Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská policie zatkla vraha, který na ulici zabil muže a zachytila ho kamera

Italská policie zatkla člena mafie, který v květnu zavraždil muže u jednoho z neapolských barů. Jeho chladnokrevný čin zachytila bezpečnostní kamera. Záběry, které ukázaly nezájem kolemjdoucích, šokovaly celou Itálii. Zároveň ale pobídly některé svědky, aby se přihlásili. Jejich výpovědi tak přispěly k dopadení útočníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svarak z krabicoveho vina

Opravdu lhostejnost - spíš opatrnost, ne?

Maně si vzpomínám na dva mrtvé z Plzně z Americké třídy, kdy vrah vyloupil klenotnictví a na útěku zastřelil muže, který si mu dovolil vstoupit do cesty. Předpokládám, že lidé z Neapole mají řadu podobných zkušeností a proto se 5 vteřin po střelbě nikam zrovna moc nehrnou, aby neskočili na tom chodníku i oni. Prostě pud sebezáchovy + zkušenosti. Že jim vraždění v ulicích ale není lhostejné dokazuje skutečnost, že se po zveřejnění výzvy ozvali policii svědci a díky nim pak policie vraha dopadla. Takže s tím nezájmem bych byl v hodnocení opatrný.

0/0
20.11.2009 13:24

Beefeeter

Re: Opravdu lhostejnost - spíš opatrnost, ne?

Možná se tu vztekám nad úplně něčím jiným :-) Nehodlám soudit nikoho, kdo v nebezpečí nehledí jen a pouze na vlastní záchranu. To je asi přirozené. Ale PO STŘELBĚ (což už tedy v tomto videu není) nechat chlapíka na zemi vedle sebe dodýchat.... No fuj!

0/0
20.11.2009 22:08

medabzuk

podle me

je to skryta reklama na algidu ;-)

0/0
20.11.2009 12:14

Condomer

asi blbě vidím

No nevím, ale to že klidně stojí před střelbou a rozprchnou se po střelbě je asi normální reakce

0/0
20.11.2009 9:02

Stone_Pilot

Proč lhostejnost?

Možná třiapadesátiletého Mariana Bacia Tarracia, muže se zápisem v trestním rejstříku kvůli mafiánské minulosti, ti kolemjdoucí znali. Viděli jste film "Je třeba zabít Sekala"? R^

0/0
20.11.2009 8:46

roddie

Chlap je mrtvej

má smysl provokovat mafii, abych se k němu přidal? Asi takto uvažovali ti "zbabělci" a ani se jim nedivím.

0/0
20.11.2009 8:27

cvikla

nezájem?

Slušní lidi jsou rádi, když se mafiáni povraždí mezi sebou.

0/0
20.11.2009 7:34

edelcacao

lhostejnost není důsledkem mafie

ale důsledkem dementních zákonů. U nás by to dopadlo stejně. A ruku na srdce, taky by mě to nezajímalo. Otočil bych se a šel bych si po svém. Nenechám se zavřít za to, že jsem si dovolil někomu pomáhat. Nejsem blázen;-D;-D

0/0
19.11.2009 23:46

Beefeeter

Re: lhostejnost není důsledkem mafie

Neblázni... Za co by tě kdo zavíral? Za to, že ses pokusil někomu pomoct? Nehledej si alibi. Umíš si to představit? Že nemohoucně ležíš a fakt nemůžeš nic, než čekat na pomoc někoho jinýho... A on se nikdo ani nezastaví? Ten pocit je "k nezaplacení".  A nemám teď na mysli zrovna díru v hlavě. Ale stat se může kdykoliv cokoliv. A jak na potvoru tobě...

0/0
20.11.2009 1:46

TrueRobos

Re: lhostejnost není důsledkem mafie

Asi před rokem sem psal člověk, který se zastal na ulici ženské, kterou bil její partner a ona se dovolávala pomoci. Takže ho složil a čekal na policii. Poté, co přijela, ho OBA obvinili z napadení a on dostal podmíněný trest. Byly tu případy, kdy chlap použil zbraň proti agresivnímu opilci - zase problém. Naše zákony automaticky nefavorizují oběti trestných činů a už vůbec ne v nepřehledných případech, jako když zasáhneš proti gangu nedotknutelných, rabujících obchod. Navzájem si totiž všichni doloží, že se tam byli jenom koukat a obsluha, až na to přijde, radši bude držet pysk, aby si na ni někde nepočkali. Nakonec z toho bude nevyprovokovaný rasistický útok. Čím systém více favorizuje zločince, tím méně ochotných svědků - například svědčit proti dětským gangům si v Anglii nelajsne nikdo, protože je nikdy nikdo nezavře. Tak co, ještě máš zájem pomáhat?

