Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se studiem se „fixlovalo“ i ve Zlíně, tvrdí bývalý děkan

Nábor studentů, kteří při přijímačkách skončili hluboko pod čarou, nebo doktorát v zahraničí získaný za dva měsíce. Tak popisuje poměry na zlínské Univerzitě Tomáše Bati bývalý děkan Fakulty multimediálních komunikací Jaroslav Světlík. Podle školy jde z jeho strany o mstu, před časem totiž musel funkci opustit kvůli nařčení z plagiátorství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rabbit FMK

iDNES se zabývá pomluvou?!

Mrzí mě, že na iDNES se propírá téma, které hledá "senzaci" jako Blesk nebo Aha! Až pan Světlík doloží důkazy, pak pište článek. A pokud nemáte článek, tedy nemáte o čem psát, zkuste udělat výzkum u nás na Fakultě multimediálních komunikací, nebo na celé UTB ve Zlíně. Ale chápu, že je to více práce a výsledkem by nebyla senzace jako v podání křečovité výpovědi bývalého děkana.

Druhá věc - proč pan Světlík přichází s touto pomluvou právě v době "kauzy Plzeň". Za tím vidím pouze vypočítavost a podlost. A pokud se na naší univerzitě "fixlovalo", proč na to pan Světlík neupozornil už dávno? Třeba když vedl fakultu.

Takže pane redaktore - gratuluji! Diskusi jste rozpoutal...ale fakta jste nepřinesl. Rád bych dál považoval iDNES za seriozní zpravodajství. Snad to bude možné...

0/0
10.11.2009 9:31

seznammmmmmm

světlík

No, hlavně že tohle píše zrovinka PAN SVĚTLÍK, který byl hlavním manipulátorem se studenty a jejich prácemi na téhle fakultě:-). Zmanipuloval téměř všechno, co tam kdy dělal - jak příjimací řízení, tak záhadně vyhazoval studenty, kteří se postavili proti němu...Jeden rok dokonce probíhaly i státnice s úsměvem...Když se ukázalo, že budou písemné a jaksi většina to neudělala /otázky byly naprosto zcestné/, tak si vedení poupravilo bodování a hranici posunulo...Při zkouškách ze 3. do navazujícího magistrerského studia to bylo taky zajímavé - studenti, kteří vycházeli ven s tím, že jim bylo sděleno, že testy nemají ani na minimum bodů zahádně postoupili a vyhodili jiné...holt byli to ti vyvolení, kteří pana Světlíka podporovali v senátu a u voleb atd...ti přeci nemohli vypadnout :-). Nakonec se pravda ukázala, jen je s podivem, že tento pán dále učí...Ale žijeme přeci v ČR, tady se takové věci dějí normálně...

0/0
6.11.2009 15:28

Pikot

Zavřít by se měl ten darebák

kterému se podařilo zřídit v ševcovském Zlíně UNIVERSITU !

Právnická fakulta bude na Štákových Pasekách...-

0/0
5.11.2009 13:11

přebytečnýzlínskýcelník

Můžu potvrdit, že managnent našeho úřadu

má podivně vystudované vysoké školy. Teď se někteří služební funkcionáři o "něco" pokoušejí ve Starém Hrozenkově.RvRvRvRv

0/0
5.11.2009 12:37

illuminated

Fakulta, o které je řeč, nemá vůbec doktorské studium

Zbývá dodat, že tady jde o něco úplně jiného, než v plzeňském případu - zlínská Fakulta multimediálních komunikací vůbec doktorské studium nemá, tudíž doktorské tituly nedává. Jde o to, že někteří pedagogové fakulty (tedy nikoliv politici) ÚDAJNĚ získali doktorát na jiných univerzitách (nejspíš v zahraničí) za ony dva měsíce - pak je to ovšem primárně problém oněch univerzit, ne zlínské fakulty. Pokud se týká přijímání lidí, kteří nevyhověli přijímačkám (zde myšleno do bakalářského studia), Světlík sám říká, že politických tlakům (které jsou jistě na všech školách vysokých i středních) tohoto druhu nevyhověl, takže opět není o čem mluvit.

