Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf MHD: Že jezdíme jako dobytek? Víc spojů do centra už nevměstnáme

Na změny v MHD jsou cestující v Praze citliví. Dopravce se přesto chystá příští rok rušit další spoje. Šéf Ropidu Pavel Procházka čelil v on-line rozhovoru výtkám, že lidé jezdí tramvají často jako "našlapaný dobytek". "Do některých úseků už bohužel nelze vměstnat další soupravy," vysvětlil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Ano, řidiči tramvají a autobusů jezdí,

jak říká šéf MHD, jako dobytek a to již delší dobu a berou si tak jako rukojmí cestující. Je k pochopení vaše nervozita, ale cestující za dlouhodobě špatné řízení v MHD samozřejmě nemohou

0/0
10.12.2009 9:05

Tajemník ÚV KSČ

Socku zrušit, za ušetřené peníze koupit každému auto

0/0
9.12.2009 17:38

sigenius

V čem je problém?

Problém je v tom, že pan Pavel Procházka, šéf Ropidu, sám nejezdí po Praze tramvají. Kdyby nejezdil služebním vozem s řidičem a občas si užil čekání na tramvaj i nenavazující přestupy, možná že by grafikon klapal poněkud lépe.

Jistě ve vzduchu visí námitka, mohl jsi se lépe učit, a také by tě vozil řidič, jenže zase by platila analogická námitka jako v článku: ty limuzíny by se do ulic všechny nevešly.:-)

0/0
9.12.2009 16:51

Kladýnko

Tak to je norma...

"Na základě schválených standardů kvality obsaditelnosti, které činí 70 lidí na jeden vůz tramvaje".8-o A pak se diví, že tolik lidí jezdí autem. Já se po Praze pohybuji jen autem když spěchám, nebo pěšky (chodím tak i do práce z Vršovic do Vysočan a zpět) když mám čas, v nouzi nejvyšší použiji metro. Tramvaje a autobusy, to je hnus, nával, smrad, co asi všechno absorbují ty froté sedačky to se raději ani nedomýšlet, k tyči se člověk kolikrát přilepí..Rv

0/0
9.12.2009 15:54

Tom30

Re: Tak to je norma...

Takže díky vám a podobným je Praha tak zacpaná, že MHD skoro neprojede? Velice NEDĚKUJI !!!!!!!!!!!!!!!!!!Rv

0/0
9.12.2009 16:25

Kladýnko

Re: Tak to je norma...

Jo! Ideály jsou hezká věc, ale než něco chytit... Na svoji obranu ale musím uvést, že jak chodím pěšky, tak zase k průjezdnosti Prahy přispívám ne?

0/0
9.12.2009 16:48

sigenius

Re: Tak to je norma...

Jen se opakuju: ty schválené standardy "o 70 lidech v tramvaji" totiž schvalovali lidi, kteří jezdí autem. Bože, jak je to jednoduché...

0/0
9.12.2009 16:54

vokroj

Re: Tak to je norma...

s tou zacpaností to není tak zlé, horší je způsob jízdy řidičů, vybíjí si zlost

0/0
11.12.2009 10:34

Tom30

Městská Hovadná Doprava

Jako dobytek? Ano! Ale mohou za to (nejen) batůžkáři, kteří přes svůj egoismus i v našláplé tramvaji svůj nacpaný batoh nesundavají a zabírají tak místo za dva! ;-O

0/0
9.12.2009 15:38

Ten, který tančí s Dvořákem

Tam, kam se da z metra dojit do pul hodiny pesky,

bych uz zadnou dalsi MHD nedaval. Aspon udelaj lidi neco pro sve zdravi. A muzou skrtnout nejmin 80% nadzemnich linek.R^

0/0
9.12.2009 14:15

Cirkus Hulberto

Re: Tam, kam se da z metra dojit do pul hodiny pesky,

Nemuzes to posuzovat podle toho, ze u Vas na vesnici dojdes z jednoho konce na druhej za 5 minut ...

0/0
9.12.2009 14:24

černej oes

Re: Tam, kam se da z metra dojit do pul hodiny pesky,

Musíš chodit rychleji.

0/0
9.12.2009 15:34

vodní želva

Re: Tam, kam se da z metra dojit do pul hodiny pesky,

Zkusil jste si někdy jít od Anděla na Staromák. Zvládnete to v pohodě do 20 minut, ale věřím tomu, že naprostá většina současných "Pražáků" by pěšky tuto trasu nešla.

