Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak zachránit pražský Dopravní podnik? Propouštět, zdražit či méně jezdit

Chcete-li zajistit řidičům pražské MHD klidné Vánoce, pak si už nyní s předstihem kupte roční kupon. Asi tak by mohl znít záchranný slogan krachujícího Dopravního podniku, který nemá ani na výplaty svým zaměstnancům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirda6299

Lidičky

Co takhle si zabrouzdat trochu víc po internetu a něco si o problematice zjistit.

Vyhnuli by jste se neplodným debatám o tom co dopravní podnik.....

Netvrdím že vedení podniku za nic nemůže,ale je pravda že současnou situaci zavinil především magistrát a tam by se také měli adresovat svoje rozhořčení..

Existují i nezávislé studie a ne jenom vyjádření DP vs Magistrát..........................Např: http://www.blisty.cz/art/49541.html

A zaměstnanecké jízdné?? Kolik z vás využívá služební auto???

0/0
7.11.2009 12:00

chytrak20

ok

;-Ook, takže jste vlastně potvrdil, že 20 let od rečvoluce to řící furt ty samé staré struktury.... stejně tak jako celou Prahu, akorát už nejsolu rudí, ale zmodrali:-)

nejvíc antikomunismu maj plné držky bývalí velcí svazáci:-)

garantuju vám, že kdyby tyx veolie si koupiyl nový autobusy místo t+chto, tak za poloviční nákaldy rozhodně nejezdíte, protože oni by si na to vzali větší úvěry a ty by mněkdo musel zaplatit:-)

0/0
7.11.2009 10:04

chytrak20

ok

tam ale pak bduie ten náklasd žejo:-)

pokud by je přebrali všude, tak ti zaručuju, že NIKDE nebnudou jezdit za poloviční náklady:-):-(;-O

0/0
7.11.2009 10:02

Pongo

Ono by stačilo

kdyby město zaplatilo za objednaný služby.

0/0
7.11.2009 8:12

070707

Re: Ono by stačilo

To by ale nesměli vymejšlet blbosti jako je třeba olympiáda.:-)

0/0
7.11.2009 9:15

Pongo

Re: Ono by stačilo

Kapku vedle. Město dluží Dp dvě miliardy, náklady na projekt olympiáda byly asi 40 milionů nebo kolik. To se vůbec nedá srovnávat. Za ty dvě miliardy by město udělalo takovejch studií padesát.

0/0
7.11.2009 9:22

chytrak20

MHD

to je furt keců - ale Dp kupuje taky nový vozy a udržuje vozovej park že?

Se na tu Veolii podívejte, jakejma jezdí vrakama, to se to pak lehce jezdí za poloviční náklady:-)

místo, abyste byli rádi, že se kupujou nový Tramvaje, nový busy a že starou KArosu už potkáte akorát tak u toho Hotlineru a veolie:( ;-€;-O8-o

0/0
7.11.2009 2:57

brnl

Re: MHD

Ta Veolie to je nová firma která zkoupila teď ty jednotlivé dopravce, takže ty straré vraky ty jsou tam kde to provozoval obdobný socialistický podnik jak je DP Praha, tedy ČSAD, tam kde to provozoval normální soukromník tak tam žádné vraky nejezdí už léta.

Pravě na tomhle rozdílu těch vozových parků je vidět ten rozdíl firem řízených zlodějskými socialistickými manažéry a firem které řídí soukromník který nic nerozkráda, nic za přemrštěné a podvodné  ceny nekupuje, neživý houfy přeplacených parazitů atd.atd.  

0/0
7.11.2009 7:26

Pongo

Re: MHD

Milý ole, stačí když někde zaskakuje Hotliner. Rozklepaný Karosy z 80. let, že máš strach, jestli se ti to nerozpadne pod nohama.

Kdyby si měl soukromník platit to, co provozuje DP, tak by neměl poloviční náklady. Zapomínáš na to, že u DP probíhaj kontroly stavu a drobný opravy denně, že taky někdo ty busy uklízí, že se Dp stará o stanice a jízdní řády a hlavně provozuje dispečink, a to není jeden chlap s mobilem, ale složitá operace, když má zajišťovat zhruba dvě stě linek. Pak jsou nějaký operativní zálohy, který při potřebě okamžitě vyjížděj a zaskakujou za porouchaný nebo bourající busy nebo, když se třeba někde strhne trolej a busy zajišťujou náhradní dopravu.

Tohle ti ten tvůj soukromník Hotliner nebo Veolie nezařídí.

