Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeing dostal na letišti v německém Dortmundu smyk a sjel z ranveje

Téměř sto sedmdesát pasažérů letecké společnosti Air Berlin zažilo po ránu v severoněmeckém Dortmundu horké chvilky, když jejich Boeing 737 sjel ze startovací dráhy. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, letiště ale úřady dočasně uzavřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

StarejHafan

Berlinair

Přišlo mi zajímavé, že letadlo na videu má registraci Lufthansy. Asi je propachtované.

0/0
4.1.2010 23:23

sittingsnake

Je to OK

RTO v akcii, no furt lepšie menší pruser na dráhe jak problémy po vzlete...

0/0
4.1.2010 13:41

jaroslav-s

žádné škody

evidentně je stroj připraven po vytažení zpět na ranvej k okamžitému startu.

0/0
4.1.2010 12:26

Cocotus__Interruptus

Video natocene primo z letadla:

http://www.rtl.de/cms/information/rtlaktuell/artikel/news_inland/winter-in-deutschland.html?startid=201111&set_id=37593

0/0
3.1.2010 22:32

p.erk

Evidentně není vůbec poškozen!

Ta ulonená přední podvozková noha nestojí ani za řeč..

0/0
3.1.2010 21:59

MichalRehacek

Re: Evidentně není vůbec poškozen!

Za řeč samozřejmě nestojí, protože se žádná podvozková noha neulomila. Viz příspěvky a odkazy níže v diskuzi.

0/0
4.1.2010 12:39

p.erk

Evidentně není vůbec poškozen!

0/0
3.1.2010 21:57

Ondra.vsb

.

To je amater... měl to vzít přes ručku a mohl mít klid... ;-D

0/0
3.1.2010 21:32

mosulský machredž

brrr

s tímhle pilotem bych teda letět nechtěl - když jde do smyku s letadlem už na zemi, co asi tak teprv bude předvádět ve vzduchu ;-€

0/0
3.1.2010 17:51

qsilence

Re: brrr

Možná si o tom nejdřív něco přečti. Měl závadu na letadle. Udělal to nejlepší, co mohl, aby zabránil potenciálně daleko většímu průšvihu.

0/0
3.1.2010 19:15

hovnival

@@

vsichni dobre  vedi, proc se to stalo. nechapu, proc se o tom nepise. Ono totiz opadava nejen na podzim, ale i prubezne celou zimu. Je potreba odklizet.

0/0
3.1.2010 17:38

qsilence

Re: @@

Ono průběžně sněžilo...

0/0
3.1.2010 19:15

hovnival

Re: @@

ono je ale potreba odklizet jeste predtim, nez na to nasnezi. pak se nemuzeme divit.

0/0
3.1.2010 19:19

Cocotus__Interruptus

Re: @@

Ano, odklizet snih predtim, nez napadne, to je genialni napad. Proste ty mraky nachytas do velkych pytlu a nekam je odvezes. ;-DRv

0/0
3.1.2010 19:32

qsilence

Re: @@

Nebo by tu dráhu mohli zastřešit :-)

0/0
3.1.2010 19:52

Cocotus__Interruptus

Re: @@

Jo, to by taky byla dobra frajerina. 8-o;-D

0/0
3.1.2010 19:56

hovnival

Re: @@

nepsal jsem o odklizeni snehu..

0/0
3.1.2010 20:16

Cocotus__Interruptus

Re: @@

Slovy klasika: "Už mi nepište a pokud možno nepište vůbec!"

0/0
3.1.2010 20:18

hovnival

Re: @@

rekl ti to spravne..

0/0
3.1.2010 20:27

Klement z Prahy

Český policajt

by měl hned jasno. Nepřizpusobení rychlosti s...... . .  dal nemusim ani psat.;-)R^

0/0
3.1.2010 17:36

will.forfreelife

Re: Český policajt

R^R^;-D;-D

0/0
3.1.2010 19:58

Qíteček - nikoli alpský

Re: Český policajt

To mě hned napadlo, no eště žes to napsal dřív.

0/0
3.1.2010 20:02

pjb1

Zdravím.

To má z toho, že lítá jako blázen v tomhle počasí na letních gumách!:-)

0/0
3.1.2010 17:34

BedlamW

Re: Zdravím.

Asi by meli nezkusenym pilotum naridit at vzlitaji a pristavaji s retezy na kolech, protoze takovy smyk neni ( I ) !!!

0/0
3.1.2010 17:37

Cocotus__Interruptus

Re: Zdravím.

