Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusko prý jedná o nákupu bezpilotních letadel od Izraele

Ruská tajná služba FSB jedná s izraelskou firmou Aeronautics Defence Systems o nákupu bezpilotních letounů, které by měly sloužit při ochraně ruských hranic. Uvedl to ruský list Kommersant. FSB a izraelská firma chystanou transakci ani nepotvrdily, ani nepopřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

woodward1

sodoma gomora

8-o

0/0
12.1.2010 21:26

ptiger

hmm

jsou to prostě dobré výrobky..jak se s tím ale vyrovnají zdejší nepřátelské tábory?

0/0
12.1.2010 14:36

marekW777

miestnych

bolšanou a náckou to musí trochu vykoľajiť ;-D

0/0
12.1.2010 11:30

Raffan

Re: miestnych

proc by melo? to snad vykolejuje tebe ne? Tady je jen videt, ze israel nema skrupule a zasady. Kdyz se jedna o prachy tak i mrtvemu z ucha ;-)

0/0
12.1.2010 13:30

tuccy

Re: miestnych

Co je bezskrupulózního na obchodu "bezpilotní letadla za utnutí dodávek nepřátelům"? :-) Mnohem bezskrupulóznější bylo třeba za 2. světové vydržování jednoho masového vraha proti druhému :-P

0/0
12.1.2010 15:00

ODSáckýBolševik

v článku jsou antisemitské výroky

;-€;-€

0/0
12.1.2010 10:59

tuccy

Nejni novinka

proto mj. Rusko přestalo uvažovat o dodávkách S-300 do Íránu a začalo si hlídat, kam přesně jdou zbraně dodávané Sýrii (i když to si, pravda, začali hlídat částečně už 2006, přeci jen je mrzelo, že díky Syrsko-Hisballážské spolupráci získal Izrael nepoškozené vzorky Kornetů a RPG-29 ;))

0/0
12.1.2010 10:29

65c02

Zajímavé.

Rusko, které vždy konstruovalo své vlastní zbraně. Zbraně byly v podstatě jediné high-tech výrobky, které Rusko dokázalo produkovat a dneska zřejmě už nedokáže ani to. Už těží a prodává jen ropu a zemní plyn - tzn. své nerostné bohatství.

Jsem opravdu zvědav jestli nastane doba, kdy už ani tu těžbu Rusko samo nezvládne a bude jednoduše prodávat licence k těžbě cizím firmám - podobně jako to dělají všechny rozvojové krajiny třetího světa.

Jinak, smekám před Izraelci - tak malý stát a přitom dokáže produkovat sofistikované výrobky na světové tečchnologické špici.R^

0/0
12.1.2010 10:16

tuccy

Re: Zajímavé.

Vždy? Motor MiGu 15 byl šroubek od šroubku zkopírovaný Britský. Tank T-26 byl zkopírovaný Vickers Medium. Tanky BT byly postaveny na licenci systému Christie. Tupolevovy těžké bombardéry vycházely z Tu-4, což byl přesně zkopírovaný B-29 (až do té míry, že do 80. let jela řada leteckých továren SSSR ve stopách, palcích a librách), protiletadlový kanon vz.40 ráže 25mm byl přesná kopie 25mm Boforsu a 37mm kanon vz.39 byl jen 40mm Bofors M/36 upravený pro 37mm střelivo... Koncept náboje středního výkonu pro AK vycházel z Německého StG. 44. Vývoj balistických raket jel podle V-2 mnohem přesněji, než v USA... A dodnes jsou Ruské tanky závislé na Francouzských termovizních systémech ;-)

Holt ve zbrojní technice se kopíruje, kopírovalo a kopírovat bude všude. Koneckonců v USA je taky 105mm kanon Strykeru MGS původem Britský, 120mm u Abramsu Německý a kulomety M240 Belgické... :)

0/0
12.1.2010 10:27

65c02

Re: Zajímavé.

Kopírovali Sověti, ale také i Amíci od Sovětů - viz např. MIG-25 versus F-15.... jak jsi napsal "Holt ve zbrojní technice se kopíruje, kopírovalo a kopírovat bude všude."

.

Jenže teď se nejedná o nějaké kopírování a technologickou špionáž, ale o regulérní nákup, který nasvědčuje tomu, že Rusové ani nejsou schopní techniku špiónovat a kopírovat.... postě ji musí regulérně nakoupit, což je minimálně o level níž než kopírování.:-P

0/0
12.1.2010 10:37

tuccy

Re: Zajímavé.

