Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Německu padají hlavy. Armáda tajila civilní oběti po náletu v Afghánistánu

Deník Bild zveřejnil tajnou zprávu, která dokazuje, že špičky německé armády a možná i sám ministr vnitra úmyslně zatajovali desítky civilních obětí při leteckém úderu v Afghánistánu. Odtajněné video z akce navíc ukazuje, že velitel nemohl rozlišit, jestli pálí na civilisty nebo povstalce z Talibanu. První provinilci už opustili své posty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kladivar

Zas trapny pripominky

stat se neco podobnyho v CZ tak tam je u cisterny mnohem vic lidi-zlodeju. A nemusime chodit az zas tak daleko. Stacilo prevraceny auto s basama piv a i policie se obslouzila Rv 

Tak tady nemelte o moralce a o arabech. Stezrovna takovy neli horsi.

0/0
27.11.2009 13:55

francoa

Je pravda

že né každý muslim je terorista, ale na druhoustranu je každý terorista muslim.

0/0
27.11.2009 10:56

barbudo

Re: Je pravda

... tomu moc nevěřím, protože největší teroristické útoky provedli američané ...

... a u těch bych na Islám moc nesázel ...

0/0
27.11.2009 11:45

francoa

Neznám muslimského civilistu

dnes civilista, zítra sebevražedný atentátník.

0/0
27.11.2009 10:55

sphagnum

Muslimové furt řvou

když se jim něco stane, ale viděl někdy někdo, že by měli strach z něčeho? Vojenská cisterna, stíhačky nad hlavou, já musím být uprostřed dění nebo se radši schovám? Těžko věřit, jak izraelští vojáci pořád ubližují palestinským civilistům, když je vidět na videích, jak si z nich zašátkovaný babky a malý děcka houbeles dělají....

0/0
26.11.2009 23:41

pylorus

Kdo videl video

Kdo videl video, tomu je jasne, ze slo o naprosto legitimni cil. Houf zlodeju kolem ukradene cisterny. Velitel by zaslouzil metal. R^

0/0
26.11.2009 22:21

vodnicivcechach

a KDO je v afganu civilista?

poznate to? tak to jste borci!

0/0
26.11.2009 19:10

masculine

Re: a KDO je v afganu civilista?

:-) Ten, co si v té rychlosti zapoměl doma AK47. A potom ještě ten, který o něj po ugrilování přišel rukou svého nenechavého spoluobčana.

0/0
26.11.2009 19:12

vodnicivcechach

Re: a KDO je v afganu civilista?

;-) opravil bych to ak,casteji maji stare kalachy,coz je stesti,nebot tim trefi kulovy :-P

0/0
26.11.2009 19:15

CART09

Re: a KDO je v afganu civilista?

což nic nemění na zvrácenosti logiky "radši nestřílet, co kdybychom netrefili jenom Talibance..."

0/0
26.11.2009 20:00

vodnicivcechach

Re: a KDO je v afganu civilista?

narazis na ten pripad,kdy velitel zakazal pomoct tem danum,nebo komu?

0/0
26.11.2009 20:02

Paeris Kiran

Cisterny byli legitimní vojenský cíl

ať bylo kolem jakékoli množství civilistů.

Stejně jako byli legitimní cíle německé a japonské továrny za druhé světové války.

Jakýkoli matoriál který má nepřítel k dispozici a může být použit k vedení války je legitimním vojenským cílem.

0/0
26.11.2009 19:02

barbudo

Re: Cisterny byli legitimní vojenský cíl

... Německo je ve válce? A kdo ji vyhlásil?

0/0
26.11.2009 19:18

Júlinek šíšal

Re: ...hele Růžo...

...ty jsi zase hloupý, viď ...8-o  říká ti něco vojenské uskupení NATO, jehož je Německo členem? ...:-P  bojové akce v Afghánistánu jsou pod velením NATO a Německo má v zemi třetí největší kontingent ...;-) ...hele Růžo, chtěl bys být raději ve Varšavské smlouvě, která vojensky napadla území Česka? ...8-o  a ještě Růžo napiš, kdy NATO napadlo Česko ...;-D

0/0
27.11.2009 6:42

barbudo

Re: ...hele Růžo...

... tak NATO někomu vyhlásilo válku? Nebo někdo NATu? Nebo nějaký civil používá NATO proti jiným civilům za účelem prosazení svých ekonomických zájmů?

