Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče jsou zmatení, místo minusů jsou v žákovských i středníky

Orientovat se v tom, jak si dítě vede ve škole, pro rodiče často není jednoduché. Jednotlivé školy se totiž liší nejen v typu žákovské, ale i ve způsobu známkování. Některé z nich dokonce k hodnocení žáků používají spolu se známkou zvláštní znaménka, jejichž význam může rodiči unikat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Philosopher

Takový malý rozpor

Běžně učitelé známkují, jak chtějí: 1, 1+, 1-, 1-2, 1/2, 1!, 1; apod. Navíc si to každý vykládá po svém. Takže u někoho je prostě 1- lepší jednička a když bude mít pořád

1-, tak dostane na vysvědčení 1. U někoho je 1- známka přesně mezi 1 a 2 a stačí k tomu mít jednou za 2 a dostane na vysvědčení 2.

Ovšem na vysvědčení není žádné +, -, /, !. Tam je vždy známka celá 1,2,3,4,5. Proč tedy při dílčím známkování používat takový kraviny a rozmělňovat ?? Kdo přečte z vysvědčení, že má lepší či horší trojku ? prostě má trojku a basta.

0/0
12.1.2010 14:32

kunta_kinte v base

No ja se

na zs ridil heslem co je pod 3 je OK a na stredni co je pod 4- je OK ;-D

0/0
4.1.2010 8:39

Huffnaggelův duch

Já bych to fackoval!!!

0/0
4.1.2010 8:24

astrix01

Já bych zavedl desetinný systém

při zachování 5 stupňů hodnocení s tím, že kvalitu znalostí bych hodnotil  např jako 4,1  4,2  4,3  4,4  atd . čím nižšší stupeň tím horší znalosti a dále podrobněji vyjádřeno uvedeným destinným  číslem. Uvedený příspěvek je předmětem poslanecké iniciativy k zákonné úpravě, která by měla být platná jak v ČR, tak i v EU. Dále je předmětem patentového řízení před UPV ČR.

0/0
4.1.2010 8:15

Huffnaggelův duch

Re: Já bych zavedl desetinný systém

aha, takže +4, +4,1, -4,1, 4,1/4,2, +4,2, -4,2, 4,2/4,3 a tak dál. Prostě to zjednodušit...;-D

0/0
4.1.2010 8:17

semafor

Re: Já bych zavedl desetinný systém

Já bych používal i setiny;-D

0/0
12.1.2010 13:58

tonycze

chyba je na ministerstvu školství

Ministerstvo školství prostě hází učitelům klacky pod nohy. Toto je jen jedna z mnoha ukázek...

0/0
18.12.2009 19:17

typeonegatigve

Ježiši

To zase na ministerstvu řešili hova.diny, místo aby se zabejvali důležitějšíma věcma.

0/0
17.12.2009 16:39

zrzečka_janička

zvláštní...

Nevím co je špatného na 1-. Někdy mi připadá, že 5ti známkové rozmezí je málo... Na základce jsme dostávali 1, 1 s tečkou, 1- i 1/2 (od nejlepší k nejhorší). Na střední nám za tahák učitel snížil známku o 4 stuplně, takže to pak bylo i 9! =). Vysokoškolské známkování A-F je totožné z 1-5, i když C je dvojka, dá se pod tím představit i trojka podle známkování ze základky/střední. (F odpovídá 5=>nevyhověl, i když to je 3-). Mně tento způsob nevadí, jde jen o zvyk.

0/0
17.12.2009 14:50

rados100

Re: zvláštní...

no pokud nevíte že v 7. pádě se píše s asi taky nebudete umět vypočítat, že od A do F je 6 stupňů a taky si nebudete moci přečíst ve zkušebním řádu VŠ, že F je 4 a ne 3-

0/0
18.12.2009 17:32

padodo

1/5

U nas se davaly i znamky 1/5. To kdyz treba vychazela pisemka bodove na 1 ale byla tam zasadni chyba

0/0
17.12.2009 13:27

ika

Re: 1/5

kdyz jsem ja chodila na 1 stupen, tak 1/3 znamenalo: pravopis bez chyby, ale to pismo hrozne!