Provnej MiG-25 a F-15 a řekni, co přesně tamo bylo zkopírováno ;) Su-27 taky není kopie F-15 - byl ovlivněn MiGem 25 v tom, že byl stavěn na jeho překonání - v době, kdy si američané ještě mysleli, že je 25 stíhač pro vzdušnou převahu. Zbytek pak byl otázka funkce diktující tvar (stejně jako třeba Space Shuttle vs. Buran) - případy co jsem uvedl výše byly všechno opravdu kopírování, příp. nákupy.

Ad tohle, to je přesně to samé jako termovize do tanků. Ruské firmy prostě asi neumí poskytnout stejně vyvážený mix kvality a ceny, plus je rychlejší koupit "housku na krámě", než to vyvíjet vlastními silami - to platí i třeba pro nedávné stížnosti proč AČR kupuje cizí bezpilotní letadla (z USA a Izraele) a nevyvine vlastní.

0/0
12.1.2010 10:45

65c02

Re: Zajímavé.

Že je F-15 do výsledkem rozebrání a okopírování Migu-25 ukořistěného v Japonsku, když s ním do Japonska emigroval sovětský stíhací pilot, to je přece známou skutečností, kterou dneska nikdo nevyvrací, ani samotní Amíci a Rusové.

Mimochodem, podívej se na to jak vypadá MIG-25 a F-15 a porovnej data jejich vzniku.:-)

0/0
12.1.2010 10:55

tuccy

Re: Zajímavé.

Technická: Když Bělenko přelétl do Japonska, byl už F-15 4 roky po zalétání a půl roku v běžné službě - stroj času tenkrát USA fakt neměly ;-)

A jinak právě že F-15 vypadá podstatně jinak, než MiG-25. MiG-25 jsou v podstatě dva obrovské žravé motory, pilot je jen obtížný doplněk a vytrvalost mizerná - byl stavěn pro záchyt B-70 Valkyrie. F-15 byl stavěn pro vybojování vzdušné převahy, tzn. velká vytrvalost, dlouhý dolet a obratnost. Při vývoji byly totiž MiG-25 i jeho role (na základě fotek  víc nebylo k dispozici) chybně vyhodnoceny :-)

0/0
12.1.2010 11:04

tuccy

Re: Zajímavé.

Data: F-15 vstoupil do aktivní služby 9.1.1976, Bělenko přelétl 6.9.1976 :-)

0/0
12.1.2010 11:06

tuccy

Re: Zajímavé.

(a prototyp F-15 poprvé letěl v r. 1972)

0/0
12.1.2010 11:10

65c02

Re: Zajímavé.

Data - první vzlet MIG-25 byl 1963, první vzlet F-15 - 1972 - tzn. 9 let poté.

Špionáž nejspíš dobře fungovala bez ohledu na Belenka. Belenko jen dodal kompletní stroj k dokonalému rozboru.:-)

0/0
12.1.2010 11:10

tuccy

Re: Zajímavé.

Špionáž právě moc dobře nefungovala, jinak by USA nemyslely, že je MiG-25 strojem k získání vzdušné nadvlády a nestavěli mu F-15 jako portivánu - kdyby špionáž fungovala a oni znali roli i výkony -25, nejspíš by se neobtěžovali být na nový stíhací letoun tak nároční :-) K dispozici měli právě jen fortky z přehlídek, z nich si udělali počítačový model podle předpokládané role a z toho odhadli (blbě) výkony - 25 podstatně přecenili (i co se rychlosti týče, vzali maximální naměřenou rychlost -3,2M při přeletu Izraele - jako běžnou maximálku, až Bělenko jim řekl, že takovýto výkon znamenal okamžitě po letu výměnu motorů a běžná maximálka byla 2,8M) ;) To už by se dalo spíš tvrdit, žeje Su-27 kopií F-15 (protože má nejen dva motory a dva ocasy, ale i mnohem bližší aerodynamický profil a hlavně určení) - a taky by to nebylo správně, zase šlo o funkci určující tvar.

0/0
12.1.2010 11:17

65c02

Re: Zajímavé.

