Diskuze

Australský pilot hrdina přistál v rozbouřeném oceánu a zachránil pět lidí

I Austrálie má od včerejší noci svého pilota hrdinu. Dominic James dokázal přistát s letadlem, kterému došlo palivo, ve vysokých vlnách Tichého oceánu. Obtížným manévrem zachránil sebe, pacienta a další čtyři cestujících.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

Jan.Emil

20. 11. 2009 10:17
Mým oponentům,

tak jsem to od Vás pěkně slíznul že zlehčuji hrdinství hrdinného pilota a sám sedím akorát tak u compu, měl bych tedy srazit kramle a sypat popel na hlavu, jenže

když dojde k mimořádné situaci a to nejen v letectví bylo vždycky něco špatně pokud nešlo o technickou závadu a ta příčinou situace nebyla

Ano, jakékoli záchranářství vyžaduje občas taky zariskovat když je život ohrožen, jenže tady to tak hrozné asi nebylo když pacientka přežila i tu půldruhahodinovou koupel v rozbouřeném moři. V každém případě chybí lepší popis situace v úvodním článku Zatím to vypadá tak že ohrožen byl spíše kšeft špitálu pro pojišťovnu víc než život pacientky, ten a nejen její byl ohrožen až při tom hrdinském přistávání.

Samozřejmě že bylo něco špatně.

Kdejaký diskutér na iDnesu ví že se tam na ostrově tvoří mlhy, které nelze předvídat a oni tam pošlou nevyhovující letadlo, které nemá přístrojové vybavení pro přistávání v mlze což je dnes už běžná záležitost.

0 0
možnosti
J

Jan.Emil

20. 11. 2009 10:26
Re: Mým oponentům,

takže něco podobného jako bychom poslali zachraňovat lyžaře na sjezdovku nějakou sanitkou na bázi Škoda 1203 a divili se že se řidič s pacientem při sjezdu málem zabil a pokud by vylezl zdráv,tak by ho Klaus na Hradě vyznamenal jako hrdinu národa. Dreka. Austrálie snad není nějaká rozvojová země, tak tam měli poslat pořádné letadlo s přístrojovým vybavením do mlhy a bylo by po hrdinství. Letadlo by v klidu přistálo, dotankovalo palivo na další cestu a letělo by se dál.

Povětrnostní podmínky takové cesty jsou všeobecně známy, tak je mohl znát též dispečer, který by měl to utopené letadlo dostat předepsáno k úhradě.

Co se týče toho hrdiny pilota, asi neměl dost hrdnství odmlouvat dispečerovi aby mu dal pořádné letadlo a tak to mohl odesrraáti spolu se svými pasažéry kdyby se ten skok do vody nepodařil.

V záchranářství uznávám někdy třeba zariskovat avšak nikoli riskovat zbytečně, což dobrý záchranář nedělá.

0 0
možnosti
N

navigator

20. 11. 2009 8:39
Australský pilot hrdina...

Dobrý den. Klobouk dolů před tímto výkonem, ale na druhou stranu, pokud vím, leží

Norfolk asi v půlovině trasy Samoa - Melbourne, potom v této pozici bez paliva - perfektní předletová příprava.

0 0
možnosti
MM

captain cook

20. 11. 2009 9:14
Re: Australský pilot hrdina...

a kdo rika ze neodletel z Apie s plnou nadrzi?

Cetl jsi dole technickou informaci pro Westwind Jet, dolet / pocet pasazeru? Letadlo nejdriv letelo 2700km k Norfolku a podle zprav tam skoro hodinu krouzilo a cekalo na zlepseni pristavacich podminek. Matematicky to dava smysl.

Jen tak neco na okraj.

Vloni jsme leteli s Emiraty (B777 -300ER) z Australie na Novy Zeland, 2630km, posledni sektor letu Dubai-Melbourne- Auckland. Velke letadlo, dolet asi 14000km. Emiraty na tehle lince tankuji 3x. V Dubaji plne nadrze na cestu do Melbourne 11650km, v Melbourne palivo na cestu do Aucklandu a zpet. A pak zas plne nadrze na Melbourne-Dubai. Na usek Melbourne-Auckland-Melbourne si neberou plne nadrze. Tesne pre odletem nas totiz kapitan informoval, ze se trochu zdrzime protoze budou tankovat extra palivo kvuli bouri nad severnim ostrovem NZ, kdybychom museli krouzit a cekat na lepsi pocasi.

0 0
možnosti
TVE

tučňák v exilu

20. 11. 2009 6:03
Nj, to je ta nevýhoda Protinožců

Všude je tam daleko... Zvlášť tahle trasa, 5000 km nad oceánem a pilot se musí spoléhat na to, že na osamělém ostrůvku v půli cesty (kde se navíc rychle mění počasí) půjde přistát... 

