- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokud vláda nezvýší základní plat učitele, tak se situace bude nadále zhoršovat. Ono totiž nejde už jen o ANJ a NEJ. Velké množství učitelů si jde hodinu jen "odučit", "nějak přežít". Motivace chybí. Studenti jsou drzí, vyhodit se nemůžou, úroveň státních maturit je srvovnatelná s 8. třídou ZŠ, tak proč se za tak nízký plat snažit? Takto uvažuje stále více schopných učitelů...
A to ještě nezačalo ministerstvo "analyzovat" situaci v přírodovědných předmětech. Na základkách tiká časovaná bomba v podobě chemikářek a fyzikářek ve věku 50 a více let. Na vysokých školách pedagogických se už prakticky přestávají vyskytovat studenti těchto aprobací, takže absolventů připravených učit chemii či fyziku na ZŠ je žalostně málo. Dá se očekávat, že příslušné katedry na vysokých školách časem zaniknou, neboť jsou financovány podle počtu studentů a na pedagogických fakultách asi nevyvinou dostatečnou výzkumnou činnost na své přežití. Ze ZŠ se stárnoucí chemikářky přesunou do důchodu. Za deset let bude MŠMT s překvapením analyzovat nedostatek kvalifikovaných učitelů chemie a fyziky, stejně jako dnes jazyků a informatiky. Napravit to ale bude ještě větší problém, než u jazykářů, protože učitelství jazyků aspoň někdo studuje a učit nejde kvůli penězům. Učitelství chemie už ale skoro nikdo ani nestuduje.
zajímavé a pravdivé. Myslím si, že se z chemie, fyziky,...stanou "přílepkové" předměty, aby se naplnily kolegům úvazky, popř měli alespoň nějakou přesčasovou hodinu.
U nás učí ANJ/NEJ učitelé výtvarky, ruštiny, nebo třeba i inženýr chemie, strojařka,...němčinu učila dloouho i vyučená zlatnice, to je perspektiva českého školství.
buď padesátileté přeučené ruštináře, kde při hodinách bazírujou na přilišné gramatice a hodiny jsou neskutečně nudné, nebo nový svěží vítr s mladými učiteli, ale bez kvalifikace. Ti kvalifikovaní vám totiž nikdy při techto platech do školství nepůjdou...
..dost nadbytečných..ale kvalifikovaných ....ruštinářů.....
Ruština se v masivním měřítku přestala na vysokých školách vyučovat před 20 lety. Počátkem 90. let se většina mladých ruštinářů na školách rekvalifikovala na učitele angličtiny či němčiny, dnes už mají minimálně 15 letou praxi a jejich výuka se v ničem neliší od výuky jazykářů, kteří tu angličtinu či němčinu vystudovali přímo.
Ty, o kterých mluvíte, tedy ruštináři bez rekvalifikace, jsou dnes už v důchodovém věku a na školách tvoří naprosto zanedbatelnou menšinu. A protože každý učitel z té doby měl dvě aprobace, dnes tito "ruštináři" zpravidla učí obor své druhé aprobace (češtinu, zeměpis, dějepis ap.). Nebo učí tu ruštinu, protože v posledních letech zájem o ni opět roste.
Kolik absolventů, jazykářů, ročně opouští pedagogické školy?To je takový nezájem o tyto obory?Nebo kvalifikovaní učitelé, jdou raději pracovat jako nekvalifikovaní (ovšem otitulovaní) státní úředníci?