0/0
5.11.2009 12:31

Kuba!

VTIP

"CO DĚLÁŠ O VÍKENDU?"

"PRÁVA"  :-):-);-D:-):-):-);-D;-D:-)

0/0
5.11.2009 11:03

Kavka

Re: VTIP

Ztráta času: ty tím zabiješ celej víkend? Já si tam jen sjedu do vrátnice pro štempl.;-D;-D

0/0
5.11.2009 11:16

bomel

NEKUPUJTE

Mladou frontu!!! Neúměrně zdražila. Ať se neprodané štosy vracejí zpět vydavateli!!!

:-(    Rv   ;-€

0/0
5.11.2009 10:26

My.WinCleaner

Re: NEKUPUJTE

No to já když jdu v pátek nakupovat, tak musím u pokladny stát dlouhou frontu a to bych pak taky nejradějí vrátil zboží zpět a odešel.

0/0
5.11.2009 10:32

Pucmeloud007

Zrusit

vsechny Lhotoprdelni regionalni univerzity. Je to jen devastace vysokoskolskeho vzdelani.

0/0
5.11.2009 10:23

mysh.82

Re: Zrusit

Ona ta "lhotoprdelní" univerzita sice vznikla teprve před několika lety, ale kořeny má ve školách, které zde byly už v první polovině dvacátého století. Zlín byl například rodištěm výuky průmyslového designu - zdejší profesoři (tehdy ještě v rámci pobočky pražské uměleckoprůmyslové výšky) se v minulosti podíleli na tvorbě designu řady známých výrobků, třeba i Tatry 603. No, a v dnešní době například vědci z univerzity pracují na možnosti ničit zhoubné nádory pomocí nanočástic. A mohl bych pokračovat dál a dál, a to na zlínské univerzitě nepracuji, nestudoval jsem naní, a ani nejsem Zlíňák, pouze do Zlína dojíždím za prací.

Takže než se začnete rozčilovat kvůli černým ovcím, jaké najdete na každé škole, tak zkuste napočítat do deseti, ju?;-)

0/0
5.11.2009 10:44

petule_czech11

Re: Zrusit

Přesně tak, můžu ještě doplnit, že například Fakulta managementu a ekonomiky patřila do roku 2001 pod VUT Brno. Ale souhlasím s tím, že tohle se pravděpodobně děje na všech univerzitách, a nemluvě o soukromých VŠ, tam je to programově dáno...

0/0
5.11.2009 11:04

bastianka

Re: Zrusit

a teď má lepší rating než VŠE

0/0
5.11.2009 11:25

Furimmerjung

Re: Zrusit

Rating od koho ???

0/0
5.11.2009 12:04

bastianka

Re: Zrusit

hledejte

0/0
5.11.2009 12:39

crusher

Re: Zrusit

před tím než něco plácnete tak se raději informujte, některé "lhotprdelní" univerzity jsou mnohdy lepší než kdejaká věhlasná fakulta či škola, na které jste pravděpodobně nestudoval... rating zde - http://skoly.vzdelani.cz/?sekce=103&nazev=Ekonomick%E9

0/0
5.11.2009 15:53

Marex

Postupně se ukáže každá škola

;-)

0/0
5.11.2009 10:01

judge_dredd

Plagiátorství

... největší humus na tom je, že norma ČSN ISO 5127-2003 definuje plagiát jako „představení duševního díla jiného autora půjčeného nebo napodobeného v celku nebo z části, jako svého vlastního".

.

Zaměřme se prosím na slova "představení duševního díla jiného autora... jako svého vlastního".

V textu iděsu je uvedeno: "Podle znaleckého posudku Světlík opsal většinu své habilitační práce ze své dříve vypracované práce doktorské."

TEDY SVĚTLÍK NEMŮŽE LOGICKY BÝT PLAGIÁTOR, protože užil myšlenky své vlastní. Pokud dělal CTRL C a V, tak logicky kopíroval i poznámky pod čarou, tedy nepředpokládám, a ani to není předmět obvinění, žepředstavil duševní dílo cizí...

