Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebijte mladé, že nevědí, že žijeme v roce 1938

Je to skutečně tak: žijeme v roce 1938... Tento závěr není projevem absolutního šílenství. Těm, kdo se rádi vrtají v dějinách, smysl dává. V roce 1938 uplynulo dvacet let od vzniku samostatného Československa (roku 1918). Letos uběhlo dvacet let od obnovy demokracie v českých zemích, od sametové revoluce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pimon

Vytrženo z kontextu

"neblahý dopad této éry na dnešek je přece jen stále méně výrazný"

Tak toto by bylo dobré si uvědomit, Přestaňme se stále vymlouvat na komunisty

0/0
31.12.2009 10:48

jajaja59

I dle titulků lze charakterizovat bulvár:

Obchod s orgány: oběťmi Češi

Zavřeme vám ropovod, hrozí Rusko

Zapomeňte na soukromí při cestě letadlem

0/0
30.12.2009 16:06

Huffnaggelův duch

Kolikátý už je toto článek o hovně?

A prosím cenzora za odpuštění...

0/0
30.12.2009 12:36

Gardnes

Úpadek MFD

O úpadku MFD v posledním období svědčí i to , že Musil svým strejcovským pojetím žurnalistiky může vykonávat funkci zástupce šéfredaktora. Všichni redaktoři, kteří MFD přivedli k titulu "nejčtenější seriozní noviny" odešli a zůstalo jen torzo kvalitních na čele se Steigerwaldem,Bendovou, Páralem, což se časem projeví ve sníženém odbytu, k čemuž jsem i sám nyní přispěl zrušením odběru. Jde nyní o noviny bez vize, zaměření, pokud za zaměření se nepokládá plánovitá dehonestace pravicové strany.

0/0
30.12.2009 11:03

arid

Komunismus ?

Vážený pane autore,

pokud jste studoval historii, tak poněkud špatně. Pokud jste v té době žil, máte krátkou paměť.

Zopakujte si prosím definice politických zřízení a až potom hlásejte něco o historii. Obviňuji vás z účelového ohlupování mladší generace ! Pokud mě paměť neklame, tak v tehdejším Československu nebyl komunismus. V Československu panovalo socialistické zřízení, které má ke komunismu ještě dál, než kapitalismus.

Upozorňuji vás a ostatní diskutující, že nejsem bolševik ani socanské prase, jak je zvykem titulovat lidi s jiným názorem v diskuzích na i-dnes.

0/0
30.12.2009 8:25

captain cook

Re: Komunismus ?

nemyslim, ze podstatou je debatovat o presnych definicich marxismu-leninismu ci jakeho certa. Fakt je, ze u vlady byli komousi a jestli zrizeni ktere nastolili byl presne komunismus nebo socialismus, diktatura proletariatu nebo jiny bolsevicky xindl je uplne vedlejsi. Proste to byla bolseviky nastolena diktatura.

0/0
30.12.2009 11:36

emersonskej

Re: Komunismus ?

Naprostý souhlas !!!R^

0/0
30.12.2009 12:34

jajaja59

Re: Komunismus ?

R^

0/0
30.12.2009 16:00

NCay

Cinkat s klíči.

Jo to bylo hrdinství, to byla věc. ;-D;-D;-D

0/0
29.12.2009 20:40

lampiony_zrušit

Tak pokud jde o mě tak to cinkání

jste si mohli odpustit. A pokud někdo cinkal tak rozhodně za sebe. NIkoliv za mě. Nikdo se je o to neprosil.;-€;-€

0/0
29.12.2009 11:23

captain cook

Re: Tak pokud jde o mě tak to cinkání

no jasne, je jasne ze ty jsi mel vzdycky hlavu pevne zasazenou v bolsevicke (_!_)

0/0
30.12.2009 3:50

rezjir

Pokud se u někoho studium historie

projevuje pouze jako úchylka v závorce (moji přátelé to venkoncem dobře vědí, když je permanentně obtěžuji citáty zesnulých osobností), no tak je to ještě snad horší, než neznalost historie u studentů, ba dokonce i historie.

0/0
29.12.2009 7:59

Smetac

Re: Pokud se u někoho studium historie

Obdivuji vaši touhu každou pitomost ještě pitoměji okomentovat.

0/0
29.12.2009 12:06

honzinulanek2

Proč se nedívají lidé do budoucna

a pořád žijí z minulosti? Uplynulo dvacet let, stejných jako 1968-1989 (zhruba;-) a pořád se čumí zpět místo dopředu. Nás mladé to nějak nezajímá, starší pořád koukají dozadu a my bychom chtěli vidět spíše budoucnost....

0/0
29.12.2009 3:14

Kocourek_69

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

Můžeš nám osvětlit jak má člověk koukat dopředu když nám vládnou už dvacet let jedni a ti samí? Např klaus je ve vrcholné politice už od plyšáku. To nemá v demokratických státech obdoby. Něco tady hodně smrdí a demokracie to určitě nebude.

0/0
29.12.2009 3:28

SIR..HUMPREY

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

kecko

0/0
29.12.2009 3:43

diynamo

Je to smutné, ale je to tak

0/0
29.12.2009 4:30

Mike Patton

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

To je od člověka který ještě v roce 2009 běžně v diskuzích hájí komunisty docela legrační příspěvek Kocourku ;-D

0/0
29.12.2009 7:24

onemar

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

R^

0/0
29.12.2009 7:37

rezjir

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

Tak ti komunisti dávali třeba v padesátých letech do provozu třeba každý rok dvě školní budovy v jednom kraji. Obávám se, že to dnes tak bude v měřítku celé republiky. Byl to příspěvek k budoucnosti nebo nebyl?