0/0
18.12.2009 8:16

škopková

my

jsme dostávali od fyzikáře za nepřipravenost atd. žluté karty,jako ve fotbale, a za 2. byla samozřejmě červená,což byla pětka...:-)

0/0
17.12.2009 12:09

typeonegatigve

Re: my

To je dobrej nápad:)

0/0
17.12.2009 16:40

Ctenar_Mira

Písmena

Manželka studuje při zaměstnání a nosí ze školy známky A, B, C, D, případně E. Například C je prý dvojka. Jak se ale studentům počítá průměr například na přiznání stipendia jsem se ani moc nesnažil pochopit. 8-o Že by byl vyhovující průměr třeba B,FA? 8-o

0/0
17.12.2009 11:52

________________________________

Re: Písmena

Student IT má problém při průměru pod B,FU. ;-)

0/0
17.12.2009 11:59

PepaVonDepo

Můžete sem někdo napsat,

co je špatného na 1- ???? Nějak jsme nepochopil, proč to ti inspektoři  zakazují.

0/0
17.12.2009 11:49

Padouch.hr

5+

To já dvakrát dostal od učitele ve škole známu 5+ (lepší pětka)

0/0
17.12.2009 11:32

Jules navždy

Re: 5+

Tak to už je dobrá kravina, ale u těch jedniček, dvojek atd. to chápu. Přece jenom pětka je už taková absolutní známka.

0/0
17.12.2009 11:49

P-P

Re: 5+

Ono jde dělat leccos. To já kdysi zmršil písemku z angličtiny tak, že jsem dostal 8. Prý by pětka byla málo ;-D

0/0
17.12.2009 13:14

Prilezitostny pisatel

Re: 5+

Proc?

Ja mam 5+ jako 4,75, na petce neni nic absolutniho.

0/0
17.12.2009 15:34

kronis

Re: 5+

u našeho češtináře je známka 5+ oblíbená :D. Naopak v biologii dával učitel známky i 5! (jakože pětku s vykřičníkem) - to znamenalo, že je to pristě strašný a ani na tu pětku to nestačí.

Je pravda, že kdyby byl systém více jak pětistupnový, nevadilo by mi to . . .

0/0
4.1.2010 20:57

karelsantora

to jsou starosti,

takové by chtěl každej ;-D

0/0
17.12.2009 11:16

dropa

Zrušit ministerstvo školství,

když si stejně každá škola dělá co chce! A prej rodiče maj zodpovědnost, kam své dítě dají. To jako mám oběhávat ZŠ a zjišťovat, kde dávaj mínusy středníky nebo kosočtverce? :-):-(Rv[>-]

0/0
17.12.2009 11:07

General Custer

Re: Zrušit ministerstvo školství,

Ano, rodice a nikdo jiny ma zodpovednost za budoucnost svych deti.

0/0
17.12.2009 11:16

EWCZ+

Re: Zrušit ministerstvo školství,

Jo, dokonce bych to i velmi doporucovala. Jestli zas nejsou az neumerne alternativni, treba. A taky sikana nebo etnicke slozeni by vas mohly zajimat.

Zaplat Panbuh, ze ta jista volnost ve volbe skoly (zatim) je.

0/0
17.12.2009 11:19

kolyvanov

Re: Zrušit ministerstvo školství,

V Praze to asi jde snadno. Tezko to ale praktikovat v obci, kde je skola jedna a MHD nejezdi po peti minutach

0/0
17.12.2009 11:50

dropa

Re: Zrušit ministerstvo školství,

To si právě myslím také, ale já jsem pouze vyučen, tak nechápu ty "vyšší" cíle ministerstva. "Špatné" školy se přeci samy nezruší a bez jasného plánu výuky nebudou děti vědět ani kolik je 1+1!!

0/0
17.12.2009 12:06

EWCZ+

Re: Zrušit ministerstvo školství,

Chapu, na venkove, kde se ty skoly i dost rusily, to muze byt  problem.

0/0
17.12.2009 15:49

valerieq

Re: Zrušit ministerstvo školství,

upřímně řečeno, naše školství je založeno na spolupráci!!! rodiny a školy, což v praxi znamená, že si rodič sám zjistí, zařídí a případně dítě doučí, co ho škola naučit jaksi nestihla. údajně jen takové děti (a potom ty extrémně nadané - ale ty většinou bojují s průměrností těch ostatních a často jsou trestány, že ví příliš) mají šanci získat jakž takž vzdělání. dřív bylo sedmdesát dětí v jednotřídce, vycházelo se ze šesté třídy a obávám se, že úroveň byla srovnatelná, akorát to celé stálo desetinu. takže vzdělání dětí zdar

0/0
17.12.2009 11:20

Vencast

????????

