Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na pomníku obětem poválečného masakru nebude o Němcích ani zmínka

V Postoloprtech na Lounsku vznikne pietní místo připomínající oběti poválečného masakru v roce 1945. O zřízení památníku původně požádal krajanský spolek z Německa s tím, že na něj i finančně přispěje. Pietní místo ale nakonec zaplatí jen samotné Postoloprty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pfox

Sebevědomé rozhodnutí

64 let po válce a po událostech v Postoloprtech se bát přiznat holý fakt, že došlo k masakru 763 Němců mně tedy moc sebevědomé nepřijde spíš naopak.:-/

0/0
6.11.2009 16:20

chochola

Typické

Znění tohoto nápisu je ve své výsledné podobě tak typicky české, až je to ostudné. Nejsou v Postoloprtech ještě potomci vraždících?

0/0
6.11.2009 15:36

stanice Uckro

Revoluční gardy-to byly zdivočelé bojůvky,často zbabělci

s černým svědomím z protektorátu (donašeči gestapa ap.), a po válce si hráli na válku a na velké vlastence. Velká část pak skončila v Lidových milicích nebo jako udavači STB a KGB.RvRvRv

0/0
6.11.2009 14:47

kuttna

Jsem moc rád,

že tam ten pomník bude aspoň v nějaké podobě. Stále si vykládáme dějiny tak, aby jsme si připadali jako oběti jiných (viz i současné dění kolem EU). Pravda nás v lepším případě nezajímá. Nevím, jakým způsobem dostat do obecného povědomí skutečnou historii českých zemí v 20. století. Snad ten pomník je jedním ze světýlek na konci tunelu.

0/0
6.11.2009 14:13

P-P

Re: Jsem moc rád,

jj nikdo není ani úplně dobrý, ani úplně špatný. Je pravda, že třeba gestapo jednalo nelidsky - o tom moc lidí nepochybuje. Kolik z nás si ale připustí, že gestapu pomáhala spousta Čechů. A kolik lidí gestapo umučilo jen na základě i křivého udání od souseda. A takovýchto příkladů by bylo. Bohužel :-(

0/0
6.11.2009 15:19

mrwn

je to hloupé

Je to přízemní a hloupé. A ještě hloupější je ty vraždy omlouvat nějakým historickým kontextem a dělat z nich události .... Vraždy jsou vraždy ať je spáchá kdokoliv. Na místě je projevit normální lítost. Ne kvůli tomu abychom vypadali před druhými hezky nebo aby s o nás nepsalo ošklivě. Ale proto abychom nepřestali, nebo naopak začali, být a cítit jako lidi.

0/0
6.11.2009 14:04

P-P

Re: je to hloupé

R^

0/0
6.11.2009 15:13

cibich

Re: je to hloupé

. Vraždy jsou vraždy ať je spáchá kdokoliv.....A kdykoliv,ať je válka,nebo mír.Zatím co ve válce padlo cca 9700000Němců, padlých příslušníků jiných národů se počítají na desítky milionů /řádění Stalina nepočítám/Už by toho žvanění kolem tak závažné věci mělo přestat!!

0/0
7.11.2009 8:16

Terzi

Historii pisi vitezove...

...pamatka, vsem obetem jakekoliv agrese....

0/0
6.11.2009 13:53

Agent Přisluhovač

Re: Historii pisi vitezove...

A pro jistotu i všem budoucím agresím, aby se zodpovědnost za konkrétní zločin pěkně zamlžila ;-(

0/0
6.11.2009 13:56

mrwn

Re: Historii pisi vitezove...

Mě se nelíbí jak tu hodně lidí staví to válečné my vs oni ... Já to takhle nevnímám. S idiotem a primitivem se prostě nedomluvím. A pak je celkem fuk, jestli tím idiotem je magor z německa nebo z čech. Slušní lidé tohle pochopí a vezmou jako tragédii nad kterou je třeba se zamyslet, blbeček bude hledat výmluvy a obhajoby. To platí jak o masakrech němců po válce tak o masakrech čechů za války.

0/0
6.11.2009 14:13

Agent Přisluhovač

Drtikolle

Můžeš napsat, kde je uzákoněn "korektní válečný mstivý akt" a co je do něj zahrnuto?

0/0
6.11.2009 13:49

heyhou

to Vosta Jindra

nejrači bych čechem nebyl, to si piš...

0/0
6.11.2009 13:47

evajoska

Vytěhovánci ze sudet

:-/Kde je pomník nucenému vystěhování ze sudet po Mnichovu?Rv Kdy dostali odškodnění?!!

0/0
6.11.2009 13:37

Agent Přisluhovač

Re: Vytěhovánci ze sudet

Tak nějakej postavte nebo jeho stavbu prosaďte, jsem pro. Je nechápu, jakou to má souvislost s hromadnou vraždou civilistů a zajatců sedm let poté.8-o

0/0
6.11.2009 13:45

heyhou

Re: Vytěhovánci ze sudet

kdybys žil v tý době, na tom místě, tak už tě vidim, jak jim máváš šátečkem a pudeš s nima na pivo...a propo češi válku nezačli, ale tvrdě na ní doplatili, takže každej mrtvej němec byl pak dobrej němec, i když třeba s hitlerem nesouhlasil, ale byl to prostě skopčák...