0/0
20.11.2009 7:37

Beefeeter

Re: lhostejnost není důsledkem mafie

Jo! Z důvodů který Jsem napsal výše. Máte svědomí? Odejít od ležícího, o kterým se potom z novin dozvíš, že umřel kvůli naprosté banalitě (ale nikdo mu nepomohl), nebo bez zájmu přihlížet jak někde někoho ukopou (však se nenechám zranit/zavřít)?

Tohle je zbabělost, nic víc!

Rozhodně Vám ale nepřeju, abyste se dostal do role poškozeného :-)

0/0
20.11.2009 11:15

edelcacao

Re: lhostejnost není důsledkem mafie

reálné případy varují

0/0
20.11.2009 7:57

kurako

Re: lhostejnost není důsledkem mafie

Ne, nejseš blázen! Seš jenom ignorant a pose*a ;-(

0/0
20.11.2009 6:40

doc.999

...a v CR ma oranzova mafie,

na vecirku jejihoz bosse se vrazdi, a jejiz spicky jsou zaplateny do pripravy politicke vrazdy a politickeho nasili, nejvyssi preference. To pripomina socialistickeho Hitlera (ktereho oranzovi mafiani obdivuji a oslavuji), ktereho v freferendu podporilo temer 85% volicu - a samozrejme to bylo take zcela spatne. RvRvRv

0/0
19.11.2009 23:23

Popin Corado

Re: ...a v CR ma oranzova mafie,

už tě pustili?;-O

0/0
19.11.2009 23:26

Luque1

se měli nechat se zájmem zastřelit?

0/0
19.11.2009 23:02

ChorcheCh

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

Né, měli zavolat policajty.

0/0
19.11.2009 23:08

chatab

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

proc, beztak davali boticky a prijeli by az za 2 hodiny :-P

0/0
19.11.2009 23:17

wallster

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

;-D R^

0/0
19.11.2009 23:27

svarak z krabicoveho vina

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

A jak víš, že policii nezavolali?

0/0
20.11.2009 13:24

Beefeeter

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

Proboha!!! Cokoliv! Utíkat, křičet, podívat se, jestli snad ten "popravený" nemá šanci na záchranu, volat policajty... Hlavně nějak reagovat. Ne při výstřelu poodskočit a až střelec zmizí tak "jakože nic" pokračovat v dosavadní činnosti. Tohle by mi svědomí nedovolilo. Nedokážu teda pochopit, jak tohle někdo dokáže ignorovat. Možná proto, že si napořád budu pamatovat, když jsem jednou v životě omdlel. Dav lidí na zastávce. Lidi z autobusu, i ti co chtěli nastoupit. Vybavil jsem si jen ty nohy co mě překračovaly. A nikdo se ani nepozastavil nad tím, že "mladej v obleku" tady leží na zemi... ;-€ A nikdo nic. Přece si nenechám ujet autobus, že...

0/0
19.11.2009 23:18

Popin Corado

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

přesně to se stalo mně v roce 1998 v Brně na vlakáču:-/ kolega měl infarkt a ostatní měli totálně v p....

0/0
19.11.2009 23:30

edelcacao

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

Normálka, nevyčítej to lidem vyčítej to vychcánkům a zákonům které jim nahrávají ;-€

0/0
19.11.2009 23:48

kurako

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

Blbost! Zákony máme stejné... ty i já... ale lidi, kteří dělají, že něco podbného nevidí pokládám za stádo ovcí které nemyslí... (omlouvám se ovečkám), když vidím něco podobného tak zavolám pomoc a ještě mě za to nikdo nezapíchnul... co za zákon ti brání zavolat pohotovost když vidíš ležet člověka?

0/0
20.11.2009 6:49

edelcacao

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

český zákon který neváhá odsuzovat člověka za to, že si dovolil někomu pomoci, reálné případy varují a není jich zrovna máloRv

0/0
20.11.2009 7:58

mattonka

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

nevím... ale myslím, že pokud ti lidé znají tamní poměry, tak asi zafungoval pud sebezáchovy. Bezúhoného občana by asi na ulici nepopravili.

Jinak k tomu omdlévání... jednou jsem omdlela v CB v trolejbuse, když jsem se probrala, dalo mi dost práce vysvětlit lidem, že mi nemusí volat sanitku, že opravdu nepotřebuju doprovodit do nemocnice a že zvládnu odejít po svých...

0/0
20.11.2009 8:39

Beefeeter

Re: se měli nechat se zájmem zastřelit?

Vaše zkušenost z CB je skvělým příkladem, že existují i dobří lidé, ochotní pomoci. To jsem možná měl napsat už ve svém prvním příspěvku - samozřejmě, že svět není plný zbabělých ovcí :-) Pud sebezáchovy je pochopitelná věc. Když se střílí - utíkám co můžu... Ale co potom? Půjdu si dojíst zmrzlinu?

0/0
20.11.2009 22:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.