Diskuze

Pražskou MHD čekají škrty. Kde jezdí metro, nepojede tramvaj

Pražská MHD musí šetřit. Bude se škrtat v jízdních řádech, měnit trasy a možná i rušit některé linky. Dopravní podnik má totiž z rozhodnutí městských radních příští rok najezdit o 5,3 procenta kilometrů méně. "Nemělo by se to dotknout kvality dopravní obsluhy," ujišťuje Pavel Procházka, šéf Ropidu, který pražskou dopravu organizuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

vokroj

21. 12. 2009 9:14
Na co škrty?

ať škrtnou všeho schopného Béma a jemu podobný a půjde to bez omezování občanů

0 0
možnosti
N

notebook.r51

21. 12. 2009 8:40
Na vysvětlenou

Středověk = dávná historie. Tramvaje byly kratší a jezdilo jich cca 3x tolik (souprav na lince). Samozřejmě cca 6násobné nároky na lidi (řidič + 2 průvodčí, všichni vestoje, dnes 1 v kukani). O vlivu intervalů na definici MHD jsem psal v úvodu. Pod městskou dopravu se dnes zahrnuje i doprava předměststká a příměstská, která nemá onen intervalový charakter. Našinec musí chodit na stanici podle jízdního řádu, jinak bude čekat dlooooouho. Možná bylo klíčové to slovo městská, ne hromadná, jak jsem zvýraznil.

Souhlasím s tím, že intervaly hluboko pod 10 minut (zmíněné 3 minuty) mají opodstatnění jen při skutečném vytížení kapacity, ale na druhou stranu - pokud mi jezdí MHD jednou za půl hodiny, tak to už není MHD, to můžu jít rovnou na vlak a budu v centru rychleji.

Trochu mě dráždí jiná věc: Jak to, že mnohde jinde v Evropě, kde jsou podstatně vyšší mzdové náklady, stejně drahá technika a zhruba stejně drahé energie, stojí mnohdy jízdenky méně než u nás.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

21. 12. 2009 9:20
Re: Na vysvětlenou

K tomu středověku: jaký byl tenkrát rozsah MHD? Porovnáváte neporovnatelné. Jinak cenu jízdenek obecně ovlivňuje v nejzásadnější míře výše dotací města, čili jízdenka stojí tolik, kolik je na ní vytištěno plus X, které se nevynaloží jinde.

0 0
možnosti

anžto

21. 12. 2009 7:49
v tom případě

ale musí změnit systém jízdenek - protože na tu dvacetiminutovou se nesmí přestupovat - takže i na dvacetiminutovým úseku si budou muset lidi koupit tu dražší, protože budou muset přestoupit na metro?:-P

0 0
možnosti
N

notebook.r51

15. 12. 2009 12:06
Městská HROMADNÁ doprava?

Kdesi jsem se dočetl, že za městskou hromadnou dopravu se považuje taková, kde cestujícího nemusí zajímat jízdní řád, protože interval mezi spoji nikdy nepřekračuje 10 minut. Slovo hromadná mělo význam ne jako protiklad slova individuální, jak je tomu dnes, ale že to jezdí "jedno za druhým" - hromada tramvají, ne hromada cestujících na zastávce. U třetího je řidičova povinnost stavět znova. (Saturnin) To už neznáme, co? Tramaje jsou dlouhé a tři soupravy ve stanici... to je středověk.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

21. 12. 2009 7:42
Re: Městská HROMADNÁ doprava?

Tři soupravy se do stanice obvykle nevlezou, takže ta třetí nestaví znova, ale poprvé. Ale i kdyby se třeba tři sóla vešla, tak třetí skutečně zastaví znovu. Vaši poznámce o středověku příliš nerozumím. Jinak hromadná doprava je od toho, že se lidé přepravují hromadně v jednom vozidle, hromadná doprava je i vlak, autobus, letadlo atd. Intervaly nemají na označení vliv.

Myslím si, že není úplně racionální, aby jezdily šaliny á 3 minuty s obsazeností do 5%.

0 0
možnosti
SS

sigenius

14. 12. 2009 15:12
Procházka: Lidé musí umět kultivovaně přestoupit.

Tak to nevím, jak se má správně dělat. Že by pan Procházka měl na mysli, že k přestupní zastávce, která bývá za rohem, cestující nemá běhat, protože to nevypadá hezky?

0 0
možnosti
RH

radek_30

9. 12. 2009 12:47
no co

jen se budem vic mackat:-))

0 0
možnosti

nova_pipina

9. 12. 2009 13:47
Re: no co

R^ jojo tak si to moooc uzijem :-P

0 0
možnosti
R

rozhorceny.predstavitel/

9. 12. 2009 10:45
at se ten dobytek nevozí..

pěkně po stovkách natlačit jako v číně;-€chtějí se jen vozit sem a tam to je potřeba zatrhnoutR^

0 0
možnosti
PB

beef-eater

9. 12. 2009 9:47
Doprava v Praze

No sice mi to přijde nepravděpodobný, ale vypadá to, že lobby výrobců byciklů nějak posílila. Prosadila omezení hromadné dopravy. Autem to po Praze nejde už teď, natož potom. Takže jediný co zbývá je koupit si kolo...

0 0
možnosti
R

rozhorceny.predstavitel/

9. 12. 2009 10:47
Re: Doprava v Praze

je vidět,že auto jsi viděl jen z dálky!Normální člověk ven nebo do socky ani nesedne a to nikdy(nemoci špína,bordel...atd.)

0 0
možnosti
JN

roedor

9. 12. 2009 8:29
Takže nedávno kompletně zrekonstruovaná Sokolovská

bude téměř (ne-li vůbec) bez tramvají. Tomu říkám koncepční řešeníRv

0 0
možnosti
E

EWCZ+

9. 12. 2009 12:56
Re: Takže nedávno kompletně zrekonstruovaná Sokolovská

Jojo. Navic tramvaj ma castejsi zastavky, kdezto mezi stanicemi metra se clovek dost probehne.

0 0
možnosti
K

kloubik

9. 12. 2009 7:27
Radlická

Tak to jsem zvědavej, jestli zruší i tramvaje ze Smíchova na Radlickou k ČSOB. To už by byl totální výsměch, protože hlavně že se tam muselo natáhnout pár metrů nových kolejí, zbytek bylo strašně nutný celý vytrhat a zrekonstruovat a hlavně pak rychle vyfakturovat 1 miliardu.... podle mě by se za nezkorumpované situace muselo za ty peníze udělat kolejí asi tak 10x tolik.

0 0
možnosti
D

dylandylan

9. 12. 2009 13:17
Re: Radlická

Treba zas zacne byt prujezdna Radlicka ve 2/2 pruzich. Protoze ten paskvil co tam je ted, tedy ze se jezdi v jednom pruhu nahoru a v jednom dolu a jeste ti tam automaticky naskakuje skoro na vsech semaforech cervena, kdyz jedes v noci vic jak 40 km/hod, je neunosny.

Jedina!!! pristupova cesta (autem), k nejvetsimu sidlisti, kde zije cca 100 000 lidi je opravdu v kteroukoliv denni dobu ucpana. To drive pri provozu 2/2 nebylo (nebo max tak hodinu ve spicce, ale ne aby doprava stala jiz od metra Jinonice, pres Radlickou az po napojeni na Jizni spojku. TO ZAS VYMYSLEL NEJAKEJ ZKORUMPOVANEJ - VY CU RA NEK.

0 0
možnosti