0/0
6.11.2009 14:15

kuttna

Re: Vytěhovánci ze sudet

Nevím, jestli dostali někdy odškodnění, ale předpokládám, že po válce se směli vrátit. V případě sudetských Němců si myslím, že ani to odškodnění neprojde (zatím je ani nikdo nenavrhl).

0/0
6.11.2009 14:16

Vanguard

Nezavírejme oči

Počet mrtvých v Lidicích: 340, podle české Wikipedie. Počet mrtvých v Postoloprtech podle vyšetřování české policie: 736.

Aniž bych chtěl srovnávat zločin nařízený nacistickou okupační vládou a exces Revolučních gard, což byly polovojenské jednotky složené zhusta z kriminálních živlů, nemůžeme přece zavírat oči před tím, že někteří Češi se po válce chovali stejně brutálním způsobem jako nacisté.  Nemůžeme přece ospravedlňovat zabíjení nevinných žen i dětí bez soudu, to bysme se dostali přesně na tutéž úroveň jako nacisté.  Jsem rád, že ten pomník vznikne...a nechápu, proč tam nemůže být uvedeno, že šlo o německé oběti...je to zase takový polovičatý úkrok stranou.

0/0
6.11.2009 13:36

King_Feanor

Re: Nezavírejme oči

R^

0/0
6.11.2009 13:41

Agent Přisluhovač

Re: Nezavírejme oči

R^ 

0/0
6.11.2009 13:47

Terzi

Re: Nezavírejme oči

tomu se nadnesene rika zakon "akce-reakce", tzn. akce = nasilna okupace, reakce = vyrizovani uctu. Nic ty chudacky prevlekle kolaborantciky, kteri si chteli zachranit zadnici tim, ze honem, rychle pachali zlo na te "spravne" strane, ale nebit one akce, nikdy by nebyla reakce...takze pomnik at je, ale slovo nemecke necht se vypusti...Trochu soudnosti, napadena zeme, aby stavela pomniky solo svym okupantum?

0/0
6.11.2009 13:49

Agent Přisluhovač

Re: Nezavírejme oči

Ne, staví pomník obětem svého konkrétního zločinu.

0/0
6.11.2009 13:50

Vanguard

Re: Nezavírejme oči

Nestavíme přece pomník svým okupantům, to nebyli vojáci přišlí z Německa, ale obyvatelé, jejichž předkové tam žili po staletí.  Nac šlo hlavně o ženy, děti a starce, protože dospělí muži byli ve válce. Jak jsem napsal, někteří z českých Němců udělali tragickou chybu příklonem k Hitlerovi, někteří z nich se dopustili válečných zločinů, ale to přece neospravedlňuje zabíjení žen a dětí.

0/0
6.11.2009 13:54

Agent Přisluhovač

Re: Nezavírejme oči

R^ Někteří Češi se po válce přiklonili ke komunistům, nechápu, proč jsme po r. 1989 nevystříleli pár školek. 

0/0
6.11.2009 13:57

Drtikoll

Re: Nezavírejme oči

není pravda - přímo v tomto článku se uvádí, že šlo o vojáky wehrmachtu.

a mimochodem děti jako třeba bernd posselt mohli zastřelit klidně také, protože kdyby hitler zůstal u moci tak ti posselt už dávno tančí nad tvým hrobem (promiň vlastně by ses nenarodil němci by tvé rodiče dávno zabili).

0/0
6.11.2009 14:59

kuttna

Re: Nezavírejme oči

Svým okupantům? Ti lidé tam žili 800 let. Kdo tam byl vlastně okupant?

0/0
6.11.2009 14:07

mrwn

Re: Nezavírejme oči

Souhlasím R^ A dodávám - měli bychom se také naučit slyšet a mluvit pravdu, jak říkal Hus. I když je nepříjemná ...

0/0
6.11.2009 14:07

pfox

Re: Nezavírejme oči

R^

0/0
6.11.2009 14:45

cromagnon

No jo

Obětí ČSR bylo 360 000, obětí osvobozování republiky 400 000.

Každého lidského života je škoda.

0/0
6.11.2009 13:10

Agent Přisluhovač

Hm

Po 64 letech si dokážeme přiznat "aspoň" to, že se "něco" stalo. Němci se se ke svým zločinům přihlásili daleko rychleji a daleko konkrétněji :-P 

0/0
6.11.2009 13:02

Drtikoll

Re: Hm

češi se žádného zločinu nedopustili - smrt uzurpátorů a vrahů tj němců byl naprosto korekntní válečný mstivý akt, který je předchozími zvěrstvami německého národa plně omluvitelný!

0/0
6.11.2009 13:21

Agent Přisluhovač

Re: Hm

Bylo měsíc po válce. I kdyby - popravy neozbrojených civilistů a zajatých vojáků byly a  jsou válečným zločinem. Jsi blb.

