Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté a hasiči vyrazí 9. prosince demonstrovat za své platy

Policejní odbory vyhlásily na 9. prosince před Úřad vlády demonstraci proti plánovanému snížení mezd. Podpoří je i hasiči a odborový svaz a Odborový svaz státních orgánů a organizací. Podle odhadu šéfa policejních odborů se sejde nejméně tři tisíce demonstrantů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ajtýčko

V anketě sem klikl na ALE

Nevím jak u hasičů (žádného neznám), ale u policistů je to asi tak, že ti cou slouží na ulicích. Zdaleka nemají tolik peněz. Navíc už teď jich má policie málo a těch co dělají svou práci dobře ještě míň. Ti co sedí v kancelářích a dělají úředníčky nebo nedejbože policii "řídí" mají obvykle víc. Jejich práce je buť k ničemu, nebo v případě vedoucích pracovníků nenesou žádnou odpovědnost. Ta první skupina si snížení rozhodně nezaslouží ta druhá spíš ano. Každopádně pokud bych chtěl ušetřit na polici nedělal bych to mzdách. Ono by stačilo probrat nákupy výpočetní techniky, náklady na rekonstrukce služeben. Nebo třeba ta "krásná" nová auta. Na co ma řadová policejní oktávka mít metalický lak, nebo dálniční passat kožená sedadla?? Takových věcí by se dalo najít.

0/0
26.11.2009 13:47

koutlosh

Re: V anketě sem klikl na ALE

Jenže ty "vedlejší náklady" jsou hlavním zdrojem "vedlejších příjmů", jak to přeci zná každý druhý politik, což souvisí s něčím, s čím oni rozhodně pořádek dělat nebudou ;) Problém je v tom, že "spořit" se neumí ani v soukromém sektoru, natožpak ve státní správě. Nedávno jsem se bavil s bývalou zaměstnankyní jednoho předního českého eshopu s elektronikou a počítačovou technikou (jak mají toho extrémně protivného zeleného maskota ;) a princip je všude stejný, nejdřív sedřít z kůže zaměstnance, pak začít přemýšlet ;) Přibrali "krizového manažera", který měl vytvořit úsporná opatření pro krizi (za což měl nárok na odměnu ve výši 50% ušetřených nákladů! :D) a výsledkem bylo jeho rozhodnutí odebrat zaměstnancům veškeré prémie (z nichž padesát procent dostal naopak onen krizový manažer, nedivím se, že po podobném "opatření" ze spousta dosavadních zaměstnanců prostě sebrala a šla) a dál vcelku nic moc.

0/0
26.11.2009 14:14

koutlosh

Re: V anketě sem klikl na ALE

Odebrat zaměstnancům 50% prémií by přineslo stejnou úsporu a personální oddělení by přitom mělo mnohem méně starostí s přibíráním nových zaměstnanců a jejich zaučováním v nejhektičtějším období. Něco takového by dokázal management vymyslet, bez asistence nějakého ředitelova známého, který si rychle a bez práce přišel na slušné peníze ;) No ale zpět k tematu, když nejsou schopny zefektivnit svou práci ani soukromé firmy, u nichž náklady snižují zisk, který je prioritou, pak jak by se dalo něco takového očekávat od státní instituce, kde "přivýdělky" a "všimné" jsou mnohem častějším jevem?!? Nejčastěji se šetří na zaměstnancích, byť by bylo možné šetřit i jinde.

0/0
26.11.2009 14:26

pehlad

Stávkovat by se mělo ale

za odstoupení našich politiků,kteří to dotáhli tam kde to je,následně za konfiskaci jejich majetků a dále za zrušení senátu.Oni jsou příčinou stavu který tu panuje!!!!!!

0/0
26.11.2009 11:52

pepa01

Re: Stávkovat by se mělo ale

R^R^R^

0/0
26.11.2009 13:23

Pitošek

Přemýšlejte

Koho voláte, když vás přepadnou, když u vás hoří, když vidíte jak někoho okrádají? Tam kde právě vy jít nemusíte, jdou hasiči, policisté. A policista v ulici, který bere 17.000,- čistého (hrubého cca 20.000,- než mu uberou 4%), průměrný plat je prý 32.000,-, tak se nedivte, že nechtějí přijít o peníze.

