Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřel chlapeček, o jehož smrt svedli otec s matkou právní bitvu

Vážně nemocné batole, světu známé pouze pod jménem Baby RB, zemřelo v Británii poté, co ho lékaři odpojili od dýchacího přístroje. Skončilo tak drama, v němž na počátku stálo vedení nemocnice spolu s matkou, požadující "ukončení utrpení dítěte", proti otci, který s tím nesouhlasil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HanzekJoachimEichmann

...

Kdo to byl,jak chtěl nechat to dítě rozetnout napůl? Předchůdce soudců?

0/0
19.11.2009 23:58

paul82

:(

Tak to je hodně smutné, ale myslím si, že to bylo správné rozhodnutí!! Sice pro matku nejtěžší rozhodnutí, resp. souhlas života, ale když je to nevyléčitelná nemoc, tak to bylo pravděpodobně správné rozhodnutí. Nechtěl bych a doufám, že nikdy nebudu muset řešit podobnou situaci. A nikomu to nepřeji

0/0
18.11.2009 5:04

Bozi Trest

Zase moudrosti varlatnika...

Jestlipak si hlupak uvedomil, ze to je pro matku to nejhorsi rozhodnuti v jejim zivote, kde se rozhoduje o mesim zlu a videt sve dite trpet je snad horsi nez smrt samotna.... to jenom darce spermatu ztratil moc a silu nad zenou a ted uz na ni nic nema, konecne vysvobozena!!!!

0/0
17.11.2009 23:47

Ja_F

Re: Zase moudrosti varlatnika...

Jaka hloupost? Ty mas deti? Vis jaka je predstava prijit o dite i pro otce? Podle ceho ty rozhodujes zda je lepsi zivot ukoncit nebo ne? Pokud dite vnimalo a nejak komunikovalo s okolim, uvedomalo si i svuj zivot - to neni to same jako nekoho kdo je 10 let v komatu a uz se nejspise nikdy neprobudi. Mit pochybnosti z toho zda je spravne dite 'planovite zabit', byt ho osvobozujes od utrpeni, je naprosto v poradku a nema to nic spolecneho s tim ze 'varlatnik' pouze vykonaval moc nad svoji zenou.

0/0
19.11.2009 10:55

Hrustic

Postoj

otce nechapu. Pravdepodobne nezil s nima.

U takoveho prcka staci jak se trapi s obycejnou rymou - a uz to rodic tezce nese .....

0/0
16.11.2009 18:16

feese

Re: Postoj

mohu vědět kolik máš dětí?

0/0
16.11.2009 23:49

Hrustic

Re: Postoj

1

0/0
16.11.2009 23:55

Pilat

Re: Postoj

a porad nedospely :-/

0/0
17.11.2009 2:40

Hrustic

Re: Postoj

Muj prcek? Jiste - jeste dlouho dospely nebude ....

0/0
17.11.2009 10:26

q33ny

Re: Postoj

co vam pripada nedospele?

0/0
17.11.2009 11:46

gazda2

Hodně smutný příběh.

Eutanázii a Boha bych do toho zase tolik nepletl. V tomto případě  opakovaná, vlastně nepřetržitá  drastická léčba  nemohla vést k vyléčení, ale jenom k dalšímu utrpení. Její ukončení podle mého není eutanázií a není v rozporu s křesťanským pohledem na svět. Je ale pravda, že když se někdo rodí a když umírá, lidé si více uvědomují svoji podstatu a lépe chápou Boží přítomnost.

0/0
16.11.2009 16:38

sphagnum

Re: Hodně smutný příběh.

Mě u toho pánbíčkářského postoje (to nejde říct jinak) ze všeho nejvíc vadí, že se jejich přesťanská péče péče měla po století ( a na mnoha místech i teď) podobu shodnou se současnou eutanázií, která jim teď tolik vadí. Nemocný bez přístrojů, bez umělého dýchaní, bez výživy sondou atd, jenom na lůžku a sestra se za něj modlí. Přesně tohle je dáváno za vzor křesťanské péče o nemocné a přesně takhle vypadá i eutanazie.

