Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozvánka na večírek urazila odboráře z pražské MHD, obnovili stávkový výbor

Odboráři pražského Dopravního podniku obnovují činnost stávkového výboru. Požadují, aby Dopravní podnik s okamžitou platností, nejpozději do konce roku, ukončil spolupráci s firmou BNV Consulting. Vadí jim vánoční pozvánka této firmy, která si z odborářů střílí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mufik

výsměch

Nejdříve doporučí vyhodit lidi pak schrábne tučný honorář no a pak se směje nezaměstnaným.Potřebovala by pár facek.RvRv

0/0
15.12.2009 3:53

Carrallina

Dokud měli v rámci možností

rozumné požadavky, poukazovali na, podle jejich názoru, nepravosti, spousta lidí jim fandila. Nicméně, pokud se opravdu rozhodnou způsobit v Praze dopravní  kolaps a zkomplikovat život tisícům lidí kvůli komiksu, tak to už je hodně přes čáru. Hodně.

0/0
9.12.2009 14:43

luko5

Odbory jsou v každé demokratické zemi.

Co ta nána kritizuje existenci odborů, na místo řešení problémů? Myslím, že firma BNV Consulting by měla jít od valu, protože zjevně věcí nerozumí!!

0/0
9.12.2009 6:07

gpx

Re: Odbory jsou v každé demokratické zemi.

Přečti si její reakci znova a v rámci pokání následně požádej web-admina o smazaní tvého zcestného příspěvku.

0/0
9.12.2009 13:36

mufik

Re: Odbory jsou v každé demokratické zemi.

souhlasím s Tebou.Drahá firma a na nic nepřišla.Propustilo se pár lidí,ale to že se DP tuneluje ze shora na to nepřišli.At táhnouRvRv

0/0
13.12.2009 11:10

mufik

DP a odbory

Odbory řvou jen když se to hodí papalášům.Nikdo neprotestuje jaký povl sedí v dozotčí radě DP.Nikoho nezajímá tunel Bém Cart a jiný malý tunýlky.DP je dojná kráva soukromých firem už pěkně dlouho.;-D;-D

0/0
9.12.2009 5:15

TigerM

...jinak budeme stavkovat

;-D

.... jo, kdybychom meli ve firme ukoncit spolupraci s kazdym kdo si z odboraru dela srandu...

... to je neskutecny ;-D, ...budou stavkovat kvuli vanocnimu prani???

0/0
8.12.2009 19:00

TigerM

Re: ...jinak budeme stavkovat

...samozrejme, ze byt mestem a DP, tak bych za takove jednani spolupraci k nejblizsimu moznemu terminu ukoncil a jeste je rozmaznul v mediich, ... ale jdnani odboraru opet stavkou, tak to by me akorat nasr...

0/0
8.12.2009 19:08

delije.sever

Vzpominka

Televizni Noviny pred rokem '89. Reportaz ze zeme ovladane "pravicovou juntou". Ridici autobusu vstoupili do stavky. Vlada povolava armadu, aby prevzala autobusy a zajistila dopravu. Kratka potycka pred garazema. Armada je obsazuje a konvoj autobusu miri k vyjezdove brane. Do brany si stoupaji dva stavkujici odborari. Vojak, ridici prvni autobus z dalky varovne zatroubi. Odborari stoji dal. Autobus jede dal. Ridic znovu zatroubi. Odborari stale stoji. Ridic vyjizdi branou, ve ktere stale stoji odborari. Autobusova doprava je obnovena. Vsechny autobusy vyjely. Kamera zoomuje na dva tmave flicky v brane. Stavkujici odborari lezi a stale nepracuji.

0/0
8.12.2009 18:23

vysmátá ptačí chřipka

Francouzké odbory na vás

to by jste jináč kvičeli,rádoby podnikatelé.

0/0
8.12.2009 17:34

vysmátá ptačí chřipka

To je vrchol

Jestli si tohle nechají odbory líbit,tak jsou k smíchu všem.;-O

0/0
8.12.2009 17:32

Sam666

Re: To je vrchol

K smichu jsou uz ted.

