Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trasu Albertov - Národní prošly po 20 letech tisíce lidí, většinou nepamětníků

Průvod zhruba čtyř tisíc lidí prošel odpoledne z pražského Albertova na Národní třídu. Kopíroval trasu pochodu studentů, kteří před 20 lety začali bourat totalitní režim v Československu. Happening končí na Národní třídě večerním koncertem, na který čekalo před osmnáctou hodinou asi deset tisíc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mílo fon Johanus

Protestní hladovka

Dne 17. listopadu 2009 jsem se rozhodl zahájit symbolickou hladovku, o jejímž průběhu vás zde budu informovat.

Proč? Protože protestuji proti stavu společnosti 20 let po převratu. Protestuji proti tomu, že se věci pojmenovávají opačnými názvy: Máme svobodu projevu, ale fakticky za odlišný názor hrozí sankce a hanlivé nálepkování. Lidé, kteří si říkají disidenti, dělají přesně to, co před revolucí kritizovali. Mnozí takzvaní demokraté, kteří volají Zakažme komunisty!, sami komunisty byli nebo měli spojení na STB. Protestuji proti stavu společnosti, který "sám sebe" nazývá lepší, ale ve skutečnosti je stejný.

Čeho chci dosáhnout? Především, aby se o problému více hovořilo. Aby se lidé zbytečně nebáli vyjadřovat odlišné názory, protože dnes to ještě jde, ale pokud tak nebudeme činit, půjde to i nadále? Za případnou podporu Vám děkuji!

(jmenuji se Honza Molič, pracuji jako programátor na volné noze, správce serverů a občas moderátor)

0/0
18.11.2009 18:40

Mílo fon Johanus

Ještě zdroj informace k protestní hladovce

http://protest.1984.cz/zaznam?protest_action=show&news_action=list&reset=1&protest_id=protest

0/0
18.11.2009 18:42

URB-Královna diskusí

Re: Protestní hladovka

To není rozumné, povím ti, jak to dělali hladovkáři ze srpna roku 1968. Tenkrát byla radnice v Liberci obehnána lešením a "hladovkáři" pod ním leželi, pěkně pod dekou, kluci a holky pohromadě a když to přestalo jednu partu bavit, tak je alternovala jiná grupa a mohli se jít někam nacpat. Poukázky dostávali od města a platily v hotelu "Radnice".Šlo jen o to, dělat ztrápené obličeje a to oni opravdu uměli. Nějak, když se člověk dostane do stavu hysterie, tak je dobrý herec každý.8-o

0/0
18.11.2009 23:21

Helen_Prag

Joan Baez

Tu nahrávku to s Joan Baez chtělo delší.

0/0
18.11.2009 17:38

Mílo fon Johanus

Žívot po 20-ti letech kapitalismu Bilance

http://docs.google.com/gview?a=v&pid=gmail&attid=0.1&thid=12506ee8693aea6c&mt=application%2Fvnd.ms-powerpoint&url=http%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fui%3D2%26ik%3D22fe09bc4a%26view%3Datt%26th%3D12506ee8693aea6c%26attid%3D0.1%26disp%3Dattd%26zw&sig=AHIEtbTATasn-ha4DGLGoD60zlBUjCI50w

0/0
18.11.2009 13:44

degys

Nebýt v tom průvodu pár stovek lidí:-))

zoufalců poslední hodiny,nebo bojovníků po 20.letech,nebo na tribunách

těch co jsou za vodou a kterým jste pomohli,tak tam nebyl nikdo ,kdo by

volal už je to tady ,už je to vono a cinkylinky:-)))zřejmě to asi vono

není i když veřejnoprávní ČT národu masírovala kebule jak je to fajn a

jak je to vono:-)Myslím si,že když v ní vyhodí 1/2 

0/0
18.11.2009 13:03

degys

Re: Nebýt v tom průvodu pár stovek lidí:-))

 darmožroutů,ušetří

se 3 miliardy ,sníží se poplatky a ubyte přísunu peněz lidem sedícím na

našem penězovodu:-)bodejť by se neradovali z listopadu,když z toho mají

naše prášule:-)),že? Takže n..rat a ať si taky vyzkouší frontičku na

pracáku či na žebračenku:-))Možná,že se jim bude ještě líp:-))Jináč v tom průvodu bylo na 80 procent cizinců,pracovníků policie a BIS:-))))))))))))))

0/0
18.11.2009 13:04

etrusk

Re: Nebýt v tom průvodu pár stovek lidí:-))

aby ses nezalknul žlučí, ubožáku ;-D

0/0
18.11.2009 13:25

sanmako

nostalgie

Asi jsem strašný nostalgik. Mně se ta doba těsně po 17. moc líbila, byla plná ideálů. Na rozdíl od dneška, kdy je aspoň u mně plná pesimismu. Strašně rád bych se do té doby aspoň na chvíli vrátil a to i přesto, že jsem nebyl přímým aktérem, ale bylo mi jen 16 a byl jsem na gymplu. Včera jsem šel v průvodu z Albertova na Národní a občas to bylo super, občas zas ne. Nevím, co tam dělaly ty sprosťárny od Matonohy. Ty patřej na Youtube a libej si mi tam, ale tady to nepatřilo.[>-]

0/0
18.11.2009 12:16

Mílo fon Johanus

Přestaňte lhát!

