Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyřletému chlapci skřípl eskalátor nohu, rodina podá trestní oznámení

Hasiči vyprošťovali nohu čtyřletého hocha z pravého eskalátoru na stanici metra Anděl. Hoch jel dolů a přibližně v polovině došlo k nehodě. S pohmožděným chodidlem a tržnou ránu na noze skončil v motolské nemocnici. Rodina chce na Dopravní podnik podat trestní oznámení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

míša_k

Pro příště...

Kdyby se to stalo mně, když jsem byla malá, ještě bych dostala od mámy pár facek za to, že jsem dělala kraviny a způsobila si to! Jakápak žaloba! A to podotýkám, že moji rodiče nejsou žádní tyrani, jsou to bezvadní lidé, kteří ze mě vychovali slušnou ženskou - a z toho, že nějaký pohlavek občas padnul, se teď jako dospělá rozhodně v noci nepočůrávám!!!

Na děti je prostě třeba dávat pozor - víme, co jsme byli zač my. Když nemůžu donutit dítě, aby pár minut stálo v klidu, vezmu si ho na tu chvíli třeba do náruče. Nebo tam snad má dopravní podnik nainstalovat pro "hyperaktivní" děcka klece??? Každý svého štěstí strůjcem a teď si to budou aspoň pamatovat. Jsem zlá, ale je to tak.

0/0
11.1.2010 23:55

tomtom

deti jsou parchanti

Nejvice me bavi komentare typu, dite tam nema co strkat nohu, za vsechno muzou rodice.

Stat se to ctyrnohemu mazlickovi, v tu ranu budou DP nejvetsi svi...

0/0
11.1.2010 10:47

Mourrisson

Boční plechy

Když jsem byl naposledy na návštěvě u tety v Praze, tak jsem shodou okolností lezl na Andělu do metra a na tom eskalátoru co jsem zrovna jel byla ta mezera mezi schodem a bočním plechem značně proměnlivá, takže bych vinu nesvaloval jednoznačně na doporvod.

0/0
9.1.2010 13:44

jirkajina

šikula

Já jsem si zase uřízl nohy kancelářským papírem. ;-D

0/0
8.1.2010 20:29

jaroslav-s

aha - neco je jinak?

tady čtu vaše názory o tom, že vlastně vina je matka a dítě, ktere porušilo přepravní podmínky atp. To snad neni pravda!? Pamatujete si co jste delali na eskalatorech, kdyz jste byli malí? Já ano. Porušoval jsem ty vaše přepravní podmínky neustále. Ne, nedělal jsem nic vážného, jen jsem si hral s nohou ktera jela po bocnim plechu eskalatoru docela dobre. Dival jsem se před nějakou dobou na eskalatory pravě na Andělu. Ty bočnice jsou místy dost hrozné a místy kdybych tam strčil nohu, boční plech se prostě zvedne a noha mi zajede nějakm do boku. Na první pohlede není nic vidět a škvíry jsou malé, jen ty boční plechy tam jsou místy jen na parádu, tzn. neplní svou ochrannou funkci! To pravě se asi stava i těm chlapcům. Něco mi říká, že ty eskalátory mohl mít DP v pořádku! Zkusme to promyslet z jiného úhlu.

0/0
8.1.2010 2:41

slon75

Re: aha - neco je jinak?

Primární odpovědnost nese samozřejmě rodič, žaloba je blbost, resp. pokus, jak vytřískat z DP peníze. Za chvíli už budou žalovat i meteorology, že se "kvuli špatné předpovědi" někdo nachladil.

Nedávno někdo psal do diskuse, jak se mu okamžitě po nějaké nehodě sám ozval nějaký právník a vyloženě ho lákal na to, že by to šlo žalovat a "získat" tak okolo 300 tisíc. Zde hledejte jádro pudla, ne ve škvírách nepasujících plechů.

0/0
8.1.2010 10:40

pinguone

Re: aha - neco je jinak?

R^ nenech se od mistnich impotentu  a sklerotiku znechutit...

0/0
8.1.2010 10:47

dropa

Re: aha - neco je jinak?

Járo děkujeme za objasnění, kdo může za uvolnění ochraných plechů.

Zvýšený počet "úspěšných" pokusů v poslední době se dá připsat efektu hlášení o nebezpečnosti olizování zábradlí při mrazu...:-) 

0/0
9.1.2010 9:12

retkini

Re: aha - neco je jinak?

nedávejte hlavu na koleje. Možná pojede vlak;-D

0/0
9.1.2010 13:02

loginname_

To nechápu

Na všech eskalátorech, po kterých jsem kdy jel, je ta mezera tak malá, že bych tam snad nestrčil ani prst, i kdybych chtěl.....?

