Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiče čeká na D1 před Prahou další potíž. Staví se tam obří křižovatka

Řidiče čeká na dálnici D1 další omezení. Provoz směrem do Prahy bude už dnes sveden na 10. kilometru na 800 metrů dlouhou objízdnou trasu. Za tři týdny se tam uzavře i směrem na Brno. Důvodem je stavba mostu, který je součástí Pražského okruhu. Úsek se znovu zprůjezdní v létě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eye of the Beholder

Stavěj to známí fachmani

Skanska, Strabag, Viamont a spol. takže toho slibovaného termínu dokončení bych se nebál. Nedávno sem je viděl půl roku "opravovat" mostek na jedné okresce a stačilo mi. Je neuvěřitelný, že něco takovýho je v Evropě v dnešní době ještě možný.Určitě se vyskytnou neočekávané komplikace a cena bude opět o pár desítek milionů vyšší. V Toskánsku je ještě tolik pěkných vil, které by mohly mít nového majitele z Čezka.

0/0
23.11.2009 17:21

Dr. Fee

Takovej kruhák ....

... nebo spíš elipsák mám i v ČR u Ostravy. Že by to bylo ale o tolik jednodušší mi nepřipadá.

http://www.mapy.cz/#mm=Z@sa=s@st=s@ssq=ostrava@sss=1@ssp=121134188_125464268_149445740_149319372@x=141779904@y=135116672@z=14

0/0
23.11.2009 17:18

Dr. Fee

Re: Takovej kruhák ....

http://www.mapy.cz/#mm=Z@sa=s@st=s@ssq=ostrava@sss=1@ssp=121134188_125464268_149445740_149319372@x=141779904@y=135116672@z=14

0/0
23.11.2009 17:20

yan007

hurá

už aby to bolo hotové

0/0
23.11.2009 16:27

Ruler

kolikpak prachů se tam zas utopí

navrhuju jeden velkej kruhák, jak v Anglii - ušetří se prachy i prostor

0/0
23.11.2009 14:53

Vipeeer

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

Kruhák na dálnici?  Hm byla by to zajímavá podívaná......

0/0
23.11.2009 15:09

QT1

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

Kruhák nic není, v Polsku mají křižovatku - nemyslím křížení, mají tam opravdovou dálniční křižovatku...

0/0
23.11.2009 15:19

Merk

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

Světelnou nebo přednost zprava? :-P

0/0
23.11.2009 15:21

znalecvina

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

maji tam dokonce i dalnicni prechod pro chodce....

0/0
23.11.2009 15:24

czechian

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

Ten my máme taky - R4 u Prahy. ;-D

0/0
23.11.2009 15:59

znalecvina

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

ale tam je alespon snizena rychlost :D

0/0
23.11.2009 16:28

LaDinek007

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

Máte recht, je to zajímavá podívaná. Opravdu doporučuju anglické kruháče. Není třeba žádných obrovských křižovatek a mostů. On ten kruháč má v průměru taky možná 200 metrů, ale určitě vyjde levněji a neřekl bych, že tím trpí rychlost dopravy. I když u nás byto bylo možná 200 kmh po dálnci těsně před kruháčem do zadupnout na 60 kmh a havárky by byly na spadnutí.

0/0
23.11.2009 16:02

Vipeeer

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

Jezdil jsem po Anglii dostkrát, samozřejmě kruhák z kruhákem a funguje to, ale na dálnici žádné nejsou, to je přece hloupost.....jinak v Polsku to je jiná káva ;-D

0/0
23.11.2009 16:11

Mak1

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

vy jezdíte po dálnici 200 ?8-o to jezdíte v noci, nebo v neděli dopoledne, že ? Protože při vytíženosti a ucpanosti dálnice tam ve všední den nejde jet pomalu ani 160;-(

0/0
24.11.2009 7:57

hubber

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

kruhak na dialnici v UK je celkom normalna vec

0/0
23.11.2009 16:55

Fox Mulder

Re: kolikpak prachů se tam zas utopí

A nebo nemusíme postavit vůbec nic a ušetří se ještě víc prachů a ještě větší prostor, co?

Chápejte, že intenzity na tomto křížení jsou obrovské, tam s takovým křížením neobstojíte. Budete mít kolony ze všech směrů a to nemluvim o situaci, kdy nastane dopravní nehoda.

