Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastavte (mocí) opilé policisty

Čtveřice mladíků nastupuje do barevného kabrioletu Audi A4. Na boku pestrého žihadla se skví zlatý nápis "buzerovat a otravovat". Parodie na langerovský nápis na policejních autech vyvolává dvojí asociaci. Ta první – národ Švejků si udělá ze sebelepšího nápadu legraci. Druhá je povzbudivější: ti mladíci se nebojí, že by je policie za provokaci nějak exemplárně potrestala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

--Judith--

Ano, ano. Škodit a nasírat.

0/0
22.12.2009 0:07

Slaine55

Bude z toho státní kasa plnější?

Mám dojem, že se pouze snažíme očit proti větru. Nezodpovědný alkoholik stejně za volant usedne a zbytek má smůlu. Budou ho buzerovat pokaždé. Mě se to nelíbí.

0/0
21.12.2009 11:59

watchdog

Komárku, komárku,...

Srovnávat tuhle prohnilou východoevropskou zemičku se společností v Německu a Rakousku je směšné. Na čecha platí jenom dlouhý bič a malý dvorek.

0/0
20.12.2009 21:11

Pan Navratil

---

Ale vy jste výjimka, že?

0/0
21.12.2009 8:13

titanic12

Dokud se něco nestane

Mého tátu zabil opilý řidič, který se potom omlouval, že netušil, co se může stát. Má někdo chuť si tohle zkusit na vlastní kůži? Ať z jedné nebo druhé strany.

0/0
20.12.2009 20:05

Pan Navratil

Re: Dokud se něco nestane

Mnohem více lidí přijde o život kvůli chybě střízlivých řidičů. Takže?

0/0
21.12.2009 8:10

Íčko-Berija

Zastavme nocí opilé daňové úředníky,soudce,poslance atd.

Úplatek nabízí jen ten,kdo se má čeho bát.Já jsem nikdy úplatek nenabízel a ani jsem se nikdy nesetkal s tím,že by po mě policista úplatek požadoval.Poslal bych ho do p.....  A vo vo vo tom to je.:-):-):-)

0/0
20.12.2009 17:03

Íčko-Berija

Re: Zastavme nocí opilé daňové úředníky,soudce,poslance atd.

:-) jistě že mocí.

0/0
20.12.2009 17:04

holkazdaleka

rozumnej clanek, ALE !!!

sice policie toleruje v okolnich statech 0.5 promile, ale pokud se stane nehoda pod vlivem alkoholu, pojistovny krati pojistne.. takze jezdit s 0 promile je i sousednich statech lepsi :-P

0/0
20.12.2009 16:12

Kudry

Re: rozumnej clanek, ALE !!!

vsak to je v poradku;-)

0/0
23.12.2009 11:26

stajgr

Absurdistán

Celej civilisovanej svět má určitou toleranci, ale země bývalého Východního bloku ne!!

0/0
20.12.2009 15:51

loginname_

Mně to přijde naprosto v pořádku

Je třeba lidi naučit dodržovat pravidla do posledního puntíku.

1.) Donutí je to respektovat ostatní i v záležitostech, které jiní vnímají citlivě, zatímco pro ně to nic neznamená........

2.) Lidi to víc nas**** a tím spíš se pak tato pravidla změní (neb věci se mění až poté, co nas*** všechny ostatní, ne jenom sebe).

0/0
18.12.2009 17:12

Pan Navratil

Re: Mně to přijde naprosto v pořádku

Už vás vidím, jak nadšeně akceptujete důkladnou prohlídku svého vozu při 3-5 preventivních zastaveních během jednoho dne, což není problém.

0/0
21.12.2009 8:15

aroneček

Můj kamarád jel na důležité obchodní jednání

a zastavili ho policisté,aniž se dopustil přestupku.Když se ohrazoval,že zdržují,tak mu dali ještě dýchnout a přístroj jim naměřil nějaký alkohol.Přítel se ohrazoval,že nic nepil,ale policisté byli neoblomní a dokonce mu již nechtěli povolit další jízdu.Kamarád trval na svém a požadoval krevní zkoušku.Policisté,dost rozčilení,mu řekli, ať si to rozmyslí,že ho to bude stát dost peněz a bude to pro něj ještě horší.Přítel si byl jist,že opravdu "nepožil" a trval na svém.Policisté ho odvezli a tam byl bez čekání podroben krevní zkoušce a během půlhodiny měli výsledek,který byl negativní.Policisté kroutili hlavou,že se to někdy stává a odvezli přítele na místo,kde nechali přítelovo auto,aniž by se omluvili.Tož to je i druhá stránka těchto "protiopileckých " kontrolách.  

