Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje a autobusy v Praze mění trasu i jízdní řád

Některé tramvaje a autobusy v Praze mění od pondělí svou trasu i jízdní řád. Zatímco část spojů bude posílena, jiné naopak pojedou méně často nebo budou zcela zrušeny. Lepší dopravní spojení čeká především obyvatele Barrandova nebo Řep.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J i ř í

Smysl tramvají?

Očekával bych, že hlavní smysl tramvají je zajistit spojení od metra do okrajových částí, kam již metro nejezdí. Proto mi tramvaj č. 13 (Smích. nádr. - Barrandov) přišla docela smysluplná (proč nejezdila celodenně?), zatímco ukončení tramvaje od centra na smíchovském nádraží, byť mimo špičku, mi přijde nesmyslné - je vedena souběžně s metrem a dál už ne.

0/0
29.11.2009 11:04

karelsantora

Re: Smysl tramvají?

A co linka 12,14,20 ty taky jezdí z barrandova přes smíchov,tudíž 13 byla k ničemu  ;-)

0/0
29.11.2009 12:29

tx999

Re: Smysl tramvají?

13 byla jen posilova v ranni spicce. Ve zbytku dne byly mnohem smysluplnejsi tramvaje, ktere jedou dal do centra, protoze odebraly cast lidi metru. 13 by IMHO byla smysluplnejsi, kdyby jezdila napr. Sidl. Barrandov - Andel - Sidl. Repy. Jednak by zajistovala i spojeni s Andelem, odkud a kam spousta obyatel z Barrandova jezdi a posilila by i dopravu do Rep. Ve zbytku dne by 13 byla vyuzivana minimalne, protoze tramvaje jezdi vetsinou plne uz od Andela a na Smichovskem nadrazi tolik lidi, aby se na tomto useku vyplatila zvlastni linka, nenastupuje a v opacnem smeru uz zase necestuje takove mnozstvi lidi.

Soucasny stav je pro obyvatele vyhodnejsi - clodenne a celotydenne budou na Barrandov jezdit tri linky (dosud jen dve) a rano navic 4 smer Karlovo nam. a I.P.P., takze opet muze ubrat nejake cestujici metru. Jeste by ji mohli nechat jezdit nahoru i v odpoledni spicce a bylo by to velmi komfortni.

0/0
29.11.2009 12:53

tbk

zrušit duplicitu tram 10 a 16

tak  to mohli tramvaji č.10 (má delší trasu) upravit provoz taky po čtyřech minutách a tramvaj č.16 úplně zrušit a (nebo naopak :) , jelikož 32stanic mají teď společných a někdy jedou jen minutu až dvě po sobě (ikdyž většinou to mají rozhozené mezi tyto linky správně), ale byl by pak jen jeden jízdní řád.. :-) asi se ohradí ti co bydlí na Spojovací, ale tram č.9 jezdí tak často že přestoupit na Biskupcově není problém..

0/0
29.11.2009 10:32

Martin Šubrt

Re: zrušit duplicitu tram 10 a 16

Nebojte, to je právě cíl. Jen se to bojí udělat najednou. Jako byla 19 odkloněna na Nádraží Strašnice, aby mohla být časem zrušena, a 26 jezdit po 4 minutách, stejně jako 8 byla odkloněna k Nádraží Libeň, aby mohla být zrušena a 3 tam jezdila po 4 minutách, jako je před zrušením zkracovaná 25, před zrušením je i 21, až bude 3 jezdit po 4 minutách a každá druhá končit v Braníku atd. atd. Říká se tomu salámová metoda postupného zrušení skoro 10 linek a vytvoření těch po 4 minutách, které jak jste správně napsal, pak stejně jezdí minutu po sobě a pak dlouho nic, jen je třeba všude přestupovat...  

0/0
29.11.2009 20:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.