0/0
19.11.2009 10:19

kacinecka

Ačkoliv se to dá jen hodně těžko srovnávat

Nedávno jsem se hodně dlouho rozhodovala, zda utratit potkanku... Je to "jen" zvíře, ale je to něco, k čemu má člověk za určitou dobu vypěstovaný vztah. A neumím si představit, jak by rozhodování probíhalo v případě blízkýho člověka.... Tohle nejde odsoudit, či s tím plně souhlasit. Dokud to člověk nezažije na vlastní kůži, nemá možnost si utřídit názor, natož ho prezentovat jako jasně platný... Každopádně tleskám, ač se mi do toho moc nechce.. :-/

0/0
16.11.2009 13:46

Eledin

Tleskam

Jedine rozumne rozhodnuti.

Misto toho aby zeli zivot trpely 3 lidi, bude trpet jen jeden a pro oponenty, opravdu byste chteli byt nekomu takovou pritezi ze dany clovek promrha zivot starosti o vas. Cim se to pak lisi od toho ze nekdo umira minuty, snad jen tim ze ten co bysestaral umira leta

0/0
16.11.2009 11:55

icmek

Re: Tleskam

byl bych s tebou zajedno v případě, že by dítě mělo natolik rozvinutý mozek, že by bylo schopné si svoji situaci a situaci vůči rodičům uvědomit. moje otázka zní, jak je možné, že o genetické vadě nevěděli před narozením?

0/0
16.11.2009 12:25

xblack13

Re: Tleskam

genetické testy se nedělají u každého a dělat kompletní genetickou analýzu pro každého jednoho jedince by bylo šílenství.

0/0
16.11.2009 12:38

chudacek.blbecek

Re: Tleskam

A hlavně ji spousta žen ani nechce podstoupit. Často se stane, že gynekologové ženy zbytečně stresují a dítě je pak zdravé.

0/0
16.11.2009 13:49

alex5

Re: Tleskam

o mozku se v článku nic nepsalo...jak jsi přišel na to, že měl nevyvinutý mozek? psalo se jen o problémech s plícemi.

Už jsi někdy slyšel o tom, že ne každá nemoc se dá diagnostikovat dopředu? Zejména genetická.

0/0
16.11.2009 17:46

Guarana12

Re: Tleskam

Genetické testy se automaticky nedělají. Je k nim potřeba odebrat plodovou vodu a v určitém procentu se tímto způsobem může vyvolat potrat.

Proto se dělají jen v takových případech, kdy je pravděpodobnost poškození plodu statisticky významější, než odběry se špatným koncem.

Pravděpodobně také nešlo o vadu, která by byla patrná třeba na ultrazvuku.

Všemu se předejít nedá, je to velmi tragické.

0/0
17.11.2009 15:26

alex5

Re: Tleskam

trpěly 3 lidi??????

To je tatarsky?

0/0
16.11.2009 17:08

Petr_1

Re: Tleskam

Pokud dobře počítám, tak trpět budou 2 lidi. Matka a otec. A nebo si myslíte, že na své dítě jen tak zapomenou a nebo že bude všechno tak, jak bylo před narozením dítěte? Já si to nemyslím.

0/0
17.11.2009 10:42

honzahoff

Re: Tleskam

Jakkoli je těžké soudit (intuitivně i suše racionálně bych tíhnul k "radikálně pro-life" přístupu otce, byť přiznávám omezenost svého pohledu), obávám se, že Váš myšlenkový obrat ukazuje neduh současného společenského myšlení, který klade rovnítko "starat se o nemohoucího = sám trpět". Tím nechci negovat Váš názor, jen poukázat na nebezpečné zjednodušování, často aplikované (bohužel) i v jiných "lehčích" případech. :-/ 

0/0
17.11.2009 11:04

adidi

Kéž bychom...

... měli aspoň jednoho takového soudce tady "doma".  Zdá se, že "tatínka" pěkně nakopal - Ctihodnosti, podívejte se! Když se netopí, tak si hraje!!!

0/0
16.11.2009 10:58

alex5

Re: Kéž bychom...

to je fakt k neuvěření...jaký musíš být debil, že jsi schopen něco takového napsat!

Navíc to ani neodpovídá informacím obsaženým v článku!