0/0
9.12.2009 15:46

sigenius

Re: Tam, kam se da z metra dojit do pul hodiny pesky,

Kup si plán Prahy a pak poučuj. Na Staromák od Anděla můžeš popojet metrem na Můstek. Pak to máš 5 minut chůze.

0/0
9.12.2009 16:42

TigerM

Re: Tam, kam se da z metra dojit do pul hodiny pesky,

nesla, no sla, ale ne v tomhle provozu a bez MHD by to bylo jeste horsi...

Nehlede na to, ze 20min, to rozhodne neni, pac to bych musel mit na vsech krizovatkach prednost, ...

0/0
9.12.2009 21:38

roedor

páteřní linky jsou na *o**o

Bus jede hodinu a nabírá zpoždění. 186 vymetá každou díru, jezdí podle plotu. 151 prodloužena kamsi do Třeboradic a v pondělí 15 minut zpoždění, v úterý 10 minut. Bezva. Děkujem:-P

0/0
9.12.2009 14:10

leather-man

Re: páteřní linky jsou na *o**o

To samé platí o busech 136 a 177 :-/

0/0
9.12.2009 15:20

TigerM

Re: páteřní linky jsou na *o**o

151 no, neni to v platnosti snad ani 14 dni a uz ji zkratili od teplarny jen prave do Treboradic ;-D

0/0
9.12.2009 21:35

m-v

Re: páteřní linky jsou na *o**o

a jak pravidelně jezdí třeba 22? Pravidelně udělají kolonu 2-4 souprav a pak je zase delší pauza.... v průměru ten interval 4 minuty. Ta první praská ve svárech, druhá středně obsazená, třetí má volné sedačky.... v průměru 70 osob na vůz, první 130, druhá 70, třetí 10 ;-D

devítka díky Jindřišské, Újezdu a Arbesáku na tom bývá podobně ;-D

0/0
9.12.2009 22:47

petr66

Nejlepe zrušit.

Snad by bylo nejlépe veřejnou dopravu v Praze zrušít úplně. Pak by mohli odboráři stávkovat jak dlouho se jim bude líbit a nikomu to nebude vadit..;-D

0/0
9.12.2009 13:15

etrusk

ROPID

Ten strejda odpovídá jak robot... A přitom je zcela viditelné, že většina změn kterou ROzumu Prostí IDioti udělají, je k horšímu... vypráskat ty teoretiky

0/0
9.12.2009 12:37

topič elektrárenský

Je pěkné, že zruší souběh tramvají a metra,

jen by mě zajímalo, kam se ti lidé ze zrušených tramvají vejdou. Metro je už teď v některých úsecích a určitých časech narvané tak, že se ti méně otrlí občané ani do soupravy nevejdou. Přitom například na lince C už intervaly nejdou zkrátit. Výsledkem plánovaných změn bude tudíž přesun části cestujících do automobilů, což je zcela v souladu s přáním radních, kteří by dotovanou městskou dopravu nejdraději zrušili úplně. Jen tu propustnost komunikací se nějak nedaří zlepšit, dnes byl například po celé odpoledne na většině z nich stupeň dopravy čtyři až pět, tedy v podstatě parkoviště. 

0/0
8.12.2009 22:16

Králík z klobouku

Re: Je pěkné, že zruší souběh tramvají a metra,

Nejsem si jist, zda si paní redaktorka něco nevycucala z prstu. Rušit tramvaje v souběhu s metrem bylo v módě na přelomu 70. a 80. let a ani tehdy to vždycky neprošlo (podle původních plánů měla být kvůli metru A zrušena i trať Chotkovou ulicí, kvůli metru B trať v Sokolovské atd.).

0/0
8.12.2009 23:45

popenec

Re: Je pěkné, že zruší souběh tramvají a metra,

a lidé, kteří z nějakého důvodu metrem jet nemohou budou tedy vyloučeni z MHD úplně? Např. bezbariérový vstup do metra, případně výtah chybí téměř v polovině stanic a co tací, kteří trpí např. klaustrofobií?

Já raději jedu vzdálenost 4 stanic metra tramvají, protože víc času strávím sestupem a výstupem na nástupiště. Pokud jedu dál, třeba z jednoho konce Prahy na druhý, je metro jednoznačně výhodnější.

