Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolaps v pražské MHD by mohly zmírnit autobusy ze středních Čech

Veřejnou dopravu v hlavním městě zastavíme, trvají na svém odboráři. Praha proto vymýšlí, jak se s následky stávky vypořádat. Jednou z možností je najmout autobusy ze středních Čech. Lidé z některých čtvrtí se do centra dostanou vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

demon3

Vydírání

"Brát si jako rukojmí Pražany a cestující je nezodpovědné," napsal v textové zprávě primátor Pavel Bém.

A proč to teda sakra dělá ? Nikdo mu nevysvětlil, že dluhy je třeba platit ?

0/0
6.11.2009 18:21

Tomaseq

Stávka

Když stávka, tak všichni. Metro+tramvaje+autobusy+železnice+ostatní dopravci PID. Pokud ne, tak stávka je zbytečná a k ničemu. Kolik bude stát zajištění náhradní autobusové dopravy? Nebylo by lepší se dohodnout s městem na zvýšení dotací pro pražský DP? A to nikdo nepočítá škody, které vzniknou obyčejným cestujícím a firmám, do kterých nedorazí zaměstanci?

0/0
6.11.2009 14:46

Mascherano10

Ježiši

Ježiši co to je za klauni? Jak může ňákej regionální dopravce o padesáti autobusech zmírnit kolaps pražský dopravy? Každej ten dopravce má přeci svoje linky, který musí s těma padesáti BUSama odjezdit, ne? A ňákej jeden rezatej šrot, zaparkovanej v křoví pro případ poruchy jednoho z těch padesáti jezdících to fakt vytrhne! Když byly povodně, jezdily autobusy z Pražskýho povstání do Holešovic po půl minutě! Linka 177 - 40 kloubovejch autobusů, linka 136 - 40 kloubovejch autobusů atd ... Nahradit vozovej park Dopravního podniku je zhola nemožný a jestli si ten korupčník Bém, co má na ruce darovaný hodinky za půl mega myslí něco jinýho, je to ještě větší trotl než jsem myslel! O metru a tramvajích se netřeba bavit ... Držím vám palce dopraváci, jestli se ta stávka fakt povede, Bémovi tim z podprdele vytrhnete židli!!! R^

0/0
6.11.2009 14:38

johny55555

šetřit?

ceny jízdenek a náklady na provoz jsou téměř nejnižšší ze všech evropských měst přitom kvalita je na dost slušné úrovni. Většina vozů je poměrně dost vytížená, takže jakékoliv šetření znamená přímý dopad na kvalitu - tj. méně spojů, narvanější a neudržované autobusy... Za 26Kč možnost projet celou Prahu (třeba i 30km) a za 400Kč měsíčně neomezeně cestovat, kde vám to nabídnou? A cenu neurčuje DPP ale Praha. Jediné řešení vidím v jízdném které bude více reflektovat ujetou vzdálenost. Neomezené tramvajenky zdražit na dvojnásobek a zavést možnost třeba zlevněné tramvajenky jen na cesty do práce apod.

0/0
6.11.2009 14:28

pokrokovesmyslejici

Re: šetřit?

Tvůj návrh trochu pokulhává, zdražit by se muselo alespoň na desetinásobek, vidláku;-D

0/0
6.11.2009 14:38

johny55555

Re: šetřit?

nějak nechápu... btw, pražskou MHD jezdím denně

0/0
6.11.2009 14:42

070707

Tak on Bém se nenechá vydírat?

Ať vrátí ten ksindl peníze co nechal prošustrovat za studii OH,nebo ať raději drží hubu.

0/0
6.11.2009 14:06

topič elektrárenský

Re: Tak on Bém se nenechá vydírat?

Ono by se hodilo i těch 800 milionů za Opencard, které se pochopitelně nevypařily do vzduchu, jak by se mohlo z prohlášení radních zdát, ale většina z nich skončila na  těch správných účtech vyvolených firem a osob.

0/0
6.11.2009 14:16

pokrokovesmyslejici

Re: Tak on Bém se nenechá vydírat?

Nevíte kolik bude jízdné na příští rok? Už loni navrhovali lítačku za 10tis :-P

0/0
6.11.2009 14:27

Dr. Fee

Re: Tak on Bém se nenechá vydírat?

15 tisíc. To víte, je krize ....

0/0
6.11.2009 14:31

johny55555

Re: Tak on Bém se nenechá vydírat?

klidně, ale nepotřebuji nemozeně jezdit po celé Praze ale jenom v pracovní den ráno a večer přes 3 městské části, tak ať mi nabídnou omezený produkt za omezenou cenu

0/0
6.11.2009 14:36

Pongo

Re: Tak on Bém se nenechá vydírat?

Lítačka je produkt za omezenou cenu.

Měsíční 550 korun - 21,15 plnohodnotný jízdenky; čtvrtletní 1480 korun - 56,92 plnohodnotný jízdenky; roční 4750 korun - 182,69 plnohodnotný jízdenky.

Když teda jezdíš v pracovní dny dvakrát, máš za měsíc zhruba 40 jízd, za čtvrt roku 120 jízd a za rok 480 jízd. Tak si to srovnej s tím, co platíš za lítačku.

0/0
6.11.2009 15:08

pokrokovesmyslejici

to budou pěkné kolóny

modráci v autech si to pěkně užijou;-D;-D;-D

0/0
6.11.2009 14:04

chatab

Re: to budou pěkné kolóny

R^;-D

0/0
6.11.2009 14:07

Maxikovic

A co třeba začít šetřit?

