Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mráz zastavil vlaky pod La Manchem, v tunelu uvízly dva tisíce cestujících

Čtyři vlaky, které přepravovaly dva tisíce cestujících, měly během jízdy pod průlivem La Manche kvůli chladnému počasí a sněhu poruchu. Problémy způsobil velký teplotní rozdíl mezi vnitřkem tunelu a okolním prostředím, informuje server BBC. V tunelu uvízly dvě soupravy, cestující pak odvezly jiné vlaky. Další spoje tunelem až do odvolání neprojedou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Voda je Chuck Norris

Globální oteplování zase řádí

8-o

0/0
22.12.2009 10:50

falda

Na to, co to stálo peněz, nic moc

To byl takový problém poslat pro uvízlé soupravy do tunelu motorové lokomotivy? To by snad napadlo každýho výhybkáře od ČD. Nebo je společnost nevlastní a musela by si je půjčit od státních drah? Asi to někdo nerad slyší, ale měli by se jezdit učit zimnímu provozu do Ruska nebo do Číny.

0/0
21.12.2009 8:10

captain cook

Re: Na to, co to stálo peněz, nic moc

ne, oni cekali na tebe, az jim prijde poradit rozumbrada jako ty

0/0
21.12.2009 9:24

Bůh Nejvyšší (22)

Typický francouzský šlendrián,

nebál bych se říci SABOTÁŽ! Kdo to takto idiotsky mohl navrhnout??? Za ty prachy??? To je síla. BLICÍ SMAJLÍK!!!

0/0
20.12.2009 2:38

chochola

Je zvláštní,

že záchranné systémy nepočítaly s touto možností, to je snad mohlo napadnout...8-o

0/0
19.12.2009 20:25

captain cook

Re: Je zvláštní,

nestalo se to od zacatku provozu v 1994 a nerekl bych, ze tohle je od te doby prvne, kdy v oblasti La Manche napadl snih...asi neco mimoradneho.....mozna se ten Golfsky proud zacal obracet....nakupte si usanky!

0/0
20.12.2009 19:43

Flynn

Re: Je zvláštní,

anebo snaky... ty se dnes siknou take...

0/0
20.12.2009 20:26

Brainwashington

Cha, cha, cha ...

...Píňďolíno Nohavica ;-D

0/0
19.12.2009 17:55

socbubák

Pozdrav zmrzlým

Doufám, že vlaky jsou vybaveny televizí a cestující (pardon, stojící) mohou sledovat kodaňský happening...

0/0
19.12.2009 17:40

pankratz

a hlavne

keď účastníci sa nevedia dohodnúť, či sa klíma zvyšuje o 2 °C,alebo nie. A mulatujú, debatujú a hádajú sa v teplúčku kongresových hál a hotelov !Rv!

0/0
20.12.2009 11:08

vodnicivcechach

oh, tak to je pruuusvih

:-/

0/0
19.12.2009 17:30

silenec007

VEREJNA OMLUVA

Timto se chci omluvit vsem uklizeckam z Dolni Lhoty, ktere jsem tvrzenim o tom, ze pisou clanky na lziDnes osocil. Neni to pravda. Clanky pisou individua nabrane v pavilonu simpanzu zoo. Pojem "přebookovat si letenky" je opravdu perla stoleti ;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
19.12.2009 15:16

kuttna

Re: VEREJNA OMLUVA

Termín "přebookovat si letenky" sice nepoužívám, ale setkávám se s ním a považuji jej za (možná) nespisovný, ale výstižný. Nikdy mne nenapadlo, že je to taková perla.

0/0
19.12.2009 15:44

vodnicivcechach

Re: VEREJNA OMLUVA

nekdo ma pro jazyk cit, nekdo ne, nekdo na to kasle. tobe je to zjevne jedno, jemu ne. a mne se przneni cestiny taky nelibi ;-)

0/0
19.12.2009 17:32

Paul Sulc

Re: VEREJNA OMLUVA

No, ty anglicizmy prece ukazuji jak jsou Cechackove mezinarodni, takze se jim svet obdivuje. Kdysi germanismy, pak rusizmy, ted anglicizmy.