No jejda... a za kazdym letadlem tu ranvej rovnou projede asfaltovaci vuz a parni valec. ;-D

0/0
3.1.2010 17:44

pjb1

Re: Zdravím.

Vzhledem k četnosti oprav drah v Ruzyni se to v Praze zřejmě již nějakou dobu praktikuje. Měli by si z nás vzít v Německu příklad.

0/0
3.1.2010 17:48

Cocotus__Interruptus

Re: Zdravím.

O vystavbe nove ranveje v Ruzyni se radsi nebudu bavit. Musel bych si totiz ukrutne rozcilit a navstivit tech par zbohatlickejch *censored* v Nebusicich apod. v poradne okovanejch bagancatech. ;-€

0/0
3.1.2010 17:55

pjb1

Re: Zdravím.

Klídek, nestojí to za okopání botiček.:-)

0/0
3.1.2010 18:05

mpes

Re: Zdravím.

řetězy jo, ale ať potom jezdí po ranveji maximálně 60-kou ;-D

0/0
3.1.2010 20:06

sámvelkýmao

no

takovej smyk na všechna čtyři kola je běs.........;-D;-D;-D

0/0
3.1.2010 16:31

qsilence

Re: no

Víš ty vůbec, kolik má taková 737 kol?

0/0
3.1.2010 19:19

Qíteček - nikoli alpský

Re: no

A náhonů, 7x7, to musí bejt věc;-)

0/0
3.1.2010 20:04

modem

.

No o těch škodách bych si nebyl jist. Když to vidímˇ,tak dostal na prdel tubus letadla,jak dopad čumákem do pole. A to nemluvím o motorech,stavu křídel, podvozku. Leda že by to vyklepali,vykytovali a prodali do AAA.

0/0
3.1.2010 15:34

qsilence

Re: .

Další technolog. Čti, než začneš soudit.

0/0
3.1.2010 15:42

qsilence

Pravda je

Že když se pořádně podíváte na ty fotky, tak tam žádné stopy po pomačkaném plechu nejsou. A ty bych minimálně u motoru čekal, kdyby byl zabořenej do země. Prostě je to jen vyfocený z blbýho místa. Mimochodem, podvozek toho stroje je stavěn na pořádný rány. Hlavní nohy jsou stavěný tak, aby bez úhony přežily vertikální náraz v rychlosti 3m/s. Tipuju, že do té škarpy zajel už asi krokem. Takže věřím tomu, že se podvozku nic vážnýho nestalo. Spíš je otázka, co přimělo piloty přerušit start. Když se k něčemu takovýmu rozhodnete, tak už je asi docela problém. Kvůli nefunkční signalizaci k cestujícím, že nemají kouřit, asi vzlet přerušovat nebudou, že?

0/0
3.1.2010 15:31

Cocotus__Interruptus

Re: Pravda je

The takeoff was rejected at high speed because of disagreeing airspeeds between captain and copilot. - Vzlet byl prerusen pri vysoke rychlosti z duvodu rozdilnych udaju o rychlosti na pristrojich kapitana a kopilota.

http://avherald.com/h?article=4252f559&opt=0

Udelat tohle ve vysoke rychlosti na kratke, zasnezene a namrzle draze kvuli takovehle zavade nepovazuju za prilis rozumne.

0/0
3.1.2010 15:45

qsilence

Re: Pravda je

Víš co se stane, když si myslíš, že letíš dostatečně rychle a přitom se pohybuješ na pádové rychlosti? Z fotek bych tipoval že na letišti byl pouze IFR provoz. V mracích řešit, jakže to vlastně letíme rychle, bych věru nechtěl... Tohle si podle mě ten kapitám letadla lehce obhájí a nikdo mu na to nemůže říct půl slova. Zachoval se správně. Mimochodem. To vaše RTO funguje tak, že letadlo využívá maximální výkon brzd. Takže se tomu smyku ani moc nedivím, když dráha byla namrzlá. I kdby před sebou měli dostatek místa na zastavení, tak v okamžiku stažení plynu se aktivovala automatika a ta prostě začala brzdit seč jí síly stačily... Jestli do toho třeba ještě z boku foukl vítr...

0/0
3.1.2010 15:55

MichalRehacek

Re: Pravda je

Souhlas. 15 minut před incidentem byla viditelnost 1000 metrů, dráhová dohlednost 1800 metrů, klesající tendence, sněžení, overcast 300 stop nad terénem. Vítr cca 40 stupňů zleva zepředu, 8 uzlů.

