Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávka dopraváků zatím nebude, Bém jim nabídl zálohu 900 milionů

Primátor Bém nabídl pražskému Dopravnímu podniku zálohu 900 milionů korun, aby odvrátil hrozící stávku. Její termín je nejasný. V úterý, o němž se dosud mluvilo, nebude. Klíčové jednání krizového štábu pražského magistrátu a odborářů, kteří se bojí propouštění, bude v pondělí ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal llllllllll

všem stejně

Mě vytáhnou z platu 4% a taky to zkousnu.

Tak proč to autobusák co vás ráno přivře do dveří a na semaforu si s plnym autobusem hraje na závodníka vydržet nemůže?

Myslim že by jim neuškodilo kdybi se trochu uskromnili jako mi všichni ostatní - nato že je jejich zaměstnavatel v takovim srabu - tak by měli šoupat nohama!!!!

0/0
9.11.2009 8:17

davidzek

Re: všem stejně

jo ale to že Ti v červnu přidali 5 procent aby ti mohli vzít 4 procenta to už neřekneš co?

0/0
9.11.2009 8:44

RBmann

soukromi dopravci

Me se libi, jak tady mimoprazsti a automobilisti, co v zivote MHD nepouzili, kecaj o potrebe pustit do mesta konkurenci. Ale vzdyt v Praze konkurence je, napriklad l. 165 provozuje Veolia, ktera provozuje spoustu primestskych spoju nebo dalsi primestske spoje provozuje Stepanek. Zajedte si obcas s nima, at vite, jak taky muze "fungovat" MHD! 40 let stare busy, neustale technicke poruchy, bulhari coby ridici, kteri snad ani nevi, po ktere strane silnice maji jezdit, atd. !!

0/0
9.11.2009 8:07

jjoker

Re: soukromi dopravci

To, že řidiči mimo Prahu berou míň, je právě důsledek skoukromých přepravních firem, které jim neplatí tolik ,, co by měly,,  nebo na to dostávají malé peníze od měst - což je vina špatných dotací od státu. Navíc se nemusejí starat o zřizování zastávek, jízdních řádů a pod. což v Praze tomu tak není.  Pražský DP má vypracované  posudky o hospodaření ( od tří firem ) a všechny jsou v pořádku. Pokud v Praze budou soukromí přepravci - budou jezdit levněji. Ale to nikomu nezaručí kvalitní službu a levnější lístek. Již teď nechtějí městské části soukromníky, ale DP a v okolních vesnicích či městech je tomu stejně tak. Navíc- vzpomeňte si, jak dopadli společnosti, které přešli do rukou soukromníků - viz ČKD, sklárny, ocelárny .   A pokud někomu stále vrtá hlavou proč chce DP dve miliardy - kam je dalo?  Tak se podívejte na stránku DP Aréna - kde v článku Bém dlužník - je ofocená smlouva s ROPID-em ( magistrátem) kde se jasně mluví o devíti miliardách a né sedmi jak tvrdí p. Bém.

0/0
9.11.2009 8:33

Králík z klobouku

Re: soukromi dopravci

Pokud to bude transparentní konkurence s jasnými pravidly, tak proč ne. Ale musí být nastavena pravidla tak, aby se žádnému dopravci nevyplatilo jezdit v nízké kvalitě. Nemáš na voze funkční GPS - jako bys ani nejel. Vynecháš spoj: dostaneš pokutu že  ji nesplatiš ani za týden. Nezvedáš o půlnoci telefon, který máš uvedený v jízdním řádu = nekomunikuješ, tedy nedostaneš peníze. A on by si každý rozmyslel, jestli na to má.

0/0
9.11.2009 9:16

rezistin

Pokud je pravda,..

co tvrdí pan Bém,tak se mu ani nedivím.Podnik jde do krachu a přežraní páni šéfové si

zvyšují svoje hamounské platy.Jaká je v tom logika?Jediným řešením by bylo udělat pořádný audit,zjistit kudy odtékají finance a až potom jednat.Všude se propouští,do konkurzu jdou i celé fabriky.Tam žádná jemnost na zaměstnance neexistuje,ani odbory tu sílu nemají.Všichni si chrání vlastní kůži.Proč by tomu mělo být jinak u dopraváků v Praze ?Máme přece tak milovanou,spravedlivou a vyzvoněnou demokracii a spravedlivé tržní hospodářství.O lásce a pravdě raději už ani nehovořím...;-D!!