0/0
8.12.2009 17:41

vysmátá ptačí chřipka

Klekí petra bílý Otec

Dvacet let pracuje mezi indiány a ještě neviděl odbory.;-DTo bude tím,že je to čerstvá světová novinka,zavedená minulý týden;-D

0/0
8.12.2009 17:22

vysmátá ptačí chřipka

Re: Klekí petra bílý Otec

Klekí petra to víš,čelenku upleteš i bez odborů,to není automobilka.;-D

0/0
8.12.2009 17:25

KlekiPetraBílý Otec

Re: Klekí petra bílý Otec

Jsem rád, žes sám sebe tak pěkně pobavil. Nicméně nic to nemění na tom, že odbory jsou k prdu.

0/0
8.12.2009 19:13

Lízal

Paní Barešovou neznám,

asi je to opravdu schopná a chytrá ženská.

Znám však za 20 let všechny ty ostatní profláknuté ksichty na magistrátu i v DP. Jak je možné, že si zadávají projekty reorganizace externím firmám? To je management a příslušní zaměstnanci DP tak blbí, že sami nevědí, co mají dělat? Naco pak takový management, když tam může sedět cvičená opice, které bude diktovat paní Barešová!  !!

0/0
8.12.2009 16:45

rychloslimejs

Re: Paní Barešovou neznám,

asi nemáte moc ponětí o tom, co taková reorganizace znamená a o tom, že na reorganizace se najímají odborníci, kteří se právě jen reorganizacemi zabývají a pak jdou o dům dál, protože je to natolik specifická oblast managementu, že je to prostě třeba. Navíc se jedná o pohled někoho, kdo přichází zvenčí, je nestranný a je pro něj mnohem jednodušší reorganizaci udělat, protože nemá jakékoli vazby na tu firmu a jde mu jen o jediné, a to je efektivita. Možná by to chtělo o problematice něco vědět a pak začít psát o blbých.

0/0
8.12.2009 17:34

MychalB

paní Barešová se v jednom plete

- není to jediná firma, které vládnou odboráři. Ještě větší bordel na kolečkách v tomto směru jsou ČD :-/

0/0
8.12.2009 16:26

superkutil

Outsorcing

Michal napsal: Líbí se mi jak odborům strašně vadí outsorcing - tam totiž 2 zaměstnanci pod vedením soukromníka udělají stejnou práci, jako 20 líných dobře placených zaměstanců DP, kteří si chodí do zaměstnání jen odsedět pracovní dobu.

Jen ať jim to zaměstnání (nechci to nazvat prací) a sociální jistoty seberou. DP platíme na jízdném a z daní od toho aby poskytoval služby cestujícím, ne od toho aby poskytoval zaměstnání a sociální jistoty.

Ale je vidět, že absolutně neví o co jde. Ten outsourcing DPP jsou totiž stejní lidé co pracovali v DPP, akorát přešli pod jinou firmu, platy mají stejné, ale DPP platí té firmě za stejné služby 4x více. Jo a aby to nebylo tak průhledné, tak si DPP na outsourcing velkou firmu, která si na to najala malou firmu s těmi bývalými zaměstnanci. Návod jak vytunelovat státem placenou firmu.

0/0
8.12.2009 15:35

Martin Šubrt

Re: Outsorcing

Ještě dodám, že příkladem "kvalitního" outsourcingu jsou roky kritizované prodeje jízdenek.... Ano vážení, to DP nedělá, na to je firma... Podle toho to vypadá a stojí to víc, než to stávalo u DP. A dále například mimo DP je většinou náhradní doprava za tramvaje, které až na jeden nízkopodlažní dobou vynucenej bus je nadále zajišťována polorozpadlými smradlavými vozy a řidiči, co klidně jezdí 24 hod směny a nějak se to papírově vypořádá... A za obojí DP fest platí...     

0/0
8.12.2009 15:38

Kleki Petra

Re: Outsorcing

Což je ovšem problém DP, nikoli té firmy. Na druhopu stranu zase DP neodvádí žádné zálohy na daň a zdravotní a důchodové pojištění. Ono se to hezky počítá podle hrubých příjmů, realita ovšem není rozhodně taková, že by současné výdaje byly čtyřnásobné. Řešení je jasné. Privatizace.

