Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papeže nelze chránit neprůstřelnou stěnou, říká Vatikán po útoku z davu

Papeže Benedikta XVI. není možné během veřejných vystoupení zcela ochránit před incidenty, jako byl štědrovečerní útok z davu. Připustil to mluvčí Vatikánu Frederico Lombardi. Papež má sice profesionální ochranku, i tak se k němu ale ve čtvrtek dostala duševně nemocná žena, která Svatého otce strhla k zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

proLogos

Poslání křesťanství?

K tvrzení: "..že by se lidé k sobě nevzájem měli chovat slušně a respektovat se - tak vidím Ježíšův původní záměr já"

To je čistě lidský pohled na Boží přítomnost. Proč má ale Bůh potřebu sestoupit na zem a zakládat něco jako církev? Odpověď je v Jan 18:37 "..Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy, slyší můj hlas.“

Kristus přišel na zem aby lidé poznali, jaký je Bůh. To je, domnívám se, prapůvod všeho. Teprve z důvěrného poznání Boha vychází tolerance, pravda, láska.. prostě lidskost. Bez Boha se všechny tyto pojmy zamlžují, relativizují a stavějí se do protikladu původním významům. Křesťanská trvalost lásky x pomilovat se, jednoduchá pravda "ano-ne" x zamlžování-manipulace-křivopřísežnictví.., tolerance ve smyslu úcty k druhému x tolerance ve smyslu přijetí nepravdy za pravdu.

0/0
29.12.2009 20:39

Lev_666

Bůh není

Je to jen obraz našeho vlastního strachu před nevyhnutelnou smrtí. Rozšíří-li se tato představa do širokého společentsví, vzniká kolektivní neuróza zvaná náboženství.

0/0
29.12.2009 10:39

slon75

Vy nejste

Jste jen obrazem svého strachu z vlastního nebytí.

0/0
29.12.2009 12:30

proLogos

Re: Bůh není

Nevím jak jiní Bohové a lidé, ale pro mě je Hospodin v první řadě neměnným středobodem, ze kterého vyrůstá morálka neodvislá od lidských zákonů - jediný kus pevné země před moderním relativizmem. Na základě života, který žiju i skutečností, které vím, pokládám Boha za skutečnost a absolutní Pravdu. Především proto Ho hledám (ne kvůli strachu ze smrti). Je mnoho lidí, kteří celou Pravdu neobjevili, nebo ji pomíjejí, protože ji přizpůsobili lidským měřítkům. Pak s ní samozřejmě neumí operovat.

http://www.jakyje.net/relativni.htm

0/0
29.12.2009 20:10

Semper2

Viva Benedetto

R^vivat pontifex maximus

0/0
28.12.2009 18:34

Semper2

Podle švýcarských zdrojů je to militantní feministka

takže spíš než do blázince patří do arestu

0/0
28.12.2009 18:33

mrsjames

Dost

draha sarada.....Rv

0/0
28.12.2009 0:34

babacek

Papeže nelze chránit ...

No pokud tato žena již se o to pokusila v minulosti tak mě není dost jasné jak se na takové shromáždění mohla dostat opětovně. Tam byla zásadní chyba.

0/0
27.12.2009 7:20

bbybonek

Re: Papeže nelze chránit ...

Na co ho chránit? Ať ho chrání boží vůle;-)

0/0
27.12.2009 10:10

proLogos

Re: Papeže nelze chránit ...

Kristova slova: "Nebudeš pokoušet Hospodina, Boha svého"

0/0
28.12.2009 1:07

babacek

Re: Papeže nelze chránit ...

Na světě běhá tolik cvoků, že to nutnost je.

0/0
28.12.2009 6:05

kerim003

koukal jsem na vsechny dostupne materialy

a musim konstatovat ochranka naprosto bezchybne cca 1sekundu po tom co se zena rozhodla a zacala svuj vypad uz u ni byl chlap a srazil ji mimo - slusnej vykon.

0/0
27.12.2009 6:28

Psychor

k čemu má papež ochranku?

Vše, co se stane, je vůle boží... Jestliže si Bůh přeje, aby papež zemřel, tak mu v tom stejně nikdo nezabrání... Rv

0/0
26.12.2009 18:03

ufonek007

Re: k čemu má papež ochranku?

Tak třeba si Bůh přeje, aby měl ochranku a ta v těchto chvílích zasáhla, co já Vím....

Nebo Vy víte jaká je Boží vůle? Máte kontakt? Co berete? Já chci taky !!!!!!! ;-D;-D;-D

0/0
26.12.2009 18:48

blondie76

Re: k čemu má papež ochranku?