0/0
9.11.2009 4:37

djbird

Dopravni podnik

Prosim Vás,copak tady v Praze dostatek dani,aby jsme uživily svuj Dopravní podnik,co to náš pan Primátor mele,přece nechcete aby řidiči jezdily za 16000 mesíčně,to přece nikdo nemuže myslet vážně,Dopravni podnik to je služba veřejnosti a nikoliv business na vydelavani,takže prosim Vas proberte se všichni a i když za mnou zvoni ten tramvaják jako o život tak rozhodne stojim za Vámi i když mi občas pijete krev

0/0
9.11.2009 0:53

Králík z klobouku

Re: Dopravni podnik

Jestli se ti stává, že za tebou zvoní tramvaják, tak to je nejspíš proto, že se netrefíš do svého pruhu a stojíš jako de-bil. A možná jsi také přehlédl, že Dopravní podnik není ani příspěvková organizace, ani obecně prospěšná společnost, ale akciová společnost. Přečti si v obchodním zákoníku, co patří mezi základní znaky obchodních společností. Ovšem pokud se jim doteď nepodařilo vést odděleně účetnictví pro různé služby a pokud zastávkové a informační služby na rozdíl od jiných dopravců mají započteny v ceně za dopravní výkony, tak pak ať se nedivěj, že dopadnou jako před třemi roky DPÚK.

0/0
9.11.2009 9:11

iffff

Re: Dopravni podnik

R^

0/0
10.11.2009 9:16

Jamato

Moravané!!!

Moravané zase ukázali, že jim pražští pepíci nesahají ani po kolena!!! Není daleko doba, kdy nás pražáci přestanou okrádat a snižovat naše platy!!! Uděláme vše pro samostatnou Moravu! Obnova Moravy se blíží!!! Pražáci budou ještě vzpomínat, jak žili z našeho potu a krve!!!

0/0
9.11.2009 0:14

q33ny

Re: Moravané!!!

Vy Moravan nebudete. Moraváci takhle hamižný a závistivý nejsou. Alespoň ne ti, které znám.

0/0
9.11.2009 19:36

casablanca

Tramvajáci

Většina řidičů tramvají by zasloužila psychiatrické léčení. Já bych jim dal stávku! Jejich nejlepší zábavou je nechat člověka (čím staršího, tím lépe) doběhnout až ke dveřím a ty mu před nosem zavřou. Jízdní řády jim nic neříkají. Chovají se arogantně. Když se mohou chovat slušně řidiči autobusů, proč jsou řidiči tramvají taková jelita, to fakt nechápu.

0/0
8.11.2009 23:42

FrantaKibyc

Re: Tramvajáci

Já bych nechal vyšetřit každého s přezdívkou casablanca. Vždycky hrozně přehání, paušalizuje a nepodloženě zobecňuje.

0/0
8.11.2009 23:55

superkutil

Že by Bém obrátil?

Do dneška jsem si myslel, že Dvořák a Bém vesele tunelují DPP a teď tohle. Vždyť Dvořák byl schválený Bémem a Dvořák reorganizací a outsourcingem DPP zvýšil režijní náklady a dostal DPP do této situace.

0/0
8.11.2009 22:15

FrantaKibyc

Re: Že by Bém obrátil?

Podle mě si to můžeš s klidem myslet klidně dál. Jen Bém ví, o co v téhle hře vlastně jde. Řeší se tady platy lidí, ale nikdo (dokonce ani odbory!) se neptá, k čemu jsou třeba ty desítky milionů za "marketing" a komu se platí.

0/0
8.11.2009 23:42

CART09

Cenzor

Koukám že cenzor zase jede, mažou se příspěvky hlava nehlava...;-D

0/0
8.11.2009 22:02

bmira

Bém

V Praze už nezvoní zvony " bim - bam", ale " Bém - bam".

0/0
8.11.2009 21:59

sat037

cíl odborů

někde jsem četl krásnou specifikaci cíle odborů: "Odbory chtějí, aby stále více lidí dělalo stále méně práce, za stále více peněz". Dle mého je to nejvýstižnější definice odborů, co jsem kdy četl.

0/0
8.11.2009 21:16

FrantaKibyc

Re: cíl odborů

Sice vtipné, ale cíl zaměstnavatelů by se dal definovat přesně opačně. Takže?

