Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na místě záhadného pádu letadla Air France měl vážné problémy další stroj

Půl roku po dosud neobjasněném pádu letu AF 447 z Rio de Janeira do Paříže, při kterém zemřelo všech 228 lidí na palubě, měl na stejné trase problémy další stroj Air France. V místě, kde se 1. června ztratil francouzský Airbus, hlásila tentokrát posádka silné turbulence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ruger

OK frantíci v plném nasazení- talže ne vadné pitotovy

trubice, ale turbulence mohou za katastrofu ;-D;-D;-D

0/0
12.12.2009 20:34

captain cook

Re: OK frantíci v plném nasazení- talže ne vadné pitotovy

Vseobecne se predpoklada, ze pricinou cervnove letecke katastrofy byla KOMBINACE nespravne fungujicich pitotek a spatneho pocasi, protoze pokud ti to uslo, posledni hlaseni z toho letadla se tenkrat zminovalo o turbulenci.

Nasledovne byly pitotky ve vsech AF letadlech preventativne vymeneny za jiny model. Totez u A330/A340 patricich jinym spolecnostem, ktere pouzivaly do te doby stejny model pitotek.

Je docela mozne, ze se teto posadce AF podarilo podobne katastrofe vyhnout protoze uz meli jine pitotky a meli v podminkach silne turbulence spolehlivou kontrolu a data o rychlosti.

Najdi si neco o kriticke rychlosti a uzkem bezpecnem pruhu ve vyskach, v jakych mezikontinentalni linky letaji a co se stane, kdyz je rychlost vyssi nebo naopak nizsi - a piloti to diky nespolehlivemu instrumentu nevedi.

0/0
13.12.2009 5:40

captain cook

seznam se s detaily

Predpoklada se, ze pricinou cervnove letecke katastrofy byla KOMBINACE nespravne fungujicich pitotek a spatneho pocasi. Posledni hlaseni z toho letadla se zminovalo o silne turbulenci. Na pitotky byly uz predtim stiznosti od ruznych posadek a AF byla v procesu vymeny, kdyz se to stalo. Tohle letadlo melo jit na vymenu asi o 2 tydny pozdeji.

Nasledovne byla vymena pitotek za jiny model expresne dokoncena ve vsech AF letadlech A330/A340 i u tech, patricich jinym spolecnostem, ktere pouzivaly do te doby stejny model.

Je docela mozne, ze se ted posadce AF podarilo podobne katastrofe vyhnout protoze uz meli jine pitotky a meli v podminkach silne turbulence spolehlivou kontrolu a data o rychlosti.

Najdi si neco o kriticke rychlosti a uzkem bezpecnem pruhu ve vyskach, v jakych mezikontinentalni linky letaji a co se stane, kdyz je rychlost vyssi nebo naopak nizsi - a piloti to diky nespolehlivemu instrumentu nevedi.

0/0
13.12.2009 5:52

captain cook

Re: seznam se s detaily

:-D

Odesel jsem od pocitace hned jak jsem to odeslal a kdyz jsem se vratil, nic nenaznacovalo, ze to bylo skutecne odeslano. Pozmenil jsem trochu text, odeslal a ukazalo se, ze to uz predtim vyslo!

0/0
13.12.2009 5:56

RidicTatry613

Ne o 90 ale 900 metru (3000 stop)

mamlasove novinarsky

0/0
11.12.2009 19:32

Wolfowitz

Re: Ne o 90 ale 900 metru (3000 stop)

Mě se to zdálo divný...:-/

0/0
12.12.2009 0:59

Blahoslavení, budiž Oráj

trocha konspirace

Turbiny AIRBUSU mají neustálý monitoring přes družice a každé 3 vteřiny vysílají mnoho dat - teploty, tlaky, vibrace, průtoková množství a mnoho dalších. A to každá turbína zvlášť.Pokud se začnou vzdalovat od sebe, rozuměj letadlo se rozpadne, hlásí ve středisku, kde se kontrolují, FATAL EROR s přesným GPS záznamem do té doby, než se potopí. Je jim pak jasné, že došlo k destrukci letadla. A ještě jedna připomínka. Jakmile se lidské tělo ponoří do větší hloubky než 100 metrů do plic vnikne obrovským tlakem voda. Ty nesmysly a vymývání mozku lidem přes média je až neuvěřitelný a nepochopitelný. Pamatujte si všemu bylo úplně jinak.....

