- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
trubice, ale turbulence mohou za katastrofu
Vseobecne se predpoklada, ze pricinou cervnove letecke katastrofy byla KOMBINACE nespravne fungujicich pitotek a spatneho pocasi, protoze pokud ti to uslo, posledni hlaseni z toho letadla se tenkrat zminovalo o turbulenci.
Nasledovne byly pitotky ve vsech AF letadlech preventativne vymeneny za jiny model. Totez u A330/A340 patricich jinym spolecnostem, ktere pouzivaly do te doby stejny model pitotek.
Je docela mozne, ze se teto posadce AF podarilo podobne katastrofe vyhnout protoze uz meli jine pitotky a meli v podminkach silne turbulence spolehlivou kontrolu a data o rychlosti.
Najdi si neco o kriticke rychlosti a uzkem bezpecnem pruhu ve vyskach, v jakych mezikontinentalni linky letaji a co se stane, kdyz je rychlost vyssi nebo naopak nizsi - a piloti to diky nespolehlivemu instrumentu nevedi.
Mě se to zdálo divný...
Turbiny AIRBUSU mají neustálý monitoring přes družice a každé 3 vteřiny vysílají mnoho dat - teploty, tlaky, vibrace, průtoková množství a mnoho dalších. A to každá turbína zvlášť.Pokud se začnou vzdalovat od sebe, rozuměj letadlo se rozpadne, hlásí ve středisku, kde se kontrolují, FATAL EROR s přesným GPS záznamem do té doby, než se potopí. Je jim pak jasné, že došlo k destrukci letadla. A ještě jedna připomínka. Jakmile se lidské tělo ponoří do větší hloubky než 100 metrů do plic vnikne obrovským tlakem voda. Ty nesmysly a vymývání mozku lidem přes média je až neuvěřitelný a nepochopitelný. Pamatujte si všemu bylo úplně jinak.....
Taky jsem chtěl napsat, že se Bermudsk trojúhelník asi někam přestěhoval (když jsem viděl nadpis a la Plesk), ale když si člověk přečte článek celý, tak zjistí, že prostě je to nejspíš oblast s častějším výskytem silných turbulencí....
Tento článek jen potvrzuje, že účelem "vyšetřování" leteckých nehod není zjistit pravdu, ale naopak zamlžit okolnosti tak, aby byla co nejvíce zachována důvěra veřejnosti v leteckou dopravu. To znamená nepřiznat hlavně žádnou technickou závadu, která může být společná pro mnoho letadel, a také chyby leteckých společností, plynoucí z honby za snižováním nákladů...Jen připomínám že fatálním nedostatkem Airbusů nebyly jen vadné rychloměry, ale hlavně neschopnost systému autopilota si se špatnými údaji přístrojů poradit a udržet bezpečný let.Jak se několikrát již dříve stalo.Já tvrdím už od nehody Airbusu že a) autopilot při vletu do turbulence selhal, b) ani jeden pilot nebyl připoután na svém místě a proto nemohl pád vybrat ručně. To je ovšem nepřijatelné vysvětlení... "Mimořádné turbulence" znějí lépe.
Nehoda se stala v oblasti, která se nazývá "ekvatoreální zóna instability" takže s turbulencemi se tam počítat musí. Nevím, jestli piloti profíci se tam musí poutat (ani jeden z mých přátel kategorie business pilot není po ruce, abych se zeptal) ale já jeko hobík bych to asi bez kčírů neriskoval.
Komise fungují docela dobře a opravdu se v naprosté většině k něčemu dopátrají, ale to se v novinách nedočteš, protože novináři nejsou schopni si přepočítat feety na metry, uzly na km/h, a chtít po nich aby rozeznávali u vertikální rychlosti mezi ft/min a m/s by bylo už fakt moc..
která teprve teď prosákla do hlavních médií. Bravo, páni pisálci.
Hele, ještě nevíme, proč to letadlo před váma spadlo, tak leťte přesně stejnou trasou jako oni a když to tam s váma praští, tak budeme vědět, že tam může být něco nebezpečnýho... Prostě jenom potřebujeme víc dat,
Hodinky nebo holinky. Redaktoři nerozeznávají.