Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potíže pražského Dopravního podniku: levné kupony a slevy

Přestože má pražský Dopravní podnik skoro nejvíc zaměstnanců ve srovnání s evropskými velkoměsty, provozní náklady na ujeté kilometry jsou v české metropoli druhé nejnižší ze všech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny44

Asi 210 EUR

Tedy nevím, odkud se vzala ta cena "asi 210 EUR"  - kde se vzít  euro za dvaadvacet ....;-)   (mně to teda vychází na 190...)

Holt autoři článku mají velké dilema  - jestli se ve sporu DP - Magistrát postavit proti tomu nebo mu druhému ...... :-) Holt, to máte pisálkové těžký, že jo. 

0/0
8.11.2009 7:12

looki25

ODS drží všechna důležitá místa

tzn. že všechny průsery jdou na jejich triko !!!

(dozorčí rada toho v DP praha tolik nezmůže)

0/0
5.11.2009 16:46

Kubik_cz

Spatny clanek nebo analyza

Veta "Průměrné náklady na jednoho cestujícího jsou o 59 procent nižší, než je průměr ostatních evropských měst," je opravdu zvlastni v porovnani s uvedenou tabulkou, ve ktere je jen 9 zapadnich metropoli (vyjma Budapesti, ktera ma naklady jeste o dost nizsi). Tezko rict co je hur napsane, zda clanek nebo analyza, kazdopadne delat takovouto analyzu mi prijde hloupost a dalsi zbytecny naklad DP. Kazde mesto je specificke a ma uplne jinou dopravni obsluznost. Napr. londynske double deckery jsou spise atrakci pro turisty a Londyn by urcite usetril, kdyby vyuzival jinych moznosti (ostatne uz se o to chteli pokusit ale neuspeli - hlavne prave kvuli tradici a turistum)... Proste analyza k nicemu... Kolikpak asi stala?

0/0
5.11.2009 16:42

milla

účelové

vypadá  to jako  účelová  manipulace. v některých  městech  jsou  ceny nižší  a  přitom  mají  podstatně vyšší  platy. DP plýtvá, a v levných  celoročkách  to  nebude. Spíš potřebují  jen  víc  rozkrást. Kdyby třeba udržovali metro tak  jak  mají, nemusely  by dopadnout podovně jak  dopadly. Za  7 miliard ztráty. 

Jak  to, že  v Římě  stojí  metro  euro  a  v Los Angeles autobus  O,75 centů, event. 1,20? Buď  se tam  míň  krade, nebo  víc  dotuje. Rozhodně líp  hospodaří!!!;-€ 

0/0
5.11.2009 16:27

rychloslimejs

hezke PR

jen by me zjimalo, kdo tu analyzu delal. O Deloitte jsem mel tedy jine predstavy. Ono jestli tedy na jednoho cestujiciho jsou ctvrtinnove, pak nechapu, proc si podnik stezuje, ze ceny jsou ctvrtinove. Taky ceny jizdenek dle parity kupni sily jsou velmi zajimave, protoze Praha k nejlevnejsim nepatri a pritom naklady jsou stale ctvrtinove. A nakonec, jezdil jsem MHD v Barcelone a musim tedy rict, ze ceny zrovna vysoke nejsou, kvalita metra je velmi dobra a jejich naklady jsou take dosti nizke.

0/0
5.11.2009 16:16

medved_cz

Lzive udaje

Pokud "studie" pouzije lziva vstupni data, vyjde pak vysledek, ktery si zadavatel objednal. Konkretne v Londyne stoji rocni jizdenka 552 liber. Ponekud jine cislo nez ta tisicovka euro...

0/0
5.11.2009 15:34

tsv

Re: Lzive udaje

Čím víc do toho koukám, tím víc žasnu. V tom článku je lživé snad úplně všechno. U cen zdůrazňují, že jsou přepočítané dle parity kupní síly. Ale ono je to nějak spíš obráceně.

0/0
5.11.2009 16:29

topič elektrárenský

Tento článek, plánovaná stávka,

vše je to jenom příprava na razantní zdražení jízdného od nového roku. Jenže čím dražší jízdné, tím víc lidí pojede vlastními auty, tím víc tržby DP poklesnou a bude následovat další zdražení. Turnikety v metru to nezachrání a pan ředitel s jeho managementem už vůbec ne.

0/0
5.11.2009 15:02

FrantaKibyc

Re: Tento článek, plánovaná stávka,

Naivko. Jde o dotace a majetek DP, aby z toho co nejvíc zůstalo "doma".

0/0
5.11.2009 15:22

JAldar

Evropské metropole

To je ale zvláštní, že všechny evropské metropole, se kterými je Praha srovnávána, jsou na západě...

0/0
5.11.2009 14:37

Majkyho_pupik

Re: Evropské metropole

to sem netusil, ze Budapest a Varsava jsou na zapade. A i kdyby byly. tak srovnavani dle parity kupni sily jaksi veskere rozdily zapadu a vychodu stira...