0/0
6.1.2010 14:36

chenile

deti mi je lito a DP fakt nemam rad ALE

v obou pripadech slo jednoznacne o poruseni prepravnich podminek...

na kazdych eskalatorech je jasne nakresleny ze se nema noha dotykat okraje eskalatoru... a  v obou pripadech se noha zaklinila prave mezi eskalator a okraj... neni se co divit..

0/0
6.1.2010 10:50

EMS

Tepláky

mě tedy zaujaly ty růžové tepláky.... Copak o to, že je má kluk na sobě, ale v týhle zimě... Je vidět, že paní se už asi viděla zpátky ve Španělsku;-D

0/0
6.1.2010 9:56

Bouše

Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Takže trestní oznámení by měl zbytek rodiny podat na matku. :-P

0/0
6.1.2010 9:27

Tonník

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Máte děti? Pokud ano, tak buď máte extrémně hodné dítě (děti), nebo ho (je) sebou vodítě svázané, aby nemohlo/y nic provést. Dítě, i když je vychované, občas prostě něco zkusí. A jednoduše lehce kopnout nohou do bednění (což se asi stalo) bych považoval od třeba tříletého dítěte za skoro normální a určitě vysoce pravděpodobné. Pak ale musí být eskalátor upraven i proti tomuto, nebo musí dopravní podnik dovolit přepravu pouze od nějakého věku, nejlépe od 18 let. Takže podle mě vina DP. 

0/0
6.1.2010 9:46

barbu do

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

... až bude eskalátor upraven, aby nemohl poranit nohu, vrazí tam prst nebo šroubovák ...

0/0
6.1.2010 9:48

Tonník

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

To už přeháníte. Sehnutí a strčení prstu už může doprovod zamezit, ale kopnutí nikoliv. To se prostě dítě rozhodne, provede a doprovod tomu prostě nezabrání. A s tím má být počítáno. Na šroubovák už vubec reagovat nebudu.

0/0
6.1.2010 9:53

barbu do

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

... nešlo o kopnutí ...

0/0
6.1.2010 10:21

pinguone

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

..na rozdil o pripadu Tve hlavy...;-D

0/0
9.1.2010 10:52

EMS

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

mě to tak připadá, že pisatel spíš nikdy nejel po jezdících schodech a s dětmi už vůbec.....

0/0
6.1.2010 9:53

Bouše

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Nevidím žádný problém v tom, jednou rukou se držet madla a druhou dítě kolem ramen. Zvláště když vím, že se vcelku nedávno stal v podobné situaci úraz. Svádět vinu na DP mi bude plat prtné, když budu mít dítě zmrzačené. :-P

0/0
6.1.2010 10:11

Tonník

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Konstruuju stroje a když vidím jaký jsou normy, kdy školená obsluha nesmí mít možnost strčit ruku do nebezpečných míst a všude musí být kryty a další bezpečnostní prvky a zde se schody přijdou do kontaktu neškolené osoby a ještě k tomu děti a nejsou zde základní ochrany proti úrazu (řádné kryty). Neznám normy na pojízdné schody ale pochybuju, že budou míň přísné. Vím, že mezi mosuvnou částí a pevnou částí musí být mezera, ale taková že veme dětskou nohu?

0/0
6.1.2010 10:30

Bouše

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Tím spíš by měl být rodič opatrný a nedovolit 4-letému dítěti, aby se na eskalátoru chovalo nějak nestandardně.

0/0
6.1.2010 10:44

tibby

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Každý dítě se chová nestandartně, ať už rodiče chtěj nebo ne. Mě připadá, že polovina z vás nikdy neměla žádný dětství. Úplně vidim, jak vám rodiče řekli "tohle nesmíš" a vy ve třech letech "ano maminko, jistě" a šli jste si potichu do kouta číst Lovce mamutů nebo tak něco.

0/0
8.1.2010 8:02

pinguone

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

;-DR^

0/0
9.1.2010 5:29

net.Xtreme

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Ty jsi na eskalátoru nejel nebo jak si ten kryt představuješ;-D;-D;-D

Kdyby to byla jedoucí šikmá plocha, ta se tam kryt snad dá dát, ale jo, zakrýt celý eskalátor a všichni hezky běžte po krytu, ideálně průhledném a koukněte, jak bezpečně jste oddělení od jedoucích pohodlných eskalátorů;-D

