- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nebylo to kvůli špatné viditelnosti..je to protože si to děláme sami..jak chodci,tak řidiči...Stejně jako sníh nemůže za nehody ,ale řidič,pořád se snažíme to hodit na někoho jiného a ne na sebe..
inteligentni a troubove, stejne tak to plati pro ridice.
BARBUDO, BARBUDO, nic jsi nepochopil.
Já jsem mluvil o městském provozu, kde znám nazpaměť všechny přechody pro chodce, tudíž jsem se vyjadřoval pouze ke kombinaci všech nepříznivých okolních vlivů versus "neviditelný" chodec a ne k dopravnímu značení jako takovému. Kapišto BARBUDO
Obávám se, že jste nic nepochopil Vy ...
... křižovatka silnice s chodníkem je totéž jako křižovatka s železničními kolejemi ...
... ten druhý má přednost ...
... a to jednoznačnou a Vy jste na to opakovaně upozorněn dopravním značením ...
například když odbočuji na červenou vpravo, tak tam každou chvíli nějaký oxiduje. Nebo se blížím v 90km/h k přechodu a chodec mi klidně vejde do cesty. Holt si někteří neváží svého života.
na přechodech. Stačí jednou v životě vidět, jak nákladní auto doslova rozmašluje člověka a ještě navíc je jediný svědek nehody. Měla jsem z toho velké dilema, jestli mám vypovědět pravdu a nechat šoféra dát zavřít, nebo potvrdit jeho výpověď a nechat ho bez trestu. S ohledem nato, že té přejeté babce se už pomoc nedalo a šofér měl malé děti, jeho výpověď jsem nepopřela.
Možná je to můj subjektivní pocit, ale nejhorší kombinace pro městský provoz (tzn. být mimo jiné ostražitý před přechody pro chodce) je kombinace: hustý déšť+tma kompenzovaná pouličním osvětlením+světlomety protijedoucích aut (zde se jedná o trvalý stav)+kmitání stěračů+chodec v tmavém oblečení a s pocitem absolutní přednosti. Toto vše do sebe za poslední 3 dny perfektně zapadalo
...domněnky, že to stihnou!
masáž oveček od tv a politiků, který je furt ubezpečujou, že maj na přechodu přednost
Klasika je to, že část řidičů naprsto nějakou přednost chodců ignoruje, a nenamáhají se vůbec zamyslet nad tím, že by se na přechodu mohl někdo vyskytovat, když tam nevidí.
jsem včera projížděl asi 10-15 minut po tom, ještě to tam bylo ucpané a muselo se to objíždět, ale s tou viditelností to tak hrozné nebylo, sice ustavičně pršelo, ale vidět šlo dobře, horší to bylo třebas v pondělí v podvečer, kdy byla mlha hustá tak, že by se dalo krájet a bylo vidět odhadem jen na nějakých 10 metrů.
ale proto že řidičák má každý, kdo se s volantem nikdy neměl potkat
nesvalovala bych všechnu vinu na řidiče - chodci se občas chovají tak nevyzpytatelně, že sebelepší řidič by střetu nezabránil. Tmavé oblečení v kombinaci s mlhou, šerem a s tím, že se člověk pořádně nerozhlédne/domnívá se, že ho řidič vidí a zastaví je smrtelné.
Několikrát jsem už nesrazil chodce nebo cyklistu jen náhodou.
Tma, mlha nebo déšť, uprostřed polí. V tom na silnici potkáte chodce v tmavém klobouku, v tmavozelém vaťáku a maskáčích. Tápe po tmě uprostřed polí bez baterky, nemá na sobě jediný reflexní pruh ani kus světlé látky. Obvykle ho zahlédnu až když je 5 metrů předemnou, takže i při 40km/h stihnete uhnout tak o půl metru.
Ještě lepší jsou cyklisti, kteří ve stejném maskovacím oblečení kličkují domů z hospody ze sousední vesnice na kole, které nemá jedinou odrazku, natož povinné světlo.
Inteligentní chodce poznáte podle toho, že když už nemaj oblečení s reflexními pruhy, tak alespoň na blížící se vozidla svítí baterkou nebo mobilem.