Diskuze

Klimatolog: Steaku se nevzdám, i když dobytek produkuje skleníkový plyn

Klimatolog Radim Tolasz se v názorech na změny klimatu s Václavem Klausem neshodne. V jednom ale s prezidentem souhlasí - i jemu vadí "politicko-ekonomická hysterie" kolem globálního oteplování. Sám k němu přistupuje racionálně. V chatu se čtenáři přiznal, že třeba hovězí steak by si vzít nenechal, i když dobytek produkuje skleníkový plyn metan.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
W

woodward1

22. 12. 2009 16:18
zrovna dneska jeden dobytek v autobuse

vyprodukoval plynu, že by na to jela elektrárna tejden. možná by se mělo zakázat pěstování luštěnin:-P

0 0
možnosti
W

woodward1

22. 12. 2009 15:00
to dá rozum

jen kvůli tomu, že nějakej dobytek něco produkuje, přece nebudu o hladu:-P

0 0
možnosti
N

net.Xtreme

22. 12. 2009 14:54
Skeptik

Kdyby se tak to slovo používalo jak má a kdyby každý vědec (i klimatolog) měl v sobě trochu skepticismu, bylo by to fajn a třeba bychom se vyhnuli mediálnímu plašení.

0 0
možnosti
QD

Quantum daemon

22. 12. 2009 14:03
proc je na te fotce napis, ze "prvenstvi CSSD padlo"?

modri tovarysci si zaplatili skrytou reklamu? ;-D

0 0
možnosti
BS

Bohata socka

22. 12. 2009 13:53
Zamerne odvadeni pozornosti

Ano, ledovce taji, ano morska hladina stoupa, ale toto se tyka jen pobreznich statu v Tichomori, Benatek, Holandska. Ve vyspelych statech se da, a uz se to dela desetileti, chranit pred morem hrazemi. To neni problem. Problemem neni ani narust teplot. V CR bych to jen uvital. Je tu dost chladno i tak. Uvital bych otepleni tak o 3-5 st C. V prumeru. Cili tohle mi nevadi. A myslim, ze zkoumat, do jake miry za tani ledovcu muze clovek, je irelevantni. Zastavovat prumyslovy rozvoj nejde. Proste bych to prijal jako fakt a se s tim smiril (a rad, uz aby se oteplilo :-)) Problemem ekologickym a mnohem zavaznejsim je premira odpadu, intoxikace potravniho retezce, vcetne cloveka polychlorovanymi bifenyly, tezkymi kovy, pesticidy. Taktez premira plastu, zpomalovacu horeni a dalsich chemikalii. Kazdy ctenar toho fora je chemicky znacne zatizen, zvlaste ve stredni Evrope. Dychame to, jime to. Mam to v kostech, vnitrnich organech, krvi, tuku, ale i napr. ve vlasech.

0 0
možnosti
BS

Bohata socka

22. 12. 2009 14:01
Re: Zamerne odvadeni pozornosti

Toxicka zatez pusobi zhoubne na cloveka v celem jeho zivote. Je pricinou mnoha nemoci, je pricinou snizeni plodnosti muzu (pocet spermii), je pricinou genet. mutaci. CO2 je z tohoto hlediska neskodny plyn, jeho koncentrace v ovzdusi neni toxicka, CO2 je produktem lidskeho metabolismu. Neni to zadny jed. Je to latka telu vlastni, ktere se zbavuje predevsim vydechovanim. CO2 konzumujeme v sycenych vodach mimochodem. Dale mi nevadi redukce rostlinnych a zivzosnych druhu. Je to liceno jako tragedie, ze kazdy den vymira na nasi planete nejaky druh. No a co? Kolik druhu uz vymrelo v dejinach planety? A zasahem zmeny klimatu, vybuchem sopky, ci dopadem meteoritu. Toto me netrapi, je to zbytecna hysterie. Pro zivot cloveka nepodstatna. Adaptabilni druhy vzdycky prezijou. Jak rikam problemem je pouze ta chemicka a v nekterych cystech planety i radiacni zatez (po pokus, jader, vybuscich a unicich z jader, elekraren). Toto by se melo resit jako alfa a omega ekologie. A taky zavalovani odpady.