0/0
7.11.2009 8:19

brnl

Re: MHD

Si děláš srandu snad, u soukromníka se asi neopravují a neudržují busy, neuklízí, nestará o jízdní řády ;-D

Tyhle všechny potřebné věci se určitě dělají také ale nedělají se věci zbytečné a nevyživujou se k tomu stáda přeplacených parazitů. A hlavně když se hledají subdodávky tak se nehledá to přeplacené od nějakého příbuzného nebo kamaráda ale to levné a kvalitní a zrovna takhle se třeba hledají noví zaměstnanci do vedoucích pozic, žadní lemplové - kamarádi a příbuzní.

0/0
7.11.2009 9:11

vokroj

Ani jedno není víceméně reálné,

zase se to bude muset "nějak udělat" ....

0/0
6.11.2009 20:36

Lotrik

Vyprat modré zloděje z magistrátu

to jediné vám zachrání dopravu

0/0
6.11.2009 20:21

Lajtnant

dotace 2,5x vyšší za starost o zastávky?

Soukromí dopravci berou 22 Kč za km a Dopravní podnik nejméně 50 Kč za km. Odůvodňuje to tím, že se stará o jízdní řády, zastávky a informační linku. Takže tyto vedlejší náklady jim v přepočtu dělají 28 Kč za každý ujetý kilometr? Zdravý rozum snad napoví, že náklady na vylepení jízdních řádů a občasné opravy laviček na zastávkách budou nepatrný zlomek nákladů na provoz těch tisíců autobusů, tramvají a souprav metra, určitě to nebude 28 korun. Takže pravý důvod bude spíš to, že se veřejný podnik jako každá státní instituce chová rozhazovačně a plýtvá na všech frontách.

0/0
6.11.2009 19:55

demon3

Re: dotace 2,5x vyšší za starost o zastávky?

Říkáš ty, zatímco tři městem najaté auditorské společnosti tvrdí opak.

Tak ti nějak nevim komu věřit... :-/

0/0
6.11.2009 23:32

brnl

Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

kupodivu ty příměstské linky co provozují soukromníci prosperují bez nejmenších problémů, osobně za 25 km zaplatíme 28,- Kč a dopravce je v zisku a v Praze zaplatíme za 5 km 23,- Kč a dopravce na tohle potřebuje dotace snad 50% a ještě je ve ztrátě.

Ti hochštapleři snad se dostanou na vyšší cenu za jednoho cestujícího než má taxislužba.

Ať zruší ty socialistické kupony, dopravu zadarmo pro důchodce atd.,  a zlevní tu jízdenku na 15,- Kč pro všechny a budou mít daleko větší výnosy než mají dnes, soukromníci tenhle socialismus že někdo jezdí zadarmo, někdo za zlomek ceny a někdo  platí jak barevný jaksi odmítají provozovat.  

0/0
6.11.2009 17:20

judge_dredd

Re: Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

A ty si myslíš, že tvoje obce a kraj autobusové linky PID nedotuje... podívej se na smlouvy v tvojí obci...

0/0
6.11.2009 17:42

brnl

Re: Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

Možná nějaké drobné dotace dostávají ale to určitě nelze srovnávat s těmihle hrůznými dotacemi 70% navíc za každou jízdenku.

0/0
6.11.2009 18:56

czechian

Re: Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

Ty dotace rozhodně nejsou malé. Moje obec nedávno řešila, jestli zavést další autobusovou linku nebo opravit hlavní ulici. Raději opravili ulici, poněvadž většina stejnak jezdí autem. ;-D

0/0
6.11.2009 19:04

brnl

Re: Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

Prosím tě ono je rozdíl doprava z nějaké zapadlé vesnice kde cestuje v autobuse obvykle 5 lidí a normální příměstská doprava třeba kolem Prahy která je vytížená slušně, takováhle doprava si na sebe vydělá a podniká se ziskem a dotace dostává nějaké drobné za nějaké studenty.

Veškerá doprava v Praze bývá obvykle vytížená velmi silně, já vůbec nechápu jak tohle při těch cenách a při těch šílených dotacích může prodělávat. Oni snad mají už vyšší náklady na cestujícího než jsou v osobním autě. 8-o

0/0
6.11.2009 19:36

Grossák

Re: Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

Sorry, ale absolutně, absolutně nevíš, o čem mluvíš. Radši sem takovej plevel nezanášej. Kup si NORMÁLNÍ autobusy a jezdi s nimi v Praze bez dotací. Nejde to.