0/0
26.11.2009 10:45

koutlosh

Re: Přemýšlejte

Nechtěl bych dělat ani policistu, ani hasiče, ale zrovna k policii lidé vřelý vztah nemají, tak jim nepřejí, protože za tím vidí jen cifru. Kterou navíc "průměrně" dotvářejí různé policejní "elity". Kdejaká kancelářská krysa riskuje maximálně to, že se řízne někde o papír, nebo že nachladne, když jde z dobře vytopených prostor někam na cigáro, ale ona ta policie, natožpak hasiči to zas tak pohodlné nemají.

0/0
26.11.2009 13:32

mony67

platy

Milí policisté, můžete sebou vzít demonstrovat i skoro 80% obyvatel této země.Protože téměř všem se snižovala mzda.Mě konkrétně se mzda snížila  od září asi o 2500kč.Jenže my nestátní zaměstnanci musíme akorát držet hubu,protože bychom se mohli také ocitnout na dlažbě.Nevím proč zrovna státní zaměstnanci by měly mít nějakou vyjímku.

0/0
26.11.2009 9:51

Pitošek

Re: platy

Mony67, tvého názoru si vážím, leč bohužel s tebou nesouhlasím. Pracuji u policie, s novým služebním zákonem před 2 lety jsem přišel cca o 5.000,- Kč čistého měsíčně, jelikož přestli platit přesčasy (čas šel na úkor rodiny, abych ji alespoň trochu zabezpečil). Nyní jsem se dostal na částku, kde jsem byl před dvěma roky a zase mám přijít o peníze? Vím, že u soukromníků je to  na houby (slušně řečeno), ale ani u nás to není pohoda a kafíčko.

0/0
26.11.2009 10:49

Phantom2005

Když ...

... mluvím s policistou, kterého pár let znám, slyším jeho stížnosti, tak říkám přidat ANO. Když vidím policii jako celek, tak říkám ROZHODNĚ NE :-/

0/0
26.11.2009 9:48

tomtop

oni nastavují krky a dělají přesčasy zadarmo

a jim chtějí ubírat ! Přitom mají nemalé personální problémy s dostatkem kvalitního personálu, takto se situace ještě zhorší. Politici ubírají všude, jen ne sobě své pohodlí....

Práce policistů je někdy velmi kontroverzní, v kontaktu se zločinem je sám polovičním zločincem když oprávněně vytáhne zbraň ... u státu v tomto zastání také nemá !

0/0
26.11.2009 8:54

roddie

Re: oni nastavují krky a dělají přesčasy zadarmo

Každý má možnost výběru.

0/0
26.11.2009 9:01

tomtop

Re: oni nastavují krky a dělají přesčasy zadarmo

ano .. a my policisty potřebujeme, situace je tam i tak dost napjatá , tak proč to zhoršovat

0/0
26.11.2009 9:25

roddie

Za co vyšší platy?

V době kdy každý patnáctý člověk nemá práci, oni mají slušný plat, výsluhu a naprosto degradovanou image v očích veřejnosti. To, na čem by měli pracovat, nejsou platy.

0/0
26.11.2009 8:51

tomtop

Re: Za co vyšší platy?

slušný plat ? No to rozhodně ne, v soukromé sféře by mohli mít podstatně víc .... za naprosto bezpečnou práci. 150h neplaceného přesčasu ročně zrovna taky není málo ... to si musíte odečíst.

0/0
26.11.2009 8:55

roddie

Re: Za co vyšší platy?

No a? Tak proč nejdou do té soukromé sféry, když je to tam takové lepší? Protože by museli dělat nějakého bezpečáka za o třetinu nižší plat. Nebo by dostali vyšší, ale také by mohli přijít za půl roku o práci, nebo firma nebude mít kšefty apůjdou s platem na půlku ... jo, v soukromé sféře mohou být vyšší platy, ale xakru je to kompenzováno jinými nevýhodami. A dobře vím, co dím, neboť v soukromé firmě makám a nevím měsíce.

0/0
26.11.2009 9:00

tomtop

Re: Za co vyšší platy?

já su také v soukromé firmě a po několika letech praxe mám vyšší plat, než mnohem zkušenější policista na vyšším postu ... 1 máme v rodině, tak vím, o čem píšu..

0/0
26.11.2009 9:27

Ramios

O koze a o voze

Ano zákon policistům zakazuje stávkovat ale nezakazuje demonstrovat. A k tomu snížení mezd, průměrná mzda u policie je asi kolem 34000,- z této částky 4 % odečtou všem, ať má 34000 nebo 18000,- a to je prasárna. A mimochodem každý má právo volby. Nelíbí se vám u soukromníka? Ohodnocení práce od vašeho zaměstnavatele je podle vás nedostatečné? Změňte zaměstnání!!! Nechcete změnit zaměstnání? Nechce se vám dojíždět? Držte ústa a krok a zaleste zpět do sluje a neprojevujte se!!! !