Jako přímý účastník 17.11.1989 z Národní třídy a předtím i u Botanické zahrady (jako důkaz  2x poznatelný záběr televize u Botanické zahrady kde jsme s Bokem prošli kordomem policistů než nás zbil,i Bok byl po mé levici) prohlašuji, že v naší zemi není demokracie a televize i masmedia pořád lžou.

0/0
18.11.2009 10:34

etrusk

Re: Přestaňte lhát!

Jako přímý účastník demonstrace z 17.11. 1989 prohlašuju, že v naší zemi demokracie je. O čemž svědčí i fakt, že spousty zhrzenců a nespokojenců mohou dávat veřejně průchod svým "myšlenkám" . 

0/0
18.11.2009 10:46

Mílo fon Johanus

Re: Přestaňte lhát!

To je jenom taková uměle vytvořená iluze.

0/0
18.11.2009 11:18

etrusk

Re: Přestaňte lhát!

Jojo, blbost některých jedinců je přímo syntetická.

0/0
18.11.2009 11:22

Mílo fon Johanus

Jsou to tihle?

http://docs.google.com/gview?a=v&pid=gmail&attid=0.1&thid=12506ee8693aea6c&mt=application%2Fvnd.ms-powerpoint&url=http%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fui%3D2%26ik%3D22fe09bc4a%26view%3Datt%26th%3D12506ee8693aea6c%26attid%3D0.1%26disp%3Dattd%26zw&sig=AHIEtbTATasn-ha4DGLGoD60zlBUjCI50w

0/0
18.11.2009 13:41

PetroleumLampoIdorablo

Protestující studenti

v Rakousku a Německu se pro jistotu do zpráv našich médií ani nedostanou. Jak by to vypadalo, že?

0/0
18.11.2009 9:52

markyz.Gero

Re: Protestující studenti

proti čemu že bylo ve východní a západní marce protestováno?

0/0
18.11.2009 10:08

Oldis_rab

Re: Protestující studenti

ale jen protestujou proti kapitalizaci skolstvi, za vetsi statni podporu, omezeni vlivu firem a podniku na skolstvi, proti skolnemu a tak, to se u nas pred privatizaci nehodi aby se to objevilo v TV.

0/0
18.11.2009 10:29

vejcednes

Kto mal najlepší čas?

:-)

0/0
18.11.2009 9:47

etrusk

Re: Kto mal najlepší čas?

Ti co čekali na Národní

0/0
18.11.2009 10:48

fantasy

Dobrý to bylo,

a těm zapšklým, kteří nesjou schopni pozorovat rozdíl mezi tím co bylo a tím co je, bych rád vzkázal, že místo neustálého brečení nad tím jak se mají špatně by měli konečně dospět a vzít svůj život do vlastních rukou. Dnes tato šance naštěstí existuje.

0/0
18.11.2009 9:33

Kecaj

Re: Dobrý to bylo,

R^

0/0
18.11.2009 9:34

PetroleumLampoIdorablo

Re: Dobrý to bylo,

po tom, co jste tuhle zemi rozkradli a navrch si pojistili zákonem, že se rozkrádání nesmí vyšetřovat, ausgerechnet přílepkem slovutného a znamenitého právnika Marka Bendy? O zákonech na likvidaci drobných vlastníků akcií nemluvě?

0/0
18.11.2009 9:55

etrusk

Re: Dobrý to bylo,

Zhrzení, zapšklí, neschopní... Pečení holubi létat do úst nebudou nikdy a nikde :-P

0/0
18.11.2009 10:47

fantasy

Re: Dobrý to bylo,

kruci chlape, ja jsem ti nic neukradl. Navic plati, ze kazdy narod ma takovou vladu, jakou si zaslouzi. Asi jsi tedy zlobil, kdyz ti vladnou zlodeji, mafiani a hrdlorezove ;-D

0/0
18.11.2009 11:04

Oldis_rab

Re: Dobrý to bylo,

Iluze zda se byt temer dokonalou.

0/0
18.11.2009 10:31

fantasy

Re: Dobrý to bylo,

Neziji v iluzi, ale v normalnim zivote ... chodim do prace, vychovavam dite, splacim pujcku, cestuji, parim, nadavam za volantem a na fotbal. Ale jinak jsem celkem spokojen. Pokud bych nebyl, tak bych s tim neco delal. A co ty?