0/0
8.12.2009 15:52

Martin Šubrt

Re: Outsorcing

No jo, ale to musí dělat ta firma a nechá si na to od DP zaplatit. Kromě toho, firma musí generovat zisk, to je princip každé firmy, ne veřejné akciovky.

Jinak to bohužel není problém DP, neb DP dostane určeno od vedení města a politiků v dozorčí radě DP s kým podepíše smlouvu, na jak dlouho a kolik jí dá. Samotný DP tohle vůbec neovlivní a když město nebude chtít, tak i špatně pracující firmě smlouvu prostě nevypoví... I kdyby se rozkrájel. To je právě ten princip. Město rozhoduje, ale viník je DP, ač ten neovlivní skoro nic... Na druhou stranu tunel v marketingu je zase dílem někoho v DP... Takže je to vlastně fuk... Když je šance dávat z veřejného, využije se. 

Privatizovaná MHD zkrachuje jako britské železnice za Thatcherové... Bohužel.... Přes všechno špatné v Praze je na tak vysoké úrovni, že privatizace by znamenala totální rozklad. Ono se to nezdá, ale základy provozu a vybavaní jsou poměrně zdravé. A hlavně ještě větší růst nákladů. Čímž neříkám, že dílčí privatizace nejdou  

0/0
8.12.2009 16:00

superkutil

Re: Outsorcing

V DPP je plno flákačů a míst za zásluhy, ale ti tam zůstanou i po reformě. A DPP nemá nad sebou až tak velký dozor od magistrátu. A co se týče nákladů, tak se akorát přelily do jiné přihrádky.

0/0
8.12.2009 16:09

superkutil

Re: Outsorcing

Outsoucing ve firmě jako je DPP je nesmysl, protože externisti nikdy neznají problematiku tak jasně, nemají jako externisti platný vstup do určitých prostor DPP atd. Celá transformace a audit DPP je jedna velká fraška na které si akorát namastili kapsy externí firmy.

0/0
8.12.2009 15:39

Andee

No...

Tak že je ta pozvánka vrchol trapnosti, o tom není třeba diskutovat. Jak odboráře od srdce nesnáším, tak tentokrát jim dávám za pravdu, tohle je ubohost nejhrubšího zrna Rv

0/0
8.12.2009 15:07

jack_rupnick

Re: No...

odboráři jsou nástrojem managementu pro kontrolu zaměstnanců, tak kdo by je měl rád :))

0/0
8.12.2009 15:30

Bartiqe

Re: No...

Vidim to podobne.

.

Z hladiska tej konzultacnej firmy je to absolutne neprofesionalne. V zahranici by si to nikdy nedovolili, pretoze by mohli prist o dobru povest a ksefty len takym mihnutim oka.

Na jednej strane o sebe prehlasuju, ako vsetko beru s profesionalnym odstupom a nadhladom, na strane druhej sa zachovaju takto. Ich pozvanka nie je ani zdaleka usmevna, je plytka a cynicka.

0/0
8.12.2009 16:13

vioš

pravicová inteligence

Tohle zase pomůže odborům a levici v kampaních proti pravici. :-( Čeští pseudopravičáci se zničí sami.

0/0
8.12.2009 14:43

Fikus 1

Re: pravicová inteligence

To je pravda. podtrhuji slovo pseudo pravičáci.

0/0
8.12.2009 15:13

Martin Šubrt

...

Před dvěma lety jsem zažil BNV, když nás poctili svou návštěvou. Takovou snůšku neprofesionalismu jsme dlouho neviděli. Ústav dopravního inženýrství zrušili, ač vůbec netušili, co dělá. Náklady na průzkumy pak vzrostly 4 až 10ti násobně. Sám jsem o místo nepřišel, zbytky lidí převedli do TSK, kde přišli dělat audit následně. A pobavili jsme se. Když ÚDI rušili, tak jsme jim povídali o tom, že do TSK nechceme, neb je to moloch, kde je moc činností a nezvládá se to. Za půl roku zauditovali TSK a ve zprávě byla téměř stenograficky naše slova...:-) Následně se začala neexistence ÚDI projevovat. Začaly se rušit přechody pro chodce, neb za město neměl vlastně kdo jednat s ministerstvem, spousta dopravních věcí přestala mít koncepci i základní dohled a začaly se množit studie typu mýtné za 30 milionů atd...ekvivalent počátku Opencard a turniketů. Musím říct, že ta pozvánka mě vzhledem k totální absenci sebereflexe té firmy dost naštvala i po dvou letech. Ukazuje, jak je jim práce a lidi fuk.

