Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehody v chumelenici u Jihlavy na dvě hodiny zavřely D1

Dálnici D1 mezi 128. a 133. kilometrem ve směru na Brno na dvě hodiny uzavřely vážné nehody. Při jedné havárii byl zraněn policista, který skončil v nemocnici. Dvacetikilometrová kolona se začala pomalu rozjíždět po 16:00, kdy byl uvolněn jeden jízdní pruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AlCapuccino

Sníh

Mi jizda na snehu prijde nahodou zabavna...

0/0
16.12.2009 22:03

Kokesak

Nehodová dálnice

Ta D1 je pořád nějaká nehodová. Ale pokaždé v jiné oblasti. ! !!

0/0
16.12.2009 20:45

Ivan Langer

Re: Nehodová dálnice

kolem Beranova a Jihlavy je to v zime casto, otevrenej teren na Vysocine v kopcich

0/0
16.12.2009 23:29

sámvelkýmao

no

když řidičák má každej,kdo má otvor do řiti...............;-D..;-D;-D;-D;-D

0/0
16.12.2009 19:45

Martin z Česka

kdyby měla dálnice 3 pruhy takhle by to rozhodně nevypadalo

0/0
16.12.2009 18:55

Smil

Re: kdyby měla dálnice 3 pruhy takhle by to rozhodně nevypadalo

vždycky když se stane nehoda tak má dálnice  3 pruhy a záchrané složky nemají kudy projet!

0/0
16.12.2009 19:20

sámvelkýmao

Re: kdyby měla dálnice 3 pruhy takhle by to rozhodně nevypadalo

můžou letět.ti to mají povolený..............;-D;-D;-D

0/0
16.12.2009 19:46

Ivan Langer

Re: kdyby měla dálnice 3 pruhy takhle by to rozhodně nevypadalo

i kdyby mela 5 vetsina mladochu v silnych autech stejne pojede v levym. proc je tolik nehod na cca 10 km D1 ? tam jsou 3 pruhy

0/0
16.12.2009 20:09

viper

Určitě za to můžou zimní pneumatiky.

Je u nás zvykem svádět všechno na letní pneumatiky,Zajímalo by mne kolik nabouraných mělo letní,aby měli zase naši zákonodárci co nařizovat.Třeba budou řidiči nařízeno mít speciální zimní boty,když poslancům výrobci bot poskytnou provizi.

0/0
16.12.2009 18:24

sámvelkýmao

Re: Určitě za to můžou zimní pneumatiky.

už pijete,nebo jste pil?;-D;-D;-Dnebo obojí?;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
16.12.2009 19:47

Delmor

Re: Určitě za to můžou zimní pneumatiky.

Naprosto souhlasím. Lobing a strategie gumárenských firem zdvojnásobuje jejich zisky a to i přesto, že již dávno existují technologie na výrobu pneu použitelných jak v zimě tak v létě bez výrazných rozdílů. Ano, rozdíl mezi zimní a letní pneu určitě je a když gumárny budou chtít a lobisti se budou hodně snažit, dobře zaplatí pár "odborných" reportáží, vyvinou časem i jarní a podzimní. Jezdím 15 let bez nehody na letních s řetězy v kufru (použil jsem je 4x). Pokud někdo jezdí tak, že o nehodě rozhodují 4 metry brzdné dráhy, nepomohou gumy žádné.

0/0
16.12.2009 20:08

PoťapanejVilda

Re: Určitě za to můžou zimní pneumatiky.

No tak o nehodě snad vždycky rozhodujou nějaký metry... někdy taky metry do boku ne jen dopředu či dozadu, kde jsou 4 metry celkem v pohodě - tedy v připadě že někdo nevjede přímo před vás...

Jinak - za nehody může nezodpovědnost řidičů o tom žádná - např. neukazování směru, nedostatečný rozestupy, atd. ovšem rychlost hraje až druhotnou úlohu, i když si to mnozí nemyslí.

