Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kreslíř Mareš narazil s Paroubkem, musel změnit pozvánku na vernisáž

Kreslíř Štěpán Mareš zahájil v Třebíči svoji výstavu. S karikaturou Jiřího Paroubka na pozvánce ale narazil. Pořádající městské kulturní středisko původní pozvánku na vernisáž stoplo s tím, že je politicky nekorektní. Mareš na ni nakonec nakreslil neutrálního psa v klobouku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S ČSSD do boje proti demokracii

Až bude Paroubek premiérem,

tak si cenzury užijí všichni. A lidi se zase budou bát mluvit o tom, co si myslí a budou se zase strachovat, jestli někdo jiný neslyší, co říkají.

0/0
28.11.2009 7:45

Kakarel

Nebylo by špatné

p.Mareši, někdy ubrat pary a klesnout na zem mezi lidi. Co?!

0/0
17.11.2009 21:22

persistence paměti

Re: Nebylo by špatné

On není politik, mezi lidmi žije, platí hypotéku, daně, zdravotní pojištění, silniční daň, inkaso, atd. Je to můj známý, a nemá "hlavu v oblacích".

0/0
17.11.2009 22:19

KačerIII

Informace

Tak pan Mareš vystavuje v Třebíči, to je dobře,  že vystavuje. Do Třebíče se podívat nepojedu, ale každému koho se to týká, zhruba všem návštěvníkům a rovněž panu Marešovi to v dobrém přeju.

Je tu ovšem něco navíc. Mezi místní paní kulturní vedoucí a panem Marešem to jiskří. Kdoví, třeba je tam i ta správná chemie. Potom mi je už ale úplné nic.

Paní vedoucí ve své nevídané touze po něčem tak problematickém jako je politická korektnost donutila pana Mareše překreslit pozvánku a toho to zarmucuje do té míry, že se neváhá "mediálně rozžvanit" na téma svoboda slova v Čechách i Moravě a udělit "nám" špatné hodnocení.

Ku®va, pane Mareši, není to především problém váš a té dámy, že jste si to mezi sebou takhle rozdali a přijali?

Na druhou stranu chápu vaši touhu v Třebíči politicky satyrovat i s překreslenou pozvánkou. Aby už v Okříškách začali střádat na váš pomník za zásluhy o medializaci. Povedete-li si ovšem tak jak v článku uvedeno, nemusí to být nic složitého. Postačí kyj. Pardon za plk

0/0
17.11.2009 15:09

habit

... takhle vzniká autocenzura...

... když si odpovědní začnou klást otázku: "...nenarazím?"

0/0
17.11.2009 13:01

vokroj

Re: ... takhle vzniká autocenzura...

ano, pokud chce někdo na něco dosáhnout, nutně si musí tu otázky rizika položit

0/0
17.11.2009 13:10

astrudina

Re: ... takhle vzniká autocenzura...

Ne, to není autocenzura, nebo chcete lidskou slušnost nazvat autocenzurou? Když vejdete do místnosti s lidmi, tak taky nebudete  říhat nebo v koutě močit, nahlas řvát nebo sprostě nadávat, o kdyby se vám kdovíjak chtělo. To není autocenzura, to se prostě jen nehodí, to jsou způsoby, které dodržujeme.

Právě tak není vhodné dát na pozvánku na výstavu karikaturu jen  jednoho současného politika, když je před volbami, to by se tam musela dát celá jejich plejáda a to by se na pozvánku nevešlo, že;-D

0/0
17.11.2009 16:28

vokroj

O tom, kdo bude v Třebíči příště vystavovat,

rozhodnou odpovědní z Třebíče, ne Mareš ..... jinak by to bylo špatné, moc špatné,.... jak se Mareš rád i v článku vyjadřuje. Bohužel obecně nutno konstatovat téměř úplný úpadek této kultury! Pamatuji ve výstavní síni náš hlasitý smích, dnes číst a vidět výtvory kdysi nedostižných Renčína, Jiránka i dalších je bohužel až skoro pokleslost, proto snad ani žádný takový nějaký časopis už delší dobu nevychází .....

0/0
17.11.2009 12:37

Rudolf z Deywitz

Re: O tom, kdo bude v Třebíči příště vystavovat,

Renčín s Jiránkem jsou už staří pánové. Ano, byli skvělí, o tom asi nikdo nepochybuje. Ale přichází nová generace a já jsem rád, že máme právě Mareše, který je sice jiný, ale také na vysoké úrovni. Žádný Renčín nemůže kreslit donekonečna. I po Marešovi přijdou další, noví, jiní ...