Neví to, samozřejmě. Ale nevíte to ani Vy a neví to ani (kupodivu kupodivu) zástupce Boha na zemi. Jinak by znal budoucnost...

0/0
26.12.2009 18:56

slon75

Re: k čemu má papež ochranku?

Kdyby znal budoucnost, tak to tady můžeme všichni zabalit, protože cokoliv dělat je zbytečné a co se má stát, to se stane.

Jinými slovy, budoucnost nezná nikdo, jsou jen předpoklady, dohady, odhady, proroctví, ale jistě ji nezná nikdo.

0/0
29.12.2009 12:32

babacek

Re: k čemu má papež ochranku?

Na této zemi vyšší moc řídi jen jednoho člověka a Papež to není.;-D ;-)

0/0
27.12.2009 7:22

pes Muki

Re: k čemu má papež ochranku?

Koho? tebe?

0/0
27.12.2009 7:35

proLogos

Re: k čemu má papež ochranku?

Mt4:5-7: Tu ho vezme ďábel do svatého města, postaví ho na vrcholek chrámu

a řekne mu: „Jsi-li Syn Boží, vrhni se dolů; vždyť je psáno: ‚Svým andělům dá příkaz a na ruce tě vezmou, abys nenarazil nohou na kámen‘!“ Ježíš mu pravil: „Je také psáno: ‚Nebudeš pokoušet Hospodina, Boha svého.“

Mt 10:16 Hle, já vás posílám jako ovce mezi vlky; buďte tedy obezřetní jako hadi a bezelstní jako holubice.

0/0
26.12.2009 20:17

blondie76

Re: k čemu má papež ochranku?

Chcete prostě říci, že svaté texty jsou plné protimluv, tedy si z nich každý může vybrat prakticky přesně to, co se mu hodí?

0/0
27.12.2009 8:12

proLogos

Re: k čemu má papež ochranku?

Pokud je Písmo Božím dílem, panuje v něm soulad. Samozřejmě vytrhnutím z kontextu lze i v Písmu velmi rychle nalézt protiklady, jako: "..šel a oběsil se." "..jděte a jednejte také tak."

Jak se v případě pokušení zachoval Kristus, víme. Proto otázku zavržení ochranky na základě nucení Boha zasáhnout považuju z hlediska víry za uzavřenou.

0/0
27.12.2009 10:22

blondie76

Re: k čemu má papež ochranku?

Bible může mít tolik výkladů, kolik lidí ji bude číst. Kde berete jistotu, že jiný člověk, který přečte stejnou knihu, jako Vy (ať už tu knihu psal kdokoliv), ji pochopí úplně stejně jako Vy? Kdyby byla tak jednoznačná, jak říkáte, pak by se o její výklad nevedly žádné spory a teologům by ubylo dost práce, nemyslíte?

0/0
27.12.2009 19:17

CZenek

Re: k čemu má papež ochranku?

No vo to de... Kdyby tomu každé boží hovádko rozumělo, tak by černoprdelníci přišli o byznys a museli by makat! Brrrrrrr...

0/0
28.12.2009 0:08

proLogos

Re: k čemu má papež ochranku?

Přečtěte si Žalm 91 (http://www.biblenet.cz/app/bible/Ps/chapter/91#v11), na který se Satan odkazuje. Nechám na Vašem posouzení, jak se zachoval Kristus, jak se zachoval Satan. Jen Vás prosím, meditujte nad ním s otevřenou myslí, hledejte soulad, ne rozpor.

Nemohu říct ani popel vůči Vaší snaze a přemýšlivosti. Ale Vy sama musíte vidět, jak obtížně samostatně objevujete, co je objeveno. Tradicí věků, otevřeností myslí větších, než ty naše.

Práce teologů je hledat pravdu a smysl, reflektovat Písmo jako celek, což řadový člověk jednoduše nedokáže. Je možné nazvat jejich diskuzi sporem. Když myslíte, je to spor uvnitř mantinelů daných 2000letou tradicí křesťanství. Plete se, kdo myslí, že moje víra je nalinkovaná. Pohybuje se volně ve vymezeném prostoru nalezené pravdy a je katolická = pro všechny.

0/0
28.12.2009 1:07

blondie76

Re: k čemu má papež ochranku?

