Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Planeta se otepluje. A sněží a sněží…

Uhodnete, ze kdy pochází tato věta? "Klimatologové jsou pesimisté, obávají se, že političtí vůdci neudělají dost pozitivních kroků, které by vyrovnaly klimatické změny, nebo dokonce zmírnily jejich dopady." Ne, není to citát z posledních let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čtenář zdrojů

cenzura

před dvěma hodinami jsem sem napsal komentář upozorňující autora článku na to, že píše nesmysly. Doplnil jsem do komentáře i důkazy o tom, že text článku se nezakládá na pravdě.

Můj komentář byl nekompromisně smazán administrátorem iDnes.

Takto funguje v MF-Dnes cenzura

0/0
15.1.2010 14:23

Radka Pošta

paradoxně

klima v Evropě z velké části ovlivňuje Golfský proud a rozpouštějící se ledovce by mohly ovlivnit jeho teplotu spíše tak, že jej mírně ochladí. Takže já osobně se nechám překvapit jakým směrem se bude vyvíjet klima v Evropě. Nicméně ani mně osobně se nelíbí, že vlády našich zemí nechtějí investovat do životního prostředí, ale neustále se k tomu staví stylem " a jaký finanční profit nám za snížení emisí dáte". S tímto postupem si budeme muset my, lidstvo, počkat až nám planeta udělí takovou lekci, že změníme postoj. Zkrátka si myslím že zdravý rozum jen tak nevyhraje.Rv

0/0
15.1.2010 11:29

tnx

Chybi zasadni otazka

Pripustme, ze existuje globalni oteplovani.

Otazka c. 1.: Opravdu to oteplovani zpusobuje clovek nebo by se planeta oteplovala i bez naseho pricineni?

Otazka c. 2: Je toto oteplovani pro zemi spatne nebo dobre?

(Me se totiz zda, ze ty narky klimatologu jsou strasne nevyrovnane. Na jednu stranu se krici, ze clovek musi ustoupit zemi, ze nesmi zemi oteplovat. Na druhou stranu, se ale nikdo nezabyva, jestli je to pro zemi dobre nebo spatne, porad se mluvi pouze o nasledcich pro lidstvo - voda zalije nejake ostruvky ... no a co? Nasi planete to nijak neuskodi.)

0/0
14.1.2010 18:15

net.Xtreme

Re: Chybi zasadni otazka

Naší planetě jsme úplně ukradení, a nějaké stovky let, co to je? Za milion let bude všechno jinak, já bych to tolik nehrotil, asi je zbytečné se koupat v odpadcích a odpadech, ale nějak aktivně stabilizovat klima je jen ke škodě věci, myslím, že v evoluci se přirozený výběr osvědčil, a jedním z faktorů ovlivňujících fitness organismů se nyní stal člověk, to je toho, buď se s námi ostatní organismy naučí žít v souladu, nebo vymřou (nebo nás vyhubí), můžeme se snažit zavést nový přístup a snažit se být v souladu se všemi a všem pomáhat a regulovat počty stromů, vlků, srnek, srážek, bouřek, ale jsem si jistý, že na to stejně doplatíme.

0/0
14.1.2010 18:45

tomnika

Re: Chybi zasadni otazka

To jste napsal velice trefně. Nereju do Vás...vymyslel jste toto sám a nebo to někde četl?

0/0
15.1.2010 11:40

mtd

Re: Chybi zasadni otazka

to zavisi na vasi vire (reaguji na obe otazky). pokud jste verici a uctivate bohyni Zemi (Gaia) zpusobem ekofasistu, pak cokoli co dela clovek je spatne a nekdo by ho mel vyhubit.

0/0
15.1.2010 20:26

Philosopher

Zajímavá větička

Cituji: "Leda, že by se většina národů skládala (slušně řečeno) z lidí nerozumných"

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tady asi bude zakopaný pes, že ?

