- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tedy nevím, odkud se vzala ta cena "asi 210 EUR" - kde se vzít euro za dvaadvacet .... (mně to teda vychází na 190...)
Holt autoři článku mají velké dilema - jestli se ve sporu DP - Magistrát postavit proti tomu nebo mu druhému ...... Holt, to máte pisálkové těžký, že jo.
tzn. že všechny průsery jdou na jejich triko !!!
(dozorčí rada toho v DP praha tolik nezmůže)
Veta "Průměrné náklady na jednoho cestujícího jsou o 59 procent nižší, než je průměr ostatních evropských měst," je opravdu zvlastni v porovnani s uvedenou tabulkou, ve ktere je jen 9 zapadnich metropoli (vyjma Budapesti, ktera ma naklady jeste o dost nizsi). Tezko rict co je hur napsane, zda clanek nebo analyza, kazdopadne delat takovouto analyzu mi prijde hloupost a dalsi zbytecny naklad DP. Kazde mesto je specificke a ma uplne jinou dopravni obsluznost. Napr. londynske double deckery jsou spise atrakci pro turisty a Londyn by urcite usetril, kdyby vyuzival jinych moznosti (ostatne uz se o to chteli pokusit ale neuspeli - hlavne prave kvuli tradici a turistum)... Proste analyza k nicemu... Kolikpak asi stala?
vypadá to jako účelová manipulace. v některých městech jsou ceny nižší a přitom mají podstatně vyšší platy. DP plýtvá, a v levných celoročkách to nebude. Spíš potřebují jen víc rozkrást. Kdyby třeba udržovali metro tak jak mají, nemusely by dopadnout podovně jak dopadly. Za 7 miliard ztráty.
Jak to, že v Římě stojí metro euro a v Los Angeles autobus O,75 centů, event. 1,20? Buď se tam míň krade, nebo víc dotuje. Rozhodně líp hospodaří!!!
jen by me zjimalo, kdo tu analyzu delal. O Deloitte jsem mel tedy jine predstavy. Ono jestli tedy na jednoho cestujiciho jsou ctvrtinnove, pak nechapu, proc si podnik stezuje, ze ceny jsou ctvrtinove. Taky ceny jizdenek dle parity kupni sily jsou velmi zajimave, protoze Praha k nejlevnejsim nepatri a pritom naklady jsou stale ctvrtinove. A nakonec, jezdil jsem MHD v Barcelone a musim tedy rict, ze ceny zrovna vysoke nejsou, kvalita metra je velmi dobra a jejich naklady jsou take dosti nizke.
Pokud "studie" pouzije lziva vstupni data, vyjde pak vysledek, ktery si zadavatel objednal. Konkretne v Londyne stoji rocni jizdenka 552 liber. Ponekud jine cislo nez ta tisicovka euro...
Čím víc do toho koukám, tím víc žasnu. V tom článku je lživé snad úplně všechno. U cen zdůrazňují, že jsou přepočítané dle parity kupní síly. Ale ono je to nějak spíš obráceně.
vše je to jenom příprava na razantní zdražení jízdného od nového roku. Jenže čím dražší jízdné, tím víc lidí pojede vlastními auty, tím víc tržby DP poklesnou a bude následovat další zdražení. Turnikety v metru to nezachrání a pan ředitel s jeho managementem už vůbec ne.
Naivko. Jde o dotace a majetek DP, aby z toho co nejvíc zůstalo "doma".
To je ale zvláštní, že všechny evropské metropole, se kterými je Praha srovnávána, jsou na západě...
to sem netusil, ze Budapest a Varsava jsou na zapade. A i kdyby byly. tak srovnavani dle parity kupni sily jaksi veskere rozdily zapadu a vychodu stira...
Problém není v cenách časových jízdenek a slevách. Stejně tak není v nákladech. Problém je v tom, že lidi nemůžou mít všechno. Prostě buďto se bude podporovat automobilová doprava soukromá nebo veřejná. Tak to prostě je. Nelze dotovat oboje. A že se dotuje soukromá o tom žádná. Přeci jenom ta infrastruktura pro ni něco stojí.
Problém JE v nákladech. Protože bez jejich sledování se nejedná o podporu veřejné dopravy ale o podporu vyžírků co v DýPí dřepí po tisících v kancelářích a jejichž jedinou smysluplnou činností je rozdávat peníze z dotací kámošům za nesmyslné a předražené projekty (viz turnikety do metra za miliardy, zprasená OpenCard, trať do Radlic, předražené tramvaje,...). To vážně není podpora veřejné dopravy. To je rozdávání dotací kámošům.
Než se někdo začne vztekat, tak pod čarou přímo říkám, že v platech řidičů moc problém nevidím. Ty má podnik dlouhodobě problém vůbec sehnat, takže jejich mzda celkem reálně odpovídá nabídce a poptávce.
Co to je za kecy? To je PR článek odborářů DPHLMP? Nebo co? Kdo umí číst (a o tom lze u novinářů důvodně pochybovat), tak se podívá do výroční zprávy a tam zjistí, že na jednoho cestujícího se vybere průměrně 13Kč - tedy oněch stejných průměrných 50 euro centů - stejně jako v zemích kde jsou mzdy násobně vyšší.
Už prostá logika říká, že při ceně jízdenky 26Kč a prakticky jakkoli vysokém podílu černých pasažérů, dětí a dalších "zdarma" cestujících není možné dosáhnout průměrného výnosu 10 centů na osobu. To by v průměru musel platit jenom každý desátý. A to prostě není pravda. Vysoká ztrátovost DP je dána jednak vysokým podílem darmožroutů, které tato firma (vedle řidičů) zaměstnává a druhak normální "českou" korupcí, což obnáší především nákupy čehokoliv za absurdně vysoké ceny ( ( jedna tramvaj za 53M, 2 km tratě za 800M a podobně...).