0/0
6.1.2010 13:23

Mončí2

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Vina je jednoznačně na straně matky.Dítě mám,jako malý byl víc než hyperaktivní,ale dokázala jsem ho ohlídat a hlavně byl natolik vychovaný,že poslouchal.Omlouvat chybějící výchovu hyperaktivitou je konina,kterou používají neschopné matky.A pokud dítě zkusí třeba kopnout do boku schodů u eskalátoru a matka na to čučí a dál se vykecává s babičkou,tak je to vina DP?!Vždyť sama přiznala,že kluk si hrál a cpal tam nohu.Tak buď je blbá,nebo neschopná.Kdyby ty eskalátory byly tak nebezpečné,tak máme denně zraněné děti,hůř pohyblivé lidi,ale třeba i psy,ti jsou schopni vystoupit bez úrazu.Svalovat vinu za vlastní neschopnost a nepozornost na někoho jiného se stává módou;-€

0/0
6.1.2010 10:42

Bouše

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

R^

0/0
6.1.2010 10:46

slon75

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Přesně tak. V přírodě podobné méně opatrné jedince odstraní přirozený výběr, zatímco naše společnost jim z daní těch opatrnějších ještě vyplácí odškodné.

0/0
8.1.2010 10:47

Tobinka

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Tak s ním prostě nechoďte na eskalátor!

Normálně vychované dítě vydrží půl minuty stát. Z náhodného kopnutí do ostění se mu nic nestane.

0/0
6.1.2010 11:26

kunde

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

přece nebude potlačovat jeho "osobnost" nějakou výchovou nebo peskováním??;-D

0/0
6.1.2010 12:28

síma25

Re: Za čtyřleté dítě odpovídá jednoznačně ten, kdo je provází.

Přesně. A matky s dětma budou chodit po schodech. Ještě pár takových nehod a opravdu se nebudu divit DP že zareaguje tak, že jízdu na eskalátoru povolí od 18ti let. Dítěte je mi líto, ale jak řekla sama matka, byla to její nepozornost.

0/0
6.1.2010 13:48

wpr6105

Matka přiznala, že šlo o nepozornost syna

Matka přiznala, že šlo o nepozornost syna ....

Tak potom není co řešit - porušila podmínky přepravního řádu. Trestní oznámení si může leda tak srolovat a zasunout. Naoplátku může čekat pokutu od DP....

0/0
6.1.2010 7:43

Mončí2

Re: Matka přiznala, že šlo o nepozornost syna

Nejen,že šlo o nepozornost syna,řekla i to,že si hrál a nohu cpal do boku eskalátoru.Tak je asi duševně méněcenná,když na něj kouká a neřekne mu ať to nedělá.Nadávat může jen sama sobě.

0/0
6.1.2010 7:50

pablo21

Re: Matka přiznala, že šlo o nepozornost syna

dusevne menecenna ja spis pani babicka...

0/0
6.1.2010 9:04

Mončí2

Re: Matka přiznala, že šlo o nepozornost syna

Staré přísloví-jaká matka,taká Katka;-D

0/0
6.1.2010 9:41

Mončí2

Pro rýpálky-

dítě mám,už poměrně velké.Taktéž byl jako malý hyperaktivní,ale vychovaný.Omlouvat hyperaktivitou,že kašlu na výchovu a fakan vychovává mě,s tím nesouhlasím.Co vidím poslední dobou na ulicích,v MHD,to jsou fracci,že nevím jestli by si zasloužil na řiťku víc on,nebo matka,kterou to nechává v klidu,protože dítě je přece osobnost a napomínáním mu srážím sebevědomí:-P.Prostě pipka se vykecávala a nechalo jí v klidu,že kluk cpe nohu tam kam nemá a holt se zranil.Vinu může dávat jen sobě a dítěti,které nedokáže vychovat.Podávat žalobu by měla sama na sebe za hloupost.

0/0
6.1.2010 7:16

kunde

spíš by si měla

ta paní toho parchanta líp hlídat. .. jen aby nepodal trestní oznámení DP na tu paní za poškození eskalátorů, se ještě ta "moderní matka " bude divit...za nás se říkalo "nešikovný maso musí pryč"... nechápu jak se může dostat noha dítěte které stojí na eskalátoru jak má někam kam se dostat nemá. Mně z toho vychází, že dítě dělalo čoviny a matka ani slovo....

0/0
6.1.2010 7:00

kohout

Re: spíš by si měla

Přesně tak. A až se noha zahojí tak pětadvacet na pr....