0/0
14.1.2010 15:54

Cocotus__Interruptus

Ekovyderac skoncil ve vazbe

Litoměřický ekolog Lubomír Studnička je umístěn ve vazbě s podezřením z vydírání. Toho se měl dopustit při blokování mnoha staveb – za stažení odvolání a žalob měl požadovat „sponzorský dar“.

http://www.denik.cz/z_domova/aktivista-ktery-brzdil-stavbu-dalnice-d-je-ve-vazb.html

;-D;-D;-D

0/0
14.1.2010 14:34

velky bratr

Zmena klimatu / Climate change

Jedna se o slovo z nove verze newspeaku, mnozi dodnes nemaji cele vydani a stale mluvi o prezitem globalnim oteplovani. Hlavnim smyslem techto dohad je upoutat pozornost ke dvema zcestnym extremistickym kridlum a zdravy selsky rozum zakopat hluboko pod zem. Klimaticka konference, ktera nastesti nedopadla, mela na zaklade tohoto slovniho spojeni podmanit svobodu vsech lidi na planete jakymsi neurcitym vizim o zmenach klimatu a vlivu cloveka na ne - nejedna se o zadnou snahu hodnych panu, ale o jasny tah na ovladnuti planety.

0/0
14.1.2010 14:06

net.Xtreme

Re: Zmena klimatu / Climate change

Newspeak je fajn věc Orwellovi fandímR^ Ale upřímně mají to dobře vymyšlené, když to nevijde se změnami klimatu (at už se tím bude myslet cokoli) přijdou s něčím jiným, co je jeden lidský život, nebo svoboda či miliony lidí ve srovnání s celým lidstvem a naší planetou, co za stvůru by upřednostnilo osobní prospěch a blaho před blahem celé planety?

Obávám se však jednoho slovního psojení více a to "trvale udržitelného rozvoje" - pod tím se může skrývat naprosto cokoli a celé je to postavené na tom ,že teď víme, co naši potomci budou mít za vědecké objevy, technologie a co budou potřebovat...a že nesmíme být moc pokrokoví, jinak by neměli kam se rozvíjet...taková slušná vývojová brzda to je.

0/0
14.1.2010 18:52

Vlastimil.Kornas

zima

Ano,sněžilo a je tady /Jeseníky 500 m.n.m./ sníh.Ale ty časy,kdy tu bylo v lednu -25°C jsou dávno pryč.Nejníž tu tuto zimu bylo na chvilku -9°C a teď je kolem -5°C.Přes den lehce pod nulou.Takže na špatně zateplených budovách se dělají rampouchy.

Taková pohodová zima.

0/0
13.1.2010 19:26

ntw

Re: zima

No a tady v Brně bylo minimálně -16 C.

0/0
14.1.2010 11:24

Zirkon

naopak jasné není nic !

"Je přitom jasné, že na rozdíl od minulosti k určitému oteplování planety přispívá nebývalá produkce oxidu uhličitého"

To je  čirá demagogie.

Kdyby to  bylo jasné,tak by o tom  "klimatický PANEL" nemusel hlasovat. Prostě  by vzali na  vědomí  důkazy.

Nic  takového jako dlůkaz ale  není. Jen samé hypotézy !

0/0
13.1.2010 17:26

Muf Puf

Odkud berete tu jistotu?

Je přitom jasné, že na rozdíl od minulosti k určitému oteplování planety přispívá nebývalá produkce oxidu uhličitého, který v současnosti moderní lidská společnost v důsledku svého rychlého rozvoje produkuje. :-/ Já jsem třeba četl studie, ze kterých vyplývá, že se nejdřív oteplilo a potom vzrostl CO2.;-)

0/0
13.1.2010 17:15

MarcoBailey

Re: Odkud berete tu jistotu?

Skokově, ne? ;-D

0/0
15.1.2010 0:56

Risino

Jak osvezujici, diky!

Zase po delsi dobe jeden z clanku, ktery vybocuje z rady a neboji se ukazat na dnesni SVETOVY ABSURDISTAN a jeho "famology". Jak spadla zelezna opona, svetove mocnosti, politici a zajmove ekonomicke skupiny a dalsi potrebovali nova temata na prvni stranky, prostrednictvim kterych by lidem delali BUBUBU :-/

A tak tu mame klimatology, co strasi s CO2 (radeji nekomentuji...), farmacelutycke firmy, co udelali bublinu nejdrive z ptaci, pak z praseci chripky aby se nakapsovaly, teroristy ala Sadam a Al'Kaida, ktere si vychovali CIA a zapadni mocnosti, internetove "piraty", co nici hudebni a filmovy trh a dalsi "TEMATA" ;-)

A pritom jde neustale jen o jedno a to same. Udelat z lidi ovce, postavit je do late (pripadne svlekat na letistich scannery), delat BUBUBU a VYDELAT NA LIDSKE HLOUPOSTI PRACHY!