0/0
5.11.2009 9:56

pavel64

Re: Plagiátorství

Chápeš, to bys chtěl po redaktorovi hodně.

0/0
5.11.2009 10:11

My.WinCleaner

Re: Plagiátorství

To už dnes i plagiát musí vyhovovat předepsané normě? To pak bude i postih za nedodržení stanovené normy?  :-) Jinak z toho logicky vyplývá, že doktorskou práci nelze opsat od nikoho, takže v tomhle případě je úplně jedno, kdo je autorem které práce,

0/0
5.11.2009 10:21

miss icefyre

Re: Plagiátorství

vazne? takze je fer za jednu praci ziskat vice titulu, byt tuto praci napsal jeden clovek? Tak snad by bylo fer ji uvest jako citaci. Ja jsem pouzila cast sve seminarni prace v jine seminarni praci, oznacila jako citaci a vse bylo v poradku. Neni asi uplne spravne sve stare dilo vydavat za sve nove dilo. Ac musim uznat, ze to je lepsi nez titul behem prazdnin a ztracena disertacni prace :-)

0/0
5.11.2009 10:52

masoreti

Re: Plagiátorství

nechápete, že jen zapoměl uvést jako zdroj své vlastní dílo? zřejmě jen rozvinul problém a použil svá dřívější slova. a to co děláte vy, je stupidní. já taky uváděl některé celé odstavce v seminárce z jiné a rozhodně jsem je neoznačoval jako citaci.

0/0
5.11.2009 11:26

masoreti

Re: Plagiátorství

a ještě doplním... cituje se proto, že se na někoho odvoláváte jako na obecně respektovanou autoritu. citovat sám sebe jako autoritu, to snad nedělá žádný zdravý člověk, rovnou to řekne jako svůj názor.

0/0
5.11.2009 11:28

Earl_Grey

Re: Plagiátorství

pokud pouzijete cokoliv publikovaneho kymkoliv, je treba uvest puvodni praci jako zdroj (minimalne). Pokud dotycna osoba pouzila cast sve doktorske praci v habilatcni, melo to v ni byt uvedeno. Habilitacni prace je vetsinou prurezem celozivatni prace a tudiz, to ze obsahuje casti drivejsich praci neni primarne nic spatneho, ale je minimalne slusne to uvest. Ja osobne si myslim, ze prevzeti puvodnich uryvku textu uplne v poradku neni i kdyz se da do uvozovek a cituje  se spravne. Pokud ovsem autor nepolemizuje sam se sebou a s nazory zastavanymi drive. Toto by ovsem mela posoudit komise a ta proto mela byt seznamena s tim, jaka cast prace habilitacni byla soucasti prace doktorske.

k Vasi poznamce jenom poznamenam, ze pri publikovani vysledku ve vedeckych  casopisech je citace vlastnich drivejsich praci naprosto bezna. Vetsinou se odvolavate na sve drivejsi vysledky (nebo teorie ci argumenty), ktere v nove praci rozvyjite. V takovem pripade je citace i vlastnich praci naprosto nezbytna.

0/0
5.11.2009 11:53

masoreti

Re: Plagiátorství

souhlasím. můj příspěvek berte v kontextu výše uvedených vyjádření. pokud je toho svého kopírovaného textu příliš, svědčí to spíše o snaze usnadnit si práci. jestliže člověk zastává konzistentní názory, vždy to dokáže popsat nově a obohatí to o nové zkušenosti. samozřejmě pokud se také odvolává na své dřívější názory, které pozměnil nebo na výzkum, který dříve provedl, je logické uvést, kde jsou uveřejněny. na druhou stranu, jestliže budu mluvit nebo psát tak, že budu sám sebe neustále citovat, vyzní to nakonec velmi komicky. a pokud to vzhledem ke zdravém rozumu dělat nebudu a pak mě někdo obviní z plagiátorství, tak to už je absurdní. je to jen můj názor, toho bývalého děkana neznám, nijak mu nestraním, třeba to je pěkný prevít.