Myslím, že nemá smysl dohadovat se nad něčím co už je stejně dnes passé a navíc:

a) je jisté, že obě strany kopírovaly cokoliv od kohokoliv, důležité bylo pouze to aby jim to pomohlo získat převahu. Na nějaké respektování copyrightu se pochopitelně nehledělo. A kdo přesně a do jaké míry od koho co kdy okopíroval, to se stejně můžeme jen dohadovat, ale nemáme šnaci zjistit jak to skutečně v reálu bylo. Takže můžeme jen prezentovat své osobní přesvědčení, nic víc.

b) no a já tebe nepřesvědčím, ty mě taky ne, protože oba už máme na věc svůj názor.

Takže závěr - vedeme zbytečnou, nikam nevedoucí, diskuzi.:-)

0/0
12.1.2010 11:25

tuccy

Re: Zajímavé.

No, minimálně jsem tě, doufám, přesvědčil, že Bělenkův přelet a rozebrání MiGu-25 na vývoji F-15 neměl šanci nic změnit ;-)

0/0
12.1.2010 11:29

65c02

Re: Zajímavé.

No to já pochopitelně netuším, jestli po tom detailním rozebrání toho Belenkova Migu Amíci něco zkopírovali a upravili díky tomu konstrukci F-15. Přístup k takovým materiálům nemám, ty zřejmě ano.:-)

0/0
12.1.2010 11:33

tuccy

Re: Zajímavé.

Stačí porovnat -15 před a po... Verze "C" se od verze "A" liší lepší elektronikou, motory zůstávají stejné atd... A k tomu je elektronková škatulata MiGu-25 opravdu určitě neinspirovala ;-)

0/0
12.1.2010 11:37

pes Muki

Re: Zajímavé.

no pri tom rozebirani letedla doslo ke zklamani. Americane si sami sobe namluvili ze je to nejlepsi zrovna na svete a ukazalo se ze ne. Ovsem take to delali vedouci konstrukteri, kteri strasili, aby dostali od vlady prachy na dalsi vyvoj.

0/0
12.1.2010 21:24

Kirů

Re: Zajímavé.

No konečně si na to někdo taky vzpoměl !!! R^

0/0
13.1.2010 9:53

pes Muki

Re: Zajímavé.

Motor Mig-15 byl Rolls Royce, v te dobe nejlepsi tryskovy motor na svete, jak poznali americane, kdyz se jejich piloti stretli se sovetskymi v Korejske valce, Narychlo se museli dodavat Sable, ktere nebyli tak dobre, ovsem podle nekterych nazoru, protoze Migy jen zautocili a kdyz nastal nejaky problem nebo byla prevaha, proste prelateli na druhou stranu hranic, kam za nimi americane nemohli, se to neda presne urcit Jinak Soveti vyrabeli svoje letadla tenkrat v incich, protoze se obavali, ze pri prepocitavani na metrickou by doslo k chybam. V letecke historii je znam slavny vyrok Stalina k Tupolevovi, ktery navrhoval, ze by se melo to ci ono zmenit. Slavny vudce, znajici dobre sve vedene zvolal "Guvno guvno, vso tocno zkopirovat." Vsechna cest sovetske rozvedce, ktera dokazala zjiskat i nejtajnejsi vykresy s USA fabrik nejpozdeji do dvou let.

0/0
12.1.2010 21:20

pes Muki

Re: Zajímavé.

Tuccy, jak sem v tech par leteckych fabrik delal i z ostatni zkusenosti, tak vim ze mas pravdu. Jenze ty mluvis o skutecnosti, no a kdyz se to jinym nehodi, tak na tebe zacnou s fantasii a je to. Co si si nevsiml, tak to kopirovani melo vyhodu, ze pri zname neschopnosti socilalismu vyrabet nahradni dily, tak je proste kupovali na zapade. No tak kdo vedel, treba ze Pabeda je Jeep Willis, tak si sehnal jeep a na nej dal karoseri s pabedy. Motor byl stejny v obou. Nebo, ze Moslvic byl Opel kadet a tak podobne. Takze intendita sovetskych letadel s americkymi byla docela vyhodna. Po dohode v Rappalu nemci dostali pravo zkouset svoje tanky a dela v SSSR protoze  meli zakaz nove zbrane vyvijet a za to jim predavali jak to delat, proto take dost zbrani bylo podobnych

0/0
12.1.2010 21:36

von kulak

Nejsem si jistý

jestli místní rusofilní antisemité nebudou mít problémy se srdcem. :-)

0/0
12.1.2010 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.