Teda to je ale ptákovina8-o8-o8-o

0/0
17.12.2009 10:58

Bivojcz1

Až učitelé začnou ukazovat zvednutý prostředníček

to bude křiku a šrumec.... to se novináři závistí poóoseéééerou

0/0
17.12.2009 10:49

arnie_rimmer

no co ...

my měli (těsně po r.89) angličtináře - bývalýho legionáře z Anglie -a ten dával místo známek kolečka, čtverečky, trojúhelníčky a podobně :-)

nakonec se ukázalo že to všechno znamená za 1 ;-D

0/0
17.12.2009 10:45

dr_dlaha

MS resi oprvadu CYPOVINY ;D

0/0
17.12.2009 10:42

Gotreg

prase vylezlona stožár!

A mediální miláčci nemaj očem jiném psát.

a) není pro rodiče nic jednoduššího než s klazanem zajít do školy a mezi řečí se učitelky zeptat (koneckonců to praktikuju průběžně když mam v něčem hokej nebo když se chci poptat zda mladý nedělá rotyku)

b) známky s mínusem se dávat můžou, bo je aplégr nosí

Ale jinak přátelé z mafry děkuju, konečně se rýsuje nějaká C*A*U*S*A

(jinak je to samozřejmě strašný, paní, já mam taky doma dítě a jeden by žasnul jak je to zmatený, to za nás nebylo, jestli von za to nemůže tenhel kapitalismus a nedostatek systému, žeáno, ....)  RvRv

0/0
17.12.2009 10:30

metalovy duchodce

Re: prase vylezlona stožár!

já jsem chodil na třídní schůzky mých dětí a od jejich třídní jsem se po hodině jalových keců obvykle nedozvěděl o prospěchu dětí vůbec nic. Zato jsme se všichni dozvěděli, jak jeden nejmenovaný žák na školní výlet táhl kufr, co měli ve školní jídeně pravidelně k obědu a podobné kraviny.  Nebo jak tato blbá učitelka bojuje (doslova) s počítačem, naprostý horor, samozřejmě pokaždé vyhrála technika.. Nějak mi připadá, že dnešní učitelky jsou minimálně 100x hloupější a nevzdělanější, než ty, co za mého dětsví učily nás. O tom, že je na této konkrétní základní škole rozbujelá násilnická šikana, kterou tam nikdo nezvládá, že jednoho žáka shodili "spolužáci" ze schodů tak brutálně, že byly nějaké zlomeniny a soudní žaloby na školu, to jsme se dozvědět nesměli, to jsem se dozvídal až z jiných, než školních zdrojů..

0/0
17.12.2009 11:10

metalovy duchodce

Re: prase vylezlona stožár!

Bordel, jaký je na základních školách teď je neskutečný, naštěstí už mám děti odrostlé a už se to mě (nás) netýká, UFF !!! Rv 

0/0
17.12.2009 11:11

dropa

Re: prase vylezlona stožár!

A bude hůř! Protože tu učitelku také učila špatná škola! [>-]Rv

0/0
17.12.2009 11:13

briza

Re: prase vylezlona stožár!

Sorry, ale tohle zacina v rodine ne na skole. Me doma za kazdou lumparnu ve skole zdusili takze jsem byl rad kdyz se neco vyridilo jen mezi mnou a kantorem (coz bylo docela tezke protoze mama na te skole ucila). A potom mel kantor autoritu. Jak to tady ctu tak si  rada rodicu mysli, ze za ne skola dozene zanedbanou vychovu jejich milacka ale nedejboze aby na nej byla prisna.

0/0
17.12.2009 11:46

Gotreg

Re: prase vylezlona stožár!

No, naše učitelka taky neni Komenská, ale když za ní kdykoliv příjdu s dotazem na nejasnost v hodnocení, tak je schopná mi to vysvětlit.

Šikana a neschopnost vyhrát boj nad počítačem je v kontextu této I-dnesové causy jiná písnička...