0/0
18.11.2009 11:13

Oldis_rab

Re: Dobrý to bylo,

ziji si pomerne dobre, pujcky nemam, na obedy chodim do restauraci, obcas pracuji, deti nemam, chodim parit.

0/0
18.11.2009 15:05

metalovy duchodce

za dvacer let se nic nezměnilo

akci, která se nenažraným politikům hodí do krámu, policie hlídá, ale ostatní akce, které se nehodí, jsou nazvány extremistickými a účastníci jsou rozháněni touže policií. Za dvacet let se tady prakticky vůbec nic nezměnilo. Fuj. ;-O 

0/0
18.11.2009 9:26

Vici77

Re: za dvacer let se nic nezměnilo

Tak proc si ti vasi extremiste nenahlasili akci predem? Proc tam sli jakoby nahodou? ;-D U vas je demokraticke pri oslavach mlatit kolemjdouci? dokonce i TV staby.

0/0
18.11.2009 9:29

metalovy duchodce

Re: za dvacer let se nic nezměnilo

najdi si rudé právo z doby před listopadem 1989, budeš číst totéž o těch, co jsou teď u koryt. Taky napadli policii. Ono když dostáváš do huby pendrekem, tak ti asi nic jiného nezbývá, než sem tam něco vrátit..  

0/0
18.11.2009 9:33

etrusk

Re: za dvacer let se nic nezměnilo

Tenkrát si vypalataní náckové heilovali možná doma ve sklepě 

0/0
18.11.2009 10:41

Vici77

Koukám, že je to tady opět

bandy křiklounů:) To fakt nemáte nic lepšího na práci než všechno poplivat?

0/0
18.11.2009 9:25

forfreelife

A je to jako pred 20lety..aby se clovek neco dozvedel tak se

musi podivat na CNN, pac v CR se nebude psat o tom ze Klaus byl vypiskan ... nebude se radeji psat nic

0/0
18.11.2009 9:25

Vici77

Re: A je to jako pred 20lety..aby se clovek neco dozvedel tak se

asi jste se nedíval alespoň na jedno zpravodajství z včerejšího dne, že? I na Idnes byl titulek Klaus vypískán. Všude se o tom píše a dělají reportáže...lol

0/0
18.11.2009 9:27

metalovy duchodce

Re: A je to jako pred 20lety..aby se clovek neco dozvedel tak se

pravda se nehodila tehdejším politikům stejně, jako se nehodí těm dnešním. Sdělovací prostředky drží hubu a krok s režimem, tehdy, jako dnes. Redaktoři a pisálkové, styďte se. 

0/0
18.11.2009 9:29

etrusk

Re: A je to jako pred 20lety..aby se clovek neco dozvedel tak se

Blbečku. Kdyby sisi pustil televizi, radio, nebo si pustil internet nebo dneska koupil noviny... Jenže boží hovádko myslet nenaučíš ;-D

0/0
18.11.2009 10:43

zoufalec1

žvanil?

"Spousta lidí si něco fotí mobily nebo digitálními fotoaparáty, baví se o tom, jak snímky umístí na Facebook a uvědomují si, že něco takového by před dvaceti lety nemohli udělat ani náhodou," postřehl reportér iDNES.cz"

Ten reportér musí být velký myslitel. Zkuste vážený odpovědět na otázku zda si výše popsané činnosti mohl v té době dovolit třeba obyvatel Západního Německa. Odpovím za vás. Nemohl. V té době totiž mobily, digitální fotoaparáty a internet  v podobě, jak je známe dnes neexistovaly.

0/0
18.11.2009 9:05

Vici77

Re: žvanil?

....lepsi priklad by byl: pred 20ti lety jste si mohl v zapadnim nemecku vklidu fotit a natacet demonstraci, jak jste chtel....u nas chodili skupiny tajnych policistu a odebirali lidem filmy z fotaku

0/0
18.11.2009 9:31

zoufalec1

Re: žvanil?

komentoval jsem pouze nesmyslnost toho, co napsal redaktor iDnes. Mimochodem, v té době byly na západě nějaké demonstrace? A proti čemu?

0/0
18.11.2009 9:44

Kecaj

Re: žvanil?

Máš pravdu jseš zoufalec.

0/0
18.11.2009 9:33

zoufalec1

Re: žvanil?

V poslední době mě vždy rozveselí myslitelé, kteří se chopí své, možná životní příležitosti a zareagují na zoufalce.

Zoufalec to je jen nick, přezdívka, která nic neznamená, je to, jako ostatně i jiné přezdívky nadsázka, recese, nic nedokazuje.  Prostě je to jen slovo, které mě napadlo a tak jsem je použil. Všímám si ale, že je to i jistý indikátor úrovně pisatele, který reaguje na můj příspěvek. 