0/0
18.12.2009 12:05

Íčko-Berija

Re: Můj kamarád jel na důležité obchodní jednání

Krásný příklad toho,že kdo nepije se nemusí bát.A kdyby soudruh přítel nepindal,tak ho ani nezdrželi.Jenže tito nepostradatelní a neomylni mají vždy plno keců tak se nemůžou divit.

0/0
20.12.2009 16:51

Pan Navratil

Re: Můj kamarád jel na důležité obchodní jednání

Pozor, zpět na místo ho vozit nemusí - a to je teda lepší, než nějaká omluva. Jinak dechová se už neopakuje, když je pozitivní?

0/0
21.12.2009 8:11

coton

Přístup k trestání alkoholu za volantem

u nás je naprosto stupidní. V podstatě se pohlíží stejně na člověka, který usedl za volant po jedné skleničce vína po jídle a na hovado, které řídí ve stavu "totálně na šrot" s několika promile alkoholu v krvi. Zatímco v prvním případě by byla nanejvýš na místě malá symbolická pokuta v tom druhém by v zájmu životů a zdraví ostatních měl dotyčný skončit ve vězení, mělo mu být zabaveno auto a měl by být přinucen platit za toto zabavené auto "parkovné" v takové výši, aby si už v životě nenašetřil na nové. Pouhý "zákaz řízení" se v případě takovýchto lidí zcela míjí účinkem, protože ve stavu, v jakém usedají za volant, je jim zcela šumafuk, jestli mají nebo nemají řidičák a kašlou i na případný další postih.

0/0
17.12.2009 22:30

dislektik-idnes si na mě zasedla

zastaví tak akorát velký kulový

0/0
17.12.2009 20:15

pjb1

Zdravím.

Nejsem odborník, ale tady se mi zdá, že panu Komárkovi trochu ujela tužka. Spíš víc než trochu.

0/0
17.12.2009 19:32

sasena

Proč ne?

Jen ať mi dají dýchnout, vadit mi to nebude. Nejezdím pod vlivem, zbytkový alkohol si taky hlídám, a když už budu stát, klidně "fouknu do balonku". Třeba takhle zabrání v jízdě někomu, kdo sice nevypadá, ale opilý je a za rohem může někoho zabít. Nechápu, co to má společného s nějakou presumpcí viny či neviny.

0/0
17.12.2009 16:41

jajaja59

Jedna věta je tam móc důležitá:

"Kdyby například zaměstnanci i zaměstnavatelé využívali do mrtě všech možností, které dává zákoník práce, ekonomika by se zastavila."

-----

Je totiž potřeba si uvědomovat, že tento asociální a protizaměstnanecký ZP vypracovali, navrhli a přijali naši milí bolševici přes odpor ODS.

0/0
17.12.2009 11:29

MagorA

buzerace

Mám vcelku kladný vztah k alkoholu, a poměrně hodně často musím jezdit autem, kvůli práci. Snažím se být odpovědný, před jízdou, i během jízdy si nedám ani pivo, a aby najezdil se zbytkovým alkoholem z předešlého večera, tak pořídil elektronický detektor alkoholu v dechu, ne profi, ala vcelku kvalitní. A výsledky měření mne překvapily - dám večer v hospodě 6pivek, nebo dom litr vína, a asi podle mnoha vlivů, jednou ráno v pohodě 0, jindy musím počkat i několik hodin. Dvě nealko piva a 0.3 promile v dechu. A někdy přístroj indikuje alkohol v dechu, i když nepožil nijakou lihovinu. Tak pokud budou policajti kontrolovat více na alkohol, a hlídat nulovou toleranci, bude to pro mnoho normálních nenalitých řidičů další buzerace, odběry krve a s tím související ponechání vozidla na místě, a nebo jak to u nás chodí další úplatky....

0/0
17.12.2009 10:58

Pan Navratil

Re: buzerace

Třeba ten fízláckej dräger umí odfiltrovat nealko pivo, ovocnej kompot a zubní pastu. Já teda pochybuju.

