Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo na letišti bude metro končit v polích u Třebonic

Nový územní plán hlavního města, který nyní magistrátní úředníci předložili veřejnosti, předpokládá v následujících deseti letech obrovský rozvoj tramvajové dopravy v okrajových čtvrtích Prahy. Vyplývá z něj, že tramvaje pojedou až k ruzyňskému letišti a metro má končit až v Třebonicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radek_30

hehe:-)

no prima - uz to stavi v poli v Hajich, tak proc neobhospodarit jeste jedno pole navic.-)))))

0/0
25.11.2009 9:46

Kavka

nemáš pravdu

v Hájích je metro nabité a nekončí v polích, naopak sváží lidi z Uhříněvsi, Petrovic, Měcholup atd. Denně s ním jezdím. Ale bylo prodlouženo do Letňan, aby v zápětí do polí zajížděl asi tak každý desátý vlak. Tak tedy v poli opravdu končí. Fascinuje mě, jak několik pitomců ve vedení města může napáchat tak nenapravitelné škody.;-O;-O

0/0
27.11.2009 9:26

DaliborS

Tramvaj na letiště

Rád bych věděl, který pitomec naplánoval tramvaj na Staré letiště. Takže člověk s kufry pojede na smyčku na staré letiště a pak musí přestoupit stejně na nějaký autobus, aby ten kilometr dojel .. Príma. Jsme v Česku. Kolik kdo za to dostal  zaplaceno?

0/0
25.11.2009 0:21

chytrak20

Re: Tramvaj na letiště

taky by mě zajímalo... na letišti jednoznačně metro, přímá návaznost rovnou do centra:-) to je pro turisty daleko lepší:-) když už je chceš na všem v centru zkazírovat a odrbat, tak je nejlepší si je tam přímo a rychle bez pohledu na hnusnéa smradlavé ulice dovézt:-);-O

0/0
2.12.2009 23:12

Hype39

..

V Řepích tramvaje dávno jsou, článek je celkem mimo8-o

0/0
24.11.2009 12:55

Radka.seznam

Jako ZOO

Stejně jako metro C nejede do ZOO a do Bohnic, jak bylo původně plánováno, ale k prázdnému výstavišti do Letňan.;-€  Proč by se Pražané nemačkali jako sardinky, když chtějí vidět zvířátka! Nejspíš málo lobbovali... Rv

0/0
24.11.2009 12:21

judge_dredd

Re: Jako ZOO

Nic proti, ale do Bohnic tě může odvézt i sanitka... jenom si tam poležíš. To, že Metro končí v polích je jedna věc, ale zapoměl jsi na to, že jede kolem Ďáblic, Kobylis, Proseka a Končí u letňan... přeci jenom tyto čtvrti mají ve svém obejmu cca 2x víc obyvatel neý Bonice.

Naproto souhlasím, že trasa C by se mohla klidně v Kobylisích nebo dokoce na Nádraží Holešovice dělit a soupravy jezdit na střídačku Bohnice nebo Letňany... sice ten tune stojí nějaký prachy, ale těch autobusů tam jezdí celkem dost = zasraný prostředí...

0/0
24.11.2009 13:49

chytrak20

Re: Jako ZOO

yes jenže taky stačilo mu udělat větší oblouk a byla by uspokojená Trója, ZOO i Bohnice a pak Teprve se dalo jen tna Prosek doLetňan a to celý prodloužení by mělo z Ládví nějakej smysl:(

0/0
2.12.2009 23:11

Englaw

Páni, to je chytráků..

Koukám, že ten územní plán sestavují dle místních "odborníků" samí pitomci, každý by to totiž, dle svého,udělal lépe. Chtěl bych vidět co by jste stvořili, ono to není jako v Simcity 3000, víme :-P  Nadpis článku je zavádějící, nemluví se o té samé lince metra, pan novinář si asi taky rád kopne do cizí práce. Uvědomme si, že je to NÁVRH, který bude dlouhodobě diskutován, určitě nic v plánu není pevné dogma, cokoliv se může změnit. Za nejhloupější názor, zde několikrát opakovaně zmíněný, považuji řešení metra na letiště v podobě protažení linky B ze Zličína. Tak zajížďka přes Motol je dle vás kravina, proto navrhujete objet 1/3 Prahy???? ;-D ;-D 

0/0
23.11.2009 14:35

judge_dredd

Re: Páni, to je chytráků..