Primitivnější lidé, prosťáčci s naprostým nedostatkem tvůrčí invence se docela rádi chopí této nabídky a na téma zoufalec napíší, dle svého názoru něco neotřelého, vtipného a duchaplného, svoji údernou myšlenku nezřídka podpoří pro tyto prosté duše zvlášť vytvořenými smajlíky.

Co s nimi? Některým stačí připomenout,že nick je jen obdobou příjmení,důležité že je co autor píše, jaké jsou jeho názory, znalosti, jakou má úroveň. Nikoliv jeho jméno či přezdívka. Někomu to však nestačí, tam se zdá být další debata luxusem, který si nemohu dovolit. I můj čas má svoji cenu.

0/0
18.11.2009 9:41

etrusk

Re: žvanil?

Máš pravdu, důležitý je obsah příspěvku nikoli nick. Ovšem v tomto případě shledávám vzácnou souhru.;-D

0/0
18.11.2009 10:50

klokva

Re: žvanil?

"Důležité je co autor píše..." To je samozřejmě pravda. Kdybyste přestal psát blbosti, tak vás lidé jistě nebudou nazývat zoufalcem. Ale takto stupidní výtka vůči článku notně zavdává k otázce, jestli máte všech pět pohromadě. To může napsat jenom naprostý idiot nebo zoufalec. Jistě, že před dvaceti lety by si to nenafotili mobilním telefonem ani v Japonsku, to ví určitě moc dobře i autor článku. Ono to bylo samozřejmě myšleno tak, (a každý, kdo má všech pět pohromadě to jistě pochopil) že před listopadem 89 by nemohli takto vyjít do ulic, bez obav, že je policie nezmlátí a ještě si to fotit - pro slabší duchem, třeba na Flexaretu.

0/0
18.11.2009 10:58

MoUdrostrak

Diky Mladych konSServativek za banany a damske vlozky

Nas milovany Mr. Faclv Khafel odstranil Xzle rude bolsevicke fronty na banany a damske vlozkyX

'

a [>-]miliony vdecnych Cechu[>-] privedl po statisicich do nekoncicich front pred urady prace, socialkami, zastavarnami a exekutorskymi urady.

'

Do vecnych valecnych "humanitarnich" bombardovacich miSSi, krizi, zbidacovani a nastolovani spravedliveho radu, kde VCLOVEK JE CLOVEKU VLKEMV 

0/0
18.11.2009 8:45

PetroleumLampoIdorablo

Re: Diky Mladych konSServativek za banany a damske vlozky

Na otázku v supermarketech, proč se v nich prodávají nejen banány ve druhé kvalkitě, proč se musí lidé prohrabovat v rozmoklé paprice, shnilém ovocí atd., kterou jsem pokládal před státním svátkem, mi zaměstnanci těchto super-marketů nedokázali odpovědět.

0/0
18.11.2009 8:52

klokva

Re: Diky Mladych konSServativek za banany a damske vlozky

Vy dva jste se teda hledali. Vsadím se, že kdybyste žili na Slovensku, tak teď nadáváte, proč ten mizerný Fico jel někam do Moskvy, když by vám měl v Blavě lízat pérdele. A o těch banánech, dobré banány není problém dnes sehnat, pokud člověk není idiot, jako vy. Dnes tu ta možnost opravdu je. A samozřejmě spousta dalších možností.

0/0
18.11.2009 11:24

kevyn.cyrany

Slováci opět dokázali ,

že jsou vyspělejší. mají euro a   žádné trapárny k 89 se tam v podstatě nekonaly. A Fico ,aby na*ral opozici zajel do Moskvy na boršť a pirohy.

0/0
18.11.2009 8:45

MoUdrostrak

Re: Slováci opět dokázali ,

Doc. JUDr. Róbert Fico, CSc. misto [>-]pravicujicich tunelu[>-] a EUpodpory bombardovacich humanitarnich miSSiEU

'

priveze Slovakum ropu, zemni plyn a miliardove zakazky z obrovskeho VruskehoV trhu

0/0
18.11.2009 8:47

vejcednes

Polícia bola tentoraz kvalitnejšie vybavená.

:-)

0/0
18.11.2009 8:42

smycka

Co nám to přineslo?

Je zajímavé,že nám k těm včerejším akcím páni politici nedali další statistiky-policie nefunkční(úmyslně?),justice nefunkční(úmyslně?),zdravotnictví,doprava,neůměrné zvyšování nájmů,kde penzisti nemají na nájem,správa státního majetku,skoro 10% nezaměstnanost,krádeže,tunelování,vraždy,sebevraždy,bezdomovci a je toho mnoho,co nám donesli ti dva Vaškové a spol.Co by se mělo slavit?Je to spíše k pláči.

0/0
18.11.2009 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.