0/0
16.12.2009 20:24

0xf

koukam ze se tu lateri o zakonnych normach

chovani je vec moralky a ne zakonu... zakony tvori ten kdo ma nejvetsi vuli k moci a to vubec neznamena ze je tvori ku prospechu obcana. Kdyz nekdo vymysli ze klesa porodnost tak kazda manzelka ktera nema vice jak 2 deti bude prubezne obcovat z nekym vybranym z komise pro porodnost... taky to bude pravni norma a clovek ji bude dodrzovat? no myslim ze kazdy poradny chlap bu mu i treba pres statut verejne osoby dal pres hubu skopal ho ze schodu i kdyz verim ze by se nasla skupina ktera by tento postup schvalovala a dobrovolne chvatal ke komisi :-D Proste to ze auta bouraj je zpusobeno tim ze ridicak dostane kazdy jouda ktery slozi par tisic... pak to temer nevi jak se rozjet a spoleha na asistenty kde ceho... ale nekdy to proste nevyjde...

0/0
16.12.2009 17:18

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

sněží a mrzne, tak prostě jedu podle toho a nespoléhám se na silničáře - ostatně jak asi můžou mít pod kontrolou všechny silnice, že? :-) A když mi to pojdede, tak holt začnu řešit, jak se co nejrychleji dostat zase na silnici nebo překážet co nejmíň :-P

0/0
16.12.2009 17:01

rezna007

Zase super závodníci....

;-O;-O;-O

0/0
16.12.2009 16:33

Yves13

názor

Jako počasák moc dobře vím, jak zde již bylo zmíněno, že sůl pod -5 až -6°C nezabírá. Potom se dá buďto plužit nebo krýt štěrkovým posypem. Klaním se k tomu prvnímu. Zamezit tvorbě vyšší sněhové pokrývky a nesypat pískem. Potom bych ale doporučoval rychlost 80 km.h-1 a ne vyšší. Jenže komu to u nás asi poradit? Jsem z Třebíče a z okna moc dobře vidím, jak to na D1 asi vypadá. Už je tu přes 5 cm a silnice jsou ujeté sněhem. Dávejte sakra bacha.

0/0
16.12.2009 16:24

černej oes

Re: názor

I já se klaním.

0/0
16.12.2009 17:18

navstevu cenzura nezrusi

Prazaci a Brnaci uz sice pochopili

ze pres Vysocinu potrebuji zimni gumy - je tam prace znacka. Ale nepochopili, ze je potreba jet jednou tak opatrne. ;-D

0/0
16.12.2009 16:09

________________________________

Re: Prazaci a Brnaci uz sice pochopili

Možná i dvakrát tak opatrně.

0/0
16.12.2009 17:27

ičmeka už jednou smazali

navrhuji na viníkovi bouračky

vymáhat ušlé výdělky spojené s trčením v koloně kvůli jednomu joudovi.

0/0
16.12.2009 16:05

Cofola

Re: navrhuji na viníkovi bouračky

Návrh se zamítá.

0/0
16.12.2009 16:19

ičmeka už jednou smazali

Re: navrhuji na viníkovi bouračky

kofoláka se nikdo neptal.

0/0
16.12.2009 16:56

vandit

silnicari

Jsou to hovada ! Dopoledne jsem jel z Brna do Prahy cca mezi 8-10. Na dalnici NEBYLO JEDINE posypove auto pri -5ti a predpovedi snezeni !!!!

0/0
16.12.2009 15:45

kolyvanov

Re: silnicari

Co kdyz to posypali uz v sest? Nebo az ve dvanact? Nemluve o tom, ze byt to posypany, tak by se ty havarky staly stejne - akorat asi ve vetsi rychlosti...

0/0
16.12.2009 15:59

navstevu cenzura nezrusi

Re: silnicari

Silnicari podle predpisu musi s vozem na dalnici vyjet do 1 hodiny od zacatku snezeni.

PS: Co by tam sypali, kdyz pri -5 uz sul nezabira. Naopak posolit a nechat pak vodu zmrznou na led je to nejhorsi.

0/0
16.12.2009 16:10

zondra

Re: silnicari

To, že jsi je neviděl neznamená, že tam nebyli. Je třeba si uvědomit, že sypací vůz nejede celou cestu z Prahy do Brna nebo naopak, ale sjiždí, takže existuje určitá pravděpodobnost, že jste se minuli.