Proč nechávají nastartované autobusy 20 minut na konečné? Smrdí, rachotí a hlavně pálí drahou naftu. Když jse mse pokusil autobusáka zeptat, proč má nastartováno, když odjíždí až za 15 minut, odpověděl, že mu je zima!!!!!! To je sakra drahé topení. Když vezmeme v úvahu čekací dobu všech autobusů v Praze, jejich počet a spotřebu nafty l/h, tak nám vyjde za 24 hodin úctyhodné číslo. Když toto znásobíme 365, myslím, že by za to něco už mohlo být. ;-O  Takže než začnete milí řidiči MHD stávkovat, začněte s úsporami u sebe a potom omezujte cestující. ?Mimochodem, když mám roční jízdenku na MHD a to celý den nepojede, dostanu náhradu? Služby mám předplacené a MHD je nedodá. ?

0/0
6.11.2009 13:50

barbudo

Re: A co třeba začít šetřit?

... řidič má pracovní smlouvu a když nedostane výplatu, dáte mu ji Vy?

0/0
6.11.2009 13:53

medved_cz

Re: A co třeba začít šetřit?

Jenze ridici nemaji duvod stavkovat. Magistrat chce po dopravnim podniku, aby vyhazel ty zbytecne neridice, kterych je v DPP 33%.

V obdobne velkem dopravnim podniku je na 1 ridice 1 "neridic". V Praze to jsou 2. Tady jsou mozne uspory.

0/0
6.11.2009 13:57

barbudo

Re: A co třeba začít šetřit?

... magistrát řídí DP?

0/0
6.11.2009 14:03

Maxikovic

Re: A co třeba začít šetřit?

Jistě s Vámi souhlasím, neznám strukturu řízení a systém fungování DPP, vidím to z venku a to jsou úspory, které vidím jako laik.

0/0
6.11.2009 14:11

Maxikovic

Re: A co třeba začít šetřit?

A proč bych mu měl platit výplatu? Co to melete? Já jsem zákazníkem a výplatu mu dávám tím, že jezdím MHD a platím za to!!

0/0
6.11.2009 14:08

opportunity

Re: A co třeba začít šetřit?

Vy dáváte peníze DP a ten má zaplatit výplatu. Ale když hrozí, že zůstanou řidiči bez peněz, hrozí i stávka. Jasné?

0/0
6.11.2009 14:19

Maxikovic

Re: A co třeba začít šetřit?

:)))) Vy to vidíte jak Hurvínek válku. A co mě je do toho, že je neschopný management DPP a že se ztrácí peníze? To je jako kdyby jste si zaplattil zboží a obchodník Vám řekl, že Vám děkuje, ale že Vám zboží nedá, protože jinde dluží a Vaše peníze použil na uhrazení dluhu.

0/0
6.11.2009 14:23

opportunity

Re: A co třeba začít šetřit?

Je to nátlak na vedení, ne na cestující. Je to nepříjemné, ale je to pro ně jediná možnost. Taky se mi nelíbí, že se nedostanu do práce, ale zažila jsem, že mi zaměstnavatel dlužil mzdu, tak se jim nedivím.

0/0
6.11.2009 14:27

barbudo

Re: A co třeba začít šetřit?

... ovšem doprava je hrazena i z daní formou dotace z magistrátu a ten ji jaksi snížil o dvě miliardy ...

... kam se poděly mé peníze, které na to měl?

0/0
6.11.2009 14:30

Georgo10

Re: A co třeba začít šetřit?

Tot mě vždycky rozesměje.

Tak teď si zkuste spočítat, kolik sežere 20 minut na volnoběh a kolik nafty sežere nastartování autobusu :)

0/0
6.11.2009 14:03

Maxikovic

Re: A co třeba začít šetřit?

Ale no tak, nespanul jsem z Měsíce. Ale nicméně jsem rád, že jsem Vás pobavil.

0/0
6.11.2009 14:10

barumkoudopatniku .

Pokud se pracovníci DPP nechází odborovými bossy

přemluvit ke stávce, tak je bez pardonu vyházet a nabrat třeba cizince (Bulhary, Rumuny, Ukrajince ). Beztak jich už tady jako řidičů je dost. A to i za cenu několikatýdenního kolapsu.

0/0
6.11.2009 13:43

vsamotar

JAK?

Jak mohou dopravnímu kolapsu zabránit autobusy zasekané v dopravním kolapsu? ;-);-D

0/0
6.11.2009 13:37

Kane

už jsem to říkal a říkám znovu

brát si jako rukojmí nás co bydlí v praze a dojíždí za prahu do práce či naopak je hnus...vadí vám dluh DP?? tak jezděte dá a zkuste vydělávat a ne,že zastavíte nejdůležitější dopravní prostředky....

0/0
6.11.2009 13:28

vsamotar

Re: už jsem to říkal a říkám znovu

Tady jde spíš o to, že se magistrát snaží snížit cenu DP, aby ho mohl levně prodat spřízněné firmě. Proto se odbory v DP bouří, protože to vědí.

0/0
6.11.2009 13:40

topič elektrárenský

Re: už jsem to říkal a říkám znovu

Přesně o to jde, Bém se sice snaží vzbuzovat dojem, že ho problémy obyvatel Prahy zajímají, ale ve skutečnosti se už na stávku těší, aby mohl Dopravní podnik ještě víc očernit a poté ho výhodně prodat své vyvolené Veolii. Na Magistrátě není jediný radní, který by měl zájem na tom, aby se Pražané dostali bez problémů do práce, proto také ke stávce dojde. Vzniklé škody budou ovšem nedozírné, ale to radní nepálí, jejich soukromé zájmy mají v Praze přednost.

0/0
6.11.2009 13:47

demon3

Re: už jsem to říkal a říkám znovu

Přesně tak, horolezec si opět bere za rukojmí lidi, který ho dostali tam kde je.

Je to hnus, odvolat !

0/0
6.11.2009 18:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.