Když budu reagovat na Vaši poslední větu, pak musím opět opakovat, že nekritizuju víru a její původní poslání (tj. že by se lidé k sobě nevzájem měli chovat slušně a respektovat se - tak vidím Ježíšův původní záměr já). Opět zdůrazňuju, že moje kritika směřuje k církvi. A pořád si myslím, že názor, ke kterému dojdete samostatně, je cennější, než to, co nabiflujete z Bible či jakékoli jiné knihy bez přemýšlení. Staletí, kdy církev nemilosrdně nepřipouštěla jiné názory a tvrdě je trestala (či odsoudila a vydala světské moci k vykonání trestu, chcete-li slovíčkařit), jsou snad pryč a doufám, že se mé děti nedožijí jejich návratu. Pravdu a smysl žití můžete hledat i bez Bible a handrkování se o nesmysly

0/0
28.12.2009 11:40

markyz.Gero

Re: k čemu má papež ochranku?

k žádnému názoru nemůžete dojít samostatně napřed musíte posbírat vědomosti které vám pomocí různých prostředků byly předány od předchozích tedy i z knih potom na základě získaných vědomostí a v kombinaci se zkušenostmi si můžete udělat názor

0/0
28.12.2009 11:48

blondie76

Re: k čemu má papež ochranku?

Ale Vy víte, jak jsem to myslela - samozřejmě si buď můžete vytvořit názor na základě vyhodnocení faktů, která si vyhledáte z různých zdrojů; anebo můžete nekriticky přejmout něco, co je Vám servírováno. Buď můžete vést dialog nebo jenom slepě naslouchat. Nazvěte si to jak chcete

0/0
28.12.2009 13:37

proLogos

Re: k čemu má papež ochranku?

Zapomněla jste na tu nejrozšířenější možnost... Přijmout kriticky, co je nám "servírováno" a vést o tom diskuzi. Tak to totiž v praxi (alespoň u nás) je. Existují přeci křesťanské tábory, víkendy duchovní obnovy, poutě, rekolekce, hovory o víře... A tam všude je hromada srandy, diskuze, meditace, zážitků. Vážně to vypadá, že si představujete věřící jako mešuge bez vlastního názoru, ale prostě to tak není.

Naprostý souhlas. Biflování Bible bez přemýšlení není k plusu, je přímo k mínusu. Koneckonců, když koukám na "investigativní pořady" zabývající se křesťanstvím a Biblí, je to víc než zřejmé. Hledání senzace, ignorance...

0/0
28.12.2009 22:33

yawara

Vysvetleni Církve

http://cs.wikipedia.org/wiki/Latentn%C3%AD_homosexualita

0/0
26.12.2009 17:50

BrumlajiciCmelak

Co by za to jinej dědek v jeho věku dal,

aby se na něj vrhaly 20-ti letý kočky. Ale pán né, pánovi to není nóbl, pán asi čeká na 10 leté chlapečky. Achjo, kam ten svět spěje :-(

0/0
26.12.2009 17:36

Králík z klobouku

Re: Co by za to jinej dědek v jeho věku dal,

Ale vždyť on neprotestoval.

0/0
27.12.2009 2:13

CZenek

Re: Co by za to jinej dědek v jeho věku dal,

;-D;-D;-DR^

0/0
28.12.2009 0:04

Josefmm

Re: Co by za to jinej dědek v jeho věku dal,

Podle sebe soudíš jiné?

0/0
28.12.2009 19:40

Tankard

Taxe tady rázýsty a xenofoooby mějte!

Odcházím na bírka.

0/0
26.12.2009 17:07

CZenek

Re: Taxe tady rázýsty a xenofoooby mějte!

Čus, more...

0/0
28.12.2009 0:10

namirako

Kolikrát to sem mám psát,že to nebyla žádná Zuzana,

ale Obamohladič - rom Jaroslav Suchy ! Před týdnem se vrátil ze zkráceného studia práv v Kanadě - a hned zase tohle!;-D;-D

0/0
26.12.2009 16:42

Tankard

Re: Kolikrát to sem mám psát,že to nebyla žádná Zuzana,

No zdarec!!!;-) R^ ;-D

0/0
26.12.2009 16:47

denny2006

Re: Kolikrát to sem mám psát,že to nebyla žádná Zuzana,

našli u něho papežovu šrajtofli!

0/0
26.12.2009 23:04

kulatazima

Ochranka

Nejdřív jsem slyšel a četl zprávy, že ochranka selhala. Když jsem ale viděl záznam, ochranka reagovala nejrychleji, jak to jen bylo možné. Ta ženská se k papežovi prakticky nedostala, chytla ho akorát za kus hadru. Spší bych vyseknul poklonu tý ochrance, že takhle bleskově zareagovala, než že bych na bodyguardy házel špínuR^

0/0
26.12.2009 16:27

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Ochranka

Souhlasím. Na první pohled se mi skoro zdálo, že papeže pro jistotu strhla k zemi ochranka, ale při opětovném prohlédnutí jsem dospěl ke stejnému názoru, jako pozdější zprávy - tedy že žena zachytila pouze nějakou část oděvu či ozdob, proto asi to zpoždění. A rychlá reakce ochranky byla podle mého (laického) názoru skoro ukázková.