0/0
9.12.2009 13:09

topič elektrárenský

Re: Je pěkné, že zruší souběh tramvají a metra,

To máte jednoduché, pokud nejste mladý a zdravý, tak pro pražské radní jako cestující neexistujete.

0/0
9.12.2009 14:18

nevedka

Je pěkné, že zruší souběh tramvají a metra,

Kdyby jste si to precetl poradne, tak se doctete, ze soubeh metra a tramvaji zustane, ale budou se rusit soubehy tramvaji s autobusy....!!

0/0
10.12.2009 8:12

krecekmirecek

Který ..... navrhuje jízdní řády

Zítra nebudu mít tu možnost, tak se prosím někdo konečně zeptejte který ..... navrhuje a schvaluje jízdní řády. Například tramvaje odjedou z jednoho místa během dvou minut, aby se tam potom hodně dlouho žádná neukázala. Lidi sice nadávají každý den na různých místech Prahy, ale zadek někomu z Ropidu stále ne a ne někdo nakopat.

Ten "pan" Procházka téměř jistě nejezdí do práce tramvají, protože by mu už asi jeblo že s tím Ropid nic nedělá!

0/0
8.12.2009 21:38

Králík z klobouku

Re: Který ..... navrhuje jízdní řády

Pokud je síť tvořena množstvím linek jedoucích přes celé město, tak je pochopitelné, že když v jednom úseku spoje proložíš, tak v jiném úseku to chtě nechtě vyjde tak, že se naopak párují. Tomu se obecně dá bránit například tím způsobem, že se co nejvíc omezí souběhy linek, t. j. linek je méně, ale mají kratší intervaly a síť je přehlednější, ale zato musí víc lidí přestupovat. T. j. přesně to, co Procházka dělá. Jestli si myslíš, že bys to uměl líp, máš šanci. ROPID nemá už dva roky ředitele a ty jsi jasným favoritem. ;-D

0/0
8.12.2009 23:43

midlaa

Re: Který ..... navrhuje jízdní řády

Proč nekandiduješ na ředitele ty? Je evidentně vidět, že problému velice rozumíš a pan Procházka má v tobě velké zastání. Je zvlášní, že tyhle problémy se objevují nejvíce právě poslední rok. Že by tedy výsledky práce Procházky? Já nemám vzdělání v tomto oboru, takže bych to asi lépe neuměl. Funkci ředitele Ropidu Ti rád přenechám.

0/0
9.12.2009 10:59

Králík z klobouku

Re: Který ..... navrhuje jízdní řády

"Tyhle problémy" se projevují minimálně od té doby, co v Praze MHD je. A konkrétně o koncepci páteřních linek DP několikrát uvažoval už v době, kdy pan Procházka nejspíš ještě chodil do školy. Specifikem pana Procházky je snad pouze trochu buranský způsob jejího prosazování. Ale změny linkového vedení metodou pokus - omyl nebo podle politických tlaků a nedomyšlených nápadů se dělaly vždycky co pamatuju: v 70. letech, v 80. letech, autobusová doprava od roku 1908 prošla několika absolutně zásadními změnami koncepce atd.

Nicméně zajímalo by mě, proč bývalý ředitel ROPIDu Prokel na konci roku 2007 rezignoval a proč od té doby nebyl jmenován nový ředitel. Taky mám pocit, že zhruba od té doby se pověst ROPIDu rapidně zhoršila. 

0/0
9.12.2009 13:39

midlaa

Re: Který ..... navrhuje jízdní řády

Proč nekandiduješ na ředitele ty? Je evidentně vidět, že problému velice rozumíš a pan Procházka má v tobě velké zastání. Je zvlášní, že tyhle problémy se objevují nejvíce právě poslední rok. Že by tedy výsledky práce Procházky? Já nemám vzdělání v tomto oboru, takže bych to asi lépe neuměl. Funkci ředitele Ropidu Ti rád přenechám.

0/0
9.12.2009 16:31

midlaa

Re: Který ..... navrhuje jízdní řády

Ups, a je to tu dvakrat :(

0/0
9.12.2009 16:33

vokroj

Re: Který ..... navrhuje jízdní řády

nejhorší je, že skoro každá změna v jízdním řádu je k horšímu, chybí systémový přístup

0/0
11.12.2009 22:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.