0/0
5.11.2009 14:46

honzinulanek2

Re: Evropské metropole

a co teprv Vídeň - ta je taky na východ od Prahy :-P

0/0
5.11.2009 17:21

Inkvizitor Johny

Chybná interpretace

Problém není v cenách časových jízdenek a slevách. Stejně tak není v nákladech. Problém je v tom, že lidi nemůžou mít všechno. Prostě buďto se bude podporovat automobilová doprava soukromá nebo veřejná. Tak to prostě je. Nelze dotovat oboje. A že se dotuje soukromá o tom žádná. Přeci jenom ta infrastruktura pro ni něco stojí.

0/0
5.11.2009 14:31

tsv

Re: Chybná interpretace

Problém JE v nákladech. Protože bez jejich sledování se nejedná o podporu veřejné dopravy ale o podporu vyžírků co v DýPí dřepí po tisících v kancelářích a jejichž jedinou smysluplnou činností je rozdávat peníze z dotací kámošům za nesmyslné a předražené projekty (viz turnikety do metra za miliardy, zprasená OpenCard, trať do Radlic, předražené tramvaje,...). To vážně není podpora veřejné dopravy. To je rozdávání dotací kámošům.

Než se někdo začne vztekat, tak pod čarou přímo říkám, že v platech řidičů moc problém nevidím. Ty má podnik dlouhodobě problém vůbec sehnat, takže jejich mzda celkem reálně odpovídá nabídce a poptávce.

0/0
5.11.2009 16:03

Černá Máry

Re: Chybná interpretace

Vidím topodobně.

0/0
5.11.2009 16:07

phi

Re: Chybná interpretace

nicméně o investicích rozhoduje představenstvo, nikoliv management

0/0
5.11.2009 23:26

tsv

Re: Chybná interpretace

... a o složení představenstva magistrát. A co to mění na faktu, že DPHLMP je neefektivní moloch futrovanej z našich daní?

0/0
5.11.2009 23:37

tsv

10 centů za cestujícího? Co to je za blbost?

Co to je za kecy? To je PR článek odborářů DPHLMP? Nebo co? Kdo umí číst (a o tom lze u novinářů důvodně pochybovat), tak se podívá do výroční zprávy a tam zjistí, že na jednoho cestujícího se vybere průměrně 13Kč - tedy oněch stejných průměrných 50 euro centů - stejně jako v zemích kde jsou mzdy násobně vyšší.

Už prostá logika říká, že při ceně jízdenky 26Kč a prakticky jakkoli vysokém podílu černých pasažérů, dětí a dalších "zdarma" cestujících není možné dosáhnout průměrného výnosu 10 centů na osobu. To by v průměru musel platit jenom každý desátý. A to prostě není pravda. Vysoká ztrátovost DP je dána jednak vysokým podílem darmožroutů, které tato firma (vedle řidičů) zaměstnává a druhak normální "českou" korupcí, což obnáší především nákupy čehokoliv za absurdně vysoké ceny ( ( jedna tramvaj za 53M, 2 km tratě za 800M a podobně...).

0/0
5.11.2009 14:26

Petr1

Re: 10 centů za cestujícího? Co to je za blbost?

R^

0/0
5.11.2009 15:03

nemereth

Re: 10 centů za cestujícího? Co to je za blbost?

V článku je napsáno, že hlavní problém není obyčejná jízdenka, ale slevy. Mám roční jízdenku a jedna cesta mne v průměru stojí okolo 4 korun (0,15 €), a to toho zas tolik nenajezdím.

0/0
5.11.2009 15:38

tsv

Re: 10 centů za cestujícího? Co to je za blbost?

Myslím, že nejste typický cestující. Ne každý kdo má roční kupón uskuteční průměrně 3,25 cesty každý z 365 dní v roce. Ale to je jedno. Těch průměrných 13Kč sám DPHLMP uvádí ve své výroční zprávě. V těch jsou právě ty slevy a bezplatní cestující započteni. Proto to taky není 26Kč kolik činí cena jízdenky.

Nechci polemizovat s nějakou konstrukcí. Někdo jezdí průměrně levněji, někdo průměrně dráže. Někdo zadarmo. Nicméně DP oficiálně reportuje nějakou cenu a do marketingového slintu pak nableje něco úplně jiného. A novináři mu to baští i s navijákem. To je oč tu běží.

0/0
5.11.2009 15:55

vver440 re-powering

mno, když sem si přečet, kdo dp řídí

tak se ani nedivím. Radní pijavice......Rv

0/0
5.11.2009 14:08

topič elektrárenský

Re: mno, když sem si přečet, kdo dp řídí

A jak to mají pěkně rozděleno, někteří radní v představenstvu, jiní v dozorčí radě, hlavně aby nikdo nepřišel zkrátka. Jediný, koho fungování DP trochu zajímá, je bývalý ředitel Jílek, všem ostatním je to ukradené.

0/0
5.11.2009 15:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.