0/0
8.12.2009 14:41

hlnocd

Re: ...

prominte, ale me zase stve, ze ma ridic autobusu vesi plat nez lekar? Proc?

0/0
8.12.2009 14:43

basaplnakomaru

Re: ...

Zajímavé je že i v současné těžké době staví rodinné domy hlavně lékaři. Ne řidiči autobusů. A to je neoddiskutovatelný fakt. A vůbec přitom nějak nešetří. Nemyslím si že jsou lékaři chudáci..

0/0
8.12.2009 14:48

hlnocd

Re: ...

melete nesmysle. Drtiva vetsina ceskych lekaru je rada, ze je rada. A tech par hornich procent, kteri jsou specialiste s dlouholetou praxi si to snad sakra zaslouzi ne? A nemluvime jenom o lekarich, proc ma ridic autobusu vetsi plat nez ucitel?

0/0
8.12.2009 14:54

basaplnakomaru

Re: ...

Tak už dost vtipkování. Pokud to co píšete myslíte vážně tak zkuste kontakt s realitou. Pražský lékař jistě nouzí netrpí a pokud ano, pak je to praxí nebo jeho kvalitou. Praha je region odlišný od zbytku republiky a příjmy jsou zde podstatně vyšší než např. v Jihlavě. A to se týká i řidičů autobusů. Dále nemůžete srovnávat ani množství práce v odpoledních či nočních hodinách. O svátcích nebo víkendech. Tady jsou řidič daleko víc zatíženi a tedy i odměněni příplatky. Prosím Vás nepleťte hrušky a jablka dohromady. Kdyby to bylo tak jak vy píšete, nepochybuji, že by se to odrazilo ve fluktuaci lékařů do MHD...

0/0
8.12.2009 15:03

Kleki Petra

Re: ...

Máš na to nějakou statistiku? Díky.

0/0
8.12.2009 14:55

basaplnakomaru

Re: ...

Statistiku nemám. Ty ano? Jako zaměstnanec však vidím kdo a co kupuje. Pokud někdo nakupuje větší objem dražšího zboží, věř mi že pokud to není movitý cizinec pak velice často mívá před jménem hrdé Mudr. To mi jako průzkum stačí. Zvláště tehdy, když pár kluků z MHD znám osobně už léta. Ano, nemají tak špatné peníze ale sakra se na ně nadřou..

0/0
8.12.2009 15:26

Martin Šubrt

Re: ...

Asi proto, že v pražském provozu by obrovská většina lidí po měsící ježdění budem skončila na psychiatrii s trvalými následky. Já bych teda v Praze bus nechtěl řídit ani za zlatý prase. Ano, v Praze u soukromých dopravců jezdí řidiči i za dcoutřetinový plat, ale klidně jezdí 24 hodin, nemají pauzy, jezdí s busy s problematickou technickou apod. I tak jde jít s cenou dolů. Třeba na náhradní dopravě, kterou už město outsourcovalo dávno a je tím nejnekvalitnějším v MHD vůbec. Ano, řidič busu není doktor. Na druhou stranu, řidič zodpovídá každou chvíli i za stovky lidí, doktor za jednoho. Doktor má zas vzdělání a určitě není placenej adekvátně, ale bohužel svět na těchto srovnáních nestojí... 

0/0
8.12.2009 14:48

hlnocd

Re: ...

takovy ucitel ma daleko vetsi odpovednost nez ridic a ma take mene. Proc?

0/0
8.12.2009 14:55

Martin Šubrt

Re: ...

Asi proto, že se za školství neplatí. Všichni myslí, že je zdarma, peníze se sotva seženou a ještě přerozdělí v tom systému. To dopravu alespoň ze třetiny platí lidi sami. Kdyby byla "zadarmo" nastalo by totéž, řidiči i ostatní dopraváci by měli podprůměrné tabulkové platy...    