0/0
17.12.2009 16:14

0xf

hm nechapu na co ty minusy jsou treba

ani jako zak jsem nepochopil debaty jestli lepsi dvojkar nebo horsi jednickar... myslim ze stupnice 1-5 je dostacujici pro vyjadreni toho co clovek umi.... za nejlepsi ovsem povazuju spise slovni ohodnoceni...

0/0
17.12.2009 10:20

dino_na_idnes

Re: hm nechapu na co ty minusy jsou treba

Problém stupnice 1 až 5 je, že tvrdí, že řekněme 100 žáků má ze stejného předmětu naprosto shodnou úroveň znalostí. Pravdou ale je, že prostě nemá, pokud se žák musí za rok naučit tisíc faktů, tak někdo bude umět 50, někdo 100, někdo 200, ... a někdo i víc než učitelka chce.

Ano, slovní hodnocení je zajímavá alternativa, neboť rodičům dává odezvu, jak na tom dítě je, bez nějakého balíkování jeho dětí s jinými (proč by mělo Pepíkovy rodiče zajímat, že si učitelka myslí, že je na tom Pepík příbližně stejně jako Jarda - v hodně hrubém škatulkování).

0/0
17.12.2009 10:50

0xf

Re: hm nechapu na co ty minusy jsou treba

dle meho tady nejde o to znamkovat v kontextu pepika a jardy... ale zkusenejsi kantori maji v uz v oku jak by mel vypada zak tehle tridy v tomto predmetu na teto skole tak aby splnoval znamku 1. A jestli to da v tomhle rocniku jen pepik z 6A tak bohuzel... a tyto naroky by mela prozrazovat povest skoly.

0/0
17.12.2009 10:56

dino_na_idnes

Re: hm nechapu na co ty minusy jsou treba

Dobře, brát známku jako hraniční úroveň znalostí beru, ostatně je to asi jediná rozumná interpretace. Ale pořád toto jedno číslo bez dalších souvislostí neříká, zda když mám dvojku, by mi stačilo jeden večer prolistovat o dvě stránky víc a měl bych jedničku, nebo můžu být rád, že nemám trojku.

0/0
17.12.2009 12:09

kolyvanov

Re: hm nechapu na co ty minusy jsou treba

Krasnej protimluv - na jedne strane staci pet znamek a na druhe je nejlepsi slovni hodnoceni (cili tisic znamek)

0/0
17.12.2009 11:53

dav238

Tohle mohl zase napsat jen totální intelektuální outsider.

Víte, rodiče by nebyli zmatení, kdyby chodili na rodičovské schůzky. Tam by se všechno dozvěděli a nemusel se vyplňovat prázdný novinový prostor dehonestací učitelů. Dementi z MF Dnes.;-€

0/0
17.12.2009 10:12

azojaši

Re: Tohle mohl zase napsat jen totální intelektuální outsider.

souhlas!

je fakt, že někteří učitelé to s tečkama, mínusama, plusama a kdo ví čím vším dost komplikujou, ale není nic jednoduššího - když mám nějakou nejasnost - zvednout telefona  zeptata se na to!

0/0
17.12.2009 10:18

perpetum

Re: Tohle mohl zase napsat jen totální intelektuální outsider.

přiznejte se, že jste učitelé ;-D

0/0
17.12.2009 10:59

ajuchajda

Re: Tohle mohl zase napsat jen totální intelektuální outsider.

Hm,

já to zkusila a naustále zkouším, s třídním si mejluju. Ten jediný ale také normálně reaguje. Ostatní učitelé buď nereagují, protože se s počítačem nekamarádí nebo se cítí dotčeni a to i telefonicky, že si dovoluju při těch kvantech žáků vůbec obtěžovat s konkrétním dotazem. Pokud jsem dotěrná a opravdu vyžaduji nějaké vysvětlení - reakce je jasná - dítě to okamžitě pozná ve škole. A kecy o tom, že si nikdo v žádném případě nedovolí přenášet tyto věci na dítě, si nechejte, ty už jsem slyšela mockrát - realita je jiná.

0/0
17.12.2009 12:58

oId fashioned Vince III..

někde se objevily i prostředníky

;-)

0/0
17.12.2009 10:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.