0/0
27.11.2009 8:31

Bivojcz

V Afganistánu není válka , probíhá tam mírová mise

nemluv o válce nebo budeš válečný štváč

0/0
26.11.2009 19:26

free_seagul

Re: Cisterny byli legitimní vojenský cíl

Škoda, že neexistuje stroj času. Poslal bych Tě do Drážďan po náletu vybírat vybombardované "potiletecké" kryty plné mrtvých žen, dětí a starých lidí ... chtěl bych vidět tvé keci o legitimitě potom. Zlo nemůže být nikdy legitimní... tohle slovo si berou lidi jenom jako berličku na omluvu svého zla. Chápu souvislosti proč se tak dělo, děje a bude dít. Možná to jinak nešlo a možná by to dělal každý z nás úplně stejně ... ale ... zlo zůstává zlem. 

0/0
26.11.2009 19:50

vodnicivcechach

Re: Cisterny byli legitimní vojenský cíl

valka je jiste strasliva vec, zlo plodi jen a opet zlo, to je bezny vzorec socialniho chovani.

tak proc, prokristapan, stale vytagujete ty dinosaury z historie?a strasite tim?to uz bys musel kvilet i nad krizackymi valkami a nevim jakymi valkami! ;-€ 

dejte s tim uz pokoj,nikdo z nas za to nemuze,je to odzite,a doufejme,ze se z toho lidstvo pouci. prestan s tim prudit jako spousta dalsich zde :-/ Rv

0/0
26.11.2009 19:55

free_seagul

Re: Cisterny byli legitimní vojenský cíl

Nechci prudit. Chtěl jsem jenom, aby se dotyčný zamyslel nad slovem "legitimní cíl". Jinak diskuze je od slova diskutovat.  Někdo startuje na slovo "legitimní cíl " a jiný na slovo "Drážďany". Pro Vás jsem měl zvolit příklad z nějakého iluzorního scifi románu. Tak sorry :-);-)

0/0
26.11.2009 20:30

tučňák v exilu

Re: Cisterny byli legitimní vojenský cíl

Ano, a Drážďany zlu aktivně pomáhaly. Víš, proč bylo na nádraží tolik vlaků s uprchlíky? Vojenský provoz byl tak hustý, že se tam ty jejich vlaky nevešly.

Mimochodem když už na to jdeš emotivně s vyhrabáváním krytů, poslal bych tě psát dopisy rodinám vojáků, kteří zemřeli díky dělostřeleckým zaměřovačům z Drážďan nebo díky tomu, že na "jejich" úsek fronty zrovna přes Drážďany přijely posily.

0/0
26.11.2009 19:56

free_seagul

Re: Cisterny byli legitimní vojenský cíl

přečti si to ještě jednou ..... a mysli proboha ....... napsal jsem.... "možná bychom to dělali stejně" ........jestli to chceš "po tvém" .... ano dělali bychom to na 99% stejně ... ale to neznamená, že zlo je legitimní....proč myslíš, že existují nějaké úmluvy týkající se označení červeným křížem nebo proč spojenečtí piloti měli seznam zakázaných cílů (přestože se často stávalo že stříleli po civilistech) atd. ? Bombardování měst (je jedno jestli německých, anglických, francouzských, japonských...) se často dělo nejen proto, že tam byly továrny ..... ale i proto, že cílem bylo podlomení morálky daného národa ... šlo skutečně jen o to, zmasakrovat co nejvíce lidí a uštědřit co největší materiální škodu... tehdy to byla dle mezinárodního práva vyhlášená válka ...na co se to diváme dnes? 

0/0
26.11.2009 20:12

Zamete

Re: Cisterny byli legitimní vojenský cíl

Srovnáváte nesrovnatelné. Drážďany byla chyba. Jenže dřážďanský nálet NEBYL náletem na průmyslovou/vojenskou kapacitu Německa. Bylo to neomezené kobercové bombardování bez rozlišení cíle v pokusu nahlodat morálku Němců. Srovnat něco takového s útokem na dvě cisterny je vrchol ignorace a neúcty k drážďanským obětem. ;-€ Talibové (a další povstalecké frakce) nenosí uniformy, většina z nich jsou franktieři - přes den jsou normální obyvatelé, v noci bojovníci. Každý kdo má AK nemusí být Talib - patří to k jejich kultuře mít zbraň. JAK V TOMHLE MÁ NĚKDO ROZEZNAT JESTLI TO JSOU NEPŘÁTELÉ NEBO JENOM CIVILISTÉ? A pokud to byli civilisté, které tam nahnal Taliban, pak je na vině Taliban - záměrně použil civilisty jako lidské štíty, což je jednoznačné porušení konvencí...

0/0
27.11.2009 8:24

joda

civilisté

Pokud vím, těm civilistům okolo těch cisteren BYLO ŘEČENO, že existuje hrozba náletu, civilisté se to prostě na vlastní riziko rozhodli podstoupit a takhle to dopadlo, žádou vědu bych v tom nehledal.

