- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasím s velkou částí příspěvků pode mnou. Na středních či vysokých školách je to bez kvalifikace na pováženou, ale čím mladší děti jsou, tím důležitější je, aby se jim pedagog přizpůsobil, aby se vcítil - a to nikomu VŠ nedá; to pokud v sobě člověk nemá, tak to nezíská. Můj potomek nafasoval na 1.stupni ZŠ dámu důchodového věku ověnčenou praxí i tituly, ale protože pravděpodobně trpí schizofrenií (mluví zásadně ve zdrobnělinách, občas šišlá, ale od 3.třídy si děti musí samy dělat výpisky a vypracovávat pracovní sešity), do kvalitního kantora má dál než daleko. Starší sourozenec měl učitelku, která si kvůli splnění požadavků VŠ dodělávala (při práci a po cca 10 letech praxe), ale i bez ní byla naprosto špičková
a často byl při jejich výkladu či zkoušení slyšet "spadnout špendlík".
Uznávám, že nějaké minimum by mělo být, ale učitelem se nikdy nestane ten, kdo to nechce dobrovolně dělat a záruku dobrého kantora nemáš ani u velkého "docenta".
Kromě jiného, jsou tu i důvody ekonomické. Spousta lidí by učit chtěla a ráda, ale nemůže si to dovolit s ohledem na vlastní ekonomickou situaci.... To je to nejsmutnější
Daleko větší problém vidím v učitelích s dostatečnou pedagogickou kvalifikací a patřičnou aprobací, kteří učí opilí (kolegové vědí, ale kryjí; žáčci vědí a vyvádějí alotria), do hodin chodí pozdě ( z 45 minut výuky je kantor přítomen minut 20), výuku flákají Zeptejte se vlastních dětí.
Ti, kteří učí bez dostatečné pedagogické kvalifikace mají obvykle rozsáhlé znalosti v oboru, který učí a mají zájem něco naučit. A obvykle nemají problémy s chováním dětí.
mám inženýrské studium a x certifikátů. Ale kdybych šel učit informatiku na základní školu a jsem si jistý, že toho v tomhle oboru vím o dost víc než takzvaný kvalifikovaný učitel, tak jsem pořád placen jako nekvalifikovaný zaměstnanec. Takový systém je naprosto zvrácený a ani mě nehne, abych šel ještě studovat za své peníze proto, abych měl nějaký papír, který mi je fakticky k ničemu.
A opravdu ta kvalifikace pomůže? Možná je více škol jako je ta plzeňská a i kdyby ne, všichni kdo jste studovali jakoukoliv VŠ, nemáte pocit, že je 90% (v té optimistické verzi) znalostí k ničemu? Proč se porád zajímáme o to, jaký diplom člověk má místo toho jaký má vztah k oboru, jak vlastně učí a jakým způsobem dokáže zaujmout atd.Pak je z toho papírování a biflování, které je beztak pro praxi k ničemu. Zeptejte se studentů, kteří čertvě pracují. Budete koukat co vám řeknou:-)
má kvalifikaci učit lidi krást a podvádět. Tržní to je.
já si osobně nemyslim, že to je takovej problém, že učitelé nemají kvalifikaci. myslim si, že např. v oblasti jazyků je takovej problém najít někoho, kdo chce jít učit a zejména jazyky zvládá na odpovídající úrovni. a ještě to zpřís¨novat restrikcema a kvalifikacema? neni volnej trh a co nejméně překážek zárukou kvality?
člověk, co není sám schopen vystudovat, učí děti jak studovat a dosáhnout neljepšího vzdělání..............není to divné?
Jiz nasi predkove rikavali "Za malo penez malo muziky"
Preberte si to jak umite ...
jejich neustálé kňučení, je způsobeno tím, že jsou úplně odtrženi od reality...
Jsem si jist, že skuhrání by ustalo, pokud by chodili na rok pracovat do soukromé sféry... na jakousi stáž !!!!!!!!!!
to by mě zajímalo jak si k tomuhle názoru dospěl.