A o Třebíči si snad může Mareš říct co chce, ne? Už tam beztak vystavovat nebude. Odstranit štíhlého politika z pozvánky je svaté právo soudružky vedoucí, naše svaté právo je se o ní za to otřít :-)

0/0
17.11.2009 12:46

vokroj

Re: O tom, kdo bude v Třebíči příště vystavovat,

Bez politizace nebo s ní má humor má svá pravidla a zásady, humor v cizím vydání zatím ještě ano .... člověk se má hlavně bavit     :-)

0/0
17.11.2009 12:59

astrudina

Re: O tom, kdo bude v Třebíči příště vystavovat,

ale ne zveřejňovat její e-mail a vybízet k veřejné štvanici! Paní jen hájila svůj názor.

Já osobně měla Mareše moc ráda a první dva výtisky Zelených raulů mám od něj z autogramiády s jeho věnováním. Docela jsem ho obdivovala, protože karikoval stylem Padni komu padni a často byl velice trefný.

Ovšem bohužel po roce 2006 se dal do služeb dalíkovské kliky a ono to z jeho práce vyčuhuje, ta sveřepá nenávist vůči Paroubkovi, jako by to byl ztělesněný ďábel nebo co. Ale zajímavé je, že když byl P. v roce 2005/2006 premiérem vlády ČR, tak Mareše prakticky nezajímal, až potom, to se vášně rozhořely a on kreslí, zač je jistou partou placen. Škoda, hodně tím klesl a na jeho tvorbě je to taky znát.

0/0
17.11.2009 16:22

Thorough

Já tu šéfku kulturního střediska docela chápu

... no a když ji nechápe Mareš tak ať tam příště už jednoduše neleze.

0/0
17.11.2009 12:22

TommyCZ

Nejake ty kontakty na cenzorku

http://www.mkstrebic.cz/kontakty.html

0/0
17.11.2009 11:40

astrudina

Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

V době totality by Mareš ani své karikatury nikomu neukázal, ze strachu, aby ho nezavřeli. Kdyby náhodou někde potajmu vystavoval, a to jiné, velice krotké karikatury, tak by se tam natuty objevili tajní, kteří by si nafotili lidi na venisáži, pak by je všechny vyslýchali a perzekuovali - a výstavu by zavřeli, obrázky zabavili a Mareš by šel sedět na neurčitou dobu.

To byla totalitní cenzura.

Dnes si může výstavní síň v Třebíčí svobodně rozhodnout, zda tam výstavu chce a co má být na pozvánce, na to mají právo, oni to platí. Mareš tam zase nemusí vůbec vystavovat, když s jejich podmínkami nebude souhlasit, a může si udělat výstavu svobodně zce la jine a jindy.

To je dnešní svoboda.

Pokud ale pan malíř udává galeristu do médií a stěžuje si, jak bekaně se k němu zachovali, jak potlačovali jeho práva a svobody, tak je k politování. Je to ubožák!;-€

0/0
17.11.2009 10:58

Rudolf z Deywitz

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

Ale paní Štěpničková ....   ;-D

0/0
17.11.2009 11:01

astrudina

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

Myslíte tu herečku, kterou v 50. letech zavřeli jako politickou a které komunisti zničili život? To by byla pro mne čest, nosit její jméno, ale tu vy nemyslíte, páč ji ani neznáte, že, neználku!

0/0
17.11.2009 11:18

Rudolf z Deywitz

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

Vy jste asi nečetl/a ten článek, co?

0/0
17.11.2009 11:26

astrudina

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

četla, ale vy prostě nedokážete pochopit, co je cenzura a co je jen otázka slušnosti.

A jinak, pokud si pan Mareš bude dělat vernisáž  třebas ve studentském klubu, tak si určitě může dát na pozvánku třebas jak Paroubek s-uloží s Posseltem a pes po tom neštěkne.

Ale prostě zde to tak nechtějí, nechtějí naštvat politické strany, můžete si o tom myslet, co chcete, ale mají na to právo a není to cenzura. Cenzura je něco zcela jiného, zde se může výtvarník svobodně rozhodnout a nejít do toho. Ale změnit pozvánku a pak žalovat, co to malému Štěpánkovi ta zlá paní provedla?:-(

0/0
17.11.2009 11:46

Rudolf z Deywitz

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

No, a právě to je ta svoboda: Soudružka Štěpničková si naszrala do gatí, případně je to přímo milovnice J. Paroubka, to se neví a zakázala na svojí pozvánce zpodobnit štíhlého politika. Má na to svaté právo a nevšiml jsem si, že by jí ho někdo bral. My tady máme naopak právo se o pí Štěpničkovou, koukám, že výše někdo uveřejnil kontakt na web, pořádně otřít. Je snad něco v nepořádku? Nebo jste soudružka i Vy a ráda byste nám po soudružsku zavřela hubu?

