Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice pokryla námraza, auto s dětmi skončilo po smyku na střeše

Počasí ráno způsobilo komplikace řidičům na západě a jihu Čech. Auta bourala na namrzlých vozovkách. V Čižicích na Plzeňsku dostal renault smyk, vrazil do stromu a převrátil se na střechu. Děti v autě vyvázly bez zranění, řidička má podle přítomného lékaře zřejmě jen povrchová zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rebby

:-)

Opakuje se to kazdy rok a pokazde se musim usmivat. Clanek o nehode souvisejici s naledim, a pod zpravou plno diskuteru, kteri jsou bezchybni, presne vedi, co maji delat  a za zadnych okolnosti nedelaji chyby. Co vic - jsou schopni naprosto presne detekovat, kdy a kde je na silnici led (byt neni videt). Vyrostl jsem v Beskydech, kde se silnice kvuli CHKO nesoli a kde je kazdorozne pul metru snehu. Zkusenosti se snehem a ledem mam bohate - pocinaje starou skodou 105, az po dnesni auta. V zime jsem (musim zaklepat) nikdy neboural. Presto si nedovolim ani naznakem tvrdit, ze lze s jistotou predvidat, jaky povrch bude silnice mit. Zazil jsem spoustu situaci, kdy se namraza vytvorila v miste, kde to lze cekat jen velmi obtizne (nahore na kopci nebyla, uprostred kopce ano, pod nim zase ne...)., nebo se nedala ani tusit (prasan). Aut ve skarpach jsem kazdou Zimu videl nepocitane a jsem si jisty, ze nikdo z tech ridicu tam byt nechtel. Mozna si take mysleli, ze jsou bezchybni...

0/0
10.12.2009 18:21

sarmmy

magoři

To si vážně někdo z Vás myslí, že by to ta paní kalila s dětma v autě a navíc v obci nějakou nepřiměřenou rychlostí, že by se takhle vysekala? Moc z Vás v autě děti asi nevozí, co? Jinak by Vám muselo být jasné, že za tu nehodu rozhodně nemůže. A ani gumy pro ferrari by ji nezachránili. Už v autoškole se přece učíte, že auto je na ledu takřka neovladatelné a málokdo s ním něco zmůže. Jenže když se dá na někoho naložit, tak proč toho nevyužít, co?

0/0
10.12.2009 13:23

Zuzana.

Re: magoři

Jistě, auto na ledu je takřka neovladatelné... Ale jakou rychlostí to musíš valit, aby se půldruhé tuny železa obrátilo na střechu? :-))

0/0
10.12.2009 13:32

Mak1

Re: magoři

třeba to nevalila, třeba se jn malovala, nebo byla otčená k dětem dozadu ..... to se pak blbě reaguje

0/0
10.12.2009 14:20

cs_assault

Re: magoři

uz u clanku o vozeni lyzi jsme resili, co vsechno jsou zensky (a spousta chlapu) schopny za volantem vyvadet. Ano, mohlo byt namrzlo, ano mohlo to uklouznout, ale nikdy by se nevalela na strese, kdy resila situaci jak mela... Jo, a gumy pro ferrari Ti na lede opravdu nepomohou, s tim jedinym se da souhlasit ;-D

0/0
10.12.2009 14:31

babacek

Re: magoři

No nebylo by to nic divného, každá než by vstala z postele o chvíli dříve tak pak chvátá. Ono se zbytečně neříká: Spěchej pomalu !

0/0
11.12.2009 5:28

uska

Blíží

se Vánoce,tak na to všichni řidiči myslete,počasí se mění každou chvíli,tak ať dojedete Vy i ostatní , kteří dost riskujete......nemyslíš zaplatíš , ale aby neodnesl někdo nevinný.....

0/0
10.12.2009 12:34

emkon

Ještě tu řidičku litujte...

Řidič musí PŘEDVÍDAT !!! Je polovina prosince, takže jenom kaskadér nebere ohled na možnost námrazy. Takoví řidiči jsou nebezpeční pro své okolí, a můžou zabít  v protisměru třeba i vás... ;-€

0/0
10.12.2009 10:55

Mak1

Re: Ještě tu řidičku litujte...

ženská - a předvídat ??? 8-o

0/0
10.12.2009 11:02

uska

Re: Ještě tu řidičku litujte...

hlavně,že předvídáte Vy páni řidiči,je smůla,že ostatní byli řidiči,ale píše se jen o jedné řidičce,že ano...to je něco pro pány tvorstva!!

0/0
10.12.2009 12:05

emkon

Re: Ještě tu řidičku litujte...

Znáte tuhle frázi: Nehoda není náhoda...?

0/0
10.12.2009 12:14

uska

Re: Ještě tu řidičku litujte...

znám,ale znají všichni...?

0/0
10.12.2009 12:22

RonnieV

Re: Ještě tu řidičku litujte...