0/0
19.12.2009 19:07

Flynn

Re: VEREJNA OMLUVA

tak bud "preknihovat si letenky" ci "re-book airline tickets"

0/0
20.12.2009 20:18

vodnicivcechach

Re: VEREJNA OMLUVA

prestoze se vztekas, je to skvele vyjadreno R^

0/0
19.12.2009 17:31

piErcE

Re: VEREJNA OMLUVA

asi jsi sam buran z dolni lhoty, ktery v zivote nevystrcil paty dal, nez z hospody na navsi. bookovani letenek (a jejich prebookovani) je uz davno prejaty vyraz hovorove cestiny. takze vylez z ulity a podivej se na svet kolem sebe.

0/0
19.12.2009 17:38

vodnicivcechach

Re: VEREJNA OMLUVA

hovorove cestiny - ano! to jsi trefil presne ;-) hovorova cestina je mluvena, nikoliv oficialni pisemna, zejmena v mediich uzivana. on taky o hovorove cestine vubec nepise,pise o vyrazu v clanku. cestina nekterych clanku na netu je skutecne udesna Rv 

0/0
19.12.2009 17:41

SIR..HUMPREY

Už je to tady. GLOBÁLNÍ OTEPLENÍ

:-/

0/0
19.12.2009 13:19

Si0

Re:

Debilní příspěvek.

0/0
19.12.2009 15:56

SIR..HUMPREY

Re: Re:

jako autor:-)

0/0
19.12.2009 16:11

tučňák v exilu

Re: Re:

Proč? Kdykoli je tepleji, než "průměr", vyskakují oteplovači jak čertíci z krabičky, že je to důkaz, tak proč si nerýpnout? :-)

0/0
19.12.2009 16:13

Englishman

Francouzská technika

opět zabodovala. R^

0/0
19.12.2009 12:59

mrazik007

Re: Francouzská technika

Vlaky se testovali v cechach, konkretne na jedinecnem testovacim zeleznicnim okruhu u Velimi (konkretne v Cerhenicich). Takze pokud hanite francouzskou techniku, tak tim zaroven srazite odborniky tady v cesku.

0/0
19.12.2009 13:25

tučňák v exilu

Re: Francouzská technika

Proč? Co má testování jízdních vlastností společného s odolností proti nízkým teplotám? Moc ne :)

0/0
19.12.2009 14:09

kuttna

Re: Francouzská technika

Řekl bych, že docela dost. Zvláště pokud nízké teploty silně ovlivní jízdní vlastnosti, jako je tomu (možná) v tomto případě.

0/0
19.12.2009 15:46

tučňák v exilu

Re: Francouzská technika

Vůbec to nesouvisí, to je záležitost dodavatelů systémů, ve Velimi se nízké teploty na tom okruhu opravdu testovat nedají.

0/0
19.12.2009 16:06

tučňák v exilu

Re: Francouzská technika

(tedy samozřejmě pokud zrovna když tam ten vlak je neuhodí náhlé mrazy ;))

0/0
19.12.2009 16:14

Rubik1

Re: Francouzská technika

Uklidněte se tady. Nízké teploty vlaku vůbec nevadí. Vadí prudká změna z nízké teploty na vysokou a vlhkost. 

0/0
19.12.2009 17:25

vodnicivcechach

Re: Francouzská technika

on je uplne klidny ;-) za to tem cestujicim patrne stoupa tlak :-/

0/0
19.12.2009 17:33

Pan Navratil

Re: Francouzská technika

... což se ve Velimi otestovat nedá. Ovšem je to konstruktérské faux pas.

0/0
19.12.2009 19:14

jkkj

Re: Francouzská technika

V roce 1992 ze se tu testovali Eurostary? Neplete si to s necim jinym (frantici maji vlastni zeleznicni testovaci okruhy) ?

0/0
19.12.2009 23:17

mrazik007

Re: Francouzská technika

Ne nepletu si to a casto jsme se na ne jezdili divat. Tento okruh je jedinecny a ani ty francouzske se jim nevyrovnaji a proto bylo testovano na tomto okruhu. Ono to pozadi bylo zajimave. Tunel se nestihal, chteli to castecne hodit i na vlaky a adali sibenicni termin pro zprovozneni. To se nakonec diky okruhu u Velimi podarilo. Take tam jezdili skoro dnem i noci.