0/0
17.11.2009 12:07

astrudina

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

Poslyšte, mladý Neználku,, já jen říkám, že paní, která spravuje galerii v Třebíči, má svobodné právo nechtít na pozvánce asi dost hrubou karikaturu současného politika. Pan Mareš má právo odmítnout a vystavovat jinde. To je svoboda

Nevím, co je na tom k neochopení. Vaše odpovědi mi evokují představu, že ve vašich očích znamená demokracie to, že někteří lidé mohou vše a pokud jim někdo řekne "Ne", tak ho znemožní v médiích, zveřejní pro zdejší mamlasy jeho e-mail (škoda, že nemáte její mobil jako pan Penc tehdá) a vyfňukají si to, co chtěli.

Ale to není demokracie, to je novodobý teror.

Vám vymyli mozek štvaním proti Paroubkovi, teď podobní jako vy štvou proti presidentovi a koho si  vyberete příště?;-€

0/0
17.11.2009 16:15

torvik

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

K politovani je pani Stepnickova a vy.Rv

0/0
17.11.2009 11:07

sluni-sluni

Re: Mladí kádrováci, kteří nezažili skutečnou cenzuru, kritizují

svým způsobem ten příspěvek má pravdu, dejme tomu že příspěvek do diskuze nebude příliš pro vydavatele ýděsu korektní - no tak ho smaže... taky se budete divit a nadávat na totalitní způsoby? můžete jít jinam přispívat...

0/0
17.11.2009 11:59

Tokamak

Tak tohle nechápu, na co si stěžuje?

Může bít rád, že dopadl takhle dobře, až vyhrají volbi Jirka s Vojtíškem, tak už si republiku rozvracet nenecháme a s takovímy živly zatočíme. Místo překreslení pozvánky bude 5 let malovat cely na Mírově.

0/0
17.11.2009 10:00

Tokamak

Re: Tak tohle nechápu, na co si stěžuje?

PS: a tomuhle ten smeták říká umnění: http://www.people.cz/mag/articles_photo/12718.jpg

0/0
17.11.2009 10:21

yesODS

Re: Tak tohle nechápu, na co si stěžuje?

koho jsi poznal na té karikatuře?já nikoho :-/

0/0
17.11.2009 10:25

Tokamak

Re: Tak tohle nechápu, na co si stěžuje?

sice to je patlal, který by se v socialistickém realismu neuplatnil, ale při troše fantazije tam poznávám našeho Jirku a pak je tam nějaký soudruh z bývalé NDR, ale na jméno si nevspomenu

0/0
17.11.2009 10:29

Vůdce: Dluhy se neplatí!

Re: Tak tohle nechápu, na co si stěžuje?

Vspomenout bude problém, zkus si vzpomenout, Paroubkův pohůnku...

0/0
17.11.2009 10:49

Tokamak

Re: Tak tohle nechápu, na co si stěžuje?

Já zase tolik toho Paroubka nemusím, sice se snaží budovat vztahy s pokrokovými zemněmy, jako je KLDR, Venezuela, Írán, Kuba a podobně. Ale pořád je na mě moc pravicový. Beru ho spíše jako náš výtah k tomu, abychom si znovu vzali moc, která nám patří, tak se ho zastávám, ale pak se ho klidně po soudružsku zbavíme, snad víte, jak dopadl třeba Slánský.

0/0
17.11.2009 13:22

vokroj

Mareš

je kontroverzní, s bídou průměrný, mazal. Nejdříve je nutné se naučit kreslit, pak se může pokusit o kontroverzi. Jinak odpovídá profilu modráka ..... ;-O

0/0
17.11.2009 9:51

Rudolf z Deywitz

Re: Mareš

Pošlete nám svoje kresbičky, ukažte, že se tím uživíte, a pak kritizujte našeho největšího současného kreslíře. Troubo.

0/0
17.11.2009 10:02

vokroj

Re: Mareš

Typicky modrá reakce, samozřejmě opět zcela nesmyslná ...

0/0
17.11.2009 10:06

Rudolf z Deywitz

Re: Mareš

Pošlete nám kresbičky a nebo řekněte co umíte. Remcat a nadávat umí každý. Mareš sice "jen" kreslí komiks, ale kreslí ho HODNÉ dobře a uživí se tím. Řeči o nějakých barvách, modrých, červených, fialových, tady nemají důvod. Tak povídejte.