0/0
26.11.2009 19:01

masculine

Re: civilisté

:-) každý civilista je pro politika hlasem, který mu pomůže ke korytu. Vojáci nesmí  svévolně snižovat našemu "spojenci" v Afghánistánu jeho preferenční hlasy.

0/0
26.11.2009 19:11

Queribus

To je problém!

Politici, ať už to jsou američtí, britští, či němečtí (o českých nemluvě) žijí a rozhodují v podmínkách trvalého míru a těmito mírovými měřítky hodnotí i vojáky, které sami vyslali do války. Ale to je hloupé až dětinské.

Válka má svoje zákonitosti. Proto také boje v Afghánistánu trvají tak nekonečně dlouho a bez valného výsledku. Kafrají do toho civilové...Rv

0/0
26.11.2009 18:38

masculine

Re: To je problém!

Problém bude asi i v tom, že po vytlačení Talibanu nepřišly do "vyčištěných" oblastí masivní investice, které by Afgháncům daly možnost alternativy. Lidi je potřeba si koupit, zvláště v zemi, kde generace znaly pouze válku a obživou bylo (a je) zejména pěstování máku. Samozřejmě i zde rozhodovali (a selhali) politici. Ale jak se říká, po bitvě je každý generál.

0/0
26.11.2009 18:53

vodnicivcechach

Re: To je problém!

hele chlape, a vis jak to vypada v realu? vypada to tak,ze jim amici rozdavaji dolace na ulici, kopou jim vodovody, stavi lamparny, a oni je smahem ponici, neudrzuji, nezajem. jejich filozofie je takova"amiku davej. nedas? tak tahni z my zeme!" Proklinaji je ted proc? protoze chteji,at se staraji sami.jenze domorodci si predstavovali pomoc jinak-stale,neutuchajici rozdavani penez a pracovni silu us vojaka. a to je realita,ktera se zrejme v cesku nesmi rikat Rv

0/0
26.11.2009 19:14

free_seagul

Re: To je problém!

Zkus si na chvíli představit, že tam žiješ, nemáš téměř žádné vzdělání, infrastruktura je žalostná, každou chvíli příjde někdo, kdo by Ti chtěl poroučet a dělat z Tebe otroka, jednou za pár desetiletí příjde válka .... atd.

0/0
26.11.2009 19:57

vodnicivcechach

Re: To je problém!

krome toho vzdelani vim sve

0/0
26.11.2009 19:58

vodnicivcechach

Re: To je problém!

a pri vsi ucte - jsou geopoliticky strategicky cil a nikdo z nas s tim nic neudela. za tyhle nitky tahaji jini, tim padem povazuju negativni a zlostny postoj vuci vojakum jako ch ani proti vetru=naprosty nesmysl

0/0
26.11.2009 20:01

Bivojcz

Re: V Afganistánu není válka , probíhá tam mírová mise

nemluv o válce nebo budeš válečný štváč

0/0
26.11.2009 19:24

free_seagul

Re: To je problém!

Máš pravdu ...civilové do toho kafrají .... někteří tam totiž bydlí a jiní to zase platí víš?. Pro civilisty by bylo úplně nejlepší kdyby si to vojáčkové vyřídili kdesi na bitevním poli bez civilistů jako kdysi ... bohužel tak už to nefunguje. JInak souhlasím, že optika politika a úředníka tisíce kilometrů od bitevního pole je úplně jiná. Daný případ s cisternama mě připadá trošku hloupý, ostatně jako desítky jiných. Voják nikdy nebude dokonalý chirurg aby vždy přesně eliminoval jenom ty "špatné". Chybám taky nelze na 100% nikdy zabránit.  

0/0
26.11.2009 20:53

Zamete

Re: To je problém!

A máte na mysli s nebo bez toho rabování a znásilňování, co následovalo potom, co si to vyřídili na tom bitevním poli?;-)

0/0
27.11.2009 8:46

BobTheSinc

Vsichni chcipnem

Tenhle svet proste v totalni prd*eli, armada si muze delat na cizim uzemi co se ji zachce... RvRv;-O

A vsem co to schvalujou bych rekl jedno: Vzpomente si na protektorat, vzpomente si na '68 !!;-O

0/0
26.11.2009 18:24

masculine

Re: Vsichni chcipnem

:-) Vy toho pamatujete. Taky jste tehdy chodil krást pohonné hmoty z dopravních prostředků, které někdo ukradl Němcům, popř. Sovětům? A to ještě neprdíte do hlíny?

0/0
26.11.2009 18:26

BobTheSinc

Re: Vsichni chcipnem

Proti okupantum z Nemecka se za protektoratu bojovalo ruznymi zpusoby a dodnes oslavuje hrdinsky cin parasutistu, kteri provedli atentat na Heidricha (coz je o neco silnejsi kafe, nez ukradeni cisteren z benzinem).... Takze o cem je rec???