0/0
11.12.2009 19:29

Wolfowitz

Re: trocha konspirace

co to ??8-o8-o

0/0
12.12.2009 1:00

dace4019

Tenhle zakopl o ty trosky.

0/0
11.12.2009 17:04

PaulMA

*/*/*/*/*/*

| 4 8 15 16 23 42

0/0
11.12.2009 16:53

Antony30011

Bermudský trojúhelník II?

0/0
11.12.2009 16:06

danny44

Re: Bermudský trojúhelník II?

Taky jsem chtěl napsat, že se Bermudsk trojúhelník asi někam přestěhoval (když jsem viděl nadpis a la Plesk), ale když si člověk přečte článek celý, tak zjistí, že prostě je to nejspíš oblast s častějším výskytem silných turbulencí....

0/0
11.12.2009 16:25

Teleke z Téléké

Re: Bermudský trojúhelník II?

ten máš mezi nohama tak leda...R^

0/0
11.12.2009 17:09

p.erk

POZOR manipulace..

Tento článek jen potvrzuje, že účelem "vyšetřování" leteckých nehod není zjistit pravdu, ale naopak zamlžit okolnosti tak, aby byla co nejvíce zachována důvěra veřejnosti v leteckou dopravu. To znamená nepřiznat hlavně žádnou technickou závadu, která může být společná pro mnoho letadel, a také chyby leteckých společností, plynoucí z honby za snižováním nákladů...Jen připomínám že fatálním nedostatkem Airbusů nebyly jen vadné rychloměry, ale hlavně neschopnost systému autopilota si se špatnými údaji přístrojů poradit a udržet bezpečný let.Jak se několikrát již dříve stalo.Já tvrdím už od nehody Airbusu že a) autopilot při vletu do turbulence selhal, b) ani jeden pilot nebyl připoután na svém místě a proto nemohl pád vybrat ručně. To je ovšem nepřijatelné vysvětlení... "Mimořádné turbulence" znějí lépe.

0/0
11.12.2009 15:47

kliiidek

Re: POZOR manipulace..

Nehoda se stala v oblasti, která se nazývá "ekvatoreální zóna instability" takže s turbulencemi se tam počítat musí. Nevím, jestli piloti profíci se tam musí poutat (ani jeden z mých přátel kategorie business pilot není po ruce, abych se zeptal) ale já jeko hobík bych to asi bez kčírů neriskoval.

Komise fungují docela dobře a opravdu se v naprosté většině k něčemu dopátrají, ale to se v novinách nedočteš, protože novináři nejsou schopni si přepočítat feety na metry, uzly na km/h, a chtít po nich aby rozeznávali  u vertikální rychlosti mezi ft/min  a m/s by bylo už fakt moc..

0/0
11.12.2009 17:22

captain cook

Re: POZOR manipulace p.erkem

mas naprostou pravdu s tou ekvatoriální zónou instability. p.erk o ni nema sajna.

Dale take nema dukazy, ze "zadny z pilotu nebyl pripoutan", to je jen jeho osobni tvrzeni typu JPP. Je znamo, ze kapitan nebyl v kokpitu, ale to take neni zadna zahada. Podle narizeni se musi kazdy clen posadky vcetne 3 pilotu vystridat behem 11hodin letu v odpocinku. Vzhledem ke kapitanove pritomnosti v kokpitu pri odletu a pristani, je logicke, ze si vybere odpocinkovou sichtu nekdy mezi tim. K tomu je male oddeleni pobliz kokpitu...a pripoutat se tam take nemusi, ackoliv se to doporucuje jako prakticke.

V Airbusu 330 nalezicimu Qantasu, ktery zaznamenal nahle propadnuti (2x) z letove hladiny nad uzemim Australie v rijnu 2008, doslo k vaznemu zraneni par cestujicich a obsluhujiciho personalu, ktery v tu dobu mel sluzbu a pochopitelne nebyl pripoutan. Australske urady nehodu nadale vysetruji a pokracujici zpravodajstvi v australskych mediich je prekvapive dukladne a technicky na vysi. Zrejme proto, ze c

0/0
12.12.2009 6:17

captain cook

Re: POZOR manipulace p.erkem

Zrejme proto, ze cituji primo z tiskove zpravy vydane odborniky z vysetrujici vladni komise.

0/0
12.12.2009 6:18

captain cook

POZOR: p.erkovy konspiracni teorie ! Je nebetycna HOVADINA

tvrdit, ze "vysetrovani" neni za ucelem zjisteni pravdy ,ale mlzeni.