0/0
17.12.2009 11:07

pondelkovic1

Re: buzerace

Nedávno jsem viděl test, a po nějakém komopotu či zubní pastě, nemáš problém, jsou to jen kecy:-)

0/0
17.12.2009 11:13

jajaja59

Re: buzerace

Pro dechovou zkoušku to kecy nejsou.

0/0
17.12.2009 11:30

pondelkovic1

Re: buzerace

Jsou.Ty zkoušky proběhli nedávn o i přímo u policie, za přítomnosti novinářů, a zkoušeli všec hno možné, a připomínám, že u pozitivního testu máš právo na 2. kontrolní po 10-15 minutách

0/0
17.12.2009 12:21

jajaja59

Re: buzerace

Kontrolní test nesouvisí s faktem, že trubička se zbarví i po některých nealkoholech.

0/0
17.12.2009 19:06

pondelkovic1

Re: buzerace

Trubička?,;-DTo ještě existuje?

Tak pokud se bavíte o  trubičkách, tak to beru zpět, nebo ty jsem neviděl už několik let, snad i 10;-D

0/0
17.12.2009 19:37

jajaja59

Re: buzerace

Záleží jak tomu bazmeku říkám?

0/0
17.12.2009 19:39

pondelkovic1

Re: buzerace

V práci foukáme denně, a nic se nám nebarví, pokud má někdo pozitivní test, jde ne další za cca 15 min, pokud i pak je pozitivní a odmítne krev-papá

Jinak jsme zkoušeli všechno možné, a pohoda, i jsme přišli na to, že některé přístroje se daj ošidit, ten policejní ale nejspíš ne;-)

0/0
17.12.2009 19:55

jajaja59

Re: buzerace

Smajlík hovoří jasně. ;-D

0/0
17.12.2009 20:11

Pan Navratil

Re: buzerace

Trubička ještě existuje a mají ji na těch odděleních, kde mají taky auta v hodnotě nižší, než kolik stojí dräger.

0/0
21.12.2009 8:13

Pan Navratil

Re: buzerace

Viděl jste ten dräger nebo kterej přístroj? Záleží na principu funkce. Můj přístroj za ticku rozhodně pasta či kompot ovlivní.

0/0
17.12.2009 12:10

pondelkovic1

Re: buzerace

tak to je asi kvalitní přístroj, běžný, určený pro firemní využití atd, stojí min 3000 na intzernetu;-)

0/0
17.12.2009 12:19

Pan Navratil

Re: buzerace

No já ho nemám pro firemní využití, to vám možná mohlo dojít.

0/0
21.12.2009 8:14

Z-S

Re: buzerace

Ale kulovy umi, Margotka ci ustni sprej ho spolehlive rozhodi, uz bylo mnohokrat zkouseno.

0/0
17.12.2009 12:07

pondelkovic1

Re: buzerace

Zkoušeli jsme také, a bez problému, popř, u druhé zkoušky po 10-15 min-čisto!

0/0
17.12.2009 12:20

_-1-_

Nesouhlas s panem Komárkem

Rv

0/0
17.12.2009 10:37

mmkk

Souhlas s panem Komárkem

R^

0/0
17.12.2009 10:27

hzahza

až zdejším obhajovatelům

změří na silnici 0,1 promile a budou muset na odběr, tak taky změní názor ;-) A to vůbec nemusí pít alkohol ... 8-o

0/0
17.12.2009 9:55

pondelkovic1

Re: až zdejším obhajovatelům

0,1 tě vezou na odběr?není tam nějaká odchylka?

0/0
17.12.2009 11:14

Z-S

Re: až zdejším obhajovatelům

Ne, dneska uz te skutecne nevezou. Pokud si ho tedy nevyzadas sam. Pak ovsem nastupuje loterie spravniho rizeni, kde by to urednik sice mel, ovsem take nemusi shodit ze stolu.

0/0
17.12.2009 12:09

komentator-1

no to je zase diskuse

přece kde není soudce, není žalobce. V debatách pod články o nehodách se nadává, jak policajti nikde nejsou, u kradených aut jak nic nedělají, ale preventivní prohlídky všechny štvou, zajímavé.

Policie musí dělat preventivní kontroly právě tak, jako třeba plynárny kontrolují zapojení plynu v domácnostech, či povinnost dělat revize elektrospotřebičů. V případě aut existuje povinnost STK a jak jinak docílit toho, že ji budou řidiči absolvovat? Jedině kontrolou. Jak zjistit, jestli někdo nepřejíždí kradeným autem? Jedině kontrolou. Jak zjistit, že někdo neřídí ožralý? Jedině kontrolou.