0/0
8.12.2009 14:59

Fikus 1

Re: ...

no učitel větší odpovědnost než řidič nemá. Řidič jezdí celou celou pracovní dobu stačí chvilka nepozornosti. Učitel taky musí dávat pozor, ale to riziko je nesrovnatelně menší.

0/0
8.12.2009 15:09

Fikus 1

Re: ...

Možná yačínající lékař po škole ve státním ústavu. Tomu se ale časem plat yvedne na roydíl od autobusáka. Mám hodně přátel mezi lékaři a žijí si opravdu dobře navíc to co nají soukromé ambulance mají skoro 3 měsíce v roce dovolenou....

0/0
8.12.2009 14:52

hlnocd

Re: ...

ale nelzi, ja jsem z lekarske rodiny a neznam zadneho lekare, ktery by si zil nad pomery. A to muj budouci tchan je obvodak s dvaceti lety praxe a doted jezdi ve Skoda 120

0/0
8.12.2009 14:57

Fikus 1

Re: ...

nelžu, netvrdím, že všichni si žijí nad poměry, ale ty co znám já se mají dobře.

0/0
8.12.2009 15:05

basaplnakomaru

Re: ...

Co k tomu dodat? V sousedství bydlí zubař, který koupil domek za 3,2 milionu, celý ho přestavěl včetně vinotéky, jezdí novým Off Roadem jeho žena má taky auto, vlastní chatu a třikrát do roka frčí k moři. Pochybuji, že v lednu mrzne v Chorvatsku. To byste mě fakt dostal...

0/0
8.12.2009 15:09

superkutil

Re: ...

Ale kdo zakazuje lékařům řídit autobusy? Je to prostě o poptávce a nabídce a ne o tom, kdo co umí. To některým ještě nedošlo. Po 20ti letech od revoluce máme ceny podobné jako v západní EU, ale platy čtvrtinové.

Ale i tak rostou nové domy jako houby po dešti, lidi si pořizují nová auta atd. Takže stále má moc lidí moc peněz, než by se s tím něco dělalo.

0/0
8.12.2009 16:21

Fikus 1

Vhodil DP ty správné lidi?

Propouštěli řadové zaměstnance, protože nejsou peníze. ptejme se tedy proč nejsou peníze. Podívejme se třeba na projekt Opencard o jeho předraženosti bylo napsáno v minulých dnech dost. Neměli by spíš vyhodit management, který tak špatně hospodaří?

0/0
8.12.2009 14:35

Martin Šubrt

Re: Vhodil DP ty správné lidi?

Propouští se zaměstnanci kvůli úspoře cca 100 milionů... Ale za Opencard šlo mimo projekt tak 600 milionů, 30 milionů šlo na podivuhodnou studii na mýtné, 2 miliony na jeden audit, 2 na druhý audit, 2 možná na třetí audit. A velká řádka milionů šla při vědomí BNV mimo DP na další velmi podivuhodné věci. A jako u Opencard se to všeobecně vědělo...tak se nedivím, že se zaměstnanci brání. Na ně se ukazuje, že se má šetřit, omezuje se i provoz MHD, ale peníze, co k dispozici byly, jdou klidně jinam... 

0/0
8.12.2009 14:44

basaplnakomaru

Re: Vhodil DP ty správné lidi?

Kapři si přece rybník nevypustí, ne? ;-D

0/0
8.12.2009 14:44

venomacek

Re: Vhodil DP ty správné lidi?

třeba řadového zaměstnance v kanclu (podle srovnání s jinými dopravními podniky) není škoda. Je jich v dpp skoro polovina, třeby v Zurichu dle idnes třetina.

0/0
8.12.2009 14:45

paroubkovy.koule2

Nemakacenkove

Asi tem nemakacenkum poslu taky nejakej vtipnej pozdrav, at stavkujou treba celej rok. Absurdnejsi duvod pro vyhlaseni stavkove pohotovosti jsem jeste neslysel. Odborarum se asi budeme vsichni klanet :))

0/0
8.12.2009 14:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.