Diskuze

Na místě záhadného pádu letadla Air France měl vážné problémy další stroj

Půl roku po dosud neobjasněném pádu letu AF 447 z Rio de Janeira do Paříže, při kterém zemřelo všech 228 lidí na palubě, měl na stejné trase problémy další stroj Air France. V místě, kde se 1. června ztratil francouzský Airbus, hlásila tentokrát posádka silné turbulence.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ruger

12. 12. 2009 20:34
OK frantíci v plném nasazení- talže ne vadné pitotovy

trubice, ale turbulence mohou za katastrofu ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

captain cook

13. 12. 2009 5:40
Re: OK frantíci v plném nasazení- talže ne vadné pitotovy

Vseobecne se predpoklada, ze pricinou cervnove letecke katastrofy byla KOMBINACE nespravne fungujicich pitotek a spatneho pocasi, protoze pokud ti to uslo, posledni hlaseni z toho letadla se tenkrat zminovalo o turbulenci.

Nasledovne byly pitotky ve vsech AF letadlech preventativne vymeneny za jiny model. Totez u A330/A340 patricich jinym spolecnostem, ktere pouzivaly do te doby stejny model pitotek.

Je docela mozne, ze se teto posadce AF podarilo podobne katastrofe vyhnout protoze uz meli jine pitotky a meli v podminkach silne turbulence spolehlivou kontrolu a data o rychlosti.

Najdi si neco o kriticke rychlosti a uzkem bezpecnem pruhu ve vyskach, v jakych mezikontinentalni linky letaji a co se stane, kdyz je rychlost vyssi nebo naopak nizsi - a piloti to diky nespolehlivemu instrumentu nevedi.

0 0
možnosti

RidicTatry613

11. 12. 2009 19:32
Ne o 90 ale 900 metru (3000 stop)

mamlasove novinarsky

0 0
možnosti

Wolfowitz

12. 12. 2009 0:59
Re: Ne o 90 ale 900 metru (3000 stop)

Mě se to zdálo divný...:-/

0 0
možnosti

Blahoslavení, budiž Oráj

11. 12. 2009 19:29
trocha konspirace

Turbiny AIRBUSU mají neustálý monitoring přes družice a každé 3 vteřiny vysílají mnoho dat - teploty, tlaky, vibrace, průtoková množství a mnoho dalších. A to každá turbína zvlášť.Pokud se začnou vzdalovat od sebe, rozuměj letadlo se rozpadne, hlásí ve středisku, kde se kontrolují, FATAL EROR s přesným GPS záznamem do té doby, než se potopí. Je jim pak jasné, že došlo k destrukci letadla. A ještě jedna připomínka. Jakmile se lidské tělo ponoří do větší hloubky než 100 metrů do plic vnikne obrovským tlakem voda. Ty nesmysly a vymývání mozku lidem přes média je až neuvěřitelný a nepochopitelný. Pamatujte si všemu bylo úplně jinak.....

0 0
možnosti

Wolfowitz

12. 12. 2009 1:00
Re: trocha konspirace

co to ??8-o8-o

0 0
možnosti

dace4019

11. 12. 2009 17:04
Tenhle zakopl o ty trosky.

0 0
možnosti

PaulMA

11. 12. 2009 16:53
*/*/*/*/*/*

| 4 8 15 16 23 42

0 0
možnosti

Antony30011

11. 12. 2009 16:06
Bermudský trojúhelník II?

0 0
možnosti

danny44

11. 12. 2009 16:25
Re: Bermudský trojúhelník II?

Taky jsem chtěl napsat, že se Bermudsk trojúhelník asi někam přestěhoval (když jsem viděl nadpis a la Plesk), ale když si člověk přečte článek celý, tak zjistí, že prostě je to nejspíš oblast s častějším výskytem silných turbulencí....

0 0
možnosti

p.erk

11. 12. 2009 15:47
POZOR manipulace..

Tento článek jen potvrzuje, že účelem "vyšetřování" leteckých nehod není zjistit pravdu, ale naopak zamlžit okolnosti tak, aby byla co nejvíce zachována důvěra veřejnosti v leteckou dopravu. To znamená nepřiznat hlavně žádnou technickou závadu, která může být společná pro mnoho letadel, a také chyby leteckých společností, plynoucí z honby za snižováním nákladů...Jen připomínám že fatálním nedostatkem Airbusů nebyly jen vadné rychloměry, ale hlavně neschopnost systému autopilota si se špatnými údaji přístrojů poradit a udržet bezpečný let.Jak se několikrát již dříve stalo.Já tvrdím už od nehody Airbusu že a) autopilot při vletu do turbulence selhal, b) ani jeden pilot nebyl připoután na svém místě a proto nemohl pád vybrat ručně. To je ovšem nepřijatelné vysvětlení... "Mimořádné turbulence" znějí lépe.

0 0
možnosti

kliiidek

11. 12. 2009 17:22
Re: POZOR manipulace..

Nehoda se stala v oblasti, která se nazývá "ekvatoreální zóna instability" takže s turbulencemi se tam počítat musí. Nevím, jestli piloti profíci se tam musí poutat (ani jeden z mých přátel kategorie business pilot není po ruce, abych se zeptal) ale já jeko hobík bych to asi bez kčírů neriskoval.

Komise fungují docela dobře a opravdu se v naprosté většině k něčemu dopátrají, ale to se v novinách nedočteš, protože novináři nejsou schopni si přepočítat feety na metry, uzly na km/h, a chtít po nich aby rozeznávali  u vertikální rychlosti mezi ft/min  a m/s by bylo už fakt moc..

0 0
možnosti

Stranger_in_Moscow

11. 12. 2009 15:12
Dva týdny stará zpráva,

která teprve teď prosákla do hlavních médií. Bravo, páni pisálci.

0 0
možnosti

Bertiik

11. 12. 2009 15:09
Tenhle přístup se mi líbí...

Hele, ještě nevíme, proč to letadlo před váma spadlo, tak leťte přesně stejnou trasou jako oni a když to tam s váma praští, tak budeme vědět, že tam může být něco nebezpečnýho... Prostě jenom potřebujeme víc dat, ;-O

0 0
možnosti

pipi02

11. 12. 2009 15:09
Výškoměr nebo rychloměr, je to jedno

Hodinky nebo holinky. Redaktoři nerozeznávají.

Rv;-(

0 0
možnosti