0/0
16.12.2009 17:22

rejnok

požár

na dálnici dnes ráno ve směru an prahu u rosic u brna dokonce hořelo, na popel tam shořel celej náklaˇák..pěknej táborák

0/0
16.12.2009 15:43

beef-eater

???

Dokáže mi tohle probůh někdo nějak rozumě vysvětlit. To je rok co rok jak napadne trochu prvního sněhu pořád dokola to stejné. D1 - Vysočina - bouračka - zácpa. To je nadpoloviční většina řidičů fakt tak dementních, že nedokážou "přizpůsobit jízdu svým schopnostem, stavu a povaze vozovky", tak jak jim ukládají platné zákonné normy?

0/0
16.12.2009 15:17

individual

Re: ???

Ano. Stačí se podívat třeba jen a pouze na to, kolik řidičů na dálnici ignoruje blinkry nebo bezpečnou vzdálenost.

0/0
16.12.2009 15:21

beef-eater

Re: ???

No já myslím, že hlavní problém je v tom, že 90% řidičů jede po D1 stylem: léto,sucho,slunce = 160 km/h, zima, sníh, led = 160 km/h. Při takovém počasí při rychlosti 160km/h nic takového jako bezpečná vzdálenost neexistuje. To by auta musela mezi sebou mít 250 m vzdálenost, protože to je reakční+brzdná dráha (tedy dráha zastavení) na sněhu a náledí při takové rychlosti. Oproti 125 m při rychlosti 110 km/h, kterou by v takovém počasí měl člověk tak reálně po dálnici jet. V ČR každý bere maximální povolenou rychlost jako minimální nebo přinejlepším doporučenou. Nikdo nebere v úvahu, že 130 km/h by měl jet za ideálních podmínek a když je takováhle "slota", měl by jet maximálně těch 110 km/h.

0/0
16.12.2009 15:31

artN

Re: ???

O které D1 mluvíš, tam se 160 jezdit nedá. V rychlosti to není, ale v demenci řidičů, opravdu hodně jich prostě neumí jezdit.

0/0
16.12.2009 15:33

individual

Re: ???

"V rychlosti to není, ale v demenci řidičů, opravdu hodně jich prostě neumí jezdit." - 100% souhlas.

"O které D1 mluvíš, tam se 160 jezdit nedá." - pokud je sucho, není velký provoz a je dobrá viditelnost, pak není na 160km/h na D1 nic nebezpečného ani výjimečného.

0/0
16.12.2009 15:36

beef-eater

Re: ???

No a nemáš problém s tím, že je jízda rychlostí 160 km/h porušení platné zákonné normy? To je jako kdybys něco šlohnul a pak tvrdil - no bylo sucho, nebyl provoz, nikdo se nekoukal, tak co bych to nešlohl, když to šlo a byla příležitost....

0/0
16.12.2009 15:41

individual

Re: ???

Příměr s krádeží je mimo. Tím, že pojedu 160 km/h po dálnici nikoho o nic nepřipravím.

A jinak s tím problém nemám. Nejezdím tak pořád a pokud tak jedu, jedu tak vědomě a respektuju, že pokud mne zastaví Policie, přijde odpovídající postih.

0/0
16.12.2009 15:44

kolyvanov

Re: ???

Tak jizda na cerno nebo kino n cerno - tim taky nikoho o nic nepripravis. Ale jinak souhlas - je fer jet rychle a pocitat s pripadnou pokutou a ne vymlouvat se, ze to bylo jen 110 a ze je to rovnej usek a tak

0/0
16.12.2009 16:02

individual

Re: ???

Pokud pojedu načerno, pak vědomě a musím počítat s rizikem, že mne chytí a že zaplatím pokutu. Na tom nevidím nic špatného.

Do kina se bez lístku dostanu těžko.

0/0
16.12.2009 16:04

beef-eater

Re: ???