Jak spravne pisete, testovalo se tam toho mnoho i TGV.

0/0
20.12.2009 19:04

pankratz

porovnajte si testy

ktoré absolvoval rýchlovlak od Siemensu pre RŹD , ktorý bude premávať medzi Moskvou a Petrohradom. Tma zvyknú byť mrazy -50°C, a skúšky prebiehajú aj v klimatickom tuneli, kde sa simulujú aj takéto sibírske teploty . A ťažko takéto náročné klimatické teploty v stredných Čechách .

0/0
20.12.2009 11:16

mrazik007

Re: porovnajte si testy

to nic nemeni na tom, ze vlaky jezdici pod kanalem, byli testovany na okruhu u Velimi.

0/0
20.12.2009 19:05

Flynn

Re: porovnajte si testy

Tak ted jiz mohou reci, ze tem vlakum "nevelim"

0/0
20.12.2009 20:26

culombo

Tak to soudruzi z NDR nezvládli.

:-)

0/0
19.12.2009 12:29

hany1

Vždy jsem si myslela,

že počasí je pro zemědělce nepřítel číslo jedna. Teď už i ve vlakové dopravě!

0/0
19.12.2009 12:21

Flynn

Re: Vždy jsem si myslela,

a predstav si, ze je pro silnicare nejvetsim nepritelem snih. Oni jsou pripraveni, jen nesmi napadnout snih a mrznout. To je pak cara pres rozpocet

0/0
20.12.2009 20:20

Zirkon

podceňujeme boj s klimatem !

Není o tom pochyb.

Klima si dělá co chce a  vůbec nebere ohledy na názory  Bruselských úředníků.

To je  zcela  nepřijatelné !

0/0
19.12.2009 11:51

Tajemník ÚV KSČ

To jsem ještě nezažil

Aby nějakej teplotní rozdíl zapříčinil poruchu vlaku, co to mají za kapitalistickej aušus?

0/0
19.12.2009 10:35

pankratz

Práve to je tá chyba

čím viac elektroniky, tým je háklivejšie zariadenie,  Na Sibíri platí, že najlepšie je len železo a drevo, bez elektroniky. Spomente si prečo vyhral Amundsen boj o južný pól : použil psov a nie kone a traktory na naftu, , ktoré boli ťažke a príliš závislé na teplote a potrave. 

0/0
20.12.2009 11:22

český venkovan

..na přírodu prostě nemáme.....

...howgh....

0/0
19.12.2009 9:37

Little Boy

Re: ..na přírodu prostě nemáme.....

Zrovna tohle neni prirodou, ale je to slendrianem na strane vyroce. Ona

elektronika do teplot verzus spotrebka stoji o rad vic, testovani stoji

strasne penez a tak mam pocit ze nejaky manager udelal managerske

rozhodnuti jak zkatovat kosty aby bylo na odmeny.

0/0
19.12.2009 9:49

Kekule

Re: ..na přírodu prostě nemáme.....

Patrně moje technické vzdělání není na úrovni, ale můžete mi říct, co je to "zkatovat kosty"?

0/0
19.12.2009 10:18

RodoDendron 00001

Re: ..na přírodu prostě nemáme.....

To máte z toho, že nejste dost kůl. Stačí se podívat na etymologii bankovních výrazů a budete se za břicho popadat ;-D;-D;-D

0/0
19.12.2009 10:21

brezinka1

Re: ..na přírodu prostě nemáme.....

;-D

0/0
19.12.2009 10:31

Brloch

Re: ..na přírodu prostě nemáme.....

Asi jeden z posledních, co to nezná. To je z newspeeku mlamojů na manažerských místech a vzniklo to z anglického výrazu cut the costs, tj ořezat náklady/ceny. A protože katovat kosty je jeden z nejtypičtějších projevů těchto joudů, tak to proniklo i mezi prostý lid a používá se to v případě, když člověk chce naznačit, že dotyčná situace vznikla na základě deb... rozhodnutí manadementu firmy.

0/0
19.12.2009 10:26

občan_z_předměstí

Re: ..na přírodu prostě nemáme.....

U nás v podniku se managerům mlamojům říkalo "pemprsáci". :-) Bohužel, podnik k 1.1.2010 jde do likvidace...

0/0
19.12.2009 11:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.