0/0
26.11.2009 8:45

loslos3

Pisatelé!

Někteří posatelé vůbec nevý co píšou čtu že policisté stávkují  zákon jim stávku zakazuje,podíval se někdo na platy,kde nejsou příplatky za svátky za noční za přesčas,na nic nemají nárok a navíc musí odpracovat 150 hodin zdarma.Kdo zvás to pude dělat.[>-]

0/0
26.11.2009 7:28

Bob Harwey

Nepochopil jsem, proč je

tento článek v rubriceš " černá kronika"...

0/0
26.11.2009 6:51

pletiplot

Snizit nebo nesnizit

Všichni tady křičíte, že by se platy policistů měli snížit. Dobře. Co bude dál. Ti schopnější odejdou a najdou si práci. Mám jednoho známého, který začíná u policie, ale mohl by se živit i jinak, protože chytrý je dost, nebo sousedka, která vystudovala práva (ale poctivě, žádná rychlovka), dělá závodně karate, ale klidně by se mohla živit jako advokát. Kdo zůstane? Jen ti pohodlní lemplové, pro které je snažší případy odkládat nebo rovnou radit lidem, ať nic neoznamují. Zrovna včera jsem potkal jednoho známého, kterému cizí ženská nabourala auto z boku, když otáčela na křižovatce a od nehody ujela. Nic moc se nestalo, jen promáčklé dveře, ale ten známý není zrovna bohatý a na opravu nemá. Seběhli se svědkové, jedna paní přinesla i SPZ, všichni byli ochotni dosvědčit to na služebně. A pan policista místo aby to standardně vyřídil a on pak mohl opravovat z jejího povnného ručení, tak mu poradil, ať nic nehlásí, že by mu musel dát pokutu (nechápu za co), a ať si to opraví sám za svoje....

0/0
25.11.2009 23:06

nexus63

Kdo má dneska nějaké záruky? Nikdo!!!

0/0
25.11.2009 21:00

Alanana

Policajti stávkují stejně celý rok.

Hasičům by se neměl plat snižovat , to je opravdu těžká a nebezpečná práce.R^

0/0
25.11.2009 18:25

cipis

Re: Policajti stávkují stejně celý rok.

Díky, kde chodí na ty cifry? 34000?;-D Realita 18000:-) Ale i to není v dnešní době k zahození

0/0
25.11.2009 20:21

karpet

rána pod pás

Dle mého názoru v situaci, kdy je vysoká nezaměstnanost a výběr daní, z kterých jsou placeni všichni státní zaměstnanci včetně hasičů a policistů, velmi vázne, je tlačit na zachování, natož zvyšování mezd, minimálně nemorální. Odhlédnu-li od nezaměstnaných, je mnoho zaměstnaných, kterým jsou kráceny příjmy řádově o desítky procent. Tyto skupiny obyvatel to musí vydržet, proč by neměli policajti a hasiči skousnout snížení o pouhá 4%? 

0/0
25.11.2009 17:40

Thorgal

Re: rána pod pás

Poslouchejte váženy, když o té práci nic nevíte a když vám za posledních několik let peníze postupně ubírají a to o krizi nikdo ještě nic nevěděl, tak se nedivte, že se musíme bouřit

0/0
25.11.2009 20:10

axelaxel

ahoj

moja reakcia nieje ostra ja mam viac ja podnikam skladam a opravujem pocitace pracujem v pokoji u seba doma a PRE MNA JE PRACA KONICKOM,ja to myslim tak ze kamarat ktory pracuje vo fabrike drie 8 hodin denne a ma aj nocne a ma mesacne 300 eur zatial co policajti nerobia nic valaju si sunky a maju mesacne 900 eur za nic, ZAS je tam tiez pravda ze v kuse sa bat o zivot seba a rodiny nieje sranda ale zas brat len zato ze si valas sunky 900 erur nieje spravodlive,ja mam v rodine byvalych policajtov a tak viem ako su na tom platovo

0/0
25.11.2009 16:19

nexus63

Re: ahoj

Bylo by zajímavé zjistit si na kolikátém místě v procentuální úmrtnosti při výkonu zaměstnání jsou policajti. Jistě se najdou nebezpečnější a přitom méně placená povolání...