0/0
17.11.2009 10:11

Bio Illusion

Re: Mareš

a je ticho ;-D

0/0
17.11.2009 10:19

vokroj

Re: Mareš

ale ticho vůbec nebylo a není, ale, jak jsem napsal, na nesmyslnosti nereaguji 

0/0
17.11.2009 10:55

Rudolf z Deywitz

Re: Mareš

Hm.

0/0
17.11.2009 11:00

Pan Vajíčko

kocourek, elafurus, bluewind, olly, kolonie

Kocourek, elafurus, bluewind, olly, kolonie - seznam nicků pro dva až tři špatně placené poskoky z liháče se stále rozšiřuje... ;-D;-D;-D Snažte se, hoši, jinak vás velký pupek nechá spráskat březovými metlami, co si vozí z moskevských baní, kde ho s nimi mrskají jeho řídicí důstojníci... :-P

0/0
17.11.2009 9:40

Pan Vajíčko

Re: kocourek, elafurus, bluewind, olly, kolonie

Doplňuji do galerie oranžgutánských poskoků retardovaného vokroje...;-D

0/0
17.11.2009 9:53

vokroj

Re: kocourek, elafurus, bluewind, olly, kolonie

konečně se modráci probudili, už to vypadalo, že úplně vymřeli ... 

0/0
17.11.2009 10:24

Pan Vajíčko

Re: kocourek, elafurus, bluewind, olly, kolonie

Nevymřeli, neboj, a poznáš to u voleb...;-D;-D;-D

0/0
17.11.2009 10:31

vokroj

Re: kocourek, elafurus, bluewind, olly, kolonie

asi ano, ale "moje" partaj určitě nevyhraje ..... takže je mě to skoro jedno

0/0
17.11.2009 10:37

marla

Oranžádky zřejmě

špatně vidí.Podívejte se na fotku jak tam je nakreslenej Havel.Stejně tak byl nakreslenej Zeman, Klaus, Topol, Ahmadínežád, Obama, Gott....Jedinej komu to vadilo je Peťulka Paroubková a váš guru Jyrka(i když v případě Jyrky ho Mareš ještě dost šetří, když to porovnám s karikaturama již zmíněného Havla a Zemana).Několikrát tam byl taky Ježíš Kristus, světe div se, ani církevní představitelé si nestěžovali.Jenom váš RaJský guru a vy(protože co řekne Jyrka, je pro vás posvátný)to nemůžete rozdejchat;-DRv;-D

0/0
17.11.2009 9:33

phi

Re: Oranžádky zřejmě

nestezoval si jeste kdysi takovej ten trouba, co spal s nesvadbovou ? uz ani nevim, jak se jmenuje.

0/0
17.11.2009 9:43

Rudolf z Deywitz

Re: Oranžádky zřejmě

Ministr nějaký .................. jak von se to jenom .............

0/0
17.11.2009 10:04

Rudolf z Deywitz

Re: Oranžádky zřejmě

Březina?

0/0
17.11.2009 10:05

bluewind

Štěpán Mareš

Štěpán Mareš je uvědomělý občan, správně odhlalil síly, které škodí této zemi, právě jejich zosobněním je agent Moskvy Paroubek, jeho činy a projevy si zaslouží to nejostřejší odsouzení. Sláva velkému malíří, sláva velké modré straně, která velkoryse podporuje toto skutečné umění, které nelítostně pranýřuje oranžové škůdce této země. A ta soudružka z kulturního střediska, která tak krátkozrace rozhodla, neujde spravedlivému odsouzení, jen co se po volbách modrá strana chopí moci v celé zemi.

0/0
17.11.2009 9:19

olly.s

njn

mareši z tebe ten správnej světonázor doslova tryská.... kupředu s topolem a íčkem zpátky ni krok... [>-] 

0/0
17.11.2009 8:41

marla

Re: njn

On sice karikuje všechny, ovšem jenom jednomu rádobyprominentnímu umaštěnýmu hrk, hrk páru, to vadí.Rv;-D

0/0
17.11.2009 9:19

Ing.Rudolf Kitler,prezident ČSSR

Re: njn

R^

0/0
17.11.2009 9:24

olly.s

Re: njn

njn - jak kníše pán souložil s liškou... to by se myslím mohlo líbit...

0/0
17.11.2009 9:50

ELAPHURUS

Dávno odepsaný šmudla,

kterého modráci stále marně oživují....

0/0
17.11.2009 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.