0/0
29.12.2009 8:04

Heralik2

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

A nač by ty školy byly, když je málo dětí? A v padesátých letech se stavěly školy, protože žádné nebyly, kapišto?

0/0
29.12.2009 9:49

rezjir

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

A to se podívejme po 300 letech osvícené vlády Habsburků a blahobytu Masarykovy republiky nebyly školy? To je mi novinka.

0/0
29.12.2009 17:57

captain cook

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

opet kecas rezjirousi.

Porodnost v dobe Habsburku a za prvni republiky nevytvorila nijaky "baby boom" jako to vytvorila leta po 2.SV. S populacni explozi se tenkrat potykal kdejaky stat a nasledkem toho se skoly budovaly jak na bezicim pasu ve VSECH civilizovanych statech. To nebyla bolsevicka investice do budoucnosti, jak to vznesene nazyvas ty, ale cira nutnost. Mel bys videt jak cile se stavely nove skoly na Zapade.

Nehlede k tomu, ze za Habsburku jen malo detio slo na stredni skolu. jejich pocet zacal narustat az za 1.republiky. Ani tehdy nebyl zvyk aby kdejake dite chodilo do skoly 12 let a flakalo se tam, jako je to dnes.

0/0
29.12.2009 19:28

captain cook

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

rezjirous zas fantaziruje, aby chranil komouse. Tenkrat to bylo udobi vyssi porodnosti a byl velky nedostatek mista ve skolach. V nasi skole jely 1. az 5. trida na dve smeny, teprve nekdy po 7 letech tam pristaveli skolicku pro prvnaky a trvalo to celych 12 let nez postavili dalsi budovu. Podobne v jinych skolach. Ruzne skoly ve vnitrnich castech mest ani nemely misto na dalsi tridy, jen se do nich narvalo vic deti. Se dvema skolnimi budovami na kraj a rok to trvalo sakra dlouho nez se dostalo na vsechny potrebne.

0/0
29.12.2009 19:19

emersonskej

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

To je zhruba stejně smysluplný argument, jako když budete tvrdit, že Stalin každé ráno sypal ptáčkům ...;-O;-€

0/0
30.12.2009 12:38

captain cook

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

protoze chytri mladi se z minulosti pouci a vyvaruji se tak do budoucna chyb, ktere udelala predchozi generace.

"Mene inteligentni" mladi se budou otravene ptat "Proč se nedívají lidé do budoucna a pořád žijí z minulosti?", pak naleti na stejne triky a udelaji chyby, budou se muset prat s problemy, kterym by se jinak mohli vyhnout kdyby nebyli blbi a tu minulost si prostudovali.

Jak se rika: chtry se z minulosti pouci, blbec si ji zopakuje"

0/0
29.12.2009 7:59

kaja74

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

Jj, svata pravda. Jen mam obavu, ze si to jako narod budem muset zkusit zas a znova, dokud se z chyb konecne nepoucime... :-/ Cervenacku a oranzad je tady porad jeste dost.;-€

0/0
29.12.2009 11:17

Niki Lauda

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

Chápu nechuť mladých k připomínání minulosti a nostalgickému prosazování pozornosti k tomu, co pro nás bylo významné a pro ně je už vzdálené. V tom s článkem v podstatě souhlasím. Stejně tak je neoddiskutovtelná pravda, že kdo svou minulost nezná, je odsouzen si ji zopakovat. Ale nemyslím, že je proto nutné "studium historie". Stačí se třeba jen podívat na takové filmy jako Pelíšky, Obecná škola, Kolja a trochu se zamyslet (máme-li v hlavě mozek). Třeba právě to, co říká Svěrák v Obecné škole o komunistech, s čím jdou po válce do voleb, je bez komentáře. Nebo si někdo se zdravým rozumem skutečně může myslet, že to si scénáristé jenom tak vymýšlejí a naši "dnešní" komunisté (to jsou "jiní" komunisté???) nelžou, jde jim o blaho lidu a my si je klidně znovu zvolíme? Protože nabídka ostatních dnešních zprofanovaných stran je horší než byla nabídka ostatních stran tehdy?  Asi ne, že.

0/0
29.12.2009 16:46

rezjir

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

Pokud neznáte historii, tak ani nejste schopen rozeznat alespoň na "ještě  chviličku" dopředu, kdo jsou modří a kdo jsou červení a kdo má puk.

0/0
29.12.2009 8:01

jajaja59

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

Protože ti kteří neznají minulost opět preferují soudruhy Gottwaldy, Paroubky,.... prostě ty, kteří jim zase "zakroutí krkem".

0/0
29.12.2009 9:05

pimon

Re: Proč se nedívají lidé do budoucna

To je jednoduché, většina populace a nejen u nás je s dovolením přizdisráčů a potřebuje svého vůdce. Příkladem jsou náboženství, sekty, různí duchovní vůdci a samosebou politici. Čím větší křikloun, tím větší dav nohsledů. No a protože u nás díky sametovce došlo jen k rozmnožení vedoucích pozic díky vzniku nových politických stran jejihž lídři vzešli z jedné společné líhně a upřednostňují pouze vlastní prospěch je zde to co je a nebude jinak dokud se nenajde někdo nový. Zcela určitě to nebude nikdo z dříve narozených, Ti se totiž časem smířili s tím, že se musí v prvé řadě postarat sami o sebe a nebudou riskovat, že by cokoli ztratili. Takže jedině někdo nový, schopný a charizmatický se stane novým fürerem, jen čas ukáže zda v dobrém či špatném slova smyslu.

0/0
31.12.2009 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.