si ho tam pujcit a odevzat o kus dal

0/0
20.1.2010 18:51

pletiplot

Re: a co zřídit stanoviště městských bickylů :-)

Jezdit na kole po praze je fajn, ale zkuste si jezdit kdyz je pet pod nulou nebo vsude lezi klouzava premrzla brecka. O tom, ze se cykloztezky od snehu neodklizi vubec (naopak se tam jezdi na lyzich) ani nemluvim.

0/0
20.1.2010 19:16

kecinav

Re: a co zřídit stanoviště městských bickylů :-)

Nemluvě o tom, že Praha nejsou Pardubice nebo Hradec. Jet na kole ve dvě ráno z centra třeba na Prosek nebo na Zličín, to musí být žůžo.

0/0
20.1.2010 21:32

Energeticcc

Hrůza

Co si ta ODSka v Praze dovolí, to je už opravdu hrůza. Doufám, že po komunálních volbách půjdou od válu. Místo, aby MHD podporovali, tak se staví Blanka, na který se můžou nakapsovat Bémovo kámoši. Na Blance se šetřit nemusí.

0/0
20.1.2010 18:33

;-)

Tisíce lidí se přidají na facebooku úplně k čemukoliv

0/0
20.1.2010 18:23

Webpawson

Re: Tisíce lidí se přidají na facebooku úplně k čemukoliv

R^

0/0
20.1.2010 18:30

f0rr35t

Re: Tisíce lidí se přidají na facebooku úplně k čemukoliv

R^

0/0
20.1.2010 20:54

danny45

Re: Tisíce lidí se přidají na facebooku úplně k čemukoliv

;-D R^ !

0/0
20.1.2010 22:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.