0/0
13.1.2010 12:23

chateauneuf za 14.90,-

Re: Jak osvezujici, diky!

lidi ale vždycky byli ovcemi, tebe nevyjímaje

0/0
13.1.2010 16:33

asrock

Re: Jak osvezujici, diky!

No nevím, ono oteplování planety neznamená, že nebude sněžit, přesněšji neznamená to hned. Systém s takovou dynamikou jako je atmosféra se chová zcela jinak. Nejdříve to znamená, že budou narůlstat extrémy tj. když bude vedro tak pořádné, když bude zima tak pořádná, když bude pršet tak pořádně. Těmito extémy se snaží příroda dosáhnout rovnovády, bohužel pro člověka jde o konraproduktivní činnost. Že oteplení o 3C nic neznamená a alespoň tu bude tepleji? Jak jste na to přišli, klidně to může znamenat, že se změní směr Golfského proudu a z Evropy bude do sta let poušt ....

0/0
13.1.2010 17:06

james.blond.007

Re: Jak osvezujici, diky!

ano, a za to všechno může člověk s CO2

0/0
13.1.2010 17:17

Muf Puf

Re: Jak osvezujici, diky!

Hlupáku! Gdyš se změní směr Golfu, tak v Europě bude jeden velkej ledovec a žádná poušť! To se učí na prvním stupni ZŠ!;-)

0/0
13.1.2010 17:19

asrock

Re: Jak osvezujici, diky!

JJ a Plzeň osvobodili Rusové a proton je dále nedělitenný, že.  Popravdě jsem vystudoval geologii a na téma vyvoje kontimentu píši doktorskou práci a rozhodně si tím nejsem jist, ale u vás na ZŠ asi máte lepší informace. Nechodil tam také současný prezident, on má také dar složité sytémi trivializovat a ze svého přesvědčení dělat pravdu.:-)

 

0/0
13.1.2010 18:22

Macek.0001

Re: Jak osvezujici, diky!

K jednomu z příspěvků. Můj dávný známý z Plzně za bolševika trefně používal slogan: " 4. května 1945 osvobodili Američané Plzeň sovětskou armádou."

Pár ekologistů napadlo prezidenta za jeho výroky o globálním oteplování.

Mohou snad zvýšené emise CO2 za sněhovou kalamitu???!

0/0
13.1.2010 18:27

james.blond.007

Re: Jak osvezujici, diky!

docela trefně shrnuto

0/0
13.1.2010 17:17

Profík

To, co je nabíledni, bývá pěkný nesmysl

"Je přitom jasné, že na rozdíl od minulosti k určitému oteplování planety přispívá nebývalá produkce oxidu uhličitého" -- to tedy vůbec jasné není. Není vůbec jisté, že růst CO2 v atmosféře je příčinou, nikoli důsledkem oteplování planety.

0/0
13.1.2010 0:40

jedno-velke-ucho

Re: To, co je nabíledni, bývá pěkný nesmysl

Přesnější je, že není jasné, jak spolu CO2 a teploty souvisejí, vše jsou pouze hypotézy. Růst koncentrací CO2 v atmosféře je s velkou jistotou důsledkem lidské činnosti - průmyslové, zemědělské atd. Z druhé strany považovat CO2 za znečišťující látku je dost diskutabilní, i když to nic nemění na tom, jak lidstvo v současnosti planetu extrémním způsobem znečišťuje. Něco by se s tím dělat mělo - přestat se zabývat kravinami jako je naprosto neekologické spalování biomasy, vyrábění a spotřebovávání biopaliv, stavění a instalace neúčinných a výkonově nestálých elektráren - větrníčky, desky na chytání světla, vnucování žárovek s vysokou ekologickou zátěží atd.

A jen tak na okraj, planeta se už nějaký ten pátek neotepluje. Jenže to by si někdo musel dát práci najít si data a nevycházet ze zdroje typu jedna teta povídala.

0/0
14.1.2010 22:57

net.Xtreme

Re: To, co je nabíledni, bývá pěkný nesmysl

Růst koncentrace CO2 je s velkou pravděpodobností způsoben zejména spalováním fosilních paliv, víceméně veškerý zbylý CO2 jen cykluje z biosféry do atmosféry a koncentrace moc neovlivňuje, nejsem si úplně jistý jak je to s oceány a koráli a rozpustností CO2 ve vodě v závislosti na teplotě.

Škoda, že se zapomíná na jiné plyny, některé mají (minimálně hypoteticky) i opačný účinek než CO2 a způsobují globální ochlazování.