0/0
26.12.2009 22:53

erasurehead

tady je zas odborníků na víru

jediný co znáte tak je šifra mistra leonarda a andělé a démoni.

0/0
26.12.2009 16:10

Tankard

Re: tady je zas odborníků na víru

Najdou se i tací,kteří znají Kladivo na čarodějnice. Kteří i o inkvizicích něco náhodou vědí.;-)

0/0
26.12.2009 16:25

Qesospi Cobigan

Re: tady je zas odborníků na víru

;-D tak to je nejlepší dnešní for = "Kdo zná Kladivo na čarodějnice - tak ten o inkvizici opravdu hodně ví..." ;-D

0/0
26.12.2009 16:31

Tankard

Re: tady je zas odborníků na víru

To byl jenom příklad,broučku...;-)

0/0
26.12.2009 16:32

erasurehead

Re: tady je zas odborníků na víru

ale dost trapnej :)

0/0
26.12.2009 18:23

blondie76

Re: tady je zas odborníků na víru

Nehodí se Vám informace, že svatá inkvizice nebyla zas až tak svatá? Nicméně životopis např. otce Bobliga si zkuste vyhledat - možná oceníte jeho horlivost ve víře

0/0
26.12.2009 18:46

proLogos

Re: tady je zas odborníků na víru

(papežská) inkvizice byla dobově nejpokrokovějším soudem vůbec, včetně zárodku presumpce neviny a možnosti vyřazení zaujatých žalobců. Zabývala se především sektami (luciferiánství, kataři, valdenští). Z hlediska víry je i soud, natožpak smrt obviněných neobhajitelná, naproti tomu: jak systém, tak tresty i reakce na ně se bouřlivě proměňovaly, původně bylo nejtvrdším trestem vězení, upalování přichází v souvislosti s opětovným zaváděním římského práva za Fridricha II. Proti upalování mnohokrát církevní autority protestovaly.

Nezaměňujte to prosím s čarodějnickými procesy a (v tomto případě) světskou Inkvizicí. Boblig byl císařským inkvizitorem, ve službách zemského hejtmana, nebyl to vůbec klerik. Wiki píše, že mu padli za oběť i dva protestující kněží (za trestuhodného přispění olomouckého biskupa).

Čarodějnictví církev považovala za pověru (dokumentovaný odpor Řehoře VII., 11. stol), ale během dvou staletí podlehla tlaku globální pověrčivosti plynoucí z rozšíření kontaktů s orientem.

0/0
26.12.2009 21:04

proLogos

Re: tady je zas odborníků na víru

A možná taky vidíme rozdílně význam slova "svatý". Svatost je výhradně Boží vlastnost a pouze v případě Boha jde o něco ve smyslu bezúhonnosti. V případě lidí jde o označení křesťanských ctností od Boha delegovaných (odvozovaných). Každý člověk přeci hřeší, hřešili i "svatí" lidé. Odlišují se ale svou vytrvalostí směrem k dobrému.

Římanům 11:16 Je-li první chléb zasvěcen, je svatý všechen chléb; je-li kořen svatý, jsou svaté i větve.

1. Korintským 3:17 Kdo ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť Boží chrám je svatý, a ten chrám jste vy.

0/0
26.12.2009 21:35

pes Muki

Re: tady je zas odborníků na víru

Zajimave pises v te zaplave slabomyslnych kecu, ale neni to hazeni perel........?

0/0
27.12.2009 7:46

blondie76

Re: tady je zas odborníků na víru

Podle Tebe tedy: kritika = záplava slabomyslných keců; kritik = svině... Jak typické. Mimochodem "inkvizice byla právní institucí katolické církve či španělských a portugalských panovníků, která se měla vypořádávat s herezí (kacířstvím). Termínem inkvizice se ale označuje také i samotné vyšetřování v otázkách víry a mravů, která vykonávala příslušná církevní autorita, tj. biskup, osoba jím k vyšetřování pověřená (inkvizitor) nebo později jednotlivé inkviziční instituce. V roce 1252 zmocnil papež Innocenc IV. inkvizitory k užívání útrpného práva" - jak lehké je dohledat si fakta. Tato pocházejí z Wikipedie

0/0
27.12.2009 8:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.