0/0
25.11.2009 16:41

Theurbanek

Re: ahoj

Tak např. podle britské pojišťovny Churchill Insurance je nejnebezpečnějším povoláním myč oken, dále vojáci, hasiči, námořní rybáři, policisté, pokrývači, lešenáři, prořezávači stromů a artisti;-) V tuzemsku to ale může být kdokoliv, např. silničáři na D1...Je ale pravdou, že u nás brutálnější útoky se zbraní přibývají, takže je jen otázka času,kdy se statistiky budou měnitRv

0/0
25.11.2009 16:56

nexus63

Re: ahoj

Kdyby u nás byly pořádné zákony tak by nebyl nárůst takový. Mimochodem Vy máte alespoň zbraň, kdežto původní oběť ozbrojeného lumpa zbraň obvykle nemá. V tom je práce např. prodavačky minimálně stejně nebezpečná. Kdo je odhodlán i zabíjet tak bezbranného člověka snadno odrovná..

0/0
25.11.2009 19:19

tomtop

Re: ahoj

válejí šunky ? Pravidelné nasazení o víkendech, noční atd, 150h neplacených přesčasů ... jsou to lidé se sš, jinde by měli podstatně pohodlnější práci. Najděte si někde statistiky zranění a úmrtí při povolání ... policisté na tom nejsou moc dobře.

0/0
26.11.2009 8:57

mr.kev

4%

To si dělaj k.o.zy. ale matkam sebereme pro jistotu 23% a nastavime to tak aby byly doma co nejdele. hranice pro 2r rodičovskeho z 16 na 21tis ;-€

0/0
25.11.2009 15:59

Smil

Re: 4%

jsou tam i policistky a muži těhotných.

0/0
25.11.2009 16:20

nexus63

Re: 4%

A jinde snad ne? ;-D;-D;-D;-D;-D;-DR^

0/0
25.11.2009 16:43

jarda

HASIČI SI ZASLUHUJÍ VYŠŠÍ PLATY

Hasičům by měly být platy zvýšeny.  U policajtů  jen za jejich mimořádné výkony, které občas vidíme v televizi. Služba obou je náročná a nenahraditelná. Proto hasičům ANO !!

0/0
25.11.2009 15:56

R.A.K.

Re: HASIČI SI ZASLUHUJÍ VYŠŠÍ PLATY

Hasič Jarda!!Ale je pravda, že hasiči tolik lidem !nepomáhají" jako policisty. Začínáte cítit, jak ryba smrdí od hlavy (policejního kapra myslím). Ty řadové policisty řídí skuteční blbci.

0/0
25.11.2009 19:03

nexus63

Pokud všichni půjdeme stávkovat proto, že se nás

krize nějak dotkla tak to můžeme rovnou zabalit. Prostě když nejsou prachy tak nejsou prachy. Policajti si možná něco vydupou ale zase to bude jen na úkor nás ostatních. Vážení policisté já už nedostal přidáno 2 roky a příští rok na to taky můžu zapomenout. Jenže to je rozdíl mezi soukromým a státním sektorem. Když řeknete u soukromníka slovo odbory tak se může stát, že on vám odpoví: pracák. A nemyslete si, že jste nějací chudáci. Jsou i lidé, kteří dělají za méně než polovinu vaší mzdy. Bez ohledů na přesčasy. Ty se v soukromí také většinou neproplácí...:-/

0/0
25.11.2009 15:36

Revi

Re: Pokud všichni půjdeme stávkovat proto, že se nás

Obyčejně na příspěvky moc nereaguju, zde však nemám jinou možnost. Jsem policista, nastoupil jsem v roce 2006. Po půl roce služby mi díky novému služebnímu zákonu klesl příjem o 1800,-, byly však kolegové, kteří díky novému zákonu přišli i o 3000,-. Od té doby (2006) nebyl náš plat nijak upravován, až v letošním roce jsme každý dostali 400,- Kč hrubého navíc.

Tudíž naše platy jsou teď na úrovni 1.1.2007 + 300,- čistého. Současný návrh sice hlásá, že nám seberou jen 4% z platu, ale po přepočtení na "čistý" příjem to dělá už 7% Tudíž suma sumárum seberou mi to co mi na jaře přidali .. a ještě další skoro 1000,- Kč.

O placených přesčasech si můžu nechat jen zdát, ty jsem dostal naposledy zaplacené právě v roce 2006.

