Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Třinecku se propadl železniční tunel, kráter má 150 metrů

Okolo sedmé ráno se u Jablunkova na Třinecku propadl budovaný železniční tunel. Na místě stavby se utvořil 150 metrů dlouhý kráter. Příčiny vyšetřuje policie, zatím nebyl nahlášen žádný zraněný a nepředpokládá se, že půda někoho zavalila. Tunel se letos propadl už podruhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

občan_z_předměstí

nějaké čtení k věci...

http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_4_06.pdf

 str. 44 a http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_3_09.pdf str. 21.

0/0
17.11.2009 22:51

Rosomak

Staré výdutě po závalech nebo následky války z roku 1939

Vypadá to, že buď tam byla historická výduť vzniklá při ražbě tunelu

na přelomu 19. století, nebo to vypadá na pozůstatky odstřelení Poláky

před postupujícím Německem v roce 1939...

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/tunel-jablunkov-zhodnoceni-geotechnickych-rizik-prestavby-zeleznicniho-tunelu/

0/0
16.11.2009 19:43

gogol_jl

Už na zač. tohoto roku se na teto stavbě část tunelu zřítila

Takze se asi nemelo postupovat  5m za den - jak jakysi delnik vypovedel.

0/0
16.11.2009 18:05

wartas

Komenský pravil :

 

  Toliké kvaltování pro HOVADO dobré jest.  Neplatí to náhodou i pro tuto stavbu ? Rv

0/0
16.11.2009 15:49

mk.charlie

Tak už neumíme ani pořádně tunelovat.

Jen nevím, jestli je to špatně, nebo dobře?

0/0
16.11.2009 13:05

motylka

upřesnění lokality

Pro upřesnění lokality železničního tunelu v Mostech u Jablunkova je důležité zdělit,že se tento tunel nacházi v chráněném území GoNaP ( gorolský národní park ), který se rozprostírá od Třince ve směru na hranice Polska a Slovenska. Tato krajina se vyznačuje mnoha nevysvětlitelnými jevy které se tam vyskytují jak v přírodě tak v soužití obyvatel. Místním lidém je velice těžko porozumět v jejích vlastní řeči a jednání vůbec. Proto si myslím že pro místni je tato porucha v tunelu je běžná záležitost všedního života. A pražáci mají očem psát.    

0/0
16.11.2009 10:54

Qíteček v nemilosti cenzůry

Hmhmhm

Esi v tom zas nejede white justice napojená na al kájdu....:-P

0/0
16.11.2009 6:14

Delain78

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

asi tunelovali finance na tunel, a pak nezbyly penize na kvalitni praci8-o

0/0
16.11.2009 1:30

macik28

no nazdar..

Ze byste bydleli o nějaký metr níž?:-(

0/0
16.11.2009 1:21

TarasBulba

Nedá se nic dělat

Místo tunelu bude soutěska.

0/0
15.11.2009 23:14

+Granit+

hm

v tomhle místě asi ten tunel budou muset postavit shora, tedy odkopáním nadloží

0/0
15.11.2009 22:15

modem

.

Žádná Godzila. Jiří dělal výkop pro ležícího střelce.

0/0
15.11.2009 22:05

Antony30011

Žádnej propad...

To byla určitě Godzila ;-D

0/0
15.11.2009 21:36

Zebin

to je Úďo

naprosto nomální.........

0/0
15.11.2009 20:45

Stoura

hapal nam sresort

Podíval jsem se na video. Nejdřív anglický resort a na konci z něj zbyla jen obrovská jáma. ;-D

0/0
15.11.2009 20:42

Antony30011

Re: hapal nam sresort

R^;-D

0/0
15.11.2009 21:36

Rosomak

Chtělo by to srovnání

Letos v Česku již druhý provalené nadloží tunelu, jak jsou na tom v jiných zemích EU?

0/0
15.11.2009 20:36

Stoura

Re: Chtělo by to srovnání

Nevím jak v zemích EU, ale u nás se to v minulosti několikrát při stavbách železnic stalo.