0 0
možnosti
PAPZ

pravice a pravda zvitezi

22. 12. 2009 13:43
Milá idnes, Klaus oteplování nepopírá, pouze nesouhlasí

s interpretací jeho příčin a místo zabraňování slunci aby svítilo by se raději soustředil na to jak se na oteplení připravit.

Klaus oteplování nepopírá. Už to pochopili všichni nebo to iDnes musíme ještě tisíckrát zopakovat. ;-O

0 0
možnosti
BS

Bohata socka

22. 12. 2009 14:05
Re: Milá idnes, Klaus oteplování nepopírá, pouze nesouhlasí

No, Klaus udelal znacny posun v nazorech, jak ostatne poznamenal i ten odbornik klimatolog. Klaus totiz puvodne popiral i samotny fakt oteplovani, pamatna je jeho veta, ze ledovce taji leda ve filmech Al Gorea. Ted uz Klaus popira jen vliv lidi na oteplovani klimatu. Coz se neda prokazat ani ze ma pravdu, ani ze nema. To jsou jen teorie, nakolik se na tom podili clovek.

0 0
možnosti
MP

Mušlovec

22. 12. 2009 12:20
Znám

mnoho dobytků, kteří produkují ještě podstatně hoší věci...:-)

0 0
možnosti
W

woodward1

22. 12. 2009 15:09
Re: Znám

jo, a nikdo kvůli tomu nehladoví;-D

0 0
možnosti
V

vejcednes

22. 12. 2009 11:53
Znížiť ľudskú tvorbu skleníkových plynov teda prírode

neuškodí, ba môže jej aj pomôcť. :-)

0 0
možnosti
H

Hagrid

22. 12. 2009 12:00
Re: Znížiť ľudskú tvorbu skleníkových plynov teda prírode

lidstvo ji snad může snížit, čímž si možná prodlouží svou existenci na této planetě max. o 1/2 roku, ne víc.

Bláboly na téma "zodpovědnosti člověka" není v tomto směru na místě. Člověk by se měl spíš věnovat jiným, aktuálnějším problémům, jak říká V. Klaus. 

0 0
možnosti
B

B.D.S

22. 12. 2009 11:38
Mám s kamarády velikánský les

Léta tam sbíráme houby, trháme borůvky, sbíráme klestí, občas pár stromů porazíme, ale sazíme další, v poslední době stromů dokonce přibývá. Mám fotky od dědy, kdy v lese zdaleka nebylo tolik stromů. Dohodli jsme se, že v lese nebudeme kadit. Na dodržování dbá pár kluků, co se sami nabídli. Vymysleli, že se postaví kadibudky. Vykáceli jsme na to velkou část lesa. Napadlo mě, že zrovna tu část se vzácnými borůvkami jsme měli nechat a jestli za to ty kadibudky stojí. Ale všichni pořád mluví jen o kadění. Na kadibudky bude sbírka. Známý jednoho z těch dohlížitelů, co dělá pokladníka sbírky, má známého a ten kadibudky prodává. Pak někoho napadlo, že kdo víc jí, ten víc kadí a tlustí musí zaplatit kadibudky dvě, hubení nic. Jako tlusťoch říkám ale kluci, to je nějak celé špatně, v našem lese přece kadí ptáci, zvířata, tleje listí, pořád dokola, co blázníte? Vynadali mi, že chci zničit les. Říkají, že už nebudeme trhat borůvky a hub jen trochu, aby se tak nekadilo. Už to tam nemám rád.

0 0
možnosti
H

Hagrid

22. 12. 2009 11:49
Re: Mám s kamarády velikánský les

v téhle republice se kadí na všechno.

0 0
možnosti
L

libynn

22. 12. 2009 11:24
Spousta lidí

řekne cokoliv, když jim objednáte stejka!:-/

0 0
možnosti
L

libynn

22. 12. 2009 11:30
Re: Spousta lidí

Tohodle pána se to asi netýká

0 0
možnosti