To, že Metro končí zcela debilně v polích v Letňanech v místě, kde se nikdy nebude moci stavět (ad 1 letiště, ad 2 chráněný svišť na letišti), tak to ví snad každý pražan. stačilo to natáhnout asi 1,5 km dál a konečná je uprostřed sídliśtě s výlezy jak na autobusy, tak přímo k panelákům, tak i k největšímu OC v republice. Takhle musí místní vylézt z metra a ještě jet cca 3 zastávky autobusem... toho zasranýho ovzduší...

To samé chtějí udělat i na konečnéna D v polích u tzv. Staré benešovské. a) stavět byty se tam nebudou neb je tam skládka, neb je tam výrobna na beton ZAPA a neb jsou tam sklady apod. b) kousek díl se staví dálniční navaděč mezi D1 a tou novou dálnicí a stojí tam leda tak pár autobazarů a paintballové hřiště.

Navíc stará Benešovská je fakt neštěstí a bude stále s ohledem na dopravu.

0/0
24.11.2009 13:43

judge_dredd

Re: Páni, to je chytráků..

Osobně jsme již několikrát psal, že Metro by mělo mít zastávky za Prahou VESTEC a

JESENICE, kde v Jesenici může být umístěno u dálnice i autobusové

nádraží (stejně tam nic jiného nemohou stavět) ze kterého ROPID může vyvážet autobusy na celý jih a tyto autobusy nemusí jezdit na Opatov nebo Budějovickou jako dneska. Dopravě se hodně ulehčí. Vestec a Jesenice budou za pár let desetitisícová města, která zastíní i Říčany... tady se má myslet koncepřně na 50 let dopředu a ne na týden....

0/0
24.11.2009 13:45

judge_dredd

Re: Páni, to je chytráků..

A ještě k tomu Metru na Ruzyň... stačí si vzít mapu a když vezmu "objízdnou" trasu Zličín, Řepy, Ruzyně, Liboc (šmrncem) Letiště, tak trasa je cca o 1,5-2km kratší než z Dejvické, přičemž z Dejvické to je pár rodinných domků a ze Zličina 4 celkem rostoucí sídliště a navazující města jako jsou sousední Hostivice. Tahle trasa si myslím je nakonec mnohem lepší než z Dejvické...

0/0
24.11.2009 13:56

Z-S

Re: Páni, to je chytráků..

no jiste by byli mistni nadseni, kdyby meli to autobusove nadrazi primo pod okny svych panelaku...

0/0
25.11.2009 13:02

chytrak20

Re: Páni, to je chytráků..

souhlasím, to už i metro přes Motol k letišti má větší smysl než Letňany v poli, za to bych dal projektantovi přes "držku" a nechal ho to zaplatit ze svého:( jedno, kde na to veme, vydělal na tom určitě dost, za penze "dopředu na olympiádu" jojo, jen furt volte Bémy:-)

je to tak 1-1,5 km a urpsotřed sídliště u OC, ideální stav. bohužel:(

0/0
2.12.2009 23:15

Mak1

Re: Páni, to je chytráků..

Hlavně je kravina mít tak dlouhé linky - když se pak na lince něco stane, je v řiti půlka Prahy - daleko lepší by bylo mít víc kratších tras - jako např. v Paříži.

A to, že se vys... na Žižkov a vedou to na pole je taky pěkná věc - kdopak z nich tam má pozemky ???

0/0
25.11.2009 7:56

vsamotar

Pozemky

Aneb někdo z pánů radních (nebo většina) nakoupila pole a louky v okolí Třebonic a teď si je mnohonásobně zhodnotila. Inu, schopní, vzdělaní a úspěšní. [blicí smajlík]

0/0
23.11.2009 13:14

czechian

Re: Pozemky

No ty pozemky si tam asi nakoupili soudruzi z KSČ, když si to Béčko před 40 lety takhle naplánovali. ;-D Nad některými výkřiky zůstává rozum stát.

0/0
23.11.2009 13:22

chytrak20

Re: Pozemky

vzhledem k tomu, že jsou to stále titíž lidé, tak se to nevylučuje:-P;-O;-)

0/0
2.12.2009 23:24

mlčenlivý_fanda

Metro v poli

Tak to už bude Praha skutečná RvmetropoleR^!!

0/0
23.11.2009 11:45

Chytrakz hospody

Re: Metro v poli

;-DR^R^;-D

0/0
24.11.2009 13:13

pepa01

novej územní plán

úplně na ho*no ;-O

0/0
23.11.2009 1:48

TigerM

?

http://wgp.urm.cz/kup/

Rekl bych, ze par veci by se dalo upravit, ... trochu nechapu proc nejsou propojeny tram. trate na Jarove a v Pocernicke ulici s trati vedenou po zeleznici trati z nakladoveho nadrazi?