IMHO za "nežádoucími" změnami klimatu stojí tři věci:1)rostoucí lidská populace, s tím se asi moc dělat nedá

2)média a IT, jsme schopni velice přesně měřit i nepatrné změny, a tedy se o nich dozvídáme až od chvíle, kdy jsem schopni je detekovat, s tím související až v poslední odbě se dozvídáme o přírodních katastrofách z druhého koncep lanety, takže těch katastrof jakoby přibývá (navíc čím více lidí na planetě, tím spíše nějaká katastrofa je zasáhne a zvyšují se škody)

3)součet lokálních změn klimatu způsobených člověkem, kdy z lesů jsme udělali (v lepším případě) pole.

0/0
14.1.2010 23:15

tenkdomacas

Můžete mi prosím někdo sdělit,

proč byl vybrán zrovna oxid uhličitý jako největší zlo.Je  to plyn,který je v přírodě nezbytný pro rostliny.Metanu je víc jak dvojnásobek ,dále tady máme vodní páru,které je nejvíc.Proč,proč,proč zrovna tenhle oxid uhličitý způsobuje,že zas někteří zelení magoři by zase rádi poroučeli větru ,dešti,vědu ignorujíce.

0/0
12.1.2010 16:39

RAT

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

protoze freon uz neni "IN " ;-D

0/0
12.1.2010 16:46

Jezdím na neutrál

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

Včera jsem si dala ohřáté zelí a kousíček bramboráku. Zajímalo by mne, co to bylo za plyn, co ze mne vycházel.... ;-D;-D;-D

0/0
12.1.2010 20:44

Krak

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

sirovodík

0/0
13.1.2010 14:01

Muf Puf

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

Omyl! Je to metan!;-)

0/0
13.1.2010 17:23

Jezdím na neutrál

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

Spíš ten sirovodík. ;-D Sirovodík H2S smrdíš jako pes.

0/0
13.1.2010 18:38

libynn

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

Produkuje ho " kde kdo " . Takže boj, proti němu, bude nejvíce výnosný a lidem nejlépe " zdůvodnitelný"!:-)

0/0
12.1.2010 20:56

vsamotar

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

A snadno se v koncích zavede i daň z dýchání, protože i člověk produkuje CO2;-)

0/0
13.1.2010 13:52

Ajkula

Re: Můžete mi prosím někdo sdělit,

protože je z analýzy ledovců dokázáno, že se koncentrace CO2 v atmosféře několikanásobně zvětšila. Je pravda, že CO2 není jediný prvek, který absorbuje infračervené záření a tím otepluje atmosféru (např. NO2, vodní pára, CH4 ...), ale je to prvek nejvíce produkovaný ve světovém průmyslu, a proto se o něm nejvíce mluví

0/0
13.1.2010 14:08

Urbie

ochazen

tak napříkad tání ledvců v seveních mořích může způsobit změny cirklace vody, zeslabení nebo zastavení golfského poudu a tím pádem ochazení v evropě :-)

0/0
12.1.2010 12:51

Humprey sir

Re: ochazen

a tím pádem opětné narůstání ledovců

a tak furt

a dokola...

0/0
12.1.2010 13:49

martasex

Re: ochazen

Yes, sir. Navíc v dobách minulých byl greenland opravdu green (proto to jméno). Teď se dělá věda z toho, že tam tajou ledovce. No bodejď, tam se normálně pásly ovce. Viděl sem dokonce něco na Disc. Ch. o tom, že tam dovezli odraznou látku (jak jinak než letadlem, a k ledovci vrtulníkem) aby snížili rychlost tání. A nic. Zbalili to a zase odlítli. Jejich uhlíkovou stopu se kterou tak mávají bych na tom pokuse bez výsledku rád viděl. Je to šaškárna. BTW bydlím v nadmořské výšce cca 600 m tal po kompetním roztání to bude cca 597 m ;-D.