Bóže, ty jseš vůl jak anděl!

0/0
10.12.2009 13:07

Mak1

Re: Ještě tu řidičku litujte...

stačilo by pouze - ty jsi anděl ...:-)

0/0
10.12.2009 14:16

babacek

... auto s dětmi skončilo po smyku na střeše

No hlavně, že to relativně dobře dopadlo.R^

Ani se však nepíše zda měla řidička na voze již zimní pneumatiky nebo ještě jela na letních jako mnozí řidiči. :-/

0/0
10.12.2009 10:43

ivoš

Re: ... auto s dětmi skončilo po smyku na střeše

Kriste pane, přestaňte být naivní. Za to, že někdo dostane smyk, nemůžou ani zimní/letní gumy, ani silničáři. Hlavně a především řidičská chyba. A že se někdy prostě jet nedá? Počasí ani komunisti nenaplánovali, ani ho nevyřešil trh.

0/0
10.12.2009 11:16

babacek

Re: ... auto s dětmi skončilo po smyku na střeše

Nač ta silná slova, nejsou zbytečná ? Jistě, že záleží na řidiči, ale jistě by to zimní pneu zmírnilo. A pak když mám ve voze děti nejedu jako závodník.

0/0
11.12.2009 5:26

D.E.S.

Re: ... auto s dětmi skončilo po smyku na střeše

kdyby měla letní, tak by to tam napsali ..  tak že měla zimní ..

0/0
10.12.2009 12:41

babacek

Re: ... auto s dětmi skončilo po smyku na střeše

Kde bereš tu jistotu?

0/0
11.12.2009 5:22

cromagnon

Když to skončí jen na pojišťovně.

Tak to andělíčci mohutně mávali křidélky.

:-)

0/0
10.12.2009 10:32

BARIK2

Re: Když to skončí jen na pojišťovně.

Pokud se nikomu nic nestane dobrý, ale paní je  pí.a  když to valí ještě s dětmi;-€ , kam spěchá na ledu, tady jsou všechny gumy na prd, snad jen od Primerosu pomohou!!

0/0
10.12.2009 10:40

xblack13

Re: Když to skončí jen na pojišťovně.

ledažebys se nasadila a zůstalo se doma v posteli. ;-)  Na autě by ani guma od primerosu nebyla nic platná, když se vjede na led...

0/0
10.12.2009 10:44

cromagnon

Re: Když to skončí jen na pojišťovně.

Můj kamarád do obrátil na náměstí na kostlkách, a to jel jen 40.

:-)

0/0
10.12.2009 11:04

666999666

Sakra zase někoho překvapilo že v zimě

mrzne a že to klouže ;-D;-D;-D

0/0
10.12.2009 10:24

uska

Re: Sakra zase někoho překvapilo že v zimě

víte oni to vůbec nevědí,že se to může stát,i když není ještě sníh!

0/0
10.12.2009 10:28

666999666

Re: Sakra zase někoho překvapilo že v zimě

Problém je ten že to ani nepoznají, když silnice přestane šustit pod kolama je malér, jenže většina dovedů to ani nezaregistruje ;-D;-D;-D

0/0
10.12.2009 10:45

xblack13

Re: Sakra zase někoho překvapilo že v zimě

ročně se narodí cca 100 tisíc dětí, tzn. že cca 100 tisíc lidí se taky dožije dospělosti a nejden z nich si bude chtít udělat řidičát. Nevím kolik procent to je, ale odhaduji, že ročně povstane  nejméně 50 000 "nových bojovníků za volantem", kteří nemají zkušenosti.

0/0
10.12.2009 10:46

666999666

Re: Sakra zase někoho překvapilo že v zimě

Co nechápu je, že každej uzná že nemůže být např. zpěvák, malíř, konstruktér a co já vím, ale u auta se předpokládá že to zvládne každej. A to je tragickej omyl.

0/0
10.12.2009 11:16

uska

Re: Sakra zase někoho překvapilo že v zimě

pán je asi velkej odborník;-D

0/0
10.12.2009 12:13

Matyas Sandorf

taková námraza to je

pěkné s.v.i.n.s.t.v.o.

Pěkně v noci, aby ji nebylo vidět se připlíží na parkoviště a převrátí auto na střechu ;-) ještě ho vrhne směrem na strom :-P

Nic netušící řidič(ka)  se posléze nestačí divit ;-D

0/0
10.12.2009 10:06

D.E.S.

jinak ...

když jsem se znovu díval na tu fotku, jak je ten bok u řidiče promáčklý od toho stromu, tak řidička měla i pořádnou kliku ...

0/0
10.12.2009 9:52

cs_assault

Re: jinak ...

to vis, pet hvezdicek...

0/0
10.12.2009 9:54

Zuzana.