0/0
8.11.2009 23:44

krabi

rozbít monopol DPP, do Prahy pustit i jiníé dopravce

Praha by měla více dbát na konkurenci v MHD - vzít i soukromé autobusové dopravce, podpořit ještě více dopravu železnicí po Praze. A urychleně budovat okruh a parkování pro auta - MHD je příliš drahá

0/0
8.11.2009 21:04

srdce je NALEVO

Re: rozbít monopol DPP, do Prahy pustit i jiníé dopravce

si ujel - a budu platit 10 tramvajenek?

0/0
8.11.2009 22:01

superkutil

Re: rozbít monopol DPP, do Prahy pustit i jiníé dopravce

Těch více dopravců je problém lukrativních a méně lukrativních tratí. Hlavně by to chtělo dostavět okruh kolem Prahy a hlavně zpoplatnit vjezd do Prahy. To vytlačí tranzit a mimopražské z Prahy a naopak podpoří u mimopražských nechání aut na okraji a použití MHD. A možná snížit cenu MHD a dotovat to z poplatků za vjezd do Prahy. Protože vysoké jízdné nutí jezdit lidi do Prahy autem.

0/0
8.11.2009 22:10

FrantaKibyc

Re: rozbít monopol DPP, do Prahy pustit i jiníé dopravce

Určitě. Třeba takový Štěpánek a jeho pověstné vraky a nespolehlivost, kterého od kšeftu neodstaví a ke zlepšení nedonutí ani oficiální stížnosti starosty Prahy 14 Ropidu. Nebo Veolia, která vesele "garážuje" autobusy na ulicích, kde se dá. Tisíceré díky. Kdyby byla řeč o ČD, neřeknu ani slovo, tam to nefunguje. DP naopak funguje.

0/0
8.11.2009 23:49

Leňa

Peněz není nikdy dost....

To je celkem pochopitelné, funguje to tak v celé naší republice. Blíží se vánoce, je potřeba si přečerpat nějáké ty milióny na soukromé konta prostřednictvím úplatků a nadhodnocených zakázek na různé opravy a pod.

0/0
8.11.2009 20:39

070707

Bém jim nabídl zálohu 900 milionů

Ze svého,nebo si modrobolševik  zase hraje na haura a rozdává to,co mu nepatří?:-)

0/0
8.11.2009 20:34

Linde CZ

Re: Bém jim nabídl zálohu 900 milionů

Jenom mala technicka, bolsevici, rovna se socialni demokrate. Odjakziva. To se neda smazat nejakym zmatenym uzivanim tohoto slova :-)

0/0
8.11.2009 21:29

pitta

Na co musí

doplácet DPP firmě ROPID? Proč mají prostředníka?

To nejsou sami schopni si tyto práce zajistit, že na to mají externí firmu, která zvyšuje své nároky a tím pádem více zadlužuje DPP? V tom bude nejspíš zase nějaký kamarád Béma,že?

0/0
8.11.2009 20:04

sirc

Re: Na co musí

:)   ROPID - Regionální organizátor Pražské integrované dopravy. Je to příspěvková organizace zřízená magistrátem, která se stará o pokrytí Prahy a okolí městskou či příměstskou hromadnou dopravou. Dopravci zajišťují služby, až na základě objednávky od ROPIDu.

0/0
8.11.2009 20:15

regazzi

Re: Na co musí

Mrkni se kdo v ROPIDu sedi a budes mit jasno ;-D

0/0
8.11.2009 20:19

sirc

Re: Na co musí

Tak jasně, že ROPID řídí magistrát, logicky.

0/0
8.11.2009 20:26

Linde CZ

Re: Na co musí

a tak vznikla fama. Zase se ma prosty lid nad cim pohorsovat ;-D

0/0
8.11.2009 20:34

lulin 2

he he, máte kolo ?

tak na co čekáte

0/0
8.11.2009 19:33

Czodpor

Bém napřed honí svaly , které stojí za ho....

a pak sklopí ocas, který stojí za dvě ho....

0/0
8.11.2009 18:53

masculine

ČSA či ČD.

I tak mohou vypadat firmy, kde hrají hlavní housle všehoschopné a hlavně na vrcholnou politiku navázané odbory. Ale dejte takovým "schopným" odborářům místa ve vedení firmy a dopadnou jako podniky zestátněné bolševiky, které do kytek poslali "odborníci" z lidu.

0/0
8.11.2009 18:40

Jjelen

Re: ČSA či ČD.

Který zestátněný podnik zkrachoval? Padali až když k tomu přišli odborníci kapitalisté po 89.

0/0
8.11.2009 20:46

NovoCZ

Re: ČSA či ČD.

Tak přesně tohle je myšlenka génia znalého socialistické financování za komančů ...