0/0
13.1.2010 14:14

Ajvn

jadro pudla

Jestli se ma planete skutecne prospet, nereste nejake smesne snizovani emisi CO2, ale zredukujte pocet lidi na Zemi. Zni to mozna az moc drsne, ale podle me je to skutecny zdroj nejen soucasnych, ale do budoucna dlouhodobych problemu. S kazdym dalsim clovekem navic roste potreba ho uzivit ... tzn. vice zemedelske pudy, mozna na ukor puvodnich lesu, pralesu, atd. .. vice hospodarskych zvirat, kteri do prirody emituji metan, ktery je mnohem nebezpecnejsi zdroj otepleni nez CO2. Nemusim snad dodavat, ze pro obhospodareni rozmernejsiho jak rostlinneho, tak zivocisneho hospodarstvi je potreba vic zdroju napr. pro mechanizaci, obdelani, krmivo, kde pokud se bavime o zdrojich, myslim tim prirodni zdroje, vcetne takovych jako napr. ropa, voda, atd. Svet by se mel jasne zacit bavit o tom, jak regulovat porodnost, a to nejen v zemich 3.sveta. Paradoxne to, ze prijde nejaka pandemie a jina zdravotni "sita" v podobe nemoci, je z pohledu planety mozna neumyslne, ale spravne reseni, ikdyz drasticke.

0/0
12.1.2010 12:41

slon75

Re: jadro pudla

HLAVNĚ v zemích 3. světa. Vyspělé země vysoká porodnost opravdu netrápí, naopak.

0/0
12.1.2010 13:43

pepa01

Re: jadro pudla

naprosto souhlasím, přesně tak!

0/0
12.1.2010 15:28

anonymní alkoholik

Re: jadro pudla

už kdysi dávno se válčilo/vyhlazovalo pro přebytek hladových krků !!po dlouhé době příspěk, se kterým 100% souhlasím R^R^R^

0/0
12.1.2010 16:07

Jezdím na neutrál

Re: jadro pudla

Jenže každý si myslí, že případný válečný konflikt se konkrétně jeho osoby nedotkne... :-/Rv

0/0
12.1.2010 20:46

lekaj

GO

Je velky humbuk a podvod. Vydelaji na tom hlavne firmy zainteresovane v tzv. "obnovitelnych zdrojich" a prodelaji na tom nejchudsi zeme, kterym zakazeme palit fosilni paliva. Jednoduche a proste.

Skoda ze zastanci GO si neuvedomuji ze podporuji rozrustani chudoby ve tretim svete skrze restrikce aplikovane i na ty nebozaky co zadne CO nevypousteji a chteji si postavit elektrarny pouze.. 

0/0
12.1.2010 10:28

Xerces

A o čem to má být příspěvek

To jako že když napadne trocha sněhu v zimě, že to je hned popření teorie globálního oteplování? No já nevím, dřív byly zimy opravdu tvrdší. Dneska je to výsměch. Čímž neříkám že mi to nějak chybí :-) Každopádně teplotní trend je opravdu sestupný a na tom nic nezmění ani fakt, že zrovna tenhle víkend na Ostravsku napadlo pár metrů sněhu.

0/0
12.1.2010 9:04

daq

Re: A o čem to má být příspěvek

co třeba tání alpských ledovců které odkrývá v dávných dobách obydlená místa? neznamená to náhodou že změny klimatu jsou nedílnou součástí života na zemi (a to dávno před tím než vůbec člověk svým prdem začal "zásadním způsobem ovlivňovat klima" ?

0/0
12.1.2010 9:55

slon75

Re: A o čem to má být příspěvek

V žádném případě! Musíme svět uchovat přesně takový, jaký byl v roce 1960, to je přece jediné kritérium správnosti!

A proto regulujme počasí, likvidujme všechny invazivní druhy a vracejme do volné přírody druhy, které z ní od roku 1960 zmizely. Planeta Země musí zůstat navěky přesně taková, jakou si jí pamatují ekologisté z dětství!

0/0
12.1.2010 13:46

Jezdím na neutrál

Re: A o čem to má být příspěvek

Sestupný???? Snad vzestupný, ne?

0/0
12.1.2010 20:47

A.AsalBerija

Re: A o čem to má být příspěvek

nic bych za to nedal, ze budete stoupencem hlasatele debilit rozumu mdleho , kteremu vadi i lustr na prazskem hrade a kdyz ma namoceny chobot (coz je dost casto), velebi pomery na zemekouli v dobe, kdy byla jeste ohnivou kouli a zadny homo sapiens ji nedrancoval. vychazejice z teto "logiky" je nejlepsim prinosem pro maticku zemi zanik lidske civilizace...receno s panem bursikem: credite experto!! ;-€;-€

0/0
12.1.2010 22:43

Mc_Bain

Tohle je perla ...

"Leda, že by se většina národů skládala (slušně řečeno) z lidí nerozumných." ... většina z nás a i těhle pisálků potřebuje dostat preventivně obuškem a potom teprve začnou globální změny ;-)

0/0
12.1.2010 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.