0/0
15.11.2009 22:18

Fandano

Re: Chtělo by to srovnání

No proti takovemu Halland tunelu ve Svedsku je tohle hodne nevinna epizodka.

0/0
16.11.2009 4:46

Miroslav Zikmund

Nezaznělo to podstatné

Nejedná se o klasickou ražbu tunelu, ale o rozšiřování tunelu již existujícího. V uvedeném úseku má každá traťová kolej samostatný tunel. V rámci modernizaci trati se tunel, jímž procházela traťová kolej číslo dvě rozšiřuje na dvojkolejný a po dokončení stavby bude tunel, jímž vede traťová kole číslo 1 zrušen.

0/0
15.11.2009 20:28

trainer

Re: Nezaznělo to podstatné

takze se stromovkou dalsi pripad, kdy se neumi rozsirovat? zajimave:)))

0/0
16.11.2009 1:02

filo

Nejlepší tuneláře má Praha

To je odborníku na tunely, nejlepší tuneláři jsou ale pražáci.

0/0
15.11.2009 19:40

kOBLICH

Re: Nejlepší tuneláře má Praha

Tak už o tobě víme dvě věci:

1. nejsi z Prahy

2. jsi zelený závistí

Piš dál, ať se dozvíme něco dalšího...;-D

0/0
15.11.2009 21:27

killy

Proč se takovej tunel, kde je hliněný nadloží...

...nedělá v otevřeném výkopu zatím nechápu. .....

Je tu někdo od barabů ?

0/0
15.11.2009 19:34

tučňák v exilu

Re: Proč se takovej tunel, kde je hliněný nadloží...

Protože s rytím shora by byly spojeny větší problémy s územním řízením, výkupy půdy atd.

0/0
15.11.2009 20:13

stepecm

To by me zajimalo,

jestli mame v posledni dobe tak spatny inzenyry, nebo jestli jsou ty posledni propady tunelu jen skutecnou nahodou......?

0/0
15.11.2009 19:30

FrantaV

Re: To by me zajimalo,

Ani jedno, ale mame TV Nova a iDnes. Takze driv by se takova situace objevila mozna na druhe strance regionalniho deniku. Dneska je to do hodiny jako zprava dne.

0/0
15.11.2009 20:35

dejsipivo

Re: To by me zajimalo,

Co mám zkušenosti ze železničních staveb, tak mám pocit, že je poslední dobou projektují negramotní jedinci, protože tolik nadrbaných staveb už od projektu v minulosti nikdy nebylo.

0/0
15.11.2009 22:01

ichta

Re: To by me zajimalo,

Co vim ze zkusenosti, tak pro drahu vetsinou projektuji lide,co zde projektovali i pred 30 roky, jen se jmenovali firmy jinak. Pro drahu je to vzdy specificke a lide se zde tolik netoci, ale spis driv bylo na projekt 3 roky, ted pul roku a pak za vsim jsou penize, driv to delala urcita firma, ktera mela zkusenosti, dnes vyhraji dodavatelske souteze zname firmy a ty to prodaji dalsi firme a ta dalsi, az to skonci u nejake firmy, kde mnohdy lide neumi poradne cist atd. Vsichni se na tom napakuji a ti posledni se z tim za ty mizerny prachy, co na ne zbudou neparaji...

0/0
16.11.2009 15:11

dejsipivo

Re: To by me zajimalo,

No bohužel hodně starých mazáků už je pryč a hodně projektují čerství absolventi škol, což je sakra znát.

0/0
16.11.2009 17:21

antizelenka

a za všechno můžou pašeráci

celé údolí je podkopané tunely do polska a slovenska a holt ten vlakový už byl moc ;-D

0/0
15.11.2009 19:28

modem

.

Teda furt jsem ži v domění,když se razí tunel,neprodleně (třeba po 2 nebo 5ti metrech ražby) se postaví výztuha tubusu tunelu. Tady to vypadá,že se to tam vůbec nedali.