Tyhle kruháčový mimoúrovňový křižovatky se daj stavět na mnohem menších intenzitách a ne všude. I v tý Anglii už pochopili, že tyhle křižovatky nejsou optimální.. My tohle stavět a zjišťovat nepotřebujeme, naši projektanti to ví. [>-]

0/0
23.11.2009 18:25

Glock bez -e

omg

Proč ten náčrtek máte vzhůru nohama? Obvykle se strana, která je více na severu, kreslí nahoru, ne dolu. :-PRv

0/0
23.11.2009 13:46

mikunited

Re: omg

A proc pouzivas anglicky zkratky treba to "omg"? Obvykle v cestine se pouzivaji cesky zkratky a ne anglicky. :-PRv

0/0
23.11.2009 13:58

Clar

Re: omg

Protože by ta česká zkratka "P" nevypadala tak dobře :-)

0/0
23.11.2009 14:02

paskundilek

Re: omg

Navrhuji novou zkratku "pnbz"

0/0
23.11.2009 14:03

Clar

Re: omg

pbh

0/0
23.11.2009 14:05

Glock bez -e

Re: omg

Proboha ....

.

Už má dušička pokoj?

0/0
23.11.2009 14:18

Tom Hagen

Už aby to bylo funkční

:-)R^

0/0
23.11.2009 13:35

czechian

Návrh na částečné řešení

Postavte v Senohrabech u nádraží záchytné parkoviště s přímým sjezdem z dálnice, prodlužte tam linku S29 a informujte na tabulích o možnosti použití vlaku. R^

0/0
23.11.2009 13:34

Clar

Re: Návrh na částečné řešení

V Senohrabech u nádraží záchytné parkoviště už je! :-)

0/0
23.11.2009 14:03

metalovy duchodce

Re: Návrh na částečné řešení

pro všechna 2 auta..

0/0
23.11.2009 14:08

Clar

Re: Návrh na částečné řešení

R^

0/0
23.11.2009 14:20

black_jack

Re: Návrh na částečné řešení

zachytne parkoviste by melo byt u kazdeho nadrazi (nejen na teto trase)

0/0
23.11.2009 14:04

ExpertNaVsechno

Ta křižovatka vypadá tak složitě,

jako by byl architekt placenej podle ceny projektu.

0/0
23.11.2009 13:23

nekdoosmdesatyšesty

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

Tak to bohužel je...

0/0
23.11.2009 13:24

sirkeci

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

Dopravní stavby tohoto typu neprojektují architekti, ale dopravní inženýři. A podle toho to taky vypadá. Architekt by v zájmu co nejmenších záborů půdy navrhoval komunikace a křižovatky s pokud možno nejmenšími parametry, zatímco dopravní inženýr si libuje v takovýchto "špagetách"... Rv

0/0
23.11.2009 13:30

nekdoosmdesatyšesty

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

A teď otázečka, k čemu nám ta MUK slouží? K dopravě, tudíž ty parametry tam musí odpovídat intenzitám a rychlosti. K čemu nám budou za každou cenu nejmenší parametry?

0/0
23.11.2009 13:39

Merk

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

No přesně! Správný architekt by tam dal pár designových semaforů a extra by si vyhrál s budkou pro policajta, řídícího dopravu. Jen by se musel rozhodnout mezi rezavým plechem bez povrchové úpravy a holým betonem. ;-D

0/0
23.11.2009 13:43

Glock bez -e

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

Jedině beton, nejlépe pohledový.

0/0
23.11.2009 13:47

czechian

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

No ono je ale dobře, že to projektují dopravní inženýři. Architekt nemá o propustnosti takové křižovatky ani potuchy, zatímco dopravní inženýr moc dobře ví, že křižovatku, kterou projede denně nějakých 150 tisíc aut, nelze postavit na pětníku. R^

0/0
23.11.2009 13:43

sirkeci

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

Ne, tak je jasné, že jedna věc je křižovatka D1xR1, která bude zřejmě nejvytíženějším uzlem v republice. Na druhé straně ale znám dopravní inženýry, uznávám, že vědí vše o dynamice provozu apod., ale pustit je projektovat do města, to je hotová katastrofa. Oni samozřejmě zase nevědí nic o urbanismu a městském prostředí, takže jsou schopní si ty svoje "mašle" a "špagety" kreslit úplně kdekoliv ;-D

0/0
23.11.2009 14:17

czechian

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

10km za Prahou a v polích je zásah urbanisty celkem zbytečný. ;-D

0/0
23.11.2009 14:40

Fox Mulder

Re: Ta křižovatka vypadá tak složitě,

Takže architekt, který by postavil křižovatku "s pokud možno co nejmenšími parametry" je podle vás pašák?