0/0
6.1.2010 8:17

beznick

úhly pohledu

Souhlasím s tím, že s si maj rodiče děti hlídat, když fakan vlítne pod auto, je to eliminace slabšího článku. Jinak tedy ale o noze v eskalátoru můžu podat osobní svědectví. Když jsem byl malej, tak jsem jel s matkou po esk. a měl jsem nohu patou na schodu a špičkou jsem brousil o obložení tak 5-10cm nad schodem. Měl jsem tenkrát nějaký tenicky nebo něco takovýho. Mno a v mrknutí oka byla půlka boty ve schodech - přesně jak je to u všech případů z poslední doby. Dodneška nechápu, jak se tam ta bota dostala, ale byla tam. Co se týče poškození esk. - to si myslím není na místě, esk. byl téměř určitě v pořádku. Problém bych viděl spíš v jeho konstrukci. Byť studuju strojařinu a nevím, jak přesně esk. funguje nevím, jak eskalátor přesně pracuje, ale podle mně jsou tyto nehody dány špatnou konstrukcí a to ať už eskalátor jezdí pomalu nebo rychle. 

0/0
6.1.2010 6:19

zeleny.ropak

Re: úhly pohledu

Co, tak podat trestní oznámení na matku toho kluka , kterého neuhlídala. Požadovat náhradu výdajů za výjezd hasičů, záchranky a pod. V poslední době se velmi rozmohlo vymáhání náhrad za neschopnost rodičů, uhlídat své děti. Nejde mi na rozum, že babička se ještě chlubí, jak své vnouče hlídala. Kdyby je opravdu hlídala, tak se to nestalo. A jestli kluk má ADHD(hyperaktivita), tak o to více ho musí hlídat. Nesváděl bych to na špatnou konstrukci eskalátoru.  Procento nehodovosti na eskalátoru  bude určitě nižší, než na ulici před domem.

0/0
6.1.2010 6:56

kunde

Re: úhly pohledu

žádná hyperaktivita.. prostě rozmaštěnej parchant kterého rodiče nenapomenou.... jako toho včera v tramvaji. řval a otevíral okno, že chce prostě otevřít .... venku mrzlo..a co na to jeho matka ? Nic... chlapaček prostě CHTĚL ovetřít okno tak bylo otevřené okno...

0/0
6.1.2010 7:02

EMS

Re: úhly pohledu

a proč jsi ho nezavřela? To okno myslím....

0/0
6.1.2010 9:55

kunde

Re: úhly pohledu

on ten parhcant ho otevřel jen trochu a pak mu to nešlo... pak už jen řval na celou tramvaj " já ci víc otevříííít"....matka nic ani slovo... nemůže přeci potlačovat "osobnost"...jen držela v roce zmítajícího se zmetka ..já už vystupoval...

0/0
6.1.2010 12:20

kunde

Re: úhly pohledu

osobní svědectví o tom že jsi dělal něco co se nemá,. a pokud ti to nestačilo říct , že se to nedělá tak ti měl eskalátor nohu urvat.. pak by sisi to pamatoval..

0/0
6.1.2010 7:03

itpsljpsuh

Za chvilku budou matky chtít

aby v metru nebyla ta díra, co tam jezděj ty vlaky, páč parchantíci když pobíhají po nástupišti by tam mohli spadnout...

0/0
6.1.2010 4:28

wiki5.5

Re: Za chvilku budou matky chtít

ta dira tam byt musi, zatimco na schodisti ne :-P

0/0
6.1.2010 4:45

qeofajzuyz

Re: Za chvilku budou matky chtít

1) aby schody jezdily, vždycky tam musí být nějaká díra. čím menší, tím je to náročnější na údržbu a nákladnější na výrobu. ale nějaká tam být musí. jinak by tření zabraňovalo schodům v pohybu

2) díra v metru být nemusí, byl jste někdy třeba v Paříži? je tam komplet automatická trasa metra "bez díry". Tedy díra je zadělaná průhledným plastem, když tam zrovna není vlak a nedostanete se do ní.

3)odpovídat na nadsázku jako byste odpovídal na vážné argumenty jenom svědčí o vašem nepochopení...

0/0
6.1.2010 4:56

wiki5.5

Re: Za chvilku budou matky chtít

1) takove schody existuji a zdne problemy s udrzbou nejsou

2)dira v metru je... ano proc ne, muze byt oddelena a take by mela, zatim tam deti nepadaji

3) tady te "nadsazky" bylo tolik, ze t neni zdravo

0/0
6.1.2010 5:04

HLNOCD3

Re: Za chvilku budou matky chtít

1)zadne pohyblive zarizeni neni zcela bezpecne - lzete

2)pokud nekdo spadne do kolejiste tak je to hlupak ktery si za to v 99.99% muze sam

3)o zadnou nadsazku se nejedna, kazdy ma dodrzovat prepravni podminky. Je to velmi jednoduche, jiste by jsi to zvladl i ty

0/0
6.1.2010 8:57

prngrr

musí se dávat pozor

hlavně nerušit ty staré eskalátory - ty nové jsou totiž děsně pomalé

0/0
6.1.2010 1:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.