To je fajn logika. Takže když někoho kuchnu do pajšlu kudlou tak pokud budu dopředu počítat s tím, že si za to půjdu sednou, tak je to v pohodě jo? A nechoďte na mně s argumentem, že se to nedá srovnávat. Jde o princip - porušení právní normy, o které ať si myslíme co chceme tak prostě platí....

0/0
16.12.2009 16:09

individual

Re: ???

Správně, nedá se to srovnávat. Že ty neumíš vnímat rozdíl mezi závažností toho, když někoho bodneš kudlou a závažností toho, když za dobré viditelností jedeš po prázdné dálnici 160km/h, pak to je jen tvůj problém.

Jiní lidé tohle dovedou docela běžně rozlišit.

0/0
16.12.2009 16:12

beef-eater

Re: ???

Pokud se na té "prázdné" dálnici při 160 km/h přihodí něco co nemůžeš ovlivnit a následkem toho rozsekáš x aut kolem sebe a pozabíjíš 5 lidí tak je to pro mně úplně stejně společensky nebezpečné, jako bodnout někoho kudlou. A jen tak mimochodem by mě zajímalo, kdy naposledy jsi v ČR zažil tu tvou prázdnou dálnici..... Další slabina tvé argumentace je v tom, že 160 km/h se nejezdí na prázdné dálnici za dobré viditelnosti, ale jezdí se běžně po jakkoli plné dálnici za jakékoli viditelnosti...

0/0
16.12.2009 16:16

individual

Re: ???

Uf, tahle debaty s nepřemýšlejícími demagogy... Teď píšeš o společenské nebezpečnosti dopravní nehody, při níž zemře 5 lidí, před chvílí jsi psal o závažnosti porušení zákona jízdou 160 km/h... Měl by sis nejdřív ujasnit téma, na které chceš nadávat a až pak to ze sebe vypustit...

.

A já nepíšu o tom, co "SE" dělá, ale o tom, co dělám já.

0/0
16.12.2009 16:22

beef-eater

Re: ???

No já zase nepíšu o tom co děláš ty, ale co se tak obecně dělá. A závažnost porušení zákona jízdou 160 km/h je právě v tom, že je při ní větší pravděpodobnost nehody, při níž někoho kolem sebe zabiješ než při povolené rychlosti do 130 km/h. Nevidím na tom nic demagogického. Pokud ty to nechápeš, je to společně s tím, že ti nedělá problém porušovat zákon a navíc mít za blba někoho kdo se nad tím pozastavuje možná důkaz toho, že patříš mezi ty řidiče s IQ nižším než 100, které tady na diskuzi někdo zmiňuje.

0/0
16.12.2009 16:31

individual

Re: ???

Ty nepíšeš o tom, co dělám já, ale celou dobu se tu vyjadřuješ k tomu, že já jezdím 160 km/h po dálnici? A pak ještě píšeš něco o nízkém IQ? Právě ty?

.

Povedené...;-D.

.

Ale gratuluji, podlehl jsi hloupému názoru, že rychlost SAMA O SOBĚ je nebezpečná. Není. Stejně jako stromy u silnice nejsou samy o sobě nebezpečné, ani náledí, ani déšť... Problém je v něčem jiném a pokud bys alespoň trochu autem jezdil, věděl bys, že leckdo jedoucí bezohledně, zmateně a nepředvídatelně, ale v rámci rychlostních limitů, je výrazně nebezpečnější.

0/0
16.12.2009 16:37

beef-eater

Re: ???

Je logické, že si své amorální chování na silnici budeš obhajovat stůj co stůj. Přeji ti tvou skálopevnou i když jen subjektivní (tudíž falešnou) jistotu, že když ty jedeš těch 160, tak zrovna ty jedeš vždy ohleduplně, nezmateně a  naprosto předvídatelně....  Navíc pokud jezdíš 160 km/h jen na dálnici bez aut a jen na rovném úseku, tak toho tou stošedesátkou naštěstí pro okolí zas tolik nenajezdíš... :-/

0/0
16.12.2009 16:46

individual

Re: ???

" když ty jedeš těch 160, tak zrovna ty jedeš vždy ohleduplně, nezmateně a naprosto předvídatelně..." - ano, snažím se o to a zatím mi to při více než 500 000 km najetých v osobáku nepochybně jen velkou "náhodou" vychází tak, že jsem nezavinil žádnou nehodu.