0 0
možnosti
MM

captain cook

20. 11. 2009 7:31
Re: Nj, to je ta nevýhoda Protinožců

presne tak. Pacifik sice ma dost ostrovu s letisti na technicke mezipristani a natankovani mensich letadel, ale pokud se nahle zmeni pocasi kdyz uz jsi blizko, neni pokazde alternativni ostrov s letistem dost blizko pri ruce. Treba kolem Spolecenskych ostrovu (Tahiti) jich mas hned nekolik, ale u Norfolku neni. Tohle neni jako kdyz je blbe pocasi v Ostrave, tak posleme letadla do Brna.

Predpokladam, ze roli ve zmene pocasi hralo to, ze letadlo pristavalo az vecer. Za dne by to nejspis bylo uplne jine - v tuto dobu mlhy ve dne nejsou, leda tak letni boure.

Za normalnich podminek by ta pani urcite letela komercni linkou, ale asi jeji zdravotni stav nebyl natolik dobry, ze ji poslali z Apie az navecer s leteckou ambulanci. Jesteze morska voda je na ruzna otevrena zraneni dobra, kdyz uz v ni musela stravit hodinu a pul. Nevim take proc ji posilali z Apie az do Melbourne a ne do Aucklandu, ktery je mnohem bliz. Domnivam se, ze to asi byla Australka a mela australske cestovnim pojisteni.

0 0
možnosti
JT

killy

19. 11. 2009 21:32
Než řidič vyjede, zkontroluje stav provozních kapalin,

paliva, funkčnost brzd a osvětlení vozidla, huštění pneu............;-D

No vlastně, nezapomněl ten hrdina pořádně tankovat ? ;-D

0 0
možnosti
JT

killy

19. 11. 2009 21:35
Sorry, cpt. Cook under...

0 0
možnosti
MM

captain cook

19. 11. 2009 19:47
2 Jan.Emil: doporucuji vic cist a min kecat

http://www.theage.com.au/national/hero-pilot-ditches-plane-off-norfolk-island-20091119-inr1.html

1)vymezena trasa letu letecke ambulance byla Apia(Samoa) - Norfolk (technicke pristani - palivo) - Melbourne. Letecka ambulance je male letadlo, muselo v puli trasy tankovat. Apia - Melbourne =pribl.4 - 4500km, Norfolk je v puli cesty.

Fakt 2) letecke ambulance neletaji vyhlidkove, startuji kdy je treba, ne kdy si piloti nebo firma vzpomenou a kdy je pekne pocasi. Ta zenska trpela akutni otravou krve a komplikacemi predchoziho zraneni, nejspis z nedavneho tsunami.

Fakt 3)Vzhledem ke zhorsujicimu se pocasi se ukazalo nemozne na Norfolku pristat ani po opakovanych pokusech. Nektere zdroje uvadeji, ze se o to pokousel skoro hodinu, kdy se cekalo zda se pocasi uklidni. Pilot pristal na mori jako posledni moznost, kdyz uz dochazelo palivo.

Fakt 4) Seznam se s mapou a fakty nez budes priste psat jak trotl

0 0
možnosti
TH

Beefeeter

19. 11. 2009 20:16
Re: 2 Jan.Emil: doporucuji vic cist a min kecat

No prosím! Díky za vysvětlení R^

0 0
možnosti
TH

Beefeeter

19. 11. 2009 19:25
V diskuzích neexistují hrdinové

Poslední dobou mě velice rozčiluje fakt, že snad neexistuje článek, na který by se vždy nevrhla skupina lidí, kteří se buď pekelně soustředí na jazykový rozbor (gramatika, stylistika, pravopis, cokoliv...) bez ohledu na obsah článku. Anebo skupina lidí, kteří za každou cenu znevažují jakýkoliv hrdinský, nebo jinak pozitivní čin. A to bez ohledu na to, zda problematice rozumí, nebo ne. Popravdě se mnou cloumá spíše vztek, než rozčilení.

K australskému pilotovi: tankuje se vždy více paliva, než je potřeba na cestu TAM i zpět (např. kvůli případům, který je zmíněn v článku). Pilot si určitě zjistil počasí nad místem přistání. Pochybuji, že si s pacientem a zdrav. personálem "jen tak" vzlétnul. V každém případě nikdo z diskutujících neví o případu tolik, aby tu mohl vynášet soudy, jak moc je pilot neschopný.

 Ano, reaguji na příspěvky pana Jan.Emil, ale předpokládám, že během psaní přibyli další podbné příspěvky.

0 0
možnosti
MM

captain cook

19. 11. 2009 19:49
Re: V diskuzích neexistují hrdinové

viz nahore

0 0
možnosti
1

12345hanka

19. 11. 2009 18:52
...

R^

0 0
možnosti
J

Jan.Emil

19. 11. 2009 18:15
Opravdový hrdina

Avšak nestal by se hrdinou kdyby před letem dotankoval palivo, tak já nevím jak to chápat?

0 0
možnosti