0/0
16.11.2009 17:07

prosím o BAN vy šašci

správně

rozhodnutí to asi bylo správné, ale pro rodiče to muselo být nesmírně těžké, ukončit život svého dítěte a ještě s ním být když umírá, musí v tom být obrovská statečnost a sebezapření, když je to v zájmu dítěte a zároveň to nejstrašnější co mu můžete udělat, mam doma dva malý kluky batolata a určitě bych se z toho totálně sesypal ;-(

0/0
16.11.2009 10:47

hlnocd

Re: správně

myslim si, ze samo rozhodnuti neni tezke, rozhodnout se jestli dite nechat trpet ci ne je v zasade snadna volba. Horsi je s timto rozhodnutim zit.

0/0
16.11.2009 10:49

Black Out

.

Tohle si domyslet do detailů, tak se mi ježí chlupy na těle. Dívat se tomu dítěti do očí... ...nic moc.

0/0
16.11.2009 10:45

janneruda

tak.

a je klid.

0/0
16.11.2009 10:45

hlnocd

Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

proc se jako argument proti odpojeni od dychaciho pristoraji uvadi, ze si buh nepreje smrt daneho jedince? Kdyby bylo jenom na bohu tak je to dite mrtve uz dve hodiny po narozeni. Konani proti bozske vuli je prave opacne - tj. drzeni cloveka pri zivote kdyz uz to priroda vzdava. Dekuji za odpovedi

0/0
16.11.2009 10:44

kočka

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

Tak to jsem na ty odpovědi také zvědavá,máte naprostou pravdu!

0/0
16.11.2009 10:47

janneruda

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

Nojo, ale Bůh nám dal přece možnost vytvořit takovou techniku, abychom nemocnému pomáhali.

0/0
16.11.2009 10:55

hlnocd

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

buh take stvoril nemoc ktera daneho cloveka zabiji. Vule boha je jasna.

0/0
16.11.2009 11:16

chudacek.blbecek

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

Pokud vím, tak jde o genetickou poruchu. Tedy něco, co se vyvinulo. Z tohohle pohledu je to nemoc stvořená člověkem, i když ne jeho vůlí. Člověk bojuje proti přírodě ve spoustě jiných věcí, proč ne v tomhle případě? Ve skutečnosti ale souhlasím s tím, že pokud dítě mělo jen minimální naděje na uzdravení, bylo lepší ho "uspat". Ale tak mluvím jen jako člověk zvenčí. Matka musela mít neuvěřitelnou morální sílu, že takhle rozhodla.

0/0
16.11.2009 11:23

hlnocd

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

geneticka chyba se ti nijak nevyvine. Genetickou poruchu mas proste vrozenou. Kdyby vsemocny buh chtel aby dany clovek prezil tak to zaridi a nebude se spolehat na nake chvilkove rozhodnuti nake uboheho smrtelnika. Jinak souhlas, moralni sila matky je obdivuhodna.

0/0
16.11.2009 12:16

chudacek.blbecek

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

Nemyslela jsem to tak, že se porucha vyvine u člověka, ale u lidí. V rámci lidstva. Kdyby všemocný Bůh chtěl, zbaví nás vůle a všechno bude ok. Jenže takhle to nefunguje. Je spousta věcí, za které můžeme a nic s nimi neděláme. A je spousta dalších věcí, za které nemůžeme, ale to neznamená, že si je nezasloužíme.

0/0
16.11.2009 13:47

janneruda

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

já si dělal pr del... :-)

0/0
16.11.2009 12:24

mutantmutant

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

na to mají křesťani univerzální odpověď - cokoliv co ti připadá jako důkaz Boží neexistence  / zhovadilosti / zlomyslnosti je jen zkouška, kterou Bůh testuje pevnost víry  ;-D

0/0
16.11.2009 11:46

gumidos

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

Až se blbě řízneš nožem do větší žíly, taky tě necháme, protože bude za 2 hodiny po tobě? Nebo využijeme úrovně našich znalostí a možností a zašijeme ti pár stehy jinak smrtelnou ránu? I v prvním případě to příroda vzdala, nebo ne?