"....zamlžit okolnosti tak, aby byla co nejvíce zachována důvěra veřejnosti v leteckou dopravu....nepřiznat hlavně žádnou technickou závadu, která může být společná pro mnoho letadel..." se nezaklada na pravde ani na logice.

Zrejme nepatris do rad letecky casto cestujici verejnosti. Jinak bys totiz vedel, ze nejhorsi vysledek ktery si tato verejnost -a spolu s ni instituce jako justice, IATA, organizace sdruzujici letecky personal i predstavitele vlad, jejichz obcane se stali obetmi atd- muze predstavit, by byl ten zamlzeny. To je kriminalni precin, za nejz se tresta.

Vsichni chteji vedet - co nejdrive a NEJPRESNEJI- kde v systemu byla chyba: v lidech, technologii, technice, udrzbe, kombinaci s extremy pocasi..... jake byly vyvozeny zavery a velmi konkretne jake zmeny, aby se to v budoucnu neopakovalo. Jedine pravdiva informace presvedci cestujici verejnost a instituce nahore zminene. Ty se vyjadrujes, jakoby oni vs

0/0
12.12.2009 5:58

captain cook

Re: POZOR manipulace..

Ty se vyjadrujes, jakoby oni vsichni byli blbi a jen ty chytry.

0/0
12.12.2009 5:59

Stranger_in_Moscow

Dva týdny stará zpráva,

která teprve teď prosákla do hlavních médií. Bravo, páni pisálci.

0/0
11.12.2009 15:12

Bertiik

Tenhle přístup se mi líbí...

Hele, ještě nevíme, proč to letadlo před váma spadlo, tak leťte přesně stejnou trasou jako oni a když to tam s váma praští, tak budeme vědět, že tam může být něco nebezpečnýho... Prostě jenom potřebujeme víc dat, ;-O

0/0
11.12.2009 15:09

captain cook

Re: Tenhle přístup se mi líbí...

letet "presne stejnou trasou" v letadle neni vubec to same, jako jet tou samou stezkou mezi Horni Dolni a Zlmanou Lhotou, kde vis ze kdyz prsi, musis davat bacha treba na brod pres potok.

"Stejna trasa" letadlem neni nikdy uplne identicka, protoze leti vyznacenym 3 dimenznim koridorem a pokazde ji jinak ovlivnuje pocasi a ruzne jine faktory behem letu. Let neni 2-dimenzni jako ta zminena stezka a pocasi se strasne meni.

Take kdyz media napisi, ze leteli stejnou trasou, nesmis to brat uplne doslova. Leteli mezi stejnymi body A a B, ale nic se tam nepise ani o tom kterym koridorem vlastne leteli.

0/0
12.12.2009 7:12

pipi02

Výškoměr nebo rychloměr, je to jedno

Hodinky nebo holinky. Redaktoři nerozeznávají.

Rv;-(

0/0
11.12.2009 15:09

pipi02

Re: Výškoměr nebo rychloměr, je to jedno

Ještě citace z článku: "I tak ale nehoda spustila výměnu výškoměrů na všech strojích A330 a A340."

0/0
11.12.2009 15:10

Stojan_Jakotyc

Re: Výškoměr nebo rychloměr, je to jedno

...a neměří se rychlost klesání změnou výšky za čas? Nechal bych vyměnit i hodinky, kávovar a druhou letušku a mělo by to být v pořádku. Na rychloměr bych nešahal...

0/0
11.12.2009 17:02

hassel

Re: Výškoměr nebo rychloměr, je to jedno

Nejenom rychlost klesani ale i rychlost stoupani - ten pristroj se jmenuje variometr. "Vario" je snad najzamilovanejsi pristroj pilotu bezmotoroveho létání.

0/0
12.12.2009 0:29

notebook.r51

Re: Výškoměr nebo rychloměr, je to jedno

zato vcelku správně chápou, že obojí - hodinky i holínky - se natahujou,

podobně jako ty něco-měry všechny něco měří, a to tak, že údajně ne zcela správně

většině čtenářů je to stejně šum a fuk, dalmácie nebo decimálka,

zajímá je spíš oholené nebo odhalené (to jsem nepochopil, autorka blogu to používala na střídačku a pátral po logice jsem nechtěl) podpaží ivany bartošové, to je asi to pravé, tak proč se vzrušovat...

0/0
11.12.2009 17:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.