Re: jinak ...

ta jich imho viděla daleko víc :-))

0/0
10.12.2009 9:55

cs_assault

Re: jinak ...

to urcite, a znova kdyz pak prisla vecer domu ;-)

0/0
10.12.2009 10:01

Mak1

No - kdyby měli zimní gumy,

tak se jim to nestalo. :-P

0/0
10.12.2009 9:46

cs_assault

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

mozna by stacilo nemit gumu za volantem ;-)

0/0
10.12.2009 9:53

RonnieV

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

Ty jsi asi ještě nikdy nedostal smyk, co? Stačí, aby ti před autem přeběhla blbá kočka nebo zajíc, člověk vidí pohyb, lekne se, instinktivně zabrzdí a pokud je tam ledovka, je zle. Chytráku!:-/

0/0
10.12.2009 9:59

cs_assault

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

pokud neni uplny jelito a nema stodvacitku, zadnej smyk nedostane. Uz Ti tata nekde na parkovisti pujcil auto? Jo a k tomu "instiktivnimu brzdeni", doporucuju "skolu smyku" a dalsi zdokonalovani, aby se clovek v krizi choval jak ma a nelekal se ;-)

0/0
10.12.2009 10:04

RonnieV

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

Přesně pro tohle tu školu smyku mám, a taky čtyřkolku a zimní.

0/0
10.12.2009 13:03

RonnieV

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

A tohle s tím cuknutím a zabržděním mám od instruktora. BTW už vidím zaměstnanou ženskou s malými dětmi, jak má čas dělat si školu smyku.

0/0
10.12.2009 13:10

cs_assault

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

jsou veci na ktere se vyplati cas a penize usetrit. Vim, ze to instruktori tvrdi (to o tom, ze se clovek lekne a brzdi), ale neni to pravda. Vlastni chybou jsem se dostal do krizovky na dalnici. Kdybych brzdil jsem na kasi, ze jsem ridil vubec jsem neboural (ale jak ratlik jsem se klepal dlouho), takze asi tak...

0/0
10.12.2009 14:34

lepidlo999

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

Není vůbec od věci si absolvovat školu smyku. Zvláště, pokud si člověk není jistý zvládnutím auta v takové situaci. Zrovna tak nedupat na brzdu, když mám namrzlou silnici. Je to o citu a o předvídání.

0/0
10.12.2009 10:30

Tom Hagen

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

Mně třeba kočka před auto vlítla, ale naštěstí jsem to bleskově vyhodnotil tak, že nebudu úhybným manévrem na namrzlé vozovce ohrožovat 4 lidské životy a kočka ji normálně dostala na komoru.

Samozřejmě, že asi s divočákem nebo srnou by to byl větší problém.

0/0
10.12.2009 10:52

cs_assault

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

jedinej "problem" nebo spis rozdil je ve vetsi rane. Jinak by reakce mela byt stejna. Auto nejlip pobere celni naraz a riskovat strom nebo sloup u silnice, to je ten divocak porad lepsi varianta. Ja jsem trefil zajocha v noci na namrzly silnici cca v kile (rovina, ctyri pruhy) a ani jsem nebrzdil. Srnu jsem trefil v sedesati na zacatku vesnice (vybehla v podstate ze vsi, kdo by to cekal :-)) a rana to byla nesrovnatelne vetsi, ale auto pojizdne (derava nadrzka vody do otrikovacu) i kdyz dost obouchane...

0/0
10.12.2009 11:25

Mak1

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

když jsi měl čas vyhodnocovat tak to ti vběhla tak 100 m před auto a ty sis řek - tak jí přejedu .....

takovýhle de_menty mám nejradši Rv;-€

0/0
10.12.2009 14:19

cs_assault

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

jo, dementi, kteri jsou schopni vyhodnocovat situace jsou velkym nebezpecim nejen za volantem, ty hlavo...

0/0
10.12.2009 14:35

Tom Hagen

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

Každej na přemejšlení nepotřebuje 20 minut jako ty, ostatně právě jsi prokázal, že tobě by na myšlení byly třeba celé věky....   Rv;-D

0/0
14.12.2009 14:15

Zuzana.

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

A hlavně kdyby neměli renaulta, ale nějaký opravdový auto. Zvlášť když mají děti...;-D

0/0
10.12.2009 9:54

Dr.Ozd

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

Zimní gumy pomůžou dost podstatně na sněhu nebo v břečce.jestli je na holé silnici vrstvička ledu,je úplně jedno na čem jedeš,klouže to stejně.Jenomže spousta lidí bude tvrdit že ne.Pak takhle dopadají.

0/0
10.12.2009 10:16

BDF

Re: No - kdyby měli zimní gumy,

Přesně.. K tomu břečku nebo sníh vidí i naprostý ignorant..ale namrzlou silnici spusta ignorantů prostě ignoruje.. (sakra to je najednou ignorace:))

0/0
10.12.2009 10:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.