Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý třetí člověk u lékaře uplácí, ukázal průzkum

Třicet procent lidí v posledních pěti letech dalo lékaři úplatek. Zpravidla se jednalo o malé dárky, v několika případech ale přesáhla částka i 50 tisíc korun. Nejvíc se uplácí v Praze, Středočeském a Jihomoravském kraji. Ukázal to průzkum společnosti Transparency International.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

horduch

ale pánové

doktůrci přece neberou ,oni mají přísahu ,to bude nějaká pomluva

0/0
3.12.2009 16:53

jistota a prosperita

a já myslel že po zavedení poplatků

tohle nebude nutné...kde modří soudruzi udelali chybu?;-D

0/0
3.12.2009 11:41

madqwert- kovaný komunista

Re: a já myslel že po zavedení poplatků

nejvíc % přidávají vrácené třicetikačkové úplatky voličům;-D

0/0
3.12.2009 11:45

jistota a prosperita

Re: a já myslel že po zavedení poplatků

procent čeho?

0/0
3.12.2009 11:46

kulisek

Nedáš nemáš. Heslo dne.

0/0
3.12.2009 9:39

captain cook

20 let po sametu

a porad jeste praktiky jak za totace!

Tyhle figle s "darovaci smlouvou" nebo sikanovani pacientek, ktere se svobodne rozhodly nepredplatit si nadstandardni peci by v zapadnich zemich skoncily v podobe oficialni stiznosti na lekare u prislusne statni lekarske komory. Pan doktor/ pani doktorka by se z toho museli zodpovidat a byli by radi, kdyz by dostali jen pokutu a ne rovnou de-registraci z lekarske profese pro poruseni lekarske etiky.

0/0
3.12.2009 6:31

antigogo

Když si někdo , kdokoli za cokoli,

řekne o peníze předem a neuskuteční to, mohu jej obvinit za braní úplatků (pokud ty peníze využije v můj prospěch, tak mi vyhověl), Pokud někomu něco dám sám, tak to je moje věc a nemluvím o tom. Minulost paní žurnalistky Barbory bude určitě čistá jako sklo. Kdo ví, proč odešla z Plzně......

0/0
2.12.2009 23:26

zab2

Re: Když si někdo , kdokoli za cokoli,

Koukám, že s tvým myšlením a s tvou minulostí to bude ještě horší.

0/0
3.12.2009 7:32

karel60

Re: Když si někdo , kdokoli za cokoli,

Má pravdu předsedo. NIKDY jsem žádnému lékaři nedal úplatek, žiju a se službami jsem spokojený. Pokud platím u zubaře za nadstandartní plombu nebo protetiku, vždy dostanu účet.

0/0
3.12.2009 7:58

Juras

Nepravdivý titulek a hloupý obsah

Titulek není pravdivý, nejednalo se o průzkum, z něhož by se dalo statisticky odvodit takové odvážné tvrzení. Dokazuje to poslední odstavec článku. Šlo o nějakou anketu návštěvníků nějakého portálu.

To chce další křišťálovou lupu! ;-D

0/0
2.12.2009 22:54

BG1

TOP 09

Pak se muzeme divit navrhum TOP 09?

Vzdyt oni chteji pouze zoficialnit to, co je jiz davno zazitou praxi.

Stat by na tom jedine vydelal, protoze z uplatku se neplati statu dane, kdezto z lekarskych sluzeb, ktere by si clovek platil musi lekar platit dan.

0/0
2.12.2009 22:27

cejkis

Re: TOP 09

Hlavně, díky oficiálním sazbám se zamezí spekulacím a stane se to přístupné pro všechny a ne jen pro známé.

Dnes musíš mít nejdříve známého, který má známeho doktora a teprve potom mu můžeše dát prachy, aby jsi nemusel čekat na operaci tak dlouho a nebo měl např.porodníka, kterého chceš.

0/0
2.12.2009 22:39

karel60

Re: TOP 09

Za 63 let jsem potřeboval 3 operace a vždy byla provedena bezprostředně po zjištění potíží (max. 3 týdny), bez jediného haléře úplatku. A nebylo to v jednom zařízení nebo u jednoho lékaře (České Budějovice, Tábor, Praha).

0/0
3.12.2009 8:01

cejkis

Všem stávající systém vyhovuje

Už jsem to psal u jiné diskuze.

Lékařům vyhovují černé peníze. Movitějším lidem vyhovuje, že si můžou koupit co chtějí. Jediný, kdo na tom tratí je střední a nižší vrstva. Myslíte se, že tato část obyvatel má moc tento systém změnit ?