"pokud jezdíš 160 km/h jen na dálnici bez aut a jen na rovném úseku" - to jsem nenapsal, aleb jsme zpět u toho, kdo je tu demagog, viď, moulo...

0/0
16.12.2009 16:49

beef-eater

Re: ???

To je fakt. Příměr s krádeží je mimo. Tím že pojedeš 160 km/h a někde nedobrzdíš, nebo ti prdne guma, roztočíš se a protože budeš mít dostatečnou rychlost, tak se překulíš se do protisměru přes středová vozidla, kde do tebe vlítne ve 110 km/h máma s dětma ve Fábii nikoho o nic nepřipravíš. Maximálně tu mámu s dětma o život. No co no, umřít musí každej viď?

0/0
16.12.2009 16:04

individual

Re: ???

Hm, tahle totálně nesmyslná demagogie s "prdlou gumou" je hodně oblíbený jakoargument. Kolik lidí ročně zemře na následky nehody na dálnici při rychlosti >130 km/h zapříčiněné prasklou pneumatikou, která byla po technické stránce v naprostém pořádku?

Napovím ti: nula.

0/0
16.12.2009 16:08

beef-eater

Re: ???

Jo. Ty jsi nějaký statistik, že to víš tak přesně? To jestli třeba prdla guma už u rozšmelcovanýho auta po havárce ve 160 km/h nemá nikdo šanci zjistit. A řidič, kterej je rozpatlanej po palubní desce už svědectví asi taky nepodá....   "Prdlá guma" je jen jedna z možností, která se může za jízdy přihodit a při 130 ji můžeš jakž takž zvládnout, ale při 160 už těžko....

0/0
16.12.2009 16:13

individual

Re: ???

Ach jo, ty jsi ale plácálek... Pokud je pneumatika v dobrém technickém stavu (tedy není nijak zásadně poškozena) a jsou dodržena doporučení výrobce (tlak, zatížitelnost) je riziko, že zničehonic praskne, naprosto mizivá.

"při 130 ji můžeš jakž takž zvládnout, ale při 160 už těžko...." - další obecná pravda hloupého demagoga. A co když mi v těch 130 km/h praskne v mírné zatáčce ve chvíli, kdy budu předjíždět kamion a za mnou bude nalepený spěchač? A co když mi v těch 160 km/h praskne na rovném úseku bez aut, kde v pohodě dokloužu ke krajici?

.

Uber na fanatismu a přidej na racionálním uvažování.

0/0
16.12.2009 16:19

beef-eater

Re: ???

Přečti si někde něco o tom, co to je "demagogie". Zjistíš, že definice pasuje přesně na tvé argumenty. Ještě bys mohl "přidat", že by třeba ta guma při 130 km/h mohla prdnout v té mírné zatáčce, když budeš předjíždět kamion, kterému zrovna povolí plachta a na silnici se vysypou krabice s televizema, zároveň přímo před ním ti skočí do cesty srna,  za tebou bude nalepený spěchač, který zrovna dostane infarkt a k té vší hrůze zrovna nad tebou bude viadukt, ze kterého ti nějací puberťáci přímo na čelní sklo hodí nafukovací balonek plný barvy.... Jo jo, máš pravdu. To se asi určitě rozsekáš víc, než když ti při 160 prdne guma na rovném úseku bez aut. Ale představ si, že se ti všechna ta hrůza stane při těch 160. To se určitě rozsekáš víc. Ale asi zase míň, než když ti prdne při 190 na rovném úseku bez aut.... No nevím, kdo je tady demagog....

0/0
16.12.2009 16:36

individual

Re: ???

Já to vím - a už jsem ti to i napsal ;-).

Já jsem jen reagoval na tvou "jasnou pravdu", že nehoda v podobě prasklé gumy při 130 km/h je méně nebezpečná než nehoda v podobě prasklé gumy při 160 km/h. To je nesmysl a nejen proto, že pneumatiky dnes prostě nepraskají.

0/0
16.12.2009 16:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.