Z posledních zpráv se zdá, že kvůli brždění na namrzlé dráze nejprve letoun vyjel z dráhy na pravou stranu, díky čemuž pak nedokázal pořádně brzdit a přejel i konec dráhy.

0/0
3.1.2010 16:26

jakub7

Re: Pravda je

Naopak, za stavajicich povetrnostnich podminek udelal to nejlepsi, co mohl (prerusil start). Smyk pak byla smula, to se stane, porad lepsi, nez ve 100m v mraku premyslet, jestli ta indikovana padovka je skutecna, ci ne...

0/0
3.1.2010 16:24

kardzi

Skody?

Ja myslim, ze skody pujdou do milionů.Oproti jiným nehodám jistě malé, ale stejně....Sedí na čumáku a motorech. o urvaném podvozku nemluvím. Stroj odtahnou....A ted to zacne,...oprava, kompletni revize, testy po opravě, zjistení závady, to jsou veci, ktere pěkně lezou do peněz....

0/0
3.1.2010 15:16

Cocotus__Interruptus

Re: Skody?

Uz asi pred hodinou a pul jsem tady psal, ze zadnej urvanej podvozek se nekona. No nic, je to marny, marny, marny. :-P

0/0
3.1.2010 15:20

BedlamW

Re: Skody?

Urvany podvozek se nekona......ale ty oprene motory o zem ...to neni asi normalni, stejne jako ten cumak azpichnuty o zem. Ty by si s tim letadlem rad letel jeste ten samy den? Ja ani za kus masa, dokud se to poradne nezkontroluje. A ver mi, ze ty motory, kdyz do nich klepnes kladivkem, tak tam mas dulek jako v aute. Takze pokud to letadlo oprel o motory, tak budou pekne ze spodu pomackane.

0/0
3.1.2010 16:26

Cocotus__Interruptus

Re: Skody?

Fotka z normalniho uhlu:

http://avherald.com/img/air_berlin_b738_d-abkf_dortmund_100103_3.jpg

Zadnej zapichnutej cumak a motory opreny o zem se nekonaj.

0/0
3.1.2010 16:47

BedlamW

Re: Skody?

Dikec, tak to je jina.....;-D Na tech fotkach z Idnesu to vypada hrozitansky. To mi pripada skandal Breda Pitta pred nekolika lety. V bulvarech vysla fotka, jak se na mejdanu vasnive liba s nejakou babou a Brad mel doma fofr. Za nekolik dnu se objevilo video z jineho uhlu, ktere zachycuje celou situaci. Brad se jen nahnul k te zenske a neco ji rikal, ale z te fotky to vypadalo na francouzaka jak vysiteho!;-D

0/0
3.1.2010 17:36

Cocotus__Interruptus

Re: Skody?

;-D

0/0
3.1.2010 17:40

error404

na letadle nevznikly škody??

podle fotek má minimálně ulomenou přední podvozkovou nohu. a když to třískne čumákem a motorama o zem, tak minimálně ta revize bude trvat a něco stát...

0/0
3.1.2010 15:11

MichalRehacek

Re: na letadle nevznikly škody??

Přední podvozek není ulomen. Fotky zkreslují, neboť letadlo zastavilo na svahu. Podvozek je zabořen do země a v současné době probíhá vyprošťování.

0/0
3.1.2010 16:20

MichalRehacek

Důvod RTO

Vzlet byl přerušen proto, že rychloměry na levé a pravé straně v kokpitu ukazovaly rozdílné údaje.

0/0
3.1.2010 15:06

Cocotus__Interruptus

Re: Důvod RTO

Pri danych podminkach to asi nebyl jeden z nejstastnejsich napadu, co kdy kapitan dostal. :-/

0/0
3.1.2010 15:11

qsilence

Re: Důvod RTO

Jestli mu nefungovaly správně tachometry (někde jsem tu něco takovýho zaslechl), tak si nemyslím, že to bylo špatné rozhodnutí. Lepší sjet z dráhy, než věštit rychlost z křišťálové koule. Znalost rychlosti je u letadla zcela zásadní informace. Když jsem dělal piloťák, tak nás sice učili lítat se zakrytými přístroji a odhadnout rychlost a výšku citem (tohle se hodí v krizové situaci, když něco vysadí za letu), ale kdybych zjistil závadu během startu, tak taky okamžitě ruším vzlet a kdybych už byl ve vzduchu a dráha nestačila, tak bych udělal okruh a okamžitě sedal...

0/0
3.1.2010 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.