0/0
2.12.2009 22:24

REKINM

tak nevím,

zda má smysl dávat doktorům úplatky, v převážné většině jsou to jen předskokani patologů a ještě jsem neslyšel že by pacient patologa dával úplatek.:-/

0/0
2.12.2009 19:51

vodnicivcechach

Re: tak nevím,

je videt, ze o praci patologu nevis vubec nic

0/0
2.12.2009 19:58

REKINM

Re: tak nevím,

však jsem také o jejich práci nepsal, božíčku ty jsi suchý jak Bebe.;-D

0/0
2.12.2009 20:01

tenisovejloket

Re: tak nevím,

woue;-D;-D;-D

0/0
2.12.2009 21:07

Quasar

Re: tak nevím,

;-D;-D;-DR^

0/0
2.12.2009 22:56

hany1

Přestaňt tady obviňovat

všechny instituce včetně doktorů z braní úplatků. V životě jsem nedala žádný úplatek a ani jsem nepocítila nějakou ujmu , že jsem pozornost nedala. Úplatky dávají většinou lidé, kteří si myslí, že bez peněz to nejde. Jsou to povětšinou lidé s nižším vzděláním, kteří nemají své sebevědomí.

0/0
2.12.2009 19:39

madqwert- kovaný komunista

Re: Přestaňt tady obviňovat

ano, souhlas,  jen lidé s nižším vzděláním mají rovnítko mezi institucí a doktorem.;-D

0/0
2.12.2009 19:43

hany1

Re: Přestaňt tady obviňovat

Nebuď malicherný! Příště to napíšu ve větě složité.

0/0
2.12.2009 19:47

madqwert- kovaný komunista

Re: Přestaňt tady obviňovat

:-) malicherný ne, jen trochu alergický na vymezování se vzděláním. Přátelsky jsem si rýpnul.;-D

0/0
2.12.2009 19:58

Zebin

Re: Přestaňt tady obviňovat

přesně, byl jsem dvakrát na operaci v prestižní nemocnici a nikdy mi nikdo nic takového ani nenaznačil........... neříkám, že to není, ale nesetkal jsem se s tím, takže si nemohu ani  zanadávat ;-)

0/0
2.12.2009 21:06

cejkis

Re: Přestaňt tady obviňovat

Jak dlouho si na operaci čekal ? S úplatkem by to šlo dříve :)

0/0
2.12.2009 22:25

mararan

jste podelani

jste podelani, proc je neudate policii?

0/0
2.12.2009 19:21

madqwert- kovaný komunista

Re: jste podelani

hlavně od ledna tomu bude nakloněno opozitní postavení Saturnu s Uranem ;-D

0/0
2.12.2009 19:30

dantencl

Re: jste podelani

Děláš si legraci, ale přibližně to tak je, tedy spíše od konce února. Ovšem to se musí konkrétně zjistit u daného člověka, jaký to má na něj dopad, nejde to říci obecně a plošně. Při prvním průchodu v září 2008 začala ekonomická krize, při druhém v březnu, kdy se Uran z pohledu ze Země "vracel", bylo ticho po pěšině, a třetí bude mít Uran zase dopředný pohyb.

0/0
2.12.2009 19:54

12345hanka

Re: jste podelani

Ty si vůůůůůl

0/0
3.12.2009 16:42

vodnicivcechach

cesi, prosim vas, nenoste doktorum porad ty

flasky!! zdyt z nich budou alkoholici! trochu fantazie neee!? :-P ;-D

0/0
2.12.2009 19:17

madqwert- kovaný komunista

Re: cesi, prosim vas, nenoste doktorum porad ty

ty raději krabičák?;-D

0/0
2.12.2009 19:19

biofyzik

malé ryby

tady někomu vadí jedno kafe pro doktorku, ale ty miliónové úplatky na ministerstvu zdravotnictví nikoho nevzrušují.

0/0
2.12.2009 19:12

vodnicivcechach

Re: malé ryby

tak tak

0/0
2.12.2009 19:15

www.evlada.cz

Presne proto jsou poplatky zbytecne.

Nejdrive zefektivnit pojistovny, ty si pak doslapnou na podvadejici doktory(kazdej se setkal s tim, ze pokud nahodou mel moznost nahlednout do sve karty cumel s uzasem na to , co v ty karte je.) Nebyl jsem u obvodaka doktora mezi 20-30 rokem ani jednou, krom ockovani a kdyz jsem po jeho smrti ziskal vlastni kartu. Vypadal jsem jako nejvetsi marod. Prumerne tak 5-8 navstev za rok.  Tzn az bude lekarska karta kompletne dostupna pro pacienta. Napriklad elektronicky. Az budou doktori fungovat jak maj. Bude moznost se objednat a nevysedavat po cekarnach. Az budou pojistovny fungovat max efektivne. Tak potom, kdyz budou chybet penize.  At se plosne zvedne zdravotni pojisteni tak jak bude treba. Mozna by tomu pomohlo, zakazat tabak a alkoohol, nakterym stat rejzuje namale prostredky na danich . A pak si stezuje , ze lidi chlastaj a kouri....Proste to je cele trapna fraska. A doktori , tem se to libi, ke svejm pausalum, a vymyslenejm ukonum, jeste dalsi pausal ve forme poplatku...Za co? ..