0/0
15.11.2009 19:14

antizelenka

Re: .

ani výztuha nepomůže , když se to hne

výztuha je tak na uvolněné balvany a pod.

0/0
15.11.2009 19:29

Villy

Re: .Měl

jsem tentýž dojem. Když tedy, jak někdo píše, výztuhy tady nepomáhají, tak přece musí existovat nějaké jiné technologické postupy, které by podobným případům zabránily. Všude píšou, že všichni o nestabilním nadloží věděli a co tedy pro to (resp. proti tomu) dělali ???;-€

0/0
15.11.2009 19:46

tučňák v exilu

Re: .Měl

Nastříkává se betonem atd., ale občas prostě ani to nepomůže - ve Stromovce se taky začalo zpevňovat nástřikem atd. min. potom, co měli první zával, a stejně to tomu druhému nezabránilo.

0/0
15.11.2009 20:15

trainer

Re: .Měl

Myslis to, kdyz voda tece, hornina odpadava a na to se strika beton, ktery nestaci zatuhnout?

Obecne se spise malo kotvi a injektuje ci moc specha. Pri jiz projevene nestabilite otevreneho vyrubu, ti uz nic moc nepomuze. Muzes pouze doufat, ze ti toho vypadne malo.)

0/0
16.11.2009 1:32

ichta

Re: .Měl

takze je to zase o tom, ze se setri a specha :)

0/0
16.11.2009 15:13

Ledovec

jestlipak to není promoakce na 2012

;-D

0/0
15.11.2009 19:13

Panda01

Řidiči ??

Cituji: "Řidiči nesmí překročit padesátku"

To by me teda moc zajimalo.

Autor se snad domniva, ze pred tunelem vlak zastavi, tam zaprahnou nakladni automobil a ten potom cely vlak tahne? Po vyjezdu z tunelu zase auto odpoji a dale uz smi s vlakem pokracovat strojvedouci...?

;-D

0/0
15.11.2009 18:49

ladaxxt

Re: Řidiči ??

ale tramway už má zase řidiče.., tak se tim tolik netrap..;-)

0/0
15.11.2009 18:55

modem

Re: Řidiči ??

Redaktor neví,že vlaky mají lokomotivy a v kabině je strojvedoucí. Von si myslí,že řidič tramvaje je to samé i lokomotivě. Jenže strojvedoucího nemůže dělat žádný blb. To  jen tramvaják řidič  drží  to madlo před sebou a šlape na pedály a sem tam udělá cink cink.

0/0
15.11.2009 19:11

birhanzel

Re: Řidiči ??

V kabině je mašinfíra.

0/0
16.11.2009 6:57

svrco

Re: Řidiči ??

Tak veru, najddolezitejsi na dráhach furt boli mašinfíra a koloťuk. R^

0/0
16.11.2009 10:31

Panda01

Re: Řidiči ??

Uz to opravili :)

0/0
17.11.2009 13:03

zoufalec1

anglický rezort

proč musíme my, normální lidé stále sledovat nesmysly typu anglický rezort? To jste na tom tak bídně, že se bez této nikoho nezajímající reklamy neobejdete?

0/0
15.11.2009 18:47

ladaxxt

Re: anglický rezort

no a ty bys opravdu nechtěl bydlet v tak hnusných domcích..?

0/0
15.11.2009 18:52

OttoCZ

Re: anglický rezort

Začni za čtení iDnes.cz redakci platit a určitě ti dají výjimku.;-)

0/0
15.11.2009 18:54

ladaxxt

Re: anglický rezort

mno ale možná by řada čtenářů zaplatila, aby tam ty hrůzy přestali ukazovat..;-)

0/0
15.11.2009 18:56

Delain78

Re: anglický rezort

ta reklama je tak casto proto, aby te nakonec odradila od koupi;-D

0/0
16.11.2009 1:33

roddie

Myslím

že příroda jim z toho tunelu udělá klasickou soutěsku. Si mohli ušetřit práci :)

0/0
15.11.2009 18:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.