Máš hodně pitomé argumenty

0/0
16.11.2009 11:52

hlnocd

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

a vy zase spatne chapete. Debata zde nebyla o tom jestli dite drzet ci nedrzet pri zivote, ale poukazoval jsem pouze o tom, ze je nesmyslne argumentovat bozi vuli. Ale jinak ano, mas pravdu, pokud by byli verici tak dusledni ve vsem, tak by me nechali vykrvacet.

0/0
16.11.2009 12:19

celim

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

My těžko můžeme skáloépevně být přesvědčeni o tom co si Bůh přeje a nebo nepřeje. Ale také se říká přičiň se a Bůh ti pomůže. Pak bych řekl, jestliže k pomoci(zlepšení) nedošlo, že tím byl stvrzen boží záměr. Tak bych na to hleděl já.

0/0
16.11.2009 12:19

Ulrich

Re: Muzete mi prosim nekdo vysvetlit

Nejsem si jist, zda si to Bůh nepřeje. A je to asi trošku nepřesné. Odpůrci odpojení chlapce o  přístrojů nejspíš argumentovali tím, že si Bůh nepřeje, aby jej odpojili ( zákaz usmrcení, ne odmítnutí smrti ). V každéém případě obecně platí, že On nechává nám lidem svobodu. Můžeme být dobří nebo zlí. Bůh do toho jen zřídkakdy zasahuje.

0/0
16.11.2009 16:22

celim

Já jsem sice zásadně proti eutanázii,

ale na druhou stranu za ní rozhodně nepovažuji ukončení umělého prodlužování života pomocí techniky, zejména v případě mizivé naděje na zlepšení! Prostě genetická vada se nezmění! Ani nenaroste orgán, který neexistuje (nepočítám-li transplantovatelné orgány). Je to těžké rozhodnutí, ale domnívám se, že je-li pacient postižen neslučitelně se životem, tak člověk nemá povinnost a snad ani právo jej za pomoci přístrojů udržovat při životě a v podstatě prodlužovat jeho trápení!

0/0
16.11.2009 10:40

hlnocd

Re: Já jsem sice zásadně proti eutanázii,

Co jineho je eutanazie nez ukonceni umele prodluzovani delky zivota bez udrzeni alespon urcite kvality ziti?

0/0
16.11.2009 10:45

celim

Re: Já jsem sice zásadně proti eutanázii,

No s tím moc nesouhlasím. Za eutanásii je považovaná asistovaná sebevražda. Těžko za ni lze považovat přirozené úmrtí vzhledem ke stavu organismu neslučitelném se životem. Jedná se podle mně o případy, kdy člověk by opravdu zemřel, kdyby za něj nedýchal přístroj, srdce nebylo stimilováno atd. míním tím stavy, kdy již není šance na život mezi ostatními. jako v případě zmíněného dítěte. Nemyslím tím teraupetické používání přístrojů(např kardiostimulátor).

0/0
16.11.2009 11:45

sphagnum

Re: Já jsem sice zásadně proti eutanázii,

Souhlas. Tenhle rozdíl není běžně rozlišován, ale rozlišovat by se určitě měl. Udržovat někoho při životě kdo je totálně na s*ačky bez naděje že by mimo lůžko a kompletního zajištění životních funkcí fungoval déle než půl hodiny, jen proto, že toho jsme schopni, je víc sadismus než pomoc.

0/0
19.11.2009 10:26

webmysh_evo_I

Tak tohle bych nepřál ani nepříteli.

;-(

0/0
16.11.2009 10:32

honza_votava

Re: Tak tohle bych nepřál ani nepříteli.

tohle je první příspěvek k věci. a zcela vystihuje situaci. bohužel.

0/0
17.11.2009 22:26

Ginny

Myslím, že diskuze je zbytečná

0/0
16.11.2009 10:27

chudacek.blbecek

Re: Myslím, že diskuze je zbytečná

Kdybyste si to doopravdy myslel/a, tak tady ten příspěvek vůbec není   ;-D

0/0
16.11.2009 11:25

Kinie

a tak to má být

takto by se mělo postupovat ve všech případech, kdy dítě nežije, ale jen přežívá...třeba jako v případě slovenských dvojčat Miška a Marka... matka byla zblbá vírou, než aby dokázala pochopit, že dítě nemají šanci na život X

0/0
16.11.2009 10:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.