0/0
5.11.2009 12:27

Fualmu

Myslím, že každá universita u nás má své

kostlivce ve skříni. Většiniou jsou to bezcharakterní politici, kteří na to nemají ale chtějí se pyšnit nějakým titulem. Nějak jim ale uniká, že vzdělaný člověk na nich pozná jak jsou tupí. Druhý problém je jak se v Česku neustále zbožšťují tituly, venku to lidé nepíšou ani na vizitky tady to mají i na zvonku u dveří :-))

0/0
5.11.2009 9:48

barbudo

A kdepak dělal profesůru Vendelín Sličný Pružinský?

0/0
5.11.2009 9:33

Miky83

Světlík se chová jako zhrcený milenec

:-P

0/0
5.11.2009 9:15

heyhou

šmelilo se aj za komárů

ale tenkrát by si to nikdo nedovolil říct...a po nich se to nezjišťovalo a  nedělal se kolem toho takovej humbuk...média sou holt mocný....ty dokážou aj ze zkaženýho jogurtu udělat celosvětovej problém na měsíce diskuzí....

0/0
5.11.2009 9:11

ChorcheCh

Re: šmelilo se aj za komárů

Kdyby se nešmelilo, tak by tady nebylo takových blbů s titulem ;-D

0/0
5.11.2009 9:31

gevi

Re: šmelilo se aj za komárů

Tak, tak, já jsem studoval v letech1965 -1970. Děti komunistických papalášů, kádrové rezervy, lamasáci, sportovci, policajti, měli speciální "studijní programy". Ligoví hokejisté si jezdili v Brně na Pegagogické fakultě (chodil jsem s jednou dívkou odtud) pro zkoušky autem. Poslali nebo donesli index a bylo hotovo.  Taky se mnou promoval jeden nám všem neznanámý "kolega". Jako absolvent jsem byl na vojně na štábu a vím, jak všichni ti majoři a podplukovníci inženýři studovali.

0/0
5.11.2009 9:41

Czodpor

To bylo jasné Světlíka

znám od doby co maturoval - mizerně na ekonomické škole ve Zlíně. Jak se za totáče dostal na vysokou - je mi záhadou, dle mne rudé tlačenka rodičů.

Jak se v revolučních zmatcích politicky vypracoval na akademického funkcionáře modré barvy ??? Přeměna rudé krve na modrou krev .

Jinak po té ostudě , ho kámoši z ODS střhli a odsunuli do pozadí , opět chlapec plní ukoly - roztleskávače - rozmazavače reality aby nebylo vidět kde jsou kopky modrého  hnoje.

0/0
5.11.2009 8:55

aquaterra

Re: To bylo jasné Světlíka

A pan Hoza se charakterem od pana Světlíka liší?

0/0
5.11.2009 9:22

Czodpor

Re: To bylo jasné Světlíka

liší ...... Světlík celý život se flakal po hospodách...... Hoza dělal judo

0/0
5.11.2009 11:17

aquaterra

Re: To bylo jasné Světlíka

Nemlž.

0/0
5.11.2009 11:32

Blacktron

Nevím no

Pana Světlíka jsem na škole ještě zažil a na svých hodinách i mimo ně působil jako férový člověk a ke všem studentům bez rozdílu se choval slušně, a pro naši fakultu udělal dost práce. Takže nemám důvod mu nevěřit. Na druhou stranu je to škola umělecká, kde musíte mít nějaký talent ať chcete, či ne a těžko tu přežijete delší dobu, pokud to prostě nemáte, nebo se to rychle nenaučíte (to neměl být dvojsmysl).

0/0
5.11.2009 8:47

FreeBird

Re: Nevím no

Je to mozne ze na humanitnich a umeleckych skolach je lehci ten podvrh udelat? Podle men by bylo tezke aby podobne zapocty a zkousky probihaly na prirodovedeckych nebo technickych skolach. Ale to je jen muj dohad, ja nemam s ceskym nebo ceskoslovenskym vysokoskolskym vzdelanim zadne zkusenosti. Ale beru to podle toho jak to funguje v zahranici.