0/0
6.11.2009 20:26

chytrak20

Re: Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

to je furt ekců - ale Dp kupuje taky nový vozy a udržuje vozovej park že?

Se na tu Veolii podívejte, jakejma jezdí vrakama, to se to pak lehce jezdí za poloviční náklady:-)

místo, abyste byli rádi, že se kupujou nový Tramvaje, nový busy a že starou KArosu už potkáte akorát tak u toho Hotlineru a veolie:(

0/0
7.11.2009 2:42

brnl

Re: Jo, jo ty soukromníci to je dobré řešení

Co to vykládáš pokud někde jezdí se starými vraky tak to je to co nedávno přebrali od těch bolševických firem obdobných jako je DP Praha.

U nás to přebrali od soukromého dopravce a tady nejezdí jediný starý autobus, všechny autobusy jsou nové.

0/0
7.11.2009 7:19

capricorn

Turnikety

Já tomu nějak nerozumím. Turnikety stojí 3,5mld. Vydělají o cca. 700mil více. To znamená, že až za 5 let začnou na sebe vydělávat a to ještě  za předpokladu, že všichni černí pasažéři jezdí jenom metrem. Po 5 letech přijdou určitě na řadu větší opravy turniketů. Já nevím, opravdu se to vyplatí? Ať počítám jak počítám .... ??

0/0
6.11.2009 17:10

medved_cz

Re: Turnikety

Turnikety umozni zavest v metru pasmove jizdne - 4 stanice za 15, 6 stanic za 26, 10 stanic za 35...

0/0
6.11.2009 17:14

capricorn

Re: Turnikety

No jo, ale odstavec 5 hovořil pouze o černých pasažérech a ne o pásmovém jízdném. Znamená to tedy, že budu platit u východu podle toho, kolik jsem ujel stanic a nebo mě to prostě nepustí ven, když ujedu víc než jsem mohl?

0/0
6.11.2009 17:24

czechian

Re: Turnikety

A co z toho bude? Většina pražanů má lítačku a turisté z konečných metra do centra moc nejezdí. Přínos pásmového jízdného bude nula nula nic. Rv

0/0
6.11.2009 17:57

czechian

To je ale hloupý nápad s těmi turnikety

DPP nemá teď na výplaty, ale investuje 3,5 miliardy do turniketů, které začnou vydělávat nejméně za 5 let. ;-D

0/0
6.11.2009 17:08

u.boat

Re: To je ale hloupý nápad s těmi turnikety

návratnost 5 let není špatná...

0/0
6.11.2009 18:56

Lotrik

Re: To je ale hloupý nápad s těmi turnikety

pokud je dobře spočítaná, ale to určitě není. U tak velkýcch investic se vždy počítá "šejdrem"  , jde o velký džob a provize....

0/0
6.11.2009 20:23

czechian

7) vyhodit Dvořáka

;-D

0/0
6.11.2009 16:43

nii

Re: 7) vyhodit Dvořáka

8) a Bema... plus upravit financovani ze strany mesta na uroven, pri ktere podnik bude fungovat

0/0
6.11.2009 16:49

czechian

Re: 7) vyhodit Dvořáka

A kdo má pravomoc vyhodit Béma rok před volbama? ;-D

0/0
6.11.2009 16:58

_m-

Re: 7) vyhodit Dvořáka

R^

0/0
6.11.2009 16:55

everlast1

OpenCard

Nechybi jim taky sleva z Opencard.

0/0
6.11.2009 16:16

krabi

urychleně stavět okruh, radiály a parkování

pražské dopravě pomůže nejvíce urychlená výstavba okruhů, radiál a parkovacích domů/podzemních garáží pro auta, motorky a kola. Je to levnější nežli dotovat MHD - 7 mld ročně toje 7000 platí ročně každý obyvatel ať jezdí MHD nebo ne. Za 7 mld je úsek okruhu Slivenec-lahovice se 2 km tunelů, 2 km mostní estakády a obří křižovatkou dálnic u Zbraslavi

0/0
6.11.2009 16:03

sirc

Re: urychleně stavět okruh, radiály a parkování

já jsem zase pro urychlené zavedení mýta a ty prachy můžou jít rovnou do DPP

0/0
6.11.2009 16:15

nii

Re: urychleně stavět okruh, radiály a parkování

No a cele je to totalne zasekane uz ted. Z MHD maji prospech nejen ti, kteri MHD jezdi, ale (a mozna zejmena) ti, kteri jezdi auty - v pripade, ze by cestujici MHD presli na cestovani auty, vsichni ti nadseni autickari by se skripenim zubu stravili kazdy den par hodin v zacpe a pak nekolik dalsich hledanim parkovaciho mista.