0/0
8.11.2009 22:54

stev

Proboha "záloha", co to je?

To je jako v chytré horákyni. Ani svlečená, ani oblečená. Buď je to dotace, nebo platba za objednané a realizované výkony. Ale záloha? Každý, kdo trochu rozumí účetnictví samosprávných celků (nebo třeba i obecnému zákonu o účetnictví), tak ví, že slovo záloha zní velmi neurčitě. Rada hl. města by si měla jasně říci, co vlastně dopravnímu podniku hodlají poskytnout.

0/0
8.11.2009 18:40

sirc

Re: Proboha "záloha", co to je?

Ty jsi teda odborník, v účetnictví we termín záloha běžně používá a má i svůj účet v osnově.

0/0
8.11.2009 18:47

Viper1

Re: Proboha "záloha", co to je?

Ty účetnictví moc nerozumíš, co?

0/0
8.11.2009 18:57

sirc

Re: Proboha "záloha", co to je?

A to jako proč? Tisíce podníků platí ZÁLOHY na DPH, daň z příjmu a stejně tak zálohy inkasují a účtují (obvykle účet 324). Je to naprosto standardní operace.

0/0
8.11.2009 19:38

Viper1

Re: Proboha "záloha", co to je?

Nic jsi nepochopil.... Záloha jako taková je jen "cash" operace. Je důležité, co se s ní děje účetně dál (výnos, výnos budoucích období, atd.). Asi jsi fakt mimo obor... Zbytečná diskuse, řekl bych.

0/0
8.11.2009 19:49

sirc

Re: Proboha "záloha", co to je?

Jaký výnos budoucích odbobí? S tím se pracuje na konci při uzávěrce. Co by se mělo dít? Funguje to takhle. DPP vystaví fakturu a zinkasuje zálohu a zaúčtuje, např. 211/324 , když jim to Bém přinese v kufříku :-) Samozřejmě zjednodušeno.

0/0
8.11.2009 20:24

Viper1

Re: Proboha "záloha", co to je?

Ty ještě studuješ účetnictví na obchodní akademii, ne? O problematice nevíš v podstatě nic... Jen tak na zamyšlenou: Ta záloha na něco musí být. Musí být jasné, jak se s ní dále naloží. Jestli je to záloha na nějaké služby. Kdy ty služby obdrží atd. No nic,ztráta času, přijď až budeš mít dostudováno.

0/0
8.11.2009 20:30

sirc

Re: Proboha "záloha", co to je?

Přečti si to laskavě ještě jednou. Psal jsem o záloze na FAV, běžná operace. Informace, o kterých píšeš, jsou záležitostí smlouvy a právníků, ne účetnictví.

0/0
8.11.2009 20:34

Viper1

Re: Proboha "záloha", co to je?

Nechápeš nic. Původní příspěvek ukazuje, že věci rozumí. Opravdu je důležité říci, na co je záloha poskytnuta. Jaké bude její další určení. Ty se chytáš jen té samotné cash operace, ale uniká Ti vyšší pohled na celou věc.

0/0
8.11.2009 20:41

sirc

Re: Proboha "záloha", co to je?

Jaký vyšší pohled na věc? Záloha se vždy poskytuje na částečnou úhradu faktury a na faktuře může být napsáno klidně jenom "Platba za poskytované služby - ROPID 2009". Nemáš o klasickém účtování ani ponětí.

Nevím, jakým způsobem v DPP účtují dotace, nicméně jsem si naprosto jistý, že žádné podrobné vyúčtování magistrátu ani ROPIDu nedávají.

0/0
8.11.2009 20:55

Viper1

Re: Proboha "záloha", co to je?

Jsi zcela mimo problém, který se tu řeší... Dostuduj obchodku, udělej maturitu a vrať se diskutovat.

0/0
8.11.2009 20:56

sirc

Re: Proboha "záloha", co to je?

Účetnictví si neviděl ani z rychlíku.

0/0
8.11.2009 21:01

Viper1

Re: Proboha "záloha", co to je?

Jistě jistě, juniore. Proto se jím už 10 let živím, že? No nic, končím to. Jsi prostě mimo a nemá cenu s Tebou ztrácet čas. Pro Tvé info mám za jménem titul ACCA....

0/0
8.11.2009 21:06

sirc

Re: Proboha "záloha", co to je?

Hmm, jsi dobrej, já mám jen dva inženýry a doktorát.  Účetnictvím se zabývám od roku 2000.

0/0
8.11.2009 21:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.