0/0
5.11.2009 8:52

zdeseny obcan

Re: Nevím no

Na technickych fakultach neni takova motivace k podfukum tohodle druhu. Koupite si titul chemickeho inzenyra a co s nim? Pujdete do provozu a druhy den je mesto bradou vzhuru. K tomu aby jste delal konkurzniho spravce nebo v urade rozhodoval o zakazkach vam Ing. moc nepomuze.

0/0
5.11.2009 8:58

ChorcheCh

Re: Nevím no

Na technické školy politici nechodí. proč dělat těžkou školu, navíc obor který stejně nebudu dělat, když se chci čivit kecáním ?

0/0
5.11.2009 9:33

komentator-1

Vysokoškolští učitelé jsou v první řadě mizerně placeni

pak je velmi snadné je korumpovat. Přestože zatím všechny vlády měly plná ústa podpory vzdělávání, mizerným odměňování ve školství nesou svůj značný díl viny na podobných kauzách.

0/0
5.11.2009 8:40

srdce je NALEVO

Re: Vysokoškolští učitelé jsou v první řadě mizerně placeni

na soukromých dostávají dost a tam je rozdávání titulů naprosto v pořádkuR^

0/0
5.11.2009 8:41

BigBrk

Re: Vysokoškolští učitelé jsou v první řadě mizerně placeni

Naprosto souhlasím, začněme kontroly (nezkorumpované kontroly) od soukromých škol a většina se jich zavře nebo jejich absolventům dávejme jiný titul než Ing a Mgr.

0/0
5.11.2009 8:44

judge_dredd

Re: Vysokoškolští učitelé jsou v první řadě mizerně placeni

ty jsi fakt ťulpas... tituly jsou podle druhu vzdělání a neikoliv podle školy. Od toho jsou diplomy, aby se zaměstnavatel dozvěděl, kde studoval.

0/0
5.11.2009 9:59

BigBrk

Re: Vysokoškolští učitelé jsou v první řadě mizerně placeni

Naprosto dobře vím, jak jsou tituly rozděleny, Mgr a Ing jsou jen pro příklad. Myšleno je to, že nelze srovnat titul ze státní VŠ a ze soukromé VŠ (sám mám titul ze státní, kamarád ze soukromé a jejich látka byla z půlky středoškolská), takže vím, o čem píšu.

Řeči o ťulpasovi si nechej na doma...

0/0
5.11.2009 13:28

Dandelineman@

Fixlovalo se všude

ale nikdo o tom nechce slyšet, protože nitky vedou hodně vysoko. Pokud se ovšem všechno uklidí pod koberec, mínění lidí to nezlepší a je to jenom další cihla do zdi ;-)

0/0
5.11.2009 8:04

srdce je NALEVO

Re: Fixlovalo se všude

Na Universite Karlove (FSV) to stihli rychle zamést pod koberec Rv

0/0
5.11.2009 8:40

calloway

Re: Fixlovalo se všude

celou FSV by mohli rovnou zavřít, nenastala by vůbec žádná škoda

0/0
5.11.2009 8:41

zdeseny obcan

Re: Fixlovalo se všude

Nikomu kdo se drzi nahore by neprospelo kdyby se tenhle chliv vycistil. proto drzi spolu a zahraji to do auto. Kdyz jim to lidi zerou tak proc by meli delat neco jineho.

0/0
5.11.2009 8:49

košťálka

studium

Nedělám si velké iluze o tom, že by se toto nedělo i na jiných VŠ. jen možná ne v takové míře...bylo, jest a budeRv

0/0
5.11.2009 8:00

cromagnon

Na úplatky se nepřijde.

Dokud nikdo nic neprokáže, tak jedeme dál.

:-)

Alespoň noví papaláši vědí, kde "TO JDE".

:-)

0/0
5.11.2009 7:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.