Ano, můžeme křičet něco o svobodě, ale také je třeba říci něco o prevenci. Raději 5x zbytečně dýchnu do přístroje a budu doufat, že třeba jedno nalité čuně příjde o papíry a ten den nikoho nezabije. No a kdo chce pít pivo či víno po obědě, ať holt potom neřídí.

0/0
17.12.2009 9:33

Pan Navratil

Re: no to je zase diskuse

Někomu holt vyhovuje být ovcí, někomu ne. Máte prakticky 10x vyšší šanci, že vás zabije střízlivé čuně, co so tím uděláte?

P.S. Plynárny žádnou kontrolu zapojení plynu v domácnostech nedělají. Kontrola STK se může v klidu dělat u zaparkovanejch aut, nebo v případě, že auto čadí či jede podivně, ne preventivně na zjevně zánovním voze.

0/0
17.12.2009 11:10

Ajetak

Re: no to je zase diskuse

Někdo holt má radši na silnicích pořádek (zvlášt když mu na nich umřel někdo blízky), někdo ne a když nemůže blbnout a machrovat na silnicích, tak aspon machruje jako hrdinnný ochránce práv.

Je fakt, že nějaká tolerance by být mohla, možná i měla, ale ty kontroly mi nevadí.

0/0
17.12.2009 21:42

Pan Navratil

Re: no to je zase diskuse

Jo takže když se mi zabil kamarád, protože za bukem nestál policajt, tak to mám požadovat? Pokud budou fízlové stavět ty, co blbnou a machrujou, nemám problém. Ale to vám asi nedošlo, že mluvím o tom, když staví i ty, kteří jedou v rámci pravidel, že?

0/0
21.12.2009 8:17

kliiidek

Re: no to je zase diskuse

Ale já si třeba v zemích, kde to povolené je, klidně pivo nebo čtvrtku vína k obědu dám, a nemám potom vůbec pocit, že bych se stal ožralým silničním pirátem.

Zrovna tak STK a pojištění: např. pro létání potřebujete podobné doklady, jako k autu, tedy pilotní průkaz, technický průkaz a pojistku. Ačkoli to policie nekontroluje, mají to všichni (snad až na výjimky). Důvodem je to, že kdyby se náhodou něco stalo, tak se to vyšetřuje jako letecká nehoda - a pokud nemáte v pořádku papíry, při prvním přestupku je to za 10 tisíc, při druhém až do 100. A pokud byste ještě i něco nadýchal, s papíry se můžete rozloučit a létající aparát můžete prodat, abyste měl na pokutu.

A např. já v autě vozím výbavu výrazně nad předpisový rámec: 3 reflexní vesty, řetězy (ač je to čtyřkolka), dvě pevné lana, pilu, sekeru, polní lopatku, hasící přístroj.. Lepší mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat (vesty a lana potřebuju u nás v horách v počasí jako teď dost často, když tahám lufťáky ze závějí a příkopů).

0/0
17.12.2009 12:12

Pan Navratil

Re: no to je zase diskuse

Správný přístup - jenom pozor s tím alkoholem v zemích, kde je povoleno - při nehodě je to potenciálně problém, i když nejste viník, a i pojišťovna může zkrátit plnění, to je na smlouvě mezi vámi a pojišťovnou, nikoliv na místně platné legislativě.

0/0
21.12.2009 8:18

Pan Navratil

Pan policejní kápo

zjevně potřebuje vykázat managerskou činnost. Již bylo v diskusi uvedeno (a novináři to samozřejmě zamlčují), že hlavní příčinou nehodovosti není alkohol, je to agresivní chování na silnici (někdy umocněné alkoholem). Řeči o blízkých zabitých ožralými řidiči jsou liché vydírání - je mnohem větší šance, že vám blízkého zabije střízlivec, než opilec.

Každopádně - nějaký důvod v zemích EU pro toleranci určité hladiny asi je. Našim záchododárcům je to jedno, ti mají imunitu, takže když se zády namazanými Alpou zdemolují celou ulici zaparkovaných aut, řeknou "sorry" a jede se dál.

0/0
17.12.2009 9:06

Kudry

Re: Pan policejní kápo

myslis Kavana?;-D

0/0
23.12.2009 12:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.