Přál bych vám, aby vám takový architekt postavil "s pokud možno co nejmenšími parametry" váš dům, kde byste měl dveře šířky 30 cm a po nastěhování nábytku by se vám celý zhroutil, protože by neunesl tu zátěž..

Parametry přece musejí být nastaveny tak, aby byly OPTIMÁLNÍ. Tj. dostatečně dimenzované na plánovanou (očekávanou) zátěž, ne? Když se do křižovatky valí 100.000 aut ze 4 směrů, tak holt parametry jsou samozřejmě vyšší, než někde na křížení dvou ulic, kde stačí postavit normální kruháč.

0/0
23.11.2009 18:22

mi_golem

zbytečně příliš brzy

Z celého okruh, není k dispozici zatím nic. Rozvrtáno je asi 40 km. Připadá mě to na hlavu. Kdyby postupně zprovozňovali jeden úsek za druhým, mělo by to logiku. Takhle bude dopravní kolaps stále a pořád na roky dopředu. ;-O

0/0
23.11.2009 13:11

Dr. Fee

Re: zbytečně příliš brzy

Kéž by lidi, kteří o problématice vůbec nic nevědí radši drželi hubu ......

0/0
23.11.2009 13:16

nekdoosmdesatyšesty

Re: zbytečně příliš brzy

A jakou část z právě stavěného úseku byste považoval za správné otevřít? Čemu by to pomohlo? Funkční to bude jako celek, kdy se propojí D1 s D5.

0/0
23.11.2009 13:17

Z-S

Re: zbytečně příliš brzy

treba by si chtel nekdo skocit z rozdelanyho mostu dolu do Radotina...

0/0
23.11.2009 14:14

KarlKubrt

Re: zbytečně příliš brzy

R^

0/0
30.11.2009 2:04

PepaVonDepo

"Čtyřlístky se totiž stavět nemají, protože vratné rampy..."

0/0
23.11.2009 13:04

PepaVonDepo

Re: "Čtyřlístky se totiž stavět nemají, protože vratné rampy..."

Jak voni to v tý Francii dělají, že je tam na dálnicích 4-lístků jak naseto???

0/0
23.11.2009 13:05

nekdoosmdesatyšesty

Re: "Čtyřlístky se totiž stavět nemají, protože vratné rampy..."

I na nových MUK s intenzitami přes 100 000 voz/24h? I tak to pořád neznamená, že co dělají ve FR je automaticky správně;-)

0/0
23.11.2009 13:09

PepaVonDepo

Re: "Čtyřlístky se totiž stavět nemají, protože vratné rampy..."

Tak se podívejte na A7 či A9 (to jsou ty, co vedou do Španělska) . O takovém provozu se nám tady v ČR ani nesní. A to jsou na ní i kasy na mýtné!

0/0
23.11.2009 13:19

nekdoosmdesatyšesty

Re: "Čtyřlístky se totiž stavět nemají, protože vratné rampy..."

No máte pravdu, že jestli jsou tam kasy na mýtné, tak řešit křižovatku je mimo. Ale to je právě příklad toho, jak se to dělat nemá:-)

0/0
23.11.2009 13:26

Fox Mulder

Re: "Čtyřlístky se totiž stavět nemají, protože vratné rampy..."

Jak to dělají?

1) No asi tak, že Francouzi ty dálniční křižovatky stavěli třeba v roce 1970, kdy byl mnohem menší provoz. Dnes naopak přemýšlejí, jak ty dálnice přestavět, aby vypadaly podobně jako tahle křižovatka u Říčan. ;-) Ono i u nás se bude přestavovat čtyřlístková křižovatka D1xD2 u Brna, protože prostě nedostačuje.

2) Křížení D1 s R1 u Říčan má velmi vysoké intezity nad 100.000 vozidel za 24 hodin. Takových masivně zatížených křižovatek není v Evropě mnoho. Pokud jsou, tak právě podblíž velkých měst.

3) Že něco postavili ve Francii v roce 1970 neznamená, že to samý bude vyhovovat v ČR v roce 2010. Nevim proč se v tomhle ohledu díváte furt někam jinam, u nás se stavějí kvalitní dálnice velice přísných parametrů a nemáme se vůbec za co stydět! [>-]

0/0
23.11.2009 18:18

Vlkov

Re: "Čtyřlístky se totiž stavět nemají, protože vratné rampy..."

Problém čtyřlístku nejsou poloměry ramp, ale kolize připojovacího a odpojovacího pruhu!!

0/0
23.11.2009 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.