7000 neni tak moc, lehce pres petikilo mesicne. Za funkcni mesto vcelku prijatelna cena.

0/0
6.11.2009 16:51

Grossák

Re: urychleně stavět okruh, radiály a parkování

;-D Kdyby to bylo levnější, tak se veřejná doprava nebuduje. Nikde. Je humorné si myslet, že Slivenec-Lahovice řeší problém dopravní obsluhy města.  Veřejná doprava je výrazně levnější, i při dotacích. Obecně je to jediná možnost zajištění mobility obyvatelstva. A také jediná doprava, kterou je v podmínkách velkoměsta možné trvale rozvíjet (pro velmi efektivní využití dopravního prostoru).

Historie ukazuje, zda je vhodnější budovat stavby pro veřejnou dopravu, nebo pro individuální. Metro, trasa C z r. 1974 funguje dnes sice na hranici kapacity, ale od zprovoznění razantně zvýšila objem přeprav a to při zvýšení rychlosti. Barrandovský most z r. 1985 již 10 let po svém zprozovnění kapacitně nestačil a buduje se za těch našich 7 mld. další (Slivenec-Lahovice). Který bude následovat a kdy?

0/0
6.11.2009 20:41

krabi

privatizovat odborům !

MHD ať provozují odbory a zaměstnancům poskytnou ty požitky, které nárokují na zaměstnavateli

0/0
6.11.2009 16:00

tyrael

Jednoduchy recept:

1) Propustit prebytecne zamestance (opravare pro stare typy tramvaji neni potreba).

2) Snizit platy a omezit vyhody (opravdu nevim proc ma cela rodina jezdit za 100 za rok).

3) Omezit (ne rusit) vyhody pro studenty a duchodce.

4) Omezit provoz nekterych linek.

A je rychle a efektivne po problemu.R^

0/0
6.11.2009 15:58

nii

Re: Jednoduchy recept:

Jak "opravare neni treba"? To se ty stare typy tramvaji opravuji samy?

Ruseni linek neni reseni, ale problem s moznym vznikem dopravniho kolapsu Prahy.  Bez MHD mesto podobne velikosti a typu nemuze existovat (argumentace "mesty" USA je nesmyslna, to je neco uplne odlisneho).

0/0
6.11.2009 16:53

_m-

Re: Jednoduchy recept:

2)Omezit výhody - zaměstnanecké výhody mají u mnoha zaměstnání, proč by to u DPP mělo být jinak? Protože podnik neumí hospodařit?

4) Které linky bys zrušil?

0/0
6.11.2009 16:57

medved_cz

Re: Jednoduchy recept:

A jeste vice zamestnani zadne vyhody nema. A jenom dopravaci a zeleznicari jsou takovi nadlide, ze se zamestnanecke vyhody vztahuji i na ty, co zamestnani nejsou.

0/0
6.11.2009 17:17

demon3

Re: Jednoduchy recept:

Zkus nějaký jmenovat, já takových moc neznam...

0/0
6.11.2009 18:08

lejnok

ZRUŠIT!!!!

R^

0/0
6.11.2009 15:53

p555

to o tramvajich

je pekna blbost... nejako se treba dostat i na mista mezi temi stanicemi metra!

0/0
6.11.2009 15:50

Hofos

Pobavilo mě zdražení až 4x

;-DR^ DPP je efektivní jako kdyby zaměstnával odboráře. Chtěl bych vidět to přecpané MHD, když by se vyplácelo radši jezdit taxíkem ;-D

0/0
6.11.2009 15:43

Rudla.

Š&G

Zabráníme návalům v metru tím, že nebude...;-D

0/0
6.11.2009 15:35

PetrP7

Nebo nejezdit vůbec, to se uspoří nejvíc...

;-D;-D;-D Rád bych viděl tu katastrofu při a po olympiádě v Pze, naštěstí z ní sešloR^

0/0
6.11.2009 15:31

forhend

Typická, špatná práce vedoucích + zatím tajný

kšeft pro kamarádíčky chlapců z magistrátu a z toho potom plynoucí průšvih pro tisíce obyčejných lidiček!:-/ Jak typické pro vládnoucí zloděje v tomto Kocourkově...

0/0
6.11.2009 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.