Afghanci jsou doma a maji na svem uzemi okupujici armadu, tecka konec.... (a reci, ze si je pozvali sami neberu, my tenkrat nemce taky "pozvali" Hachou)... Rv

0/0
26.11.2009 18:34

BobTheSinc

Re: Vsichni chcipnem

"S" benzinem samozrejme.

0/0
26.11.2009 18:35

Queribus

Re: Vsichni chcipnem

Možná by to chtělo zjistit si nějaká fakta, než se úplně zesměšníte těmi pohádkammi, ci tady píšete...

0/0
26.11.2009 18:39

BobTheSinc

Re: Vsichni chcipnem

V cem se mylim, resp. zesmesuji??

0/0
26.11.2009 18:44

masculine

Re: Vsichni chcipnem

:-) mj. v tom, že porovnáváte 2. světovou a současnost. Pokud se bombardovaly zbrojovky (v lepším případě), zařvaly stovky lidí. Tady zařvalo několik zlodějů a je z toho povyk. Armáda není na tenhle pseudohumanismus připravena, jednoduše nemá prostředky na vedení války způsobem, kterým by politik obhájil své koryto. Buď se povede válka tak, že se civilní ztráty budou kompenzovat např. masivní podporou výstavby infrastruktury, vzděláváním apod., nebo je lepší tuhle šaškárnu ukončit, počkat až Taliban ovládne zemi, nastolí středověký režim a potom zopakovat invazi - nehrát si na to, že se neválčí, masivně vybombardovat opěrné pozice a místa odporu, pokud možno neumožnit stažení té islamistické verbeže do Pákistánu a při obnově země se vyvarovat chyb z minulosti.

0/0
26.11.2009 19:07

masculine

Re: Vsichni chcipnem

:-) Milý pane, a co třeba lekce historie? Začněte od sověteské invaze, před americkou podporu mudžahedinů, odchod Sovětů, války warlordů, vznik Talibanu v Pákistánu, jeho rozšíření v Afghánistánu, podporu spojenců Severní koalici, vytlačení Talibanu k hranicím s Pákistánem a současný neutěšený stav. :-) Opravdu máte pocit, že víte, kdo je onou okupující armádou?

0/0
26.11.2009 18:48

barbudo

Re: Vsichni chcipnem

... možná si tu historii zopakujte a doplněte to důležité ...

... například americkou podporu islámských fundamentalistů před sovětskou invazí ...

... a třeba Bushovou rolí v tomto ...

0/0
26.11.2009 20:37

Pilat

tolik idiotu najednou

se muze slezt jen na ceskem netu ;-D uz aby vam tam nekdo psoukl nejako raketu at si taky uzijete neceho co nestoji ani za rec ;-D

0/0
26.11.2009 18:22

masculine

Re: tolik idiotu najednou

:-) hybaj s lavorem pro benzín

0/0
26.11.2009 18:24

bartozrout

Vzkaz našim zlodějům:

Krást se nemá. A zaq další, cisterna jim zapadla a byli v pudeli, tak sezvali civily s lavorama ať si naberou. Jak znám povahu toho ksindlu, byl v tom kalkul, který vyšel.

0/0
26.11.2009 18:19

Kandidát na doživotní ban

To se toho stalo...

Taková drobnost nestojí ani za diskusi, natož za odvolávání nějakých ministrů. :-/

0/0
26.11.2009 18:10

masculine

Re: To se toho stalo...

:-) a ministři to mohli ovlivnit jak?

0/0
26.11.2009 18:25

tučňák v exilu

Mein Karl Gott

Dělostřelectvo, použité proti opevněným Cáchám taky nevědělo, jestli v dopadové zóně není njaký civilista. Letouny RAF při útoku na Cap Arconu myslely, že jde o součást stahování Německých jednotek z Norska na frontu do Německa... Atd.

0/0
26.11.2009 17:55

masculine

Re: Mein Karl Gott

:-) ale od té doby už jsme "civilizovanější"...nebo si na to alespoň někdy hrajeme...a zkorumpovaní korytáři v Afghánistánu (naši "spojenci" v boji proti Talibanu) si vedle své korupce nemohou dovolit schválování podobných "přehmatů".

0/0
26.11.2009 18:10

tučňák v exilu

Re: Mein Karl Gott

Tady ale nejde o civilizovanost, tady jde prostě o reálný svět - prostě je nutné se (často) rozhodovat na základě neúplných nebo dokonce mylných informací, tomu se prostě nedá vyhnout... Tedy v pohodlnývch pracovnách bez zodpovědnosti ano, ale ne v poli...

0/0
26.11.2009 18:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.