0/0
6.11.2009 13:32

Drtikoll

Re: Hm

Ne, ty si blb.

0/0
6.11.2009 13:44

Petur Wernersson

Re: Hm

Malo vzdelani, zamindrakovani, izolovani, strach ze vseho co vyzaduje

osobni angazovanost, etc. opravdu chudaci kteri asi nevedi nic lepsiho

0/0
6.11.2009 13:46

Drtikoll

Re: Hm

nemusíš nám popisovat své vlastnosti. přál bych ti, opravdu ze srdce bych ti přál, abys zažil tu dobu hrůzy, kdy nevíš jestli pro tebe dnes přijede transport nebo si pro tebe přijdou ve tři ráno gestapáci a vymlátí z tebe duši. němci měli plán se nás všech zbavit - jen to nestihli!

špatné skutky musí být po zásluze potrestány nebo se z nich nikdo nepoučí, zvlášť jedná-li se o tak kruté činy.

0/0
6.11.2009 14:40

Agent Přisluhovač

Re: Hm

Argument?

0/0
6.11.2009 13:46

Petur Wernersson

Re: Hm

Drtikoll je take jednim z priblblich cechacku

0/0
6.11.2009 13:45

Drtikoll

Re: Hm

nejsem křesťan a nebudu nastavovat druhou tvář. za hrůzy co němci způsobili náležila krutá odplata. bylo to správné. většina němců byli sympatizanti s henlainem nebo hitlerem - tj lidé, kteří souhlasili s tím, že jsme druhořadý podnárod a než se nás němci zbaví (vyhladí) jen co budou mít čas (nejdřív židy že..). Těch pár antifašistických němců bylo ušetřeno.

0/0
6.11.2009 14:36

VODNAR

Re: Hm

Nemuzu se nezeptat: proc ty ses vubec narodil? Predpokladam, ze na triku mas srp a kladivo a z podvlikacek na tebe kouka sam velky Che.

0/0
6.11.2009 14:23

Drtikoll

Re: Hm

tak tohle je co za příspěvek? :D

0/0
6.11.2009 14:30

Drtikoll

Re: Hm

to je ono - soudit někoho o nemž nic nevíš. a to se dá vztáhnout i na onu historickou událost o které se hádáme:

1) byli to vojáci wehrmachtu

2) zajisté ti češi, kteří si tu dobu zažili ví více o tom kdo byl kdo než ty

3) kdyby ti němci vyvraždili celou rodinu, zničili majetek a tobě zdravý v koncentráku (pokuds tedy vůbec přežil), tak byses chtěl mstít a pokud ne jsi hlupák nebo si to nedokážeš představit

0/0
6.11.2009 14:55

Sladek

Re: Hm

Jsi blb.

0/0
6.11.2009 23:37

URB-Královna diskusí

Co takhle postavit pomník v Lidicích

Prý při práci s plamenometem si jeden německý vrah popálil koleno.

0/0
6.11.2009 12:53

marla

Re: Co takhle postavit pomník v Lidicích

To byl ten tvůj příbuznej, kterýho po válce naverbovala StB8-o?

0/0
6.11.2009 12:57

modrá šlápota

Re: Co takhle postavit pomník v Lidicích

A dnes je členem ODFS.

0/0
6.11.2009 13:00

Petur Wernersson

URB-Královna nevkusu

To co : URB-Královna diskusi tady svymi nazory predvadi, je priklad tech lidi v Cr kteri ziji ve falesnem svete Ceskeho sovinismu. Malo vzdelani, zamindrakovani, izolovani, strach ze vseho co vyzaduje osobni angazovanost, etc. opravdu chudaci kteri asi nevedi nic lepsiho

0/0
6.11.2009 13:11

Redman 69

Vždyť tam nikdy žádný Němec nebyl.

0/0
6.11.2009 12:46

URB-Královna diskusí

Mám o sebevědomí jinou představu

Sebevědomé chování si představuji takto.Celý projekt zaplatí Sudeťáci, vyměří se jim řádné nájemné za užívání místa na hřbitově a na přilehlém parkovišti se bude vybírat parkovné, ať se naplní obecní kasa. ;-O

0/0
6.11.2009 12:44

Petur Wernersson

Ceho se bojite?

Stalo se to? Stalo. Vyhnali (odsunuli) jste Nemce. Stali se pri odsunu vrazdy? Staly. Kdo ma problem to uznat?

Bida severnich Cech je zpusobena tim, ze se tam po Nemcich nastehovala socialne slaba (bez korenu) vrstva lidi a Cikanu. A vrchol vseho je kdy stale nejaci omezeni soviniste Cessti neunesou se podivat pravde do oci. Jak smesne.

0/0
6.11.2009 12:39

MychalB

Re: Ceho se bojite?

V zásadě souhlasím. Jen bych měl dotaz - proč ten začátek píšeš ve 2. osobě množného čísla?

0/0
6.11.2009 12:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.