0/0
2.12.2009 18:43

Dandelineman@

Re: Presne proto jsou poplatky zbytecne.

a co zakázat čaj a kávu, ty také škodí ;-)

0/0
2.12.2009 18:47

madqwert- kovaný komunista

Re: Presne proto jsou poplatky zbytecne.

tak si vyžádej výpis. Pak seber odvahu a dej švindlaře policii. Bude dobře, pročistí-li se profese od lotrů.;-D

0/0
2.12.2009 19:45

karel60

Re: Presne proto jsou poplatky zbytecne.

Já vyžaduji od ZP výpis z účtu každý rok a všechny návštěvy u lékaře a výdeje léků si eviduji v počítači pro porovnání. Je zajímavé vědět kolik stála operace a jak se navyšují plačícím lékařům úhrady stejných výkonů. Za posledních 8 let jsem ani jednou nezjistil, že by si doktor nějaké výkony připsal, naopak obvoďák si neúčtoval výkon o kterém jsem byl přesvědčený, že si ho nechá proplatit. On zřejmě usoudil, že jeho čas pokryje kapitační platba. Je fakt, že se v ordinaci zbytečně nevykecávám a k lékaři chodím až když nezabere osvědčená léčba.

0/0
3.12.2009 8:09

iuos

hmm

to je obyčejný pozůstatek z dob šamanů - lidi vzhlíží s úžasem k těm, kteří se v nich hrabou a pomohou (pokud ne, tak "to víte, nejsme všemocní") ;-D

0/0
2.12.2009 18:24

biofyzik

Re: hmm

logičtější je vzhlížet k právníkům, politikům nebo zpěvákům.

0/0
2.12.2009 19:11

iuos

hmm

proč shazuješ můj (tentokrát) správný názor?

0/0
2.12.2009 19:37

Dandelineman@

To není pravda !

český člověk uplácí všude, protože musí. Tak je to v české společnosti nastaveno odshora až dolů. Příklady všeobecně známých úplatků: studium, stavební úřad, pozemkový úřad, PČR, výběrová řízení, operace, nadstandardní pobyt v nemocnici, pojišťovny, kontrolní orgány, atd.atd. Je až k nevíře, že se někdo tváří že o tom nemá ponětí.;-D[>-]

0/0
2.12.2009 18:22

tučňák v exilu

Re: To není pravda !

Zatím jsem úplatky nepotřeboval, ať ve zdravotnictví, ve školství nebo na úřadech :-P

0/0
2.12.2009 18:34

Dandelineman@

Re: To není pravda !

jj, ale strach o blízké je kolikrát větší než strach o sebe...

0/0
2.12.2009 18:39

vodnicivcechach

Re: To není pravda !

mno, ono to s uplatky lekarum tak hrozne nebude !! zase jde jen o jiste skupiny a zase je to o lidech

0/0
2.12.2009 19:16

wiki5.5

Re: To není pravda !

neni to o lidech, je to o systemu... nebo take uplacite v krame aby vam dali lepsi rohlik?

0/0
3.12.2009 2:22

Augusto Pinochet

Klasika...

...za 30korunovy poplatok budeme kvicat do bezvedomia ale vino za 3 stovky nam problem nerobi (este zabudli dodat ze najviac uplacaju dochodcovia ktori sa najviac stazuju ake je vsetko drahe)

0/0
2.12.2009 17:57

Dandelineman@

Re: Klasika...

za to, jak to máte na Slovensku my nemůžeme...

0/0
2.12.2009 18:40

kenitsok

jednoduché

Za úplatek lze vždy považovat, je-li poskytnuty jakákoliv protislužba.Cena úplatku většinou odpovídá i ceně protislužby.A opravdu sjme úplatkářská velmoc. Proč si vlastně někdo stěžuje, že nemůže dostat nadstandartní služby , když je lidé získávají úplatky, bohužel to není zdaněno, takže škoda státu nebo pojišťovny, nadstandart pro lékaře.V

0/0
2.12.2009 17:56

Augusto Pinochet

Re: jednoduché

nadstandartni sluzby moze dostat maximalne prezident, ostatni obcania si budu musiet vystacit z nadstandardnymi ;-)

0/0
2.12.2009 18:00

hany1

Re: jednoduché

když chceš samostatný pokoj tak si připlatíš. Už je ledacos možné.

0/0
2.12.2009 19:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.