Tram. trat z D.Sarky je protazena az k terminalu 3, ale klidne by mohla nahradit bus a doplnit zeleznici az na letiste (term. 2 a 1)...

Vetveni metra D na Praze 12 je dobry napad do budoucna, ale rad bych videl jako variantu tram. trat z Budejovicke pres Kacerov, Krc, ulicemi Zalesi a Marianska.

Navrh metra A ze strasnicke k budoucimu terminalu Zahradni mesto a Na Grosi si myslim, bude chybet - pro prestup z vlaku od Benesova na metro A, ktere pak vede primo do centra by to bylo idealni nez ponechat vetech na Skalku a DH.

0/0
22.11.2009 18:16

TigerM

Re: ?

Trochu utopie, ale zajimave by bylo propojeni tram. trati Slivenec, Velka Ohrada, N.Butovice, ... ev. Stodulky a Sidl Repy. Ale to jsou v Praze podstatne dulezitejsi stavby...

Co rikate na podzemni zeleznici ze Smichova, Operu k negreliho viaduktu?

0/0
22.11.2009 18:21

Scout_duck

Re: ?

Tak tunel ze Smíchova do Opery (jaká to budoucnost) není samostatná stavba a je součástí velkých plánů. Samo o sobě to význam moc nemá, v navrhovaném celku je to téměř páteřní trať.

K ostatním návrhům se těžko vyjádřím, v Praze se pohybuji hlavně v centru a periferie moc neznám. Každopádně ještě máte čas na návrhy na uppraha.cz :)

0/0
22.11.2009 20:52

Kru-cipísek

Třebonice a Metro

Tahle perlička má návaznost na developerskou skupinu, za kterou stojí pár politiků bez rozdílu stranickosti. provize z toho budou v řádu desítek milionů pro každého z nich. Je dodcela zajímavé podívat se i do Katastrální mapy na vlastníky pozemků v Třebonicích a okolí.

Ať žijí naši politici, co myslí především na blaho vesničanů, kteří tak budou moci do Prahy jezdit metrem. No kdo tohle z vás má, ne?

0/0
22.11.2009 11:38

Z-S

Re: Třebonice a Metro

no jo, zavidis ze ty pozemky nejsou tvoje, vid :)

0/0
22.11.2009 11:48

fisshy

Re: Třebonice a Metro

R^ moje slova!;-)8-o

0/0
22.11.2009 17:21

czechian

Re: Třebonice a Metro

Metro do Třebonic plánovali již komunisté. ;-D

0/0
22.11.2009 11:51

TigerM

Re: Třebonice a Metro

R^

0/0
22.11.2009 17:50

Diskuse50

Re: Třebonice a Metro

Přesně tak, dneska už by tam stálo velké panelové sídliště (sídliště Třebonice alias Západní město). Někde mám uložený návrh z roku 1985, jak to mělo celé vypadat.

0/0
25.11.2009 13:39

chytrak20

Re: Třebonice a Metro

vzhledem k tomu, že  HMP spravují stále tytéž staré struktury hrající si na velké demokraty a plviající na minulost, tak si troufám tvrdit, že "věc se envylučuje" :-)

0/0
2.12.2009 23:29

Králík z klobouku

Re: Třebonice a Metro

Metro končí na území Třebonic už dnes. Celá tzv. "nákupní zóna Zličín" leží v Třebonicích.

0/0
22.11.2009 12:27

judge_dredd

Re: Třebonice a Metro

Nákupní z=ona možná, ale dívám-li se na přesné úuemní mapy, tak Metro (poslední kolej) končí od Třebonic cca 250 metrů;-D

0/0
24.11.2009 14:20

vladino

Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

Byl někdo z vás někdy v Tokyu a viděl, jak se jezdí metrem (monorailem) na letiště Haneda? Tak se tam jeďte podívat!

0/0
22.11.2009 10:57

kladnyhrdina

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

Monorail je historie ze šedesátých let, o něco dál je Maglev z letíště v Šanghaji - jezdí rychlostí 450 km/h - ale společný problém je, že podobnou trať nelze bez brutálních zásahů dovést do centra měst. Doufám, že jste si v Tokiu povšiml i skvěle fungující železnice, která je páteří mětské dopravy. Příměstské vlaky z obrovské aglomerace projíždí v dvouminutových intervalech centrem s širokou návazností přípojů. Městská železnice je rychlá a pohodlná páteřní síť, na ní teprve navazuje metro a další druhy dopravy. Vyrazit v Tokiu do práce autem by mohl jen šílenec.