Možná se to někomu nezdá, myslí si že nic neděláme, tudíž bych měl návrh: Přijďte si tu práci zkusit dělat, uvidíme co budete říkat po roce.

0/0
25.11.2009 17:26

nexus63

Re: Pokud všichni půjdeme stávkovat proto, že se nás

Pak byl patrně někde porušován zákon. Jako státního zaměstnance se Vás měla týkat valorizace mezd. Nevěřím že by stát opomněl zajistit tak důležitou agenturu jakou je policie. Neuniklo Vám každoroční zvýšení mzdy?

A co se týče pozvánky do řad policie, bohužel už mám věk kdy by mě nevzali. Zato já Vám mohu vřele doporučit např. rozvoz nápojů. Budete denně jezdit a tahat sudy a bedny včetně Vánoc a Silvestra. Ráno vyjedete a večer se vrátíte. No nedělejte to za 15 000 - 18 000kč hrubého bez různých benefitů. Jednou nohou v hrobě a druhou v kriminále. Víte je to slast. Na Silvestra večer ztracen v horách a rozvážet zboží. Dělal jsem tu práci 5 let a řeknu Vám, že jsou to galeje.

Každá práce má své a vy policisté si nemáte na co stěžovat...:-)

0/0
25.11.2009 19:13

Revi

Re: Pokud všichni půjdeme stávkovat proto, že se nás

bohužel každoroční zvyšování mezd nějak nefunguje .. asi proto že policie a hasiči jdou podle jiného zákona než běžní zaměstnanci. Ostatně v téhle demonstraci nejde o těch hloupých pár procent, ale spíš o to, že stát nedal záruku, že příští rok platy opět nesníží.

Jak píšete, každá práce má své pro a proti. Nehodlám tady zabřehat do hádek kdo je jak za svou práci ohodnocen, protože nelze míchat jabka s hruškama a argumentace na dané téma by byla zdlouhavá.

Silvestra v práci vám nezávidím, já například poprvé za 4 roky budu doma na Štedrý den, na Silvestra v noci budu opět v práci.

0/0
25.11.2009 19:31

roddie

Re: Pokud všichni půjdeme stávkovat proto, že se nás

Ta relativní čísla, co tu uvádíš, jsou hezká a co takhle říct nějaké absolutní, kolik teda bereš? Když soudce řekne, že mu snížili plat o 1500, neřeknu si, jaká je to ragédie, protože mu furt 50 litrů zůstane ...

0/0
26.11.2009 8:56

send

Tak co, policajti.

Máte zbraně? Máte. Tak co takhle jednou nudělat něco pro náš stát a vystřílet všechny politiky v zemi?

0/0
25.11.2009 15:33

karpet

Re: Tak co, policajti.

:-) No jasný a zavést diktaturu. To by bylo perfektní. ;-D

0/0
25.11.2009 17:29

pehlad

Po Policii a Hasičích,půjdeme my ostatní

ale bohužel právě Ti policisté nám v tom budou bránit.RvRvRv

0/0
25.11.2009 15:25

send

Re: Po Policii a Hasičích,půjdeme my ostatní

;-D

0/0
25.11.2009 15:32

hypo

Pro chytráky!

Těm, co nepřejí a nemají ponětí o práci u policie, přeji, aby ji skutečně někdy potřebovali. Pokud však trváte na svém názoru, tak Vás prosím o to, aby jste tudíž nikdy nezatěžovali policii svými oznámeními. O to víc ubyde práce!!!

0/0
25.11.2009 15:02

send

Re: Pro chytráky!

Myslíš jako ten chlápek, co dvacet minut držel pod krkem zlodějě a policajti nepřijeli i když je hned na začátku volal?

0/0
25.11.2009 15:20

nexus63

Re: Pro chytráky!

Oni chudáci neměli auto a patrně ani vysílačky aby zavolali kolegy..;-D;-DR^

0/0
25.11.2009 15:22

Theurbanek

Re: Pro chytráky!

No v reakci policie to vyznělo zcela jinak, než jak to uváděl ten muž médiím

www.policie.cz/clanek/sprava-vychodoceskeho-kraje-zpravodajstvi-reakce-na-clanek.aspxR^

0/0
25.11.2009 17:07

nexus63

Re: Pro chytráky!

Jasně. Nejlépe žádná práce, co?;-D;-D;-D

0/0
25.11.2009 15:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.