Podobné je to i ve velkých evropských městech. Jen Praha je vesnice, kde si mohou gubernátoři rozhodovat, čím budeme jezdit. Ve velkých městech je železniční páteř a navazující metro a pouze místní tramvaje nebo busy jedinou volbou.

0/0
22.11.2009 11:30

Z-S

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

A v Japonsku a velkych evropskych mestech to rozhodoval kdo? Referendum?

0/0
22.11.2009 11:32

vladino

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

Tam se to rozhoduje hlavou.

0/0
22.11.2009 11:41

Z-S

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

Pravda, v Japonsku maj cisare, to je holt hlava!

0/0
22.11.2009 11:43

kladnyhrdina

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

Blbě jsem to napsal, gubernátory jsem třeba myslel Prahu 6, která chce celé republice diktovat, že bude na letiště jezdit metrem, přestože vlak je svými parametry rychlejší, pohodlnější a stavebně levnější. Špína není technický ani ekonomický argument, to je věc výběru provozovatele.

Další gubernátor chtěl zrušit masaryčku a prodat pozemky dříve, než jeho oblíbený developer zkrachuje.;-D

Nová koncepce je mírný posun směrem ke zdravému rozumu.:-)

0/0
22.11.2009 11:54

chytrak20

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

aLE  pořád to nejni vono, já upřednostňuju stejně metro.... vlak je moá rychlejší, ač pochybuju.,. ale kde ho v centru vyústíte asi tak? duěláte třetí nádrazí na Václaváku? Možná někde při magistrále, kterou taky dáme do tunelu;-D8-o

smůla:-) metro je tam doveze nejlíp:-);-O

0/0
2.12.2009 23:33

vladino

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

Jj, shanghajský Maglev se mi líbil. Maglev v Praze nepřichází do úvahy z několika důvodů:

- na těch 451 km/h by se nestačil ani rozjet a už by byl v centru

- padlo by na něj několik ročních rozpočtů ČR

Dobré spojení má letiště Beijing (rychlodáha, pak přestup na metro).

Japonské železnice jsou SUPER, pokud máte Japan Rail Pass. Jinak jsou pro našince (ale i pro ostatní cizince), jako všechno v Japonsku, drahé. V Tokyu jsem byl právě nejvíc překvapen počtem lidí, kteří jezdí na letiště Haneda monorailem - tzn. vagony narvané k prasknutí...

0/0
22.11.2009 11:37

vladino

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

Mně se nejvíc v Japonsku líbilo, že Shinkanseny mají intervaly jako naše metro... no možná o 5 minut delší... ;-D

0/0
22.11.2009 11:40

TigerM

Re: Jo, byl někdo z vás někdy v Tokyu?

no, smerem na kyoto ma spickovy interval 3min., ale koncepce shinkansen mela v planu zeleznici v tram. intervalech uz v 60 letech...

0/0
22.11.2009 17:55

Franfišek Dobrota

Pracovníci pražského magistrátu si už v Třebonicích

pozemky nakoupili, tak proč ne, že? Rv

0/0
22.11.2009 10:55

vladino

Re: Pracovníci pražského magistrátu si už v Třebonicích

Jj, a budou tam budovat byty pro ruskou šlechtu.

0/0
22.11.2009 10:59

fisshy

Re: Pracovníci pražského magistrátu si už v Třebonicích

nakoupili?! chtel jste rict vyvlastnili normalnim lidem, ne?;-€

0/0
22.11.2009 17:23

rezna007

Re: Pracovníci pražského magistrátu si už v Třebonicích

Bééém tam zaloboboval. To on umí suprově.....

0/0
23.11.2009 20:34

ab54321

vlak x metro x modrý socky

Vlak je v porovnání s metrem špinavej, má spoždění, jízní řády jsou nepřehledný, návaznost na ostatní autobusovou dopravu je taky špatná.

0/0
22.11.2009 10:44

Lucass

Re: vlak x metro x modrý socky

V současné době už to tak úplně neplatí. Příměstké vozy City Elephant jsou klimatizované, uklizené a velmi pohodlné. Zpoždění na krátkých trasách taky nehrozí...

0/0
22.11.2009 10:48

109e

Re: vlak x metro x modrý socky

